TV ja todistukset, "lauma henkeä kaivataan"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kiraffi
    BTCF Member
    • Sep 2004
    • 427
    • Shangri'la / SYSMÄ

    TV ja todistukset, "lauma henkeä kaivataan"

    Aloitampa uuden threadin koska en searchilla hakemaani tietoa löytänyt

    Tallissa on valmiina M20B25 kone + aski + apulaitteet + vaikka mitä
    sekä -88 316 kori, nurkista löytyy myös abs-hilut koska olen asian nyt niin käsittänyt ettei niitä ilman tule leimaa koska kori on liian "uusi"

    ja kyllä auto on myös tarkoitus turbottaa vaiheessa, ennen leiman hakemista jotta vältytään ylimääräiseltä prosentti rallilta sitten myöhemmin, tuon turbon kanssahan multa vaaditaan katalysaattorin asentaminen vaikka auton päästöjen ei tarvitse olla sen ihmeemmät kuin katittoman M20B25:tosen ..Onko näin?

    Probleemia tulee varmasti vielä paljon, mutta aattelin aloittaa koko homman hankkimalla ensin tarvittavat paperit ettei mene sitten sormi perseeseen kun auto on valmis ja ei leimaa tulekkaan.

    olen itse merkillä töissä ja kun kyselin todistus lappuja tuon koneen päästöistä sekä autojen eroista tuli lyhykäinen vastaus:

    Hei Jussi,

    Valitettavasti me emme pysty sellaista todistusta kirjoittamaan.
    BMW Ag on kieltänyt sen. Katsastusviranomainen hoitaa tällaiset asiat itse samalla kun katsastavat auton.

    Terv. XXXX

    Epäilen suuresti että nyt tulee paikallisen katsastusmiehen kanssa tenkkapoo ja hammasten kiristys, eli jos jollain mahdollisesti olis antaa mulle kopiot tollasista lapuista olisin aivan helvetin kiitollinen, välttyis varmaan isolta tappelulta

    T:Jussi
    Ajossa: Citroën Jumper h1l2
    Tallissa: E30 325 M-Tech 2 & E36 325 Coupé

    Ex:
    1x F30
    1x E60
    5x E36
    1x E34
    1x E46
    2x E30
    2x Toyota
    1x Ford
    1x Honda
  • muuris
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2002
    • 3501
    • Jyväskylä

    #2
    Mitäs papereita tarvitset? Alustan eroavaisuudet yms saa verrattua ETK:n avulla ja ne laput voit tulostaa itsekin. Ei sen turbon asentaminen aiheuta mitään lisäprosenttirallia, jos laitat paikat vastaamaan 325i:tä ja katsastat ensin sellaisenaan.
    E30 325iX '86
    Instagram

    Comment

    • kiraffi
      BTCF Member
      • Sep 2004
      • 427
      • Shangri'la / SYSMÄ

      #3
      Originally posted by muuris View Post
      Mitäs papereita tarvitset? Alustan eroavaisuudet yms saa verrattua ETK:n avulla ja ne laput voit tulostaa itsekin. Ei sen turbon asentaminen aiheuta mitään lisäprosenttirallia, jos laitat paikat vastaamaan 325i:tä ja katsastat ensin sellaisenaan.
      Eli se on ihan okei, että printtaan kuvat osanumeroineen ETK:lta 316 ja 325 mallista ja pyydä huoltopäälliköltä nimen paperiin, että osat on kanssa vaihdettu?

      Entäs se M20B25 päästö todistus, sellanen kai ainakin pitää olla?
      Ajossa: Citroën Jumper h1l2
      Tallissa: E30 325 M-Tech 2 & E36 325 Coupé

      Ex:
      1x F30
      1x E60
      5x E36
      1x E34
      1x E46
      2x E30
      2x Toyota
      1x Ford
      1x Honda

      Comment

      • Tappu
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2003
        • 825
        • Tampere

        #4
        Veikkaan ettei kukaan huoltopäällikkö laita nimeensä noihin lappuihin, että kyllä ne kelpaa ilman mitään nimiäkin.
        AMG

        Comment

        • 69ville
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2003
          • 375
          • kiiminki-casa-neidari

          #5
          Originally posted by kiraffi View Post
          Entäs se M20B25 päästö todistus, sellanen kai ainakin pitää olla?
          mikä ihmeen päästötodistus?
          eiköhän se riitä että on katti ja menee päästöistä läpi konttorilla.

          Comment

          • Matzu
            Newbiemmer
            • Apr 2005
            • 13

            #6
            Juu ei tarvi kattia. Oma turboaudiprojekti vuosimallia 89 meni leimalle katin kanssa, sano inssi jotta ota pois toi katti niin sitä ei tarvi leimata papereihin

            Itsellä riitti ihan ETKAsta tulostetut laput joissa olin alleviivannut vaan vertailumoottorikoodin ja vaihdetun motin koodit, ja sitten selventänyt jotta molemmissa malleissa on samat jarrut/alustan osat/muut tarvitsevat.

            Comment

            • kiraffi
              BTCF Member
              • Sep 2004
              • 427
              • Shangri'la / SYSMÄ

              #7
              Originally posted by Tappu View Post
              Veikkaan ettei kukaan huoltopäällikkö laita nimeensä noihin lappuihin, että kyllä ne kelpaa ilman mitään nimiäkin.
              Sain sieltä konttorilta myös semmosen A4 lomakkeen johon kirjataan vaihdetut osat ja sitten sen kuittaa joko työt tehnyt korjaamo, taikka muu "luotettava" taho ...kaipa siihen omasta talosta nimen saa (mikäli tuotakaan lappua nyt sitten tarvitaan)

              Originally posted by 69ville View Post
              mikä ihmeen päästötodistus?
              eiköhän se riitä että on katti ja menee päästöistä läpi konttorilla.
              No niin no! En ole itsekkään aivan varma mistä puhun, mutta konttorilla käydessäni kyseltiin todisteita tuon vaihtomoottorin päästöarvoista, niin siitä sain sitten päähäni että kai siitä on joku lappu? jos ei niin sittenhä mulla ei ole senkään suhteen mitään hätää

              Yleisesti ottaen tämä lakitouhu alkaa jo vituttamaan, mutta sen varmaan haistaa jo mun turhautumisestakin!
              Ajossa: Citroën Jumper h1l2
              Tallissa: E30 325 M-Tech 2 & E36 325 Coupé

              Ex:
              1x F30
              1x E60
              5x E36
              1x E34
              1x E46
              2x E30
              2x Toyota
              1x Ford
              1x Honda

              Comment

              • eeki
                BTCF Member
                • Jul 2003
                • 1966
                • HKI

                #8
                Originally posted by kiraffi View Post
                No niin no! En ole itsekkään aivan varma mistä puhun, mutta konttorilla käydessäni kyseltiin todisteita tuon vaihtomoottorin päästöarvoista, niin siitä sain sitten päähäni että kai siitä on joku lappu? jos ei niin sittenhä mulla ei ole senkään suhteen mitään hätää
                Pointti on siinä että 1989 ensirekisteröidyn auton pitää täyttää E15/04-päästötaso, jota ei voi taas todeta pelkästään konttorin mittauksilla:
                http://www.ake.fi/AKE/Katsastus_ja_a...asupäästöt.htm (erityisesti esimerkki 2)
                Ducati 998 -02 //

                Comment

                • Leka
                  BTCF Member
                  • Sep 2003
                  • 7701
                  • Vilppula

                  #9
                  Originally posted by Tappu View Post
                  Veikkaan ettei kukaan huoltopäällikkö laita nimeensä noihin lappuihin, että kyllä ne kelpaa ilman mitään nimiäkin.
                  Samaa riviä veikkaan minäkin...

                  Niistä päästöistä löytyy tämmöinen lappu jos helpottaa yhtään asiaa.
                  sigpic

                  BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                  Comment

                  • eeki
                    BTCF Member
                    • Jul 2003
                    • 1966
                    • HKI

                    #10
                    Originally posted by Leka View Post
                    Samaa riviä veikkaan minäkin...

                    Niistä päästöistä löytyy tämmöinen lappu jos helpottaa yhtään asiaa.
                    No siinähän se tulikin. Muistin että tuossa lapussa puhuttiin 15/03:sta mutta hyvä että olin väärässä.
                    Ducati 998 -02 //

                    Comment

                    • kiraffi
                      BTCF Member
                      • Sep 2004
                      • 427
                      • Shangri'la / SYSMÄ

                      #11
                      Originally posted by Leka View Post
                      Samaa riviä veikkaan minäkin...

                      Niistä päästöistä löytyy tämmöinen lappu jos helpottaa yhtään asiaa.
                      Noniin!

                      en ole varma onko tuo juuri se lappu mitä katsatusmies tarkoitti, mutta tuollahan nyt ainakin selkeästi saadaan todistettua ko. moottorin täyttävän vaatimukset päästöistä.

                      Kiitos paljon!
                      Ajossa: Citroën Jumper h1l2
                      Tallissa: E30 325 M-Tech 2 & E36 325 Coupé

                      Ex:
                      1x F30
                      1x E60
                      5x E36
                      1x E34
                      1x E46
                      2x E30
                      2x Toyota
                      1x Ford
                      1x Honda

                      Comment

                      Working...
                      X