mahtaako olla mitään perää kun kaveri väitti että pelkän takapöntön vaihdolla sai volvoon 10hv lisää tehoa???? onko olemassa todisteita "lapulla" että toimiiko kyseinen homma kolmesatasissa ? voisi harkita tuon pöntön vaihtoa katilta eteenpäin rosteriseksi ja mahdollisesti alku kanssa jossain vaiheessa
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Takapönttö
Collapse
X
-
Originally posted by Smokend View Postmahtaako olla mitään perää kun kaveri väitti että pelkän takapöntön vaihdolla sai volvoon 10hv lisää tehoa???? onko olemassa todisteita "lapulla" että toimiiko kyseinen homma kolmesatasissa ? voisi harkita tuon pöntön vaihtoa katilta eteenpäin rosteriseksi ja mahdollisesti alku kanssa jossain vaiheessa
Comment
-
-
aika ahdistava pönttö pitäisi olla että vaihto toisi 10hv. ehkä juuri turboissa voi olla vaikutusta.. 300 sarj bemuun saat sillä ainaki 50hv lisätehon tuntuaainakin jos sinulla on vakio putkisto.todellista tehoa tuskin tuo 2-3hv jos edes sitä.eikä tuota huomaa käytännössä missään..tai mistäs minä tiedän miten tarkkoja perse dynoja teiltä löytyy
Comment
-
-
Kyllä sun kannattaa pudottaa tuo kaverisi maanpinnalle vaikka seuraavalla "lasku esimerkillä"
teholastu +15, vapaavirtaus suodatin +15, "teho putkisto" +15 = 45
Mikäli kaverisi on samaamieltä tuon laskukaavan kanssa, pyydät häntä kohteliaasti perehtymään modernin ottomoottorin sielunelämään ja toimintaan vaikkapa kirjastosta löytyvällä materiaalilla... luultavasti puheet loppuvat lyhyeen tai muuten vain unohtuvat
T:JussiAjossa: Citroën Jumper h1l2
Tallissa: E30 325 M-Tech 2 & E36 325 Coupé
Ex:
1x F30
1x E60
5x E36
1x E34
1x E46
2x E30
2x Toyota
1x Ford
1x Honda
Comment
-
-
Originally posted by metanolman83 View Postaika ahdistava pönttö pitäisi olla että vaihto toisi 10hv. ehkä juuri turboissa voi olla vaikutusta.. 300 sarj bemuun saat sillä ainaki 50hv lisätehon tuntuaainakin jos sinulla on vakio putkisto.todellista tehoa tuskin tuo 2-3hv jos edes sitä.eikä tuota huomaa käytännössä missään..tai mistäs minä tiedän miten tarkkoja perse dynoja teiltä löytyy
Itse poistin E30 325i katillisen orkkis putkiston ja tilalle laitoin Marteliuksen katittoman version. Tuloksena helvetilliset äänet ja perstuntumalla alaväännön pientä katoamista. Eli toi putkisto ei nostanut muutakuin vitutusta
Comment
-
-
Eihän se näissä bemareissa mitään tehoa anna, mutta esim. tuossa mun T4 se kyllä auttaa sen ovat tuolla Volvolandialla pyörivät pojat mitanneen että T4 putkistossa ahistaa katti ja takapönttö, itse vaihdoin takapöntön läpivirtaavaan ja katin tilalle myös läpivirtaavan äänenvaimentimen niin ahdot nousi ~0,2bar ja siitä syystä ainakin liikahti paremmin
Tuosta T4 putkistosta osaa paremmin kertoa täälläkin nimimerkillä primerap10gtr kertoa paremmin jos haluaa.Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
Virallinen Xhp jälleenmyyjä
Comment
-
-
Originally posted by makkis View PostEihän se näissä bemareissa mitään tehoa anna, mutta esim. tuossa mun T4 se kyllä auttaa sen ovat tuolla Volvolandialla pyörivät pojat mitanneen että T4 putkistossa ahistaa katti ja takapönttö, itse vaihdoin takapöntön läpivirtaavaan ja katin tilalle myös läpivirtaavan äänenvaimentimen niin ahdot nousi ~0,2bar ja siitä syystä ainakin liikahti paremmin
Tuosta T4 putkistosta osaa paremmin kertoa täälläkin nimimerkillä primerap10gtr kertoa paremmin jos haluaa.
Comment
-
-
yeh näin meinasinkin että ei ole muuta vaikutusta kuin "suuret meluäänet" mutta tuovathan nekin päänsärkyä ja ärsyyntyneitä katseita naapureilta MA aamuna klo 5 aamulla auton käynnistyttyä... heheh
ps: edellisessä V8 lehessä oli tuo corvette johon oli takapöntöt vaihdettu ja käyty dynottamassa..... ei ollut kuvia mutta muistaakseni oli tehot noussut paremmin virtaavilla......Nykyinen - F11 M550D `13
Ex= e61 `04 535D M-sport (satinblack) e39 `99 530d - manuaali - e39 `97 525 tdsa "ritsa", e36 328 M-Sport "97
Projektina - 66" Dart
Comment
-
Comment