Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vaihdelaatikossa paskaa?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jns
    Bimmer Rookie
    • Jan 2007
    • 33
    • Helsinki

Vaihdelaatikossa paskaa?

Mulla on Z3:n vaihdelaatikossa semmonen, että viitosen alta se fallos ei palaudu keskelle kuten ykkösen alta. Vaikuttais tekniikasta mitään tietämättömälle, että siellä on joku palautusjousi paskana tai muuten vaan skeidaa - Vaihteet itsessään toimii hyvin, mutta toi vähän harmittaa kuitenkin. Onks vastaavaa nähty tai kuultu olevan? Osaisko joku täsmentää, että onks edessä auton vaihto, uus laatikko vai puolen tunnin putsausoperaatio?

// Joonas
  • Valkman
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2006
    • 712
    • Helsinki

En tiedä missä tarkalleen kyseistä laatikkoa käytetään, mutta ainakin E39 manuaalilaatikossa on siirtohaarukan akselin läpivienti itse laatikon kuoressa syypää ja asiasta on huoltotiedotekin olemassa. Muistaakseni kyseessä on lukkorengas, joka jää nirhaamaan läpiviennin kohdalla ja korjaussarjakin on olemassa siihen... vaatii vaan laatikon irroittamisen

Comment

• mrbemari
      Bimmer Rookie
      • Jun 2004
      • 69
      • Tuusula

mulla E46 328 -98 ja vissiin sama juttu, eli keppi jää sinne vitosen alle asumaan, välillä palautuu oikeaan "lepoasentoon". alkoi tekemään kyseistä temppua viime talvena ja mitä kovemmat pakkaset ni sitä pidempään kepin "lepoasento" on vitosen alla. yritin voidella vivustoa ilman tulosta. kesä meni hyvin, mut nyt kun ilmat taas viilenee ni vika on palautunut.

Comment

Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎