Announcement

Collapse
No announcement yet.

520i -> M5

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • strapp
    Bimmer Rookie
    • Feb 2007
    • 25

    520i -> M5

    Terve,

    Kyselisin, että meneekö M5 kone (~300hp malli) 520i vm.89?
    Miten on tuo sitten kestääkö? Kysyisin vielä semmoista, että miten porukka on vaihdellut keinuvipuja autoihinsa? Tuntuu olevan niin suuri urakka, että tahtoisi vähän helpotusta arkeen.
  • Rudenorth
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2005
    • 2415
    • Iisalmi

    #2
    Siis meinaatko tekniikanvaihdoksen suorittaa vai mitä? meneehän m5 tekniikka siihen 520i koppaan, samaan syssyyn menee vähän muutakin vaihtoon.
    MB W204 C320 CDI
    Kawasaki Ninja ZX-7R

    Comment

    • strapp
      Bimmer Rookie
      • Feb 2007
      • 25

      #3
      Originally posted by Rudenorth View Post
      Siis meinaatko tekniikanvaihdoksen suorittaa vai mitä? meneehän m5 tekniikka siihen 520i koppaan, samaan syssyyn menee vähän muutakin vaihtoon.

      Jep, tekniikka olisi tarkoitus vaihtaa. Mitäs muutakin pitäisi vaihtaa? Laatikko olisi tulossa mukaan, muusta en sitten tiedä. Toiseen bemariin pitäisi sitten keinuvivut vaihtaa. Helpointa tietä osaako, joku neuvoa?

      Comment

      • Peltsii
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2007
        • 7061
        • Turenki

        #4
        Kannattaako sitä alkaa vaihtamaan, kun rahaa palaa kuitenkin saatanasti osiin, samalla rahalla saisit aidon M5

        Ja mitä sulla on tän jälkeen kädessä? Karvalakki M5 missä ei mitään varusteita vs. Aito M5 ja kottero josta vaikea päästä eroon koskaan.
        DUCATI 1098 RACING EVO

        Comment

        • metanolman83
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2006
          • 249
          • itä suomi

          #5
          Originally posted by strapp View Post
          Jep, tekniikka olisi tarkoitus vaihtaa. Mitäs muutakin pitäisi vaihtaa? Laatikko olisi tulossa mukaan, muusta en sitten tiedä. Toiseen bemariin pitäisi sitten keinuvivut vaihtaa. Helpointa tietä osaako, joku neuvoa?
          vaihdettavien osien määrä on aika huomattava.eli jos sinulla ei ole kokonaista mällättyä/taxfree m5 josta ottaa osat niin sitten menee jo aika vaikeaksi.alustan pitää esim vastata sitä m5 ja eipähän se sillä 520 ruiskulla/moottorinohjauksella toimi,eli nekin pitäisi vaihtaa yms..eli ei ihan pelkällä koneella ja lootalla rokkaa kovin hyvin..

          Comment

          • reddewil
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2003
            • 3015
            • West Coast

            #6
            Mossen tekniikka= kone, loota, perä, vetarit, moottorin boxi/johdot, abs:t? vakaajat, jarrut, ja sen jälkeen vois olla konttorin miehen tyytyväisiä.
            Keinujen vaihto ei paha nakki, nenäkeppi pois ja keinut vaihtoon, vaatii tietenkin jakopään purkamisen. Mutta luulen että keinujen vaihdon yhteydessä nenässäkin on kulumaa ja riippuen nostajista (seuraajista, hydrauliset? mikä kone?), nekin vaihdon tarpeessa. Tolleen äkkiseltään mietittynä
            ...

            Comment

            • strapp
              Bimmer Rookie
              • Feb 2007
              • 25

              #7
              Mällätty M5 olisi myynnissä. Kaikki muut vain meni rosvoille, mutta kone ja laatikko oli turvassa. 12 venanen kone, se tavallinen.
              Vaikea, kun ei tiedä tuosta paljon vielä, kun vasta tullut.
              Mitäs sinne kannattaisi ainakin samalla vaihtaa?
              Että ei menisi enää keinuvipuja poikki.

              Comment

              • Martti
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2005
                • 787
                • Suomi

                #8
                jos keinuvipujen vaihtaminen m20:een tuntuu ylivoimaisen suurelta urakalta niin suosittelen unohtamaan sen m5 tekniikanvaihdon aivan suosiolla.

                Comment

                • strapp
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2007
                  • 25

                  #9
                  Originally posted by Martti View Post
                  jos keinuvipujen vaihtaminen m20:een tuntuu ylivoimaisen suurelta urakalta niin suosittelen unohtamaan sen m5 tekniikanvaihdon aivan suosiolla.
                  Itsellä ei ole mitään hajua, kunhan kyselen. Kaverini, joka on töissä autoliikkeessä korjaajana vaihtaisi. Taidan jättää tuon M5 vaihdon kokonaan tulee niin isoksi hommaksi.

                  Comment

                  • Rudenorth
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2005
                    • 2415
                    • Iisalmi

                    #10
                    Originally posted by strapp View Post
                    Itsellä ei ole mitään hajua, kunhan kyselen. Kaverini, joka on töissä autoliikkeessä korjaajana vaihtaisi. Taidan jättää tuon M5 vaihdon kokonaan tulee niin isoksi hommaksi.
                    Kyllä melkeinpä pitäisi olla täydellinen M5 vieressä josta vain siirtää osat 520i:seen. Mutta tässä tapauksessa joutuisi todennäköisesti vähän sieltä sun täältä kyselemään osia, turhauttavaa ja vielä vähemmän kiinnostaa projektin suorittaminen.
                    MB W204 C320 CDI
                    Kawasaki Ninja ZX-7R

                    Comment

                    • Samee
                      BTCF Member
                      • Mar 2006
                      • 888
                      • Valkeakoski

                      #11
                      Originally posted by strapp View Post
                      Terve,

                      Kyselisin, että meneekö M5 kone (~300hp malli) 520i vm.89?
                      Miten on tuo sitten kestääkö? Kysyisin vielä semmoista, että miten porukka on vaihdellut keinuvipuja autoihinsa? Tuntuu olevan niin suuri urakka, että tahtoisi vähän helpotusta arkeen.
                      vinkkivinkki.Keinun saa vaihdettua e34 520 malliin kantta irroittamatta, toinen moottorin kannake irti ja konetta aavistuksen kallistamalla mahtuu keinuvipuakseli tulemaan "maskin läpi".. vaatii tietysti purkaa moottorin edestä romut pois, mm syyläri...

                      Ja todellakin, jos tuo keinuvivun vaihto ei tunnu vähintäänkin helpolta urakalta niin älä missään nimessä edes suunnittele enempää mitään m5 tekniikanvaihtoa. Ei se ihan niin helppoa ole, eikä ainakaan halpaa tässä tapauksessa.
                      E30 325i Cabriolet M-Tech2 ´91 M52 projekti
                      E30 316 4d '89
                      E36 M3 Coupe '93
                      F30 318d '13

                      Ex e21:316´81 e30:325´89, 316i´88, 316i´89, 318i´89, 320i´86 e34:M5´90 e36:328i Touring M-Sport ´96 e38:740iA ´94 E39 530da Touring '00 e91: 320d ´06 M-Sport

                      Comment

                      • strapp
                        Bimmer Rookie
                        • Feb 2007
                        • 25

                        #12
                        Originally posted by Samee View Post
                        vinkkivinkki.Keinun saa vaihdettua e34 520 malliin kantta irroittamatta, toinen moottorin kannake irti ja konetta aavistuksen kallistamalla mahtuu keinuvipuakseli tulemaan "maskin läpi".. vaatii tietysti purkaa moottorin edestä romut pois, mm syyläri...

                        Ja todellakin, jos tuo keinuvivun vaihto ei tunnu vähintäänkin helpolta urakalta niin älä missään nimessä edes suunnittele enempää mitään m5 tekniikanvaihtoa. Ei se ihan niin helppoa ole, eikä ainakaan halpaa tässä tapauksessa.
                        Kiitoksia vinkistä.
                        Kuten aikasemmassa postauksessa sanoin, että en itse tuota M5 vaihtoa olisikaan suunnitellut. Ei saa heti mollata ideaa, pitäähän sitä näin syyspäivien ratoksi jotain keksiä.

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎