Announcement

Collapse
No announcement yet.

M5 MAFien hinnat ja ostopaikka

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • _Dexi
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2006
    • 769
    • Vihti

    M5 MAFien hinnat ja ostopaikka

    Hei!

    Kertokaapa joku äkkiseltään, mistä saikaan halvalla näitä ilmamäärämittarin antureita joita M5 E39 käyttää, ja tietääkseni monet VW, AUDI, SKODA jne. samoja myöskin?

    Osanumeron saan toki omistani, mutta minkälaisia hintoja olette saaneet ja mistä.

    Muistaisin että orkkiksethan ovat liki 600euroa pari, mutta samat anturit huhun mukaan saa rapealla satasella kappale VW tiskiltä?


    Ja osanumero on osanumero, joten puheet M5 orkkisosasta on tuon suhteen melko turhia.


    Itselläni juuri testatut MAFit merkkihuollossa ja olivat ok, mutta minä kun en tuohon luota niin vaihdan varmuudeksi uudet - jos saisi tuon v*ttumaisen lambdan virhekoodin pois roikkumasta, joka ei lambdasta johdu.
    **********
    & E60 530D '04 & Yamaha FZ1N '06


    (*Muun merkkisiä pelejä + pärriä välissä)
    (ex. E90 320Si M-Tech '07)
    (ex. E60 530Da '04)
    (ex. E39 M5 Facelift '99)
    (ex. E39 540i '98)
    *
  • _Dexi
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2006
    • 769
    • Vihti

    #2
    Ei kellään muistikuvaa? Täällä yhteen väliin monet laitteli niitä hintoja mutten hakutoiminnolla löydä niitä mistään?
    **********
    & E60 530D '04 & Yamaha FZ1N '06


    (*Muun merkkisiä pelejä + pärriä välissä)
    (ex. E90 320Si M-Tech '07)
    (ex. E60 530Da '04)
    (ex. E39 M5 Facelift '99)
    (ex. E39 540i '98)
    *

    Comment

    • 10+
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2006
      • 2084
      • Nivala

      #3
      Ei niitä satasella saa. Ite kysyin niin kun ei ole vaihto-osaa joutuu maksaan 170€ kappale. Ja kukaan ei ole minua saanut vakuutettua siitä, että ne VARMUUDELLA pelaa samallalailla kuin alkuperäiset. Elä säästä tuossa vaan laita ne alkuperäiset. Muuten et ikinä voi olla varma onko nyt kaikki kunnossa niitten osalta. Monihan puhui että joo kyllä ne hyvin pelaa mutta miten sitä voit verrata jos ei uusia alkuperäisiä ole kokeiltukkaan? Kokemuksella voin sanoa että tollaset virittelyt ei pitkässä juoksussa tuu yhtään halvemmaksi

      Tuossa oli jotain juttua http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=112967
      E39 M5 -00

      Ex E60 530Da M-Sport -04
      Ex E39 M5 -00
      Ex E39 M5 -00 Individual
      Ex E36 3.0 M3 Cabrio -94
      Ex E36 3.0 M3 -93
      Ex E36 2.5 Cabrio -94
      Ex E36 3.2 M3 -97
      Ex E36 2.5 Coupe -93

      Comment

      • bemu2000
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 17799
        • Jämsä

        #4
        Originally posted by 10+ View Post
        Ei niitä satasella saa. Ite kysyin niin kun ei ole vaihto-osaa joutuu maksaan 170€ kappale. Ja kukaan ei ole minua saanut vakuutettua siitä, että ne VARMUUDELLA pelaa samallalailla kuin alkuperäiset. Elä säästä tuossa vaan laita ne alkuperäiset. Muuten et ikinä voi olla varma onko nyt kaikki kunnossa niitten osalta. Monihan puhui että joo kyllä ne hyvin pelaa mutta miten sitä voit verrata jos ei uusia alkuperäisiä ole kokeiltukkaan? Kokemuksella voin sanoa että tollaset virittelyt ei pitkässä juoksussa tuu yhtään halvemmaksi

        Tuossa oli jotain juttua http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=112967
        no mutta eikös se nyt ole ihan sama osa, kun alkuperäisessä, jos on samalta valmistajalta ja samalla osanumerolla... tarvikkeet on sitten asia erikseen.
        TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
        Vanteet edullisesti
        Nostureita ja rengaskoneita

        Comment

        • mankka
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2003
          • 242

          #5
          Uusin maffit omaan M5:seeni kesällä ja maksoin Boschin valmistamasta anturiparista 170 euroa.
          Audi S3 Sedan MY15
          Sierra Cosworth -88

          EX: BMW M5 -99, BMW 330 -01, Mini Cooper S

          Comment

          • bemu2000
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2003
            • 17799
            • Jämsä

            #6
            saakohan 540i:n boschin maffia tommoseen hintaan??
            TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
            Vanteet edullisesti
            Nostureita ja rengaskoneita

            Comment

            • _Dexi
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2006
              • 769
              • Vihti

              #7
              Originally posted by 10+ View Post
              Ei niitä satasella saa. Ite kysyin niin kun ei ole vaihto-osaa joutuu maksaan 170€ kappale. Ja kukaan ei ole minua saanut vakuutettua siitä, että ne VARMUUDELLA pelaa samallalailla kuin alkuperäiset. Elä säästä tuossa vaan laita ne alkuperäiset. Muuten et ikinä voi olla varma onko nyt kaikki kunnossa niitten osalta. Monihan puhui että joo kyllä ne hyvin pelaa mutta miten sitä voit verrata jos ei uusia alkuperäisiä ole kokeiltukkaan? Kokemuksella voin sanoa että tollaset virittelyt ei pitkässä juoksussa tuu yhtään halvemmaksi

              Tuossa oli jotain juttua http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=112967

              Olen kyllä miettiny tuota orkkisosa vs. vw asiaa, mutta päädyin siihen että se koskee tarvikeosia varmaankin, VW:hän tilaa osat yhtälailla boschilta autoihinsa ja ne on tosiaan samalta linjalta kaiken järjen mukaan, muuten osanumero olisi eri.

              Periaatteessa kyllähän mä voin nuo vakiot vaihto-osanakin antaa, nehän on samat anturit samalla numerolla. Oliko hinta siis antureille, vai niille koko koteloille?

              Itse anturithan on tosiaan täysin samat, VW malli on hieman uudempi painos missä on pieni reikä mitä M5 mallissa ei, mutta muuten täysin identtinen.

              Tuolla ulkomailla M5Boardilla monet ajelee VW maffeilla ja sanovat että ei mitään eroa, Dinanin virittelemiin vehkeisiinki nuita tunkeneet.


              +10, ootko tehnyt tuota MAF mittausta sun autolla, mitä nyt uusilla orkkismaffeilla antaa? Olisi pirun hienoa jos voisit vertailuksi vetäistä testin.


              Eli tarkoitan sitä kun mittariston Check nappulasta laitetaan testivalikko päälle, sieltä testi nelonen, otetaan lukko pois päältä että nähdään näitä kaikkia eri arvoja ja lämpötiloja konehuoneesta, ja tuolla testi nelosella näkee sen hetkellisen kulutuksen litraa per tunti.

              Sitten vedetään kolmosella rajottajalle asti ja katsotaan mikä on lukema ilmamäärämittareilta siinä vaiheessa kun pamahtaa rajottajalle.

              Sanovat että ehjä vakio M5 vakiomaffeilla antaa 140L/H, viritetyt antaa kaikkea 140-180L/H väliltä kun ilmaa tottakai menee koneeseen enempi.

              Rikkinäiset ilmeisesti voi antaa mitä vaan mutta alle 140L/H, itse tein tuon testin juuri tänään ja 136L/H oli lukema, vähän kahden vaiheilla onko tuo nyt täysin ok vai olisiko niissä sittenkin pientä fibaa noissa maffeissa.

              Olisi kiva nähdä että mitä vakio m5 antaa uusilla vakiomaffeilla, eli se täysin "optimaali" arvo.
              **********
              & E60 530D '04 & Yamaha FZ1N '06


              (*Muun merkkisiä pelejä + pärriä välissä)
              (ex. E90 320Si M-Tech '07)
              (ex. E60 530Da '04)
              (ex. E39 M5 Facelift '99)
              (ex. E39 540i '98)
              *

              Comment

              • 10+
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2006
                • 2084
                • Nivala

                #8
                En oo tehny sitä testiä, eikös siinä pitäny exelilläkin laskea jotain? Pistä tarkat tiedot mitten se tehdään niin voin mä kokeilla paljo sieltä tulee. Mulla on tuossa nuo vanhatki maffit, vois tehdä niilläkin sen testin.
                E39 M5 -00

                Ex E60 530Da M-Sport -04
                Ex E39 M5 -00
                Ex E39 M5 -00 Individual
                Ex E36 3.0 M3 Cabrio -94
                Ex E36 3.0 M3 -93
                Ex E36 2.5 Cabrio -94
                Ex E36 3.2 M3 -97
                Ex E36 2.5 Coupe -93

                Comment

                • mankka
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2003
                  • 242

                  #9
                  Originally posted by _Dexi View Post
                  Rikkinäiset ilmeisesti voi antaa mitä vaan mutta alle 140L/H, itse tein tuon testin juuri tänään ja 136L/H oli lukema, vähän kahden vaiheilla onko tuo nyt täysin ok vai olisiko niissä sittenkin pientä fibaa noissa maffeissa.
                  Mielestäni maffisi eivät ole vaihdon tarpeessa jos sait niillä mittaustulokseksi 136 l/h.
                  Audi S3 Sedan MY15
                  Sierra Cosworth -88

                  EX: BMW M5 -99, BMW 330 -01, Mini Cooper S

                  Comment

                  • _Dexi
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2006
                    • 769
                    • Vihti

                    #10
                    Originally posted by 10+ View Post
                    En oo tehny sitä testiä, eikös siinä pitäny exelilläkin laskea jotain? Pistä tarkat tiedot mitten se tehdään niin voin mä kokeilla paljo sieltä tulee. Mulla on tuossa nuo vanhatki maffit, vois tehdä niilläkin sen testin.
                    Excelillä korjaillaan joo mutta esim. mulla kun testasin +5 asteessa jne. niin korjaus oli vain 4L/H eli ei se olennaisesti vaikuta tulokseen, ellet ole jossain vuoristossa ajelemassa tms.

                    Tää olis hauska jos voit testata, koska taidat olla yksi harvoista tai ainoa jolla on käytännössä täysin UUDET alkuperäiset bmw maffit muuten vakiossa M5 joten tästä saataisiin "pohjat" mitä M5 pitää tuossa testissä käytännössä näyttää

                    Eli hommahan menee näin:

                    1. Auto käyntiin, pidä mittaristossa sitä oikeaa "Check" nappia pohjassa useita sekunteja, niin kauan että siihen tulee teksti "Test Nr.01"

                    2. Voit joko painaa tässä kohti vasenta nuppia (trippi) mittaristosta jolloin sen pitäis näyttää sun valmistenumeron loppuosa, tai sitten lunttaat sen ohjekirjasta / valmistekilvestä.

                    3. Plussaat sun valmistenumeron 5 viimestä numeroa yhteen. Esim. jos se olisi XX12345 niin sun lukkokoodi on silloin 15.

                    4. Klikkaa oikeenpuolimmaista nuppia niinkauan että oot "Test Nro. 19" kohdalla.

                    5. Paina vasenta nuppia. Lukee "Lock: ON", paina vasenta niin kauan että se kelaa sen sun numeron kohdalle, jonka aiemmin laskit kohdassa 3.

                    6. Paina oikeaa nuppia kun oikea numero on ruudussa, lukko aukeaa.



                    Sitten vaan siitä check-nupista oikealta painelet haluamasi testin kohdalle, testi numero 4 on tämä millä ilmamäärämittarit testataan. Se näyttää ensin jonkun muun arvon, paina vasenta nappia kerran niin siihen tulee L/H arvo...?

                    Sitten vaan ajelemaan, aja kone kunnolla lämpimäks, ja sen jälkeen kolmonen sisään ja vetoa sen verran että vedät kaasu pohjassa koneen rajottajaa vasten. Vilkaset vaan just ennen kun rajotin paukkaa että mitä numeroa näyttää siinä ruudussa.


                    Siellähän on muutakin räplättävää toki, kuten öljyn lämmöt, koneen lämmöt, ulkoilman lämpötila reaaliajassa, kierrosluku, sitten niitä testiohjelmia mitkä pyörittelee nopeusmittareita ja vilkuttelee valoja yms.


                    EDIT: Niin ja jos ne sun entiset oli oikeasti paskana kerran että vaikutti jo käyntiin, niin kokeile ihmeessä niilläkin jos mielenkiintoa on, sittenpä näkisi että mitä rikkinäiset antaa litralukemia!
                    **********
                    & E60 530D '04 & Yamaha FZ1N '06


                    (*Muun merkkisiä pelejä + pärriä välissä)
                    (ex. E90 320Si M-Tech '07)
                    (ex. E60 530Da '04)
                    (ex. E39 M5 Facelift '99)
                    (ex. E39 540i '98)
                    *

                    Comment

                    • _Dexi
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2006
                      • 769
                      • Vihti

                      #11
                      Originally posted by mankka View Post
                      Mielestäni maffisi eivät ole vaihdon tarpeessa jos sait niillä mittaustulokseksi 136 l/h.
                      Näin on näreet, samaa sanoivat ulkomaisilla foorumeilla kun kyselin.

                      Homman jujuhan on nyt, että nuo kaksi vikakoodia alkaa v*tuttaa jotka alituiseen tonne tulee, cyl1-4 precat lambdan vikakoodi ja fuel system cyl1-4, ja kun olevinaan mikään ei korjaamojen mukaan ole rikki.

                      Meinasin josko maffi ois ollut syypää, mutta nyt kääntyy silmä enemmän sinne lambdan suuntaan jota vikakoodi herjaakin.

                      Ulkomailla porukka sanoo että lambdat tulisi vaihtaa viimeistään 100 000km välein, että niiden mittaustarkkuus heikkenee siinä kohti.


                      Metro-Autossa testasivat noita lambdoja ja ottivat ne jännitekäyrät niistä jotka kuulemma oli loogiset, mutta veikkauksena on sitten vielä että jos lambdat antaa VÄÄRIN sen jännitekäyrän suhteessa todelliseen seokseen, eli että moottorinohjaus joutuisi korjaamaan seoksia liikaa ja sitten syttyy nuo vikakoodit.
                      **********
                      & E60 530D '04 & Yamaha FZ1N '06


                      (*Muun merkkisiä pelejä + pärriä välissä)
                      (ex. E90 320Si M-Tech '07)
                      (ex. E60 530Da '04)
                      (ex. E39 M5 Facelift '99)
                      (ex. E39 540i '98)
                      *

                      Comment

                      • _Dexi
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2006
                        • 769
                        • Vihti

                        #12
                        Lisätääs tähän vielä:

                        Jollain tiedossa lambdojen BOSCH osanumerot, ensimmäiset säätävät lambdat eli ennen kattia?

                        Saisi nuo mahdollisesti halvalla tukusta mutta osanumerot tarttis tietää.
                        **********
                        & E60 530D '04 & Yamaha FZ1N '06


                        (*Muun merkkisiä pelejä + pärriä välissä)
                        (ex. E90 320Si M-Tech '07)
                        (ex. E60 530Da '04)
                        (ex. E39 M5 Facelift '99)
                        (ex. E39 540i '98)
                        *

                        Comment

                        • Stone
                          BTCF Member
                          • Jan 2005
                          • 4074
                          • Helsinki

                          #13
                          Originally posted by _Dexi View Post
                          Homman jujuhan on nyt, että nuo kaksi vikakoodia alkaa v*tuttaa jotka alituiseen tonne tulee, cyl1-4 precat lambdan vikakoodi ja fuel system cyl1-4, ja kun olevinaan mikään ei korjaamojen mukaan ole rikki.

                          Metro-Autossa testasivat noita lambdoja ja ottivat ne jännitekäyrät niistä jotka kuulemma oli loogiset, mutta veikkauksena on sitten vielä että jos lambdat antaa VÄÄRIN sen jännitekäyrän suhteessa todelliseen seokseen, eli että moottorinohjaus joutuisi korjaamaan seoksia liikaa ja sitten syttyy nuo vikakoodit.
                          Vikakoodit voi ilmeisesti myös tulla ajoittaisista ongelmista maffeissa. Eli jollain tietyllä käynti lämpötilalla tms..:think Itsellä nimittäin myös oli yksi tuon tyyppinen vikakoodi, mutta kaikki kuitenkin pelaa niin kuin pitääkin.

                          Alla olevassa linkissä mittauksia 540:en maffeista. Vois laittaa tuonne jatkoksi näistä ämmistäkin nuo tulokset..? Mittaan itsekin tuon heti kun siihen tulee tilaisuus. Alkaa tuolla kolmosella olemaan vaan tuota vauhtia sen verran, ettei ihan viiti kehä ykkösellä alkaa kokeilemaan. Toisaalta kai tuon l/h kulutustestin voi tehdä myös kakkos vaihteella?
                          E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
                          VW Pornstarter (työjuhta)
                          Dodge RAM Cummins (venejuhta)
                          Finnmaster T8







                          Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

                          Comment

                          • _Dexi
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2006
                            • 769
                            • Vihti

                            #14
                            Originally posted by Stone View Post
                            Vikakoodit voi ilmeisesti myös tulla ajoittaisista ongelmista maffeissa. Eli jollain tietyllä käynti lämpötilalla tms..:think Itsellä nimittäin myös oli yksi tuon tyyppinen vikakoodi, mutta kaikki kuitenkin pelaa niin kuin pitääkin.

                            Alla olevassa linkissä mittauksia 540:en maffeista. Vois laittaa tuonne jatkoksi näistä ämmistäkin nuo tulokset..? Mittaan itsekin tuon heti kun siihen tulee tilaisuus. Alkaa tuolla kolmosella olemaan vaan tuota vauhtia sen verran, ettei ihan viiti kehä ykkösellä alkaa kokeilemaan. Toisaalta kai tuon l/h kulutustestin voi tehdä myös kakkos vaihteella?
                            http://www.btcf.fi/forum/showthread....hlight=87l%2Fh
                            Perhana, ei kellään olisi kohtuukuntoisia tai ehjiä maffeja ja halua tarjota koemahdollisuutta. Epäilen..

                            Jos koodit aiheutuu jostian ajottaisista ongelmista, niin menee jo niin myyttiseksi että voi vain kokeilla uusilla.

                            Toinen on sitten että voiko lambdoissa olla jotain "ajoittaista" häikkää tai että llambda näyttää vääriä arvoja esim. isommalla kaasulla tms... Tosin lambdahan taas ei täyskaasulla muistaakseni juuri vaikuta mitään kun siirrytään "loopista" toiseen.. muttamutta...

                            Yksi olisi tarkistaa nuo mukautumatrimmit DME:stä mutta se kun ei ihan kotikonstein onnistu. Jos Lambdat näyttää vääriä arvoja niin sehän näkyisi siellä.


                            Ehkä kokeilen nyt ihan ensinnä vaihtaa lambdat puolelta toiselle ja katsoa siirtyykö koodi toiselle puolelle, sittenhän se olisi lambda vika.


                            Jos myös bensafiltterit vaihtaisi vaikka ne onkin 15tkm sitten vaihdettu, menee jo aika kaukoammunnaksi mutta kai niistäkin voisi jotain fuel system koodia tulla.


                            Kyllä testin voi tehdä kakkosella, mulla lukema oli aika sama 135L/H sillä, mutta se on vaan sen verran hätäsempää se rajottimelle lyöminen (kelistä riippuen ) että se näyttö voi tulla pienellä viiveellä tms ei vaan ehdi tarkasti katsoa.

                            Kolmosella periaatteessa kuormitus vielä suurempi ja ehtii havannoida paremmin kun sinne rajottimelle kilahdetaan.

                            Mitäs siinä jotain 160 tulee kun kolmosella paukuttelee, että motarille yöllä vaan.
                            **********
                            & E60 530D '04 & Yamaha FZ1N '06


                            (*Muun merkkisiä pelejä + pärriä välissä)
                            (ex. E90 320Si M-Tech '07)
                            (ex. E60 530Da '04)
                            (ex. E39 M5 Facelift '99)
                            (ex. E39 540i '98)
                            *

                            Comment

                            • 10+
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2006
                              • 2084
                              • Nivala

                              #15
                              No nii nyt on maffien mittaukset tehty. Kakkosella sain vilahtaan 140L/H ja 3 vaihteella 141,9L/H parhaillaan. Sen enempää en saanu. Voi olla, että kun oikeen nätisti osais kiihdyttää, ja ihan ennen rajoittajaa löis kaasun pohjaan niin digimittari kerkeis paremmin mukaan ja sais parempiakin lukemia. Saat sä Dexi multa lainaa noi vanhat maffit niin voit testailla jos haluat. Ei ne paskana ole kun toi nokka-akselin asentotunnistin hämäsi ku se oli pimeä.
                              Mainitaan vielä sen verran, että mulla on paikallaan 1kk vanhat alkuperäiset maffit. Yks lambda on pimeä vielä ku en ole sitä saanut vielä, mutta se tuskin tuohon mitenkään vaikuttaa. Ja lämpötila oli noin +6-7 astetta jos sillä mitään merkitystä on
                              E39 M5 -00

                              Ex E60 530Da M-Sport -04
                              Ex E39 M5 -00
                              Ex E39 M5 -00 Individual
                              Ex E36 3.0 M3 Cabrio -94
                              Ex E36 3.0 M3 -93
                              Ex E36 2.5 Cabrio -94
                              Ex E36 3.2 M3 -97
                              Ex E36 2.5 Coupe -93

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎