Announcement

Collapse
No announcement yet.

Matala humina 530d:ssä

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juketsu
    Newbiemmer
    • Sep 2007
    • 5

Matala humina 530d:ssä

Vaihdatin autooni 530d takapään puslat ja etupään tukivarret. Kaikki puslat olivat aivan halki. Korjauksen jälkeen auton sisälle kuuluu järkyttävä kumina. Urien päällä ja mukulakivillä ajettaessa matalataajuuksinen kumina on järkyttävä. Liikkeessä nostivat kädet pystyyn etteivät tiedä mistä johtuu. Ennen remonttia auto kolisi, johtuen niistä halenneista puslista, mutta tasaisella tiellä auto oli hiljainen, toisin kuin nyt. Pitääkö tässä käydä ostaan beltorit päähän ettei kuulo lähde.

Auto ei kolise kun ajaa kuoppiin ja muutenkin vaikuttaa alusta olevan nyt Ok. Mistä kummasta tuo ääni voi johtua?
    Vaikuttaisi että ääni tulee takaa ja jollain tavalla resonoi äänen rungosta. Ihan niinkuin jokin jäykkä kumi tömäyttelisi runkoon. Voisiko ääni johtua edestä taakse ja ääni purkautuu takakontin kautta sisälle, farmari auto kun on.
    Auttakee ystävää hädässä
    Last edited by Leka; 06-10-2007, 18:38. Reason: Otsikko
  • Juketsu
    Newbiemmer
    • Sep 2007
    • 5

Pitänee sitten yrittää itse selvittää vika kun ei täältäkään mestareilta apua saa.

Comment

• JAkke99
      Newbiemmer
      • Jan 2006
      • 15

Mulla oli vähän samaa oiretta E39 530DA farkussa:

Comment

• Juketsu
        Newbiemmer
        • Sep 2007
        • 5

Kiitoksia Jakke. Yritin etsiä searchilla vastaavia ongelmia, mutta enpäs osannut laittaa oikeaa hakusanaa. Pitää nostaa viikonloppuna auto ylös ja ruveta katsomaan löytyskö vika siitä kardaanin takapäästä.

Kiitos vielä kerran.

Comment

• jamoc8
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2005
          • 277
          • Oulu

Originally posted by Juketsu View Post
          Vaihdatin autooni 530d takapään puslat ja etupään tukivarret. Kaikki puslat olivat aivan halki. Korjauksen jälkeen auton sisälle kuuluu järkyttävä kumina. Urien päällä ja mukulakivillä ajettaessa matalataajuuksinen kumina on järkyttävä. Liikkeessä nostivat kädet pystyyn etteivät tiedä mistä johtuu. Ennen remonttia auto kolisi, johtuen niistä halenneista puslista, mutta tasaisella tiellä auto oli hiljainen, toisin kuin nyt. Pitääkö tässä käydä ostaan beltorit päähän ettei kuulo lähde.

Auto ei kolise kun ajaa kuoppiin ja muutenkin vaikuttaa alusta olevan nyt Ok. Mistä kummasta tuo ääni voi johtua?
          Vaikuttaisi että ääni tulee takaa ja jollain tavalla resonoi äänen rungosta. Ihan niinkuin jokin jäykkä kumi tömäyttelisi runkoon. Voisiko ääni johtua edestä taakse ja ääni purkautuu takakontin kautta sisälle, farmari auto kun on.
          Auttakee ystävää hädässä
          Onko nopeudella vaikutusta huminaan? Mulla n.90km/h nopeudessa ajoittain aika rasittavaa huminaa manuaali sedanissa. Ei tiedä mistä tulee niin hanaa vaan oon antanut
          ---- Bee äm dapl juu ----

Comment

• Valkman
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2006
            • 712
            • Helsinki

Oliskohan puslat menneet asennuksessa väärään asentoon?

Comment

• Juketsu
              Newbiemmer
              • Sep 2007
              • 5

Kyllähän se nopeus tuohon huminan taajuuteen vaikuttaa. Kumminkin se ääni kuuluu jo hiljaisellakin nopeudella. Eilen ajoin 550 kilsaa ja välillä aika lujaa niin tuntu että amalkaami irtoaa hampaista ja korvista tärykalvot. Tänään pitäis yrittää keretä auton alle katsoon se kardaani. Minulle ei kyllä kuulu mitään kilkatusta eikä vaihteita vaihtaessakaan kuulu minkään laista ääntä. Käsittämätön vika.

Comment

• jamoc8
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2005
                • 277
                • Oulu

Originally posted by jamoc8 View Post
                Onko nopeudella vaikutusta huminaan? Mulla n.90km/h nopeudessa ajoittain aika rasittavaa huminaa manuaali sedanissa. Ei tiedä mistä tulee niin hanaa vaan oon antanut
                Kesän ollut aika hiljaista huminan suhteen. Nyt ilmojen kylmettyä melkoiset huminat kun aamulla ajamaan lähtee. Eli mikä osa laajenee siten ettei kesällä vaivaa? (ehkä juuri havaittavissa) Talveksi pitäisi kyllä jotain keksiä, aika rasittava ääni. Kuulostaa siis tulevan perästä päin. Vapinoita ei juurikaan ole koskaan ollut, ainoastaan toi n 90km/h nopeuden melu.
                ---- Bee äm dapl juu ----

Comment

Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎