Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kysymyksiä 540 ´95 Touringista

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nitola
    Bimmer Rookie
    • Oct 2007
    • 63

    Kysymyksiä 540 ´95 Touringista

    Huomenna hakusessa elämäni ensimmäinen Bemari. 540 vm 1995 Touring. Olisinkin kysellyt seuraavaa:

    Vakio vanne-/rengaskoko/ET/jako? Mikäs koko 19/20" vanteille renkaiden pitäis olla, että mahtuis?
    Mistä saisi tummennettuja (mustia) etu-umpioita ja takaumpioita? Tai mustia pleksejä?
    Entäs mistä löytyisi hillitty etuspoileri?
    Koneesta lisätehoja (supercharger tmv)?
    Muuta mielenkiintoista?
  • Esko
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2002
    • 11680
    • Kouvola

    #2
    Onnittelyt merkkiin siirtymisestä!

    Yleensäkin 5-sarjalaisissa on verrattain pieni ET luku. Esimerkkinä 8x17 M5:n vanne, jossa on ET20. Omasta mielestä 19" alkaa olemaan melko maksimi tuolle korimallille. Esimerkkinä voit katsoa tosta mun signaturesta noi Rialin vanteet/rengastus, jotka menee heittämällä E34:n alle vielä.

    E34:een saa hellalta tummia etuvaloja tai sitten vaihtoehtoisesti jotkut angel eyes-valot, mutta niitä en kyllä ainakaan suosittele. Takavaloja Touringiin ei ole tarjolla muuta kuin vakioita toistaiseksi. Erillisenä saa kyllä kirkkaita vilkun laseja, jotka pitää modata vakioiden tilalle. Toinen vaihtoehto on vetää sitten kylmästi tummennusspräytä päälle, jossei vakio ulkonäkö miellytä.

    E34 540:ssä on vakiona jo etupuskurin alapuolella pieni lippa ilmanottoaukkoineen. Toki jos sekään ei miellytä, niin vaikkapa tuolta voi katsella vaihtoehtoisia malleja.



    Se on sitten taas ihan toinen juttu alkaako tuollaisia lasikuitu härpäkkeitä laittamaan kiinni vai ei. Itse ainakin suosin mielummin alkuperäistä paremman kestävyyden ja istuvuuden takia.

    Ahtimen laitto vaatii vähäpäästöisessä autossa VTT:n päästömittaukset, jotka maksaa jokusen tonnin.

    Comment

    • nitola
      Bimmer Rookie
      • Oct 2007
      • 63

      #3
      Bmw 540

      "Onnittelyt merkkiin siirtymisestä!"

      Kiitokset! Mukavaltahan auto tuntuu!

      "Yleensäkin 5-sarjalaisissa on verrattain pieni ET luku. Esimerkkinä 8x17 M5:n vanne, jossa on ET20. Omasta mielestä 19" alkaa olemaan melko maksimi tuolle korimallille. Esimerkkinä voit katsoa tosta mun signaturesta noi Rialin vanteet/rengastus, jotka menee heittämällä E34:n alle vielä."

      Joo, 19" kokoon meinaan päätyäkin, Jenkeistä tarvinnee tilata, mustilla puolilla ja kiilloitetuilla reunuksilla (autoni on siis musta) jää alle 2.000,- renkaineen.

      "E34:een saa hellalta tummia etuvaloja tai sitten vaihtoehtoisesti jotkut angel eyes-valot, mutta niitä en kyllä ainakaan suosittele. Takavaloja Touringiin ei ole tarjolla muuta kuin vakioita toistaiseksi. Erillisenä saa kyllä kirkkaita vilkun laseja, jotka pitää modata vakioiden tilalle. Toinen vaihtoehto on vetää sitten kylmästi tummennusspräytä päälle, jossei vakio ulkonäkö miellytä."

      Joo, ei ne angel eyesit oikein kiinnosta. Tarvinnee noita tummia laseja katella kans Jenkkimarkkinoilta (kunhan ovat SAE hyväksyttyjä). Sprayailut unohdan...

      "E34 540:ssä on vakiona jo etupuskurin alapuolella pieni lippa ilmanottoaukkoineen."

      Joo, mutta mielestäni se on liian takana, haluaisin samankorkuisen etuosaan, olisi paremman näköinen niin.

      "Ahtimen laitto vaatii vähäpäästöisessä autossa VTT:n päästömittaukset, jotka maksaa jokusen tonnin."

      Niin paitsi, jos saa ahtimen valmistajalta valmiina päästötodistuksen?

      Comment

      • _nixu_
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2006
        • 8972
        • Kellokoski

        #4
        Originally posted by nitola View Post
        Koneesta lisätehoja (supercharger tmv)?
        Laita suoraan M5 Farkku jos 540:sen tehot ei riitä?
        E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

        Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

        Comment

        • zener
          Moderator
          • Oct 2004
          • 14352
          • Oulu

          #5
          Eipä niitä valkoisia vilkunlaseja enään saa. Joten vakiot on ainoa vaihtoehto, jos ei tummenna niitä.
          E65 730dA '04 klick
          F10 520dA '11 klick
          E34 520iA '91 klick

          Instagram


          "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

          Comment

          • nitola
            Bimmer Rookie
            • Oct 2007
            • 63

            #6
            bmw 540

            Haluan mustat taka- & etuvalojen lasit ja vilkut ja niitä pitäisi Jenkeistä ainakin löytyä. Mistäs M5 farkku löytyis? Ahdin maksaa about 5.000,- + asennus päälle. Sen jälkeen 411 hp.

            Comment

            • _nixu_
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2006
              • 8972
              • Kellokoski

              #7
              Originally posted by nitola View Post
              Haluan mustat taka- & etuvalojen lasit ja vilkut ja niitä pitäisi Jenkeistä ainakin löytyä. Mistäs M5 farkku löytyis? Ahdin maksaa about 5.000,- + asennus päälle. Sen jälkeen 411 hp.
              Myydään palstalta, nettiautosta, mobilesta jne?
              Ahtimen leimaaminen vähäpäästöiseen on oma savottansa, lisäksi alusta pitäisi muuttaa vastaamaan M5:sta noilla tehoilla.
              E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

              Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

              Comment

              • zener
                Moderator
                • Oct 2004
                • 14352
                • Oulu

                #8
                Mistä tummia tehdasvalmisteisia takavaloja löytyy touringiin? Sedanin valot ei käy. Kerro ihmeessä.
                E65 730dA '04 klick
                F10 520dA '11 klick
                E34 520iA '91 klick

                Instagram


                "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                Comment

                • nitola
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2007
                  • 63

                  #9
                  Bmw 540

                  Jarrut nyt ainakin todennäköisesti pitäisi muuttaa. Päästöhomma ei pitäisi olla ongelma, jos ahdinvalmistajalta löytyy todistus päästöistä.

                  Miksi pitäísi olla tehdasvalmisteiset takavalot? Onhan niitä muitakin tarjolla, ainakin ebayssa.

                  ja miksi ostaisin M5:sen, jos saan sleeperin huomattavasti halvemmalla...

                  Comment

                  • LouCCu
                    BTCF Member
                    • Sep 2005
                    • 133
                    • Ilmajoki

                    #10
                    Originally posted by nitola View Post
                    Miksi pitäísi olla tehdasvalmisteiset takavalot? Onhan niitä muitakin tarjolla, ainakin ebayssa.

                    Itse en ole ainakaan löytänyt sopivia takavaloja farkkuun vaikkakin ebaysta ym olen etsinyt. Kaikki takavalot ovat sedaniin.

                    Modaamalla ainoastaan saa toisenlaiset mutta siinäkin oma hommansa, kun ovat aika kiitettävän paljon erilaiset sedanin ja farkun välillä

                    Muutamia kuvia: Sedan vs. Farkku


                    Ja onnittelut merkkiin siirtymisen johdosta
                    Last edited by LouCCu; 22-10-2007, 14:38. Reason: Onnittelut
                    "Mitäs pienistä kun ei nekään meistä"

                    Comment

                    • Cell
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2004
                      • 7037
                      • Uusikaupunki

                      #11
                      Originally posted by nitola View Post
                      Jarrut nyt ainakin todennäköisesti pitäisi muuttaa. Päästöhomma ei pitäisi olla ongelma, jos ahdinvalmistajalta löytyy todistus päästöistä.

                      Miksi pitäísi olla tehdasvalmisteiset takavalot? Onhan niitä muitakin tarjolla, ainakin ebayssa.

                      ja miksi ostaisin M5:sen, jos saan sleeperin huomattavasti halvemmalla...
                      Faktoja: Suomessa kelpaavia päästötodistuksia ei löydy, Ake ei lue M5 samaan mallisarjaan -> tehorajat paukkuu eikä mene ilman testejä leimaan ja testit ei tuu meneen läpi ilman todella suuria rahallisia panostuksia.

                      Takavaloja ei touringiin löydy, niitä on etsitty niin kauan että jos olet sellaiset löytänyt kiinnostuneita on paljon. Sedan asia erikseen.
                      325i -08
                      i3 REx -17
                      M5 -98 Imolarot
                      535i -90 N/A project (maatumassa)

                      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                      Comment

                      • nitola
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2007
                        • 63

                        #12
                        Bmw 540

                        Niin ja M5 näyttäisi olevan "vain" 340hp/400nM ja 0-100 5.9s, kun taas ahtimella olisi vastaavat 411hp/545nM ja 5.1s. Aikas paljon eroa kuitenkin...siitä olisin jo valmis jotain maksamaankin...

                        Comment

                        • Jesper
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2004
                          • 1448

                          #13
                          Originally posted by nitola View Post
                          Niin ja M5 näyttäisi olevan "vain" 340hp/400nM ja 0-100 5.9s, kun taas ahtimella olisi vastaavat 411hp/545nM ja 5.1s. Aikas paljon eroa kuitenkin...siitä olisin jo valmis jotain maksamaankin...
                          Onnea yritykselle...
                          Tulee olemaan todella pitkä taival leimaamisen kanssa, mutta ei se tietenkään mahdotonta ole.

                          Comment

                          • nitola
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2007
                            • 63

                            #14
                            Bmw 540

                            Autohan on vähäpäästöinen, joten seuraavat normit, jos täyttyy, niin ei ongelmia: E-sääntö R83B/01, direktiivi 70/220+91/441/ETY (1.1.1995 alkaen), (EURO 2-vaatimustaso) tai US-normi US-83 tai -87 (31.12.1995 asti). Odotan juuri ahtimen valmistajalta, jos heiltä joku noista todistuksista löytyisi (ainakin 48:ssa US osavaltiossa tämä ahdin on hyväksytty). Sit ei muuta kuin tilaamaan ahdinta ja tehonmittaustodistuksen tarvii kans eli maksimitehoksi saa tulla enintään 343hp. Ja koska mallisarjan tehokkain, niin muita muutoksia ei tarvitse edes tehdä.

                            Comment

                            • Peltsii
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2007
                              • 7061
                              • Turenki

                              #15
                              Se ei paljon auta jos se ahdin on jenkkien hyväksymä..


                              Ja jos sulla on päästölappu ahtimen valmistajalta, niin eiköhän siinä samassa lue maksimi väännöt ja tehot ja ahtopaineet jne. että millä päästöt tulee..
                              DUCATI 1098 RACING EVO

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎