Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pysyykö Egr kolmella pultilla..?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kMA
    Bimmer Rookie
    • Jun 2006
    • 27
    • Helsinki

    Pysyykö Egr kolmella pultilla..?

    Tai varmasti se pysyy kiinni, mutta koituuko ongelmia mikäli EGR on vain kolmella pultilla kiinni?

    Kävi nimittäin niin, että imusarjan läppien poisto-operaation kasausvaiheessa neljäs pultti meni poikki. Kyse on siis niistä pulteista mitkä pitävät Egr:n kiinni imusarjassa, ja auto on 530d aut vm. 2000. Pultti tokikin katkesi sinne sisään tiukalle (liekkö meni väärille kierteillekkin).

    Mitäs olette mieltä että mennäänkö kolmella pultilla vai aletaanko purkamaan imusarjaa taas irti ja työstämään pulttia ulos ja mahdollisesti uutta kierrettäkin?

    -kMA

    ps. huomattavasti huolettomimmin mielin pystyy ajelemaan kun tietää että mitään ylimääräisiä läppiä ei ole menossa koneen sisään.
  • Rubu
    Bimmer Fanatic
    • May 2006
    • 809
    • Kuopio

    #2
    Eihän sitä imusarjaa siitä mihinkään tarvii ottaa kun purat egr:n pois edestä ja poraat vastakierretapilla katkenneen natusen pois ja aukaset kierteet tapilla. Jos ei saa uutta kierrettä messinkiholkkiin niin poraa holkkiin 6.5mm terällä reikä ja pistä pidempi pultti ja mutteri taka puolelle.

    Comment

    • kMA
      Bimmer Rookie
      • Jun 2006
      • 27
      • Helsinki

      #3
      Originally posted by Rubu View Post
      Eihän sitä imusarjaa siitä mihinkään tarvii ottaa kun purat egr:n pois edestä ja poraat vastakierretapilla katkenneen natusen pois ja aukaset kierteet tapilla. Jos ei saa uutta kierrettä messinkiholkkiin niin poraa holkkiin 6.5mm terällä reikä ja pistä pidempi pultti ja mutteri taka puolelle.
      Vähän yritin päästä tässä helpolla ettei tarvis enää vähään aikaan konepeltiä availla, sen verran oli vastoinkäymisii tossa projektissa. Harmi että se on vielä toinen niistä alimmista pulteista ni on vähä ahasta mennä porailee sinne.. Mut jos saan poran mahtuu sinne ni kait se on sitte vielä mentävä hommiin.

      Tollasii vastakierretappeja en oo ennen käyttänytkään. Kaitpa niitä saa ostettuu esim robbarista? Sitten vaan reikä pultinjämään ja sit porataa tolla vastakierretapilla pultti ulos?

      -kMA

      Edit: Niin, ja voitko vielä kertoa hiukan tarkemmin että kuinka nuo kierteet avataan?
      Last edited by kMA; 24-10-2007, 20:08.

      Comment

      • Vehkis
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2007
        • 1441
        • Turku

        #4
        Originally posted by kMA View Post
        Tollasii vastakierretappeja en oo ennen käyttänytkään. Kaitpa niitä saa ostettuu esim robbarista? Sitten vaan reikä pultinjämään ja sit porataa tolla vastakierretapilla pultti ulos?

        -kMA

        Edit: Niin, ja voitko vielä kertoa hiukan tarkemmin että kuinka nuo kierteet avataan?
        Kyllä.Reikä pultinjämään ja vastakierretapilla ulos(ei tarvitse poraa,väännin tulee vastakierretappisarjan mukana).

        varmaan tuolla kierteiden avauksella rubu tarkoitti,että jos saat sen jämän irti sieltä reiästä,niin sen jälkeen pyörität sinne reikään kierretapin (m6?)ja puhdistat ne jenkat,jos sinne on jäänyt jotain kierteen pätkiä siitä pultista.
        Nyt: VW Golf 1.4 TSI 118kW -10
        ex E39 535iA -97
        sekä x määrä riisikippoja


        Kesäautona toimii vw kupla -65

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎