Announcement

Collapse
No announcement yet.

4hp22eh korjaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ironchef86
    Bimmer Rookie
    • Aug 2007
    • 45

    4hp22eh korjaus

    elikkäs on autosta mennyt laatikko. pakki toimii mut eteen ei pääse enää. ja vika tuli silleen että auto toimi ensin, alkoi luistaa vähän, ajoin kotiin(15min) ja nyt ei enää pääse edes eteenpäin. ymmärsin että kytkinpakka A on mennyt paskaks. Onkos se vaikea vaihtaa? onko ton laatikon poistaminen hemmetin iso homma? tai kannattaako ostaa käytetty samanlainen?
    Ja laatikko on 530IA-88 joka on otettu käyttöön 7/88.
    Elikkäs mun tietojen mukaan toi on 8tappinen laatikko ja se on vissiin harvinainen, että ainoat jotka sopii on 87-88 ennen 9/88 valmistetut laatikot?
    Hemmetti tää menee vaikeeks, kiire on ja apua tarttis:think
  • Haukkis
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 1366
    • Valkeala

    #2
    No itte en oo ennen purkannu automaatteja paitsi tänä vuonna ekaa kertaa... hyvin onnistui a-pakan vaihto ja myöhemmin kaikkien kytkinpakkojen vaihto. Tarvii jotain erikoistyökaluja (tein itte kaikki), paljon aikaa, ja vielä enemmän malttia. Mulla kesti ensikertalaisena muutama tunti lootan irrotukseen, 2 päivää purkamiseen ja kasaukseen, ja muutama tunti paikalleen asennuksessa. Tosin loota oli 4hp22 ilman sähköohjausta mutta kuvittelisin olevan samantyylinen. Jos pysyy työkalut käsissä nii ei oo mahoton homma.

    Entiset: e38 740iA / e39 528iA / e30 325i cab usa / e30 316 m30 lelu / e30 320i M-tech / e28 520i / e23 732iA / e32 730iA / e30 318i / e34 525i / e30 316i

    Comment

    • Ironchef86
      Bimmer Rookie
      • Aug 2007
      • 45

      #3
      Selvä juttu. meinaan vaan kun toi 4hp22eh näyttää olevan harvinainen ja aika kallis... onko kenelläkään tietoa kytkinpakka a:n hinnoista? ja jos muillakin on infoo tosta vaihdosta, niin tänne vaan! varmaan joutuu irrottaa ton askin kohta että...
      Ja kiitos!

      Comment

      • janif
        Bimmer Rookie
        • Feb 2007
        • 146
        • Lappeenranta

        #4
        kato tuolta osat ja hinnat http://www.realoem.com/bmw/showparts...30&hg=24&fg=15
        Bmw E39 535IA vm - 96

        Ex:
        Bmw E39 540ia-96
        Bmw E36 320i - 92
        Bmw E34 535i - 88
        Bmw e21 315 - 85
        Bmw e21 316 - 86

        http://www.fightclubfinland.fi/

        Comment

        • Haukkis
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2005
          • 1366
          • Valkeala

          #5
          bemarilta 350e/ a pakka, sitte espautotransilta 400e kaikki 5 pakkaa. 4hp22:een

          Entiset: e38 740iA / e39 528iA / e30 325i cab usa / e30 316 m30 lelu / e30 320i M-tech / e28 520i / e23 732iA / e32 730iA / e30 318i / e34 525i / e30 316i

          Comment

          • Ironchef86
            Bimmer Rookie
            • Aug 2007
            • 45

            #6
            HITTO että on kallista Varmaan sitten kannattaa odotella vähän ja ostaa purkuautosta laatikko?

            Comment

            • Rossifumi
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2004
              • 1030
              • Hamina

              #7
              Originally posted by Ironchef86 View Post
              HITTO että on kallista Varmaan sitten kannattaa odotella vähän ja ostaa purkuautosta laatikko?
              On siinä sitten sekin pointti, että jos laitat vanhan kuntoon niin tiedät, että se on kanssa varmasti kunnossa. Purku lootassa saattaa tuhannen kilsan päästä olla sama vika.
              Maailma on erilainen nelikko kuskin silmin.

              On todennäköistä, että epätodennäköinen toteutuu.

              Comment

              • Ironchef86
                Bimmer Rookie
                • Aug 2007
                • 45

                #8
                totta, mutta kun ei oikeestaan oo "aivoja tai käsiä" tohon laatikon korjaamiseen, ja jos sen vie jonnekkin fixattavaks niin sit on ainakin 1200€ keikka vissiin... tai sit jos vaihtais koko tekniikan jostai 535IAsta? oiskohan se helpompaa tai oisko kauheesti vaihdettavaa osaa sitten

                Comment

                • Haukkis
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2005
                  • 1366
                  • Valkeala

                  #9
                  Ja toimivat lootat purkaamoilta näyttäis olevan >500e kappaleelta, jopa tonnin

                  Entiset: e38 740iA / e39 528iA / e30 325i cab usa / e30 316 m30 lelu / e30 320i M-tech / e28 520i / e23 732iA / e32 730iA / e30 318i / e34 525i / e30 316i

                  Comment

                  • Haukkis
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2005
                    • 1366
                    • Valkeala

                    #10
                    Originally posted by Rossifumi View Post
                    On siinä sitten sekin pointti, että jos laitat vanhan kuntoon niin tiedät, että se on kanssa varmasti kunnossa. Purku lootassa saattaa tuhannen kilsan päästä olla sama vika.
                    Paitsi mulla kävi itellä niin että 2 kertaa vaihdoin kytkinlevyt (ekal kerral a pakan tokal kerral kaikki pakat) ja sitte taas tuhannen kilsan päästä alkaa luistamaan. Eli ei tullu kuntoon kytkilevyjenvaihdolla niinku olis luullu. ilmeisesti ei saa öljynpainetta riittävästi (ollenkaan?) Ja turbiinihan vissiin sen öljynpaineen luo vai mitenkä vitussa se nyt sit onkaa...

                    Entiset: e38 740iA / e39 528iA / e30 325i cab usa / e30 316 m30 lelu / e30 320i M-tech / e28 520i / e23 732iA / e32 730iA / e30 318i / e34 525i / e30 316i

                    Comment

                    • Bad boy bmw
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2007
                      • 80
                      • P-savo tuusniemi

                      #11
                      Laatikko

                      Originally posted by Ironchef86 View Post
                      totta, mutta kun ei oikeestaan oo "aivoja tai käsiä" tohon laatikon korjaamiseen, ja jos sen vie jonnekkin fixattavaks niin sit on ainakin 1200€ keikka vissiin... tai sit jos vaihtais koko tekniikan jostai 535IAsta? oiskohan se helpompaa tai oisko kauheesti vaihdettavaa osaa sitten
                      Minulta paloi aikoinaan -89 e34 525i pakat paskaks ja vein laatikon miehelle joka on erikoistunut tomaattilaatikoihin ja se korjaus maksoi 600e+öljyt kaupaan päälle ja se vielä vahvisti sen laatikon tohon rahaan että ei minusta pahan hintainen remontti ja uusilla osilla teki homman

                      Comment

                      • Ironchef86
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2007
                        • 45

                        #12
                        No onkos kellään hyvää/halpaa eteläsuomalaista firmaa tiedossa joka laittaa noi laatikot kuntoon "halvalla"?
                        Siitä vielä haluaisin saada vinkkejä että mitkä askit sopis tohon!
                        Että sopisko uudempi 8 tappinen 4hp22EH tohon kun itellä vissiin on vanhempi EH mallin loota... Mutta kiitos avusta, tästä on jo saanut paljon tietoa näin aluksi ainakin

                        Comment

                        • WSE1
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 3242
                          • Suomusjärvi

                          #13
                          voi poistaa
                          Last edited by WSE1; 29-10-2007, 21:26.

                          Comment

                          • WSE1
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 3242
                            • Suomusjärvi

                            #14
                            Originally posted by Haukkis View Post
                            Paitsi mulla kävi itellä niin että 2 kertaa vaihdoin kytkinlevyt (ekal kerral a pakan tokal kerral kaikki pakat) ja sitte taas tuhannen kilsan päästä alkaa luistamaan. Eli ei tullu kuntoon kytkilevyjenvaihdolla niinku olis luullu. ilmeisesti ei saa öljynpainetta riittävästi (ollenkaan?) Ja turbiinihan vissiin sen öljynpaineen luo vai mitenkä vitussa se nyt sit onkaa...
                            Tuliko kaikki korjaussarjan sisältämät jouset ja o renkaat vaihdettua venttiilikoneistoon myös?
                            öljypumppuhan on turbiinin yhteydessä mutta linjapaineeseen vaikuttaa muutkin asiat laatikosta riippuen, zf ei ole vielä (onneksi) ehtinyt tarkemman tutustumisen kohteeksi... ilmeisesti a pakan painemäntä vuotaa tai paine ei ole riittävä (sisäistä vuotoa muualla?) ainakaan pikkukierroksilla, jos kasaus on muuten mennyt niinkuin pitää. Nuo venttiilikoneiston jouset ainakin kuoleentuu vanhetessaan tai menee jopa poikki ja sillähän on suoraan vaikutusta paineisiin.

                            Comment

                            • Ironchef86
                              Bimmer Rookie
                              • Aug 2007
                              • 45

                              #15
                              jep no nyt ois laatikko irti kohta... tai se on korjaamos irrotettavana
                              Mut enpä usko et uskallan ite vaihtaa:/
                              Haluuks joku vaihtaa:P maksan 300+bisset ja hankin osat

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎