Tuli eteen koneen vaihto -95 525TDS tuurinkiin. Löysin onneksi vaihtokoneen bokseineen kaikkineen, vaan sitten sitten alkoikin ongelmat boksin kanssa. Oli nimittäin niin, että boksiin menevä johtosarjan liittimen päässä oleva nipuska oli tässä vaihtokoneen boksissa hieman eri paikassa kun vm95 liittimessä. Vanha boksi ei mennyt autoni johtosarjan kanssa yhteen.
Vaihtokone on -92 ja sain selville että vuonna 93 oli ruiskupumppu ehtinyt muuttua. Samalla muuttui sitten boksikin. Ajattelin että tässä voisi edetä niin, että Boschin vm95 boksin voisi uudelleenohjelmoida ohjaamaan vm92 ruiskua, jolloin voisin käyttää suoraan omaa boksia ja vetää boksista lähtevän johtosarjan piuhat kiinni vanhaan moottoriin.
Asiaa olen kysellys Boschilta suoraan, mutta siellä ei osattu sanoa mitään tarkkaa, kerrottiin vain että he eivät itse edes ohjelmoi bokseja vaan bemari tekee sen itse (saksassa?). Pientä mutinaa kuului siitä, että boksin liittimen nastajärjestys olisi muuttunut.
Bemarilla ei osattu taas kertoa että voiko tuon 95 boksin ohjelmoida vai ei. Valitettiin vain kovaa kiirettä ja että tästä selvittämisestä pitäisi maksaa asentajalle liksaa :(
Mitä luulette, onnistuuko tuollainen uudelleenohjelmointi ja mistä sitä voisi lähteä jäljittämään? Vai onnistuu ylipäätään tuon vaihtokoneen pistäminen?
Toinen mahdollisuus olisi pistää vaihtokoneen oma boksi autoon kiinni, mutta näytti kyllä siltä ettei vanha boksi olisi jonkun toisenkaan liittimen takia sopinut autoon. Lisäksi tulisi eteen 92 johtosarjan uudelleenvetäminen ja siitä mistä mikin piuha tulee ja menee ei ota hullukaan selvää, ellei jostain löydy jotain kytkiksiä (mistä?). Samoin se on epäselvää että tukeeko vanha boksi auton kaikkia vipstaakeleita, ainakin sen tiedän että omaan 95 boksiin menee ainakin ajonestosta yksi piuha.
huh.. vihjeistä kiitollinen..
-esa
Vaihtokone on -92 ja sain selville että vuonna 93 oli ruiskupumppu ehtinyt muuttua. Samalla muuttui sitten boksikin. Ajattelin että tässä voisi edetä niin, että Boschin vm95 boksin voisi uudelleenohjelmoida ohjaamaan vm92 ruiskua, jolloin voisin käyttää suoraan omaa boksia ja vetää boksista lähtevän johtosarjan piuhat kiinni vanhaan moottoriin.
Asiaa olen kysellys Boschilta suoraan, mutta siellä ei osattu sanoa mitään tarkkaa, kerrottiin vain että he eivät itse edes ohjelmoi bokseja vaan bemari tekee sen itse (saksassa?). Pientä mutinaa kuului siitä, että boksin liittimen nastajärjestys olisi muuttunut.
Bemarilla ei osattu taas kertoa että voiko tuon 95 boksin ohjelmoida vai ei. Valitettiin vain kovaa kiirettä ja että tästä selvittämisestä pitäisi maksaa asentajalle liksaa :(
Mitä luulette, onnistuuko tuollainen uudelleenohjelmointi ja mistä sitä voisi lähteä jäljittämään? Vai onnistuu ylipäätään tuon vaihtokoneen pistäminen?
Toinen mahdollisuus olisi pistää vaihtokoneen oma boksi autoon kiinni, mutta näytti kyllä siltä ettei vanha boksi olisi jonkun toisenkaan liittimen takia sopinut autoon. Lisäksi tulisi eteen 92 johtosarjan uudelleenvetäminen ja siitä mistä mikin piuha tulee ja menee ei ota hullukaan selvää, ellei jostain löydy jotain kytkiksiä (mistä?). Samoin se on epäselvää että tukeeko vanha boksi auton kaikkia vipstaakeleita, ainakin sen tiedän että omaan 95 boksiin menee ainakin ajonestosta yksi piuha.
huh.. vihjeistä kiitollinen..
-esa
Comment