Iso ongelma: Aluksi tänään tyhjäkäynnillä tuntui jäävän silloin tällöin "sytytys" välistä, sen kuuli äänestä ja tunti persauksessa. Vikailmoitukseksi tallentui "517 injector cylinder 4, load cut off". Räpläsin kyseisen suuttimen liitintä ja seuraavalla käynnistyksellä täräyksiä ei tuntunut, tosin aiemminkin ne tulivat hieman harvakseen.
Lähdin ajamaan pidemmälle ja cruise päällä auto nyki hieman ja sen näki kierroslukumittaristakin. Liikennevaloissa seisoessa auto alkoi tärisemään ihan pirusti ja sen jälkeen liikkuminen oli todella kankeaa ja nykivää.
Sain auton kotiin ja talliin peruuttaessa tuntui että auto veti ihan viimeisiään. Vikailmo oli edelleen sama, paitsi että Carsoftilla katsoessa se oli "0205 Injector cylinder 4". WDS:n mukaan tuo 0205 on 6-pytty eikä nelonen!
Otin suuttimien johdot irti ja mittasin ohmeja. Kaikissa suuttimissa sama luku, hyvin pieni. Johtoja mitatessa 4-johto eroaa muista:
1-pytty 1160 kOhm
2-pytty 1330 kOhm
3-pytty 1480 kOhm
4-pytty 300 kOhm
5-pytty 1440 kOhm
6-pytty 1250 kOhm
Mutta jos käännän yleismittarin piuhat ristiin, niin tilanne on päinvastainen, eli 4-pytty on noin 1500 kOhm ja muut noin 300 kOhm!! En ymmärrä.
Irrotin johtojen toisen pään liittimen DDE:sta ja mittasin karvat yksi kerrallaan WDS:ään verraten: Johdot kunnossa mittaukseni mukaan.
Irrotin koko DDE:n ja purin piirilevyn esiin pöydälle, en löytänyt mitään selkeää kylmäjuotosta tms. Ikävä kyllä pinni 6, johon tämä vika viittaa, on sellaisessa paikassa ettei sitä voi oikein tutkiakaan.
Kokeilin vielä vahingossa käyttää autoa 4-suuttimen piuha irrallaan ja käynti oli juuri aiemman kaltaista ja vikailmoitus sama. Piuha paikallaan käynti on aluksi tasaista ja hetken päästä nelospytty jää pelistä pois.
Mikä neuvoksi??? Kiirekin olisi.. Onko kenelläkään vastaavaa kokemusta? DDE rikki?
Lähdin ajamaan pidemmälle ja cruise päällä auto nyki hieman ja sen näki kierroslukumittaristakin. Liikennevaloissa seisoessa auto alkoi tärisemään ihan pirusti ja sen jälkeen liikkuminen oli todella kankeaa ja nykivää.
Sain auton kotiin ja talliin peruuttaessa tuntui että auto veti ihan viimeisiään. Vikailmo oli edelleen sama, paitsi että Carsoftilla katsoessa se oli "0205 Injector cylinder 4". WDS:n mukaan tuo 0205 on 6-pytty eikä nelonen!
Otin suuttimien johdot irti ja mittasin ohmeja. Kaikissa suuttimissa sama luku, hyvin pieni. Johtoja mitatessa 4-johto eroaa muista:
1-pytty 1160 kOhm
2-pytty 1330 kOhm
3-pytty 1480 kOhm
4-pytty 300 kOhm
5-pytty 1440 kOhm
6-pytty 1250 kOhm
Mutta jos käännän yleismittarin piuhat ristiin, niin tilanne on päinvastainen, eli 4-pytty on noin 1500 kOhm ja muut noin 300 kOhm!! En ymmärrä.
Irrotin johtojen toisen pään liittimen DDE:sta ja mittasin karvat yksi kerrallaan WDS:ään verraten: Johdot kunnossa mittaukseni mukaan.
Irrotin koko DDE:n ja purin piirilevyn esiin pöydälle, en löytänyt mitään selkeää kylmäjuotosta tms. Ikävä kyllä pinni 6, johon tämä vika viittaa, on sellaisessa paikassa ettei sitä voi oikein tutkiakaan.
Kokeilin vielä vahingossa käyttää autoa 4-suuttimen piuha irrallaan ja käynti oli juuri aiemman kaltaista ja vikailmoitus sama. Piuha paikallaan käynti on aluksi tasaista ja hetken päästä nelospytty jää pelistä pois.
Mikä neuvoksi??? Kiirekin olisi.. Onko kenelläkään vastaavaa kokemusta? DDE rikki?
Comment