Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 530 vikasarja

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tuspe
    Bimmer Rookie
    • Jan 2007
    • 30

    BMW 530 vikasarja

    BMW 530 Vikasarja

    Tämmöisiä keskusteluja on tällä palstalla ollut useita missä on käyty mallikohtaisia vikoja läpi, mutta olisi mielenkiintoista saada vielä eritellymmin ja tarkemmin selville juuri tietyn mallin vikoja. Osittain tämänkeskustelun idea lähti turhautuneisuudesta kun taas joutuu kaksi viikkoa kulkemaan apostolin kyydillä ja toiseksi halu todistaa väite vääräksi että tämä ko. malli olisi oikeasti aivan susi. Itselläni on tämä malli ollut vasta niinvähän aikaa että olisi hauska saada pidemmän ajan tilastoja. Tähän vikasarjaan siis vain BMW 530D vikoja ja mahdollisimman eritellysti.

    Malli: BMW 530DA
    Vuosimalli:1999
    Mittarilukema: 204000
    Ajomääräsi autolla: 25 000km
    Omistusaika: 1v

    Korjaamolla: 4vk
    Korjauskustannukset:1750 e
    Korjaukset (mm): Etupyörän laakeri,2x ABS anturi,PA-anturi,Vaihteiston ohjausyksikkö,vaihteiston kierrostunnistin anturi,rajoitin venttiili putki

    Huoltokustannukset:680 e
    Huollot: Jarrupalat ja jarrulevyt eteen ja taakse,öljynvaihto,PA-suodatin

    Välille jättänyt: 1
    Ajossa% (1 - (korjaamo vk/omistus vk)) * 100: 92%:sesti
    Huolto- ja korjauskustannukset / km: 0,09 € /km


    Tulossa: Vaihteisto hajos lopullisesti...joten lukemat saattavat vielä muuttua tässä parin viikon sisällä dramaattisesti.
  • Mikseri
    Newbiemmer
    • Jun 2006
    • 12

    #2
    Malli: BMW 530D, manuaali
    Vuosimalli:2000
    Mittarilukema: 200054, tavoitteena 300000
    Ajomääräsi autolla: n. 47 000km
    Omistusaika: 20kk

    Edellisen omistajan aikana korjattu:
    Jarrut kokonaisuudessaan
    Katalysaattori

    Esille tulleet viat / korjaukset:
    ABS-anturit 2kpl+ABS-ohjausyksikkö
    Huohottimen lämmitysvastus
    Iskunvaimentajat eteen/taakse
    Apurungon puslat 4kpl
    Weban kello
    Kallistuksenvakaajan koiranluut
    Vanteiden oikaisu (BBS) + uudet renkaat kesä/talvi
    Laturi (vaihtolaite)+ akku
    Tuulilasi (vakuutuksen omavastuu)
    Ilmastoinnin kiilahihna ja kiristäjärulla
    Pikkusälää + määräaikaishuollot + katsastukset

    Kyllä kai noihin sellainen 3800€ on mennyt - tarkkaan en ole jaksanut laskea. Kannattaa ostaa Toiota, jos aikoo huoltokustannuksia ynnäillä - pääsee helpommalla, mutta...

    Huolto-ja korjauskustannukset noin 0,08€/km tai 190€/kk. Tielle ei ole jättänyt ja korjaamossa ollut yhteensä noin 7vrk.

    Odotettavissa olevia vikoja:
    -turbon hyytymyminen 250tkm kohdalla, vaihtokustannukset n. 1000€.
    -rättinivel, vaihtokustannukset n. 200€.
    -alatukivarret, vaihtokustannukset n. 300€.
    -epämääräinen rykelmä sähkövikoja, mm puhaltimen siili n. 100€ yms.
    -ties mitä muuta...

    Aikaisemmin omistin 1.8 bensa-Passatin, näillä km-määrillä 3.0 diesel-Bemu noin 500€/v polttoainekuluissa edullisempi.

    PS. Yli 200tkm ajetun E39:n ostajalle suosittelen lämpimästi keppivaihteisen ostamista!

    Comment

    • pmv
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2002
      • 2032
      • tornio

      #3
      530D Manuaali
      Vuosimalli 11/98
      Mittariliukema: 226 tkm
      Ajomäärä autolla: 35 tkm/vuosi
      Omistusaika: 18 kk

      Viat/Huollot/Korjaukset:

      Iskunvaimentimet eteen
      Etupyörän laakeri
      Kakkossylinterin suuttimen kunnostus
      kampiakselin asenotunnistin
      startti
      akku(on vetänyt pari kertaa selittämättömästi tyhjäksi)
      +normihuollot, hehkuja, jarrupaloja, käsijarrukengät....

      Muutama tuhat euroa tuohon on jo palanut. Pajalla useampia päiviä käynnistysongelman takia.

      Tulevia

      Ilmastoinnin siili+lämmityslaitteen ohjauksessa jotain häikkää
      Takaluukun johtosarja
      Valojen korkeussäätö
      Etupään tukivarret(täristää)
      Kattoluukun tiiviste
      Tuulilasi

      Eli ei tämä nyt aivan viaton ja ongelmaton panzerwagen ole laisinkaan.

      Comment

      • peeämvee
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2005
        • 283
        • Taivalkoski

        #4
        Malli: BMW 530DA suomipommi
        Vuosimalli:2001
        Mittarilukema: 190000
        Ajomääräsi autolla:45000
        Omistusaika: 1v

        Rempattu mm:
        -Pa-pumppu tankkiin 100€
        -Narinahela 30€
        -Turbo töineen 1600€
        -Pyöränlaakeri 100€
        -Ilmamäärämittari 200€
        -Moottorin tukikumi 70€
        -Flekti 140€
        -Vaihteistoöljyt töineen 275€
        -Pitkittäistukivarsi+hela 130€
        -Ilmastoinnin lauhdutin 175€
        -Moottoriöljyt+suodattimet pari kertaa n,300€

        Siinä suurimmat rempat mitä mieleen juolahtaa, toivottavast menee seuraava vuosi vähemmällä!

        Edelinen:
        520d vm-2000
        Mittarilukema:300000 km
        Ajomääräsi autolla:100000 km
        Omistusaika:2v

        -Akku 125€
        -Polttoainevuoto 50€
        -Laturi 250€ töineen
        -Iskarit 250€
        -öljyt+suodattimet n,1000€

        Aika yksilöitä ja riippuvaisia aikasemmasta pidosta nämä pirssit tuntuu olevan.

        Comment

        • Tomppa111
          Bimmer Rookie
          • Feb 2007
          • 92

          #5
          Malli: BMW 530DA saksanpommi
          Vuosimalli:1999
          Mittarilukema: 315000
          Ajomääräsi autolla:60000
          Omistusaika: 11kk

          Rempattu mm:
          -Turbo 870€
          -vaihteiston od akseli 250€
          -ABS-anturi eteen 60€
          -eteen tukivarsia, heloja, jarrulevyjä ~200€
          -taakse "bumerangi" tukivarsi 70€
          -automaatin öljynjäähdytin 50€
          -iskarit eteen 150€
          -uusi akku 100€
          -polttoainelinjan anturin liitin 0€
          -pakoputken alkupätkä katkesi 0€
          -ulkolämpömittarin anturi 30€

          Pitäisi laittaa:

          -väpättää edelleen...
          -moottorin tukikumi
          -joku pyöränlaakeri ääntää
          -takaiskarit
          -pakoputken joustokappaleet
          -yksi pdc anturi
          -pakoputken kannatin
          -etusumari
          -webasto ei pelitä

          Comment

          • ////3
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2003
            • 399
            • Lahti

            #6
            Malli: 530D touring saksantuonti vm.2000
            ajettu 363tkm.
            ajomäärä 42tkm.
            omistanut 10kk

            Hajonnut:
            ilmastoinnin hihna 8€
            ilmastoinnin hihnan kiristinrullan laakeri 3€
            takakelkan kumit 4kpl. 54€/kpl
            sumarit (ei omastasyystä)
            narinahelat 30€/kpl
            takapyörän ylätukivarsi 65€
            jarrupalat etu/taka
            känkän vaijeri 18€
            känkän liinat 16€
            polttimoita 20€
            pakoputken jousto 2x17€
            raitisilmasuodattimet 25€
            ilmanputsari 35€
            2 x öljyt + suodattmiet 150€
            imusarjanputsaus 0€
            suuttimien irroitus ja puhdistus + vikamuistinluku 390€

            Vaihdettu parempaan
            alusta KW variant 2 1450€
            renkaat 700€
            lastutus 600€
            maalaukset 700€
            vetokoukku 480€
            suuttimia 2kpl 350€/kpl
            takanapa 150€

            Kohtuullisella huollolla on selvitty ainakin tähän asti
            Usvaa putkeen

            Comment

            • vexu524tdic
              BTCF Member
              • Jan 2004
              • 776
              • Gallia = Kinnula

              #7
              Malli:530dA ent. Espoon taxi!
              Vuosi: 2001
              Mittarissa: 370000km
              Itse ajettu: 50tkm
              Omistettu: 2V

              Vaihdettu:
              Etuiskarit (330tkm, olivat alkuperäiset!)
              Alipaineletkuja turbon ohjaukseen (330tkm)
              Takajarrulevyt, palat ja kengät (330tkm)
              Etuvakaajan "koiranluu" vasen (330tkm ja 355tkm! Sama puoli???)
              Takavakaajan "koiranluu" ja etujarrupalat (355tkm)
              Ilmamassamittari (340tkm) Oli vaihdettu ainakin kerran aiemmin

              Kaikki vaihdettu itse, huollot tehty itse.
              Vikakoodit luettu merkkihuollossa kerran (ilmamassamittari)
              e70 X5 3.0sd -08
              f30 320i xdrive -16
              e30 325i Cabriolet -88 M52b28
              e28 524td ic -84 ikuisuusprojekti
              e30 316 -88 2,2TIC M10
              e21 323i -81 ruostekasa...

              Comment

              • humala
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2005
                • 739
                • Kemi

                #8
                Malli: BMW 530DA (saksantuonti)
                Vuosimalli:1999
                Mittarilukema: 183 000
                Ajomääräsi autolla: 16 000 km
                Omistusaika: 4,5kk

                Korjaamolla: 1,5 vk
                Korjauskustannukset: 960 e
                Korjaukset (mm): 6 pytyn suuttimen vaihto 350 eur+100 eur työt, päävirtakaapelin hätäpaukku 450 eur töineen, 2 vanteen oikaisu 60 eur.
                edellinen omistaja vaihtanut kaikki jarrulevyt ja palat.
                Huoltokustannukset:n. 340 eur
                Huollot: öljyt+suodin, raitisilmasuotimet, naftasuodin, ilmasuodin, hehkut, urahihnojen vaihto.

                Välille jättänyt: 2
                Huolto- ja korjauskustannukset / km: 0,07 € /km

                Tulossa: 5 pytyn katkenneen hehkun irroitus, peräkontin sisäpuolen ruosteen alun korjaukset, webaston ohjelmointi, irroitettavan peräkoukun toimintaan laitto avaimen puuttumisen takia.
                Last edited by humala; 11-10-2007, 00:05.
                E70 X5 3.0d -07
                E39 530da touring -99
                ex: E36 325i sedan -93

                Comment

                • Rale
                  BTCF Member
                  • Jul 2005
                  • 1482
                  • Porvoo

                  #9
                  Malli: BMW 530DAT
                  Vuosimalli:2001
                  Mittarilukema: 270000
                  Ajomääräsi autolla: 120000
                  Omistusaika: 2v8kk


                  Rikkoutuneet osat:
                  - ilmastoinnin "siili" 75€
                  - siirtopumppu 250€
                  - ilmastoinnin lauhduttimen flekti 300€
                  - ilmastoinnin (moniurahihnan) laakeri, ei muista hintaa
                  - etuiskunvaimentimet(sash) ja jouset(h&r -40mm) ~350€
                  - takaiskunvaimennin ~220€
                  - mittariston pikseleiden korjaus (ALA RAHU) (120-150€ ei muista)
                  - ohjaustehostimen lauhduttajan putki 80€
                  - taakse pyörän laakerit 140€
                  - tuulilasi (vakuutus 151€)
                  - takaluukun johtosarjan korjaus 10€



                  Muuten vaihdettuja osia:
                  - vesipumppu ja termari ~200€
                  - //m-ratti 550€
                  - ilmajousitetun peränsäätö mokkula ~350€
                  - mittariston rinkulat 75€
                  - mk4 navi 300€ vaihdossa anettu mk3:n
                  - RDC anturit 200€
                  - konepelti --€ koritakuuseen
                  - etupuskuri 350€
                  - egr tulppaus sekä imusarjan läppien poisto. 50€ ostettu toinen imusarja käytettynä valmiiksi puhdistusta ja läppien poistoa varten ettei hommat seiso

                  + kaikki normaalihuollot
                  Last edited by Rale; 11-10-2007, 09:39.

                  Comment

                  • MakeJ
                    BTCF Member
                    • Jun 2005
                    • 323
                    • Hml

                    #10
                    Malli: BMW 530DAT
                    Vuosimalli:1999
                    Mittarilukema: 272000
                    Ajomääräsi autolla: 95000
                    Omistusaika: 2,5V


                    Rikkoutuneet osat:
                    - Nokka-akselin asentotunnistin
                    - Takakelkan puslat
                    - 2. sylinterin suutin
                    - Pakoputken joustopalat ja kannake.
                    - Turbo (piti kovaa ujellusta, mutta toimi vielä). Pakopuolen siivistä puuttui paloja.
                    - Narinahelat taakse
                    - Reaktiotankojen puslat eteen.
                    - Öljynsuodattimen jalan tiiviste. Pientä öljyvuotoa.
                    - Valojen korkeudensäädön anturien pienet tangot eteen ja taakse. Molemmat niin jäykät, että väänsivät antureita ikävästi.
                    - Takaluukussa ruostetta sisäreunassa ja ulkopuolella kahvan kohdalla. Ruosteeton luukku on tallissa työn alla.
                    - Kuskinoven tiiviste.
                    - ABS anturi edestä.
                    - Laturin hiilet.

                    Muuten vaihdettuja osia:
                    - Visko ja vesipummppu. Laakereissa molemissa väljää.
                    - Kampiakselin asentotunnistin. Vika olikin nokka-akselin asentotunnistimessa.
                    - Huohotin venttiili ja suodatin. Suodatin oli todella valmiin näköinen.
                    - Eteen alatukivarret. Ei vaikutusta menoon, joten olivat varmaankin kunnossa.
                    - Jouset H&R (-30mm & -10mm) ja taka iskarit (Boge Sasch)
                    - Turbon siipien ohjaus venttiili.
                    - M-ratti pyöreällä bägillä.
                    - Etuvalot facelifteihin.
                    - Egr:n poisto käytöstä.

                    Lisäksi tietysti normi huollot.
                    Last edited by MakeJ; 11-10-2007, 10:03.
                    E60 535dA LCI -07 M-sport
                    E39 530dAT -99 "M-sport"

                    Comment

                    • exautisti
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2007
                      • 1267
                      • oulu

                      #11
                      Malli: BMW 530DAt
                      Vuosimalli:2000
                      Mittarilukema: 245000
                      Ajomääräsi autolla: 20 000km
                      Omistusaika: 1v

                      Korjaamolla: -
                      Korjauskustannukset:joku dona
                      Korjaukset (mm):
                      -turbo
                      -abs boxi
                      -takakelkanpuslat
                      -etutukivarret
                      -koiranluut
                      -reaktiotankojen puslat
                      -2 ja 6 suuttimet
                      -maf
                      -lampunsäätö osat
                      -egr tulpattu
                      -läpät poistettu
                      -tuulilasi
                      -kaikki uudet renkaat

                      Huoltokustannukset: en oo viittiny ees laskea


                      Välille jättänyt: 0


                      Tulossa:varmaan räjähtää kohta tuonne katokseen koko paska.
                      -99 punane passatti

                      https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

                      Tuikun softat
                      Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
                      BMW Maahantuonti ammattitaidolla
                      Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
                      Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

                      www.mcars.fi

                      Kysy 041-5056506

                      https://www.facebook.com/MCarsOulu/

                      INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

                      Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

                      Comment

                      • veku
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 6324
                        • P-Pohjanmaa

                        #12
                        Malli: BMW 530DAt
                        Vuosimalli:1999
                        Mittarilukema: 270000
                        Ajomääräsi autolla: 70 000km
                        Omistusaika: 2.5v

                        Korjaamolla: on käyty
                        Korjauskustannukset:jonkin verran
                        Korjaukset (mm):
                        -turbo
                        -takakelkanpuslat
                        -vaihteiston nopeusanturi x2
                        -etutukivarret sekä kaikki mahdolliset tukivarret yms keulaan
                        -pakoputken haitarihässäkkä x2
                        -jarrupalat joka nurkkaan
                        -maf x 2
                        -ahtopaine anturi (turhaan vika turbossa)
                        -Magneetiventtiilli turbon siipien ohjaukselle (turhaan ?)
                        -renkaita vino pino
                        yms

                        Huoltokustannukset: En ole laskenut..kuitit kyllä löytyy
                        Muuta ..merkki pysyy samana malli vielä hakusessa


                        Välille jättänyt: 0
                        Last edited by veku; 11-10-2007, 20:41.
                        F11 M550D
                        E39 M5
                        F26 3.0 Da M-Sport
                        E61 535D M-Sport

                        Comment

                        • -kiki-
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 1160
                          • Hämeenkyrö

                          #13
                          Malli: BMW 530DA
                          Vuosimalli:1999
                          Mittarilukema: 127500
                          Ajomääräsi autolla: 25 000km
                          Omistusaika: 0.5v

                          Ilmamassamittari
                          Ahtopaineanturi
                          Moottorin kumityynyt
                          Ovenkahva sisäpuoli
                          F11 535xd, Vw tiguan 2.0tdi 4 motion

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎