Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mikä työkalu IMM:n ruuveihin?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jjv
    Bimmer Rookie
    • Nov 2004
    • 92
    • Oulu

    Mikä työkalu IMM:n ruuveihin?

    Irroittelin tuossa viikonloppuna ilmamäärämittaria (e39 d), ja irroitus olisi ollut helppoa jos ruuvit olisi olleet perus reikä-Torx-kannalla, mutta ei.
    Normaalissa Torx:ssa on 6 sakaraa mutta tässäpä oli vain 5 joten eihän se sovi ilman viilausta yms.
    Eli mikä tuo työkalu on nimeltään ja mistä niitä saa - kun ainakaan paikallisesta Tokmannista ei löytynyt.
    Niin ei se MAF irroittamatta jäänyt mutta jatkossa voisi hankkia siihen tarkoitetun oikean työkalun.
    Last edited by Leka; 23-10-2007, 09:17. Reason: Otsikko.
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16419
    • Asikkala

    #2
    Olisko bilteman security-bits sarjassa sellanen ?

    Comment

    • METALLIMIES
      BTCF Member
      • Jun 2007
      • 61
      • Kouvola

      #3
      Ruuvin nimi on sakararuuvi ja ainakin hazetilta löytyy siihen työkalu. Eli siis hazetin jälleenmyjältä kysymään. On kyllä melkosen harvinainen ku ei stahlwillen ja facomin kataloogeista löytyny.
      e46 330d
      e30 318iS

      Comment

      • Clavurion
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 9138
        • Oulu

        #4
        Torx Plus Tamper-proof.
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • METALLIMIES
          BTCF Member
          • Jun 2007
          • 61
          • Kouvola

          #5
          Originally posted by Clavurion View Post
          Torx Plus Tamper-proof.
          No tuo taitaa olla se virallinen nimi. Hazetin katalogissa sama ruuvi sakararuuvi nimellä.
          e46 330d
          e30 318iS

          Comment

          • Rubu
            Bimmer Fanatic
            • May 2006
            • 809
            • Kuopio

            #6
            Suosittelen ihan perinteistä ristikantaista levyruuvia noiden tilalle...

            Comment

            • Rahu
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2002
              • 6464
              • Tuusula

              #7
              Mutta mitä hyötyä on irroittaa ne ruuvit?
              BMW Service
              P.o4oo925441
              [email protected]
              Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
              Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

              Comment

              • Rubu
                Bimmer Fanatic
                • May 2006
                • 809
                • Kuopio

                #8
                Originally posted by Rahu View Post
                Mutta mitä hyötyä on irroittaa ne ruuvit?
                Minä ainakin vaihdoin aikanaan omaani pierupurkin hajonneen possun tilalle ja taas mentiin ilman savua.

                Comment

                • Rahu
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2002
                  • 6464
                  • Tuusula

                  #9
                  Originally posted by Rubu View Post
                  Minä ainakin vaihdoin aikanaan omaani pierupurkin hajonneen possun tilalle ja taas mentiin ilman savua.
                  Mutta toimiko siltikään parhaalla mahdollisella tavalla? Se taitaakin olla mysteeri..
                  BMW Service
                  P.o4oo925441
                  [email protected]
                  Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                  Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                  Comment

                  • Rubu
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2006
                    • 809
                    • Kuopio

                    #10
                    Originally posted by Rahu View Post
                    Mutta toimiko siltikään parhaalla mahdollisella tavalla? Se taitaakin olla mysteeri..
                    Sitähän ei tiedä pirukaan kun en penkissä käyttänyt mutta kulutus tippui litralla ja vehkeet rupesi kulkemaan niin siinä tilanteessa se riitti ja ajoinhan sillä 40000 kilometriä vuoden sisällä enkä huomannut mitään sellaista, että oisin lähtenyt sitä pierupurkkia sieltä pois ottamaan.
                    Kuluissa alkuperäisen sijaan(400euroa) säästin 320 euroa eli 80 maksoi pierupurkki.
                    Poikettiin taas siitä alkuperäisestä aiheesta, joten palataan takaisin ruuveihin.
                    Minulla toimi, en kannusta ketään kokeilemaan.
                    Vielä pitää lisätä että käytin aikanaan merkkihuollossa testerissä missä mitattiin ilmamäärämittarin toiminta ja se toimi kuten pitikin. Nimen omaan tuo pieru paikallaan.
                    Last edited by Rubu; 23-10-2007, 22:49.

                    Comment

                    • Clavurion
                      BTCF Member
                      • Feb 2005
                      • 9138
                      • Oulu

                      #11
                      Originally posted by Rahu View Post
                      Mutta toimiko siltikään parhaalla mahdollisella tavalla? Se taitaakin olla mysteeri..
                      Pari viikkoa sitten vaihdoin kaverin pre-facelift 530d:hen Peetruksen kautta hommatun originaalin anturiosan. Ennen vaihtoa auto ei kulkenut mihinkään ja live-data näytti ilmamassaksi n. 300 mg, vaikka odotusarvo oli lähempänä 900 mg. Siitä huolimatta DDE ei antanut MAF:sta vikakoodia. Pelkän anturiosan vaihdon jälkeen auto toimi moitteettomasti ja ilmamassa-arvotkin olivat oikealla hehtaarilla ajon aikana testattuna. Eikä sitä anturiosaa saa oikein kiinni runkoon kuin tasan yhdessä asennossa. Ei siinä asennolla paljon pelata ja kalibroida.
                      E39 530dA -02 M-Sport
                      E53 X5 3.0dA -06 Sport
                      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                      Comment

                      • -kiki-
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 1160
                        • Hämeenkyrö

                        #12
                        Originally posted by Clavurion View Post
                        Pari viikkoa sitten vaihdoin kaverin pre-facelift 530d:hen Peetruksen kautta hommatun originaalin anturiosan. Ennen vaihtoa auto ei kulkenut mihinkään ja live-data näytti ilmamassaksi n. 300 mg, vaikka odotusarvo oli lähempänä 900 mg. Siitä huolimatta DDE ei antanut MAF:sta vikakoodia. Pelkän anturiosan vaihdon jälkeen auto toimi moitteettomasti ja ilmamassa-arvotkin olivat oikealla hehtaarilla ajon aikana testattuna. Eikä sitä anturiosaa saa oikein kiinni runkoon kuin tasan yhdessä asennossa. Ei siinä asennolla paljon pelata ja kalibroida.
                        Itselllä kanssa peetruksen puntari, itse en asentanut vaan benkara---> toimii
                        Kehui myös että hän on aina vain vaihtanut pelkän puikon eikä koko pakettia.
                        Kl-varaosat myy kanssa pelkästään puikkoja.
                        F11 535xd, Vw tiguan 2.0tdi 4 motion

                        Comment

                        • jjv
                          Bimmer Rookie
                          • Nov 2004
                          • 92
                          • Oulu

                          #13
                          Onko tiedossa mikä on hälyraja jolloin IMM kerrotaan olevan rikki, 0 tms? Itse tuossa hieman mietiskellyt jotta voisiko syy olla lievästi kohonneeseen savutukseen juuri tuo. Näkeekö ilmamääräarvon mittaritaulusta jostain valikosta ilman letkun perään viemistä?
                          Niin kun käytin IMMää irti niin peseskelin sitä runsaalla elektroniikan pesuaineella ja ei se ainakaan huonommaksi mennyt kun paikalle asensin. Testasin auton tyhjäkäyntiä sekä IMMn kanssa ja ilman - johto irti. Ero tyhjäkäynnissä oli selvä.

                          Comment

                          • toperi
                            Bimmer Rookie
                            • Sep 2007
                            • 105

                            #14
                            Originally posted by jjv View Post
                            Irroittelin tuossa viikonloppuna ilmamäärämittaria (e39 d), ja irroitus olisi ollut helppoa jos ruuvit olisi olleet perus reikä-Torx-kannalla, mutta ei.
                            Normaalissa Torx:ssa on 6 sakaraa mutta tässäpä oli vain 5 joten eihän se sovi ilman viilausta yms.
                            Eli mikä tuo työkalu on nimeltään ja mistä niitä saa - kun ainakaan paikallisesta Tokmannista ei löytynyt.
                            Niin ei se MAF irroittamatta jäänyt mutta jatkossa voisi hankkia siihen tarkoitetun oikean työkalun.

                            joo törmäsin samaan ongelmaan hiljattain. jos löytyy hyvät pihdit ja sormissa jonkin verran puristusta niin lähtivät silläkin tavoin helposti...ja tilalle laitoin saman kokoiset normaalit ruuvit...

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎