Moro,
Nyt olis taas Kakella sellanen kysymys, että oksat poies. Nimittäin ihmettelen tuota tekniikanvaihtobemari 325:n Motronic poksia. Sen koodi on 0261 200380, eli ilmeisesti kyseessä on Motronic 1.3. Nyt olen huomannut, että monissa kohdin tuon poksin mainitaan olevan katalysaattorillisissa autoissa. Nythän onkin niin, että tuossa kiertopalkinnossa ei ole kattia, eikä lambdaakaan. Jotenkin en usko, että tismalleen sama poksi voisi edes olla katillisissa(=lambdallisissa) autoissa, kuin ilman. Meikäläisen poksi näyttää jotenkin pikkasen sekoilevan outputissaan, ja jos onkin niin että se kaipaa lambdan signaalia, eikä sitä saa lainkaan, niin ei ihme jos ei ole arvot ihan optimissaan. Kaiken kukkuraksi löysin konehuoneesta nipparilla apparin puolen lokariin kiinnitetyn nelinapaisen pyöreän liittimen, joka oli tulpattu, enkä löydä sille mitään järkevää funktiota, paitsi ehkä lambda?
Lyhyesti: onkohan kaikissa 380-loppuisissa ecuissa aina lambdat? Jos on, niin eihän tuo rakkine voi toimia oikein kun siinä ei lambdaa ja kattia ole?
Tässä kyssärisarjassa edelleen metsästetään autossa ilmeneviä häiriöitä, joita ovat ailahteleva tyhjäkäynti, tukehtuminen kun kaasua polkaistaan nopeasti, yleinen puhdittomuus alakierroksilla. Kun kierroksia on reilummin, yli 3000 about, niin lennättää soraa kuten pitääkin. :think
Nyt olis taas Kakella sellanen kysymys, että oksat poies. Nimittäin ihmettelen tuota tekniikanvaihtobemari 325:n Motronic poksia. Sen koodi on 0261 200380, eli ilmeisesti kyseessä on Motronic 1.3. Nyt olen huomannut, että monissa kohdin tuon poksin mainitaan olevan katalysaattorillisissa autoissa. Nythän onkin niin, että tuossa kiertopalkinnossa ei ole kattia, eikä lambdaakaan. Jotenkin en usko, että tismalleen sama poksi voisi edes olla katillisissa(=lambdallisissa) autoissa, kuin ilman. Meikäläisen poksi näyttää jotenkin pikkasen sekoilevan outputissaan, ja jos onkin niin että se kaipaa lambdan signaalia, eikä sitä saa lainkaan, niin ei ihme jos ei ole arvot ihan optimissaan. Kaiken kukkuraksi löysin konehuoneesta nipparilla apparin puolen lokariin kiinnitetyn nelinapaisen pyöreän liittimen, joka oli tulpattu, enkä löydä sille mitään järkevää funktiota, paitsi ehkä lambda?
Lyhyesti: onkohan kaikissa 380-loppuisissa ecuissa aina lambdat? Jos on, niin eihän tuo rakkine voi toimia oikein kun siinä ei lambdaa ja kattia ole?
Tässä kyssärisarjassa edelleen metsästetään autossa ilmeneviä häiriöitä, joita ovat ailahteleva tyhjäkäynti, tukehtuminen kun kaasua polkaistaan nopeasti, yleinen puhdittomuus alakierroksilla. Kun kierroksia on reilummin, yli 3000 about, niin lennättää soraa kuten pitääkin. :think
Comment