Laitanpas vielä yhden lisäkysymyksen tähän spekulointien jatkeeksi. Eli minkälaisen ongelman viallinen DME:n rele aiheuttaa? Pimeneekö moottorinohjaus kokonaan, vai voisiko tuo moottorin ohjainlaitteen vikakoodi johtuakin viallisesta releestä? Ja minkähän hintainen tuo rele on, kun bimmerforums.com keskusteluiden mukaan se on kuitenkin halvin osa vaihtaa/kokeilla aluksi..:think
Announcement
Collapse
No announcement yet.
ACS S3 3.0 käyntihäiriön selvittelyä
Collapse
X
-
ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset
-
-
Nyt on selvitelty vikaa eteenpäin taas hiukkasen. Himmeästi palava laturin valo ei oletettavasti ole mitenkään yhteydessä polttoaineen kulutukseen, tai ainakin diagnoosipistokkeen kautta mitattuna latausjännitteet on ok, ja laturikin on kunnossa kaikinpuolin ainakin oskilloskoopin kuvasta päätellen. Kytkentäkaavioista päätellen latauksen merkkivalon yhteydessä on transistori(?), jos oikein kuvia luettiin. Voiskohan sillä olla jotain vaikutusta merkkivalon palamiseen, kun ei muuta mahdollisuuttakaan tule enää mieleen?
Tyhjäkäyntihäiriön syyksi veikkaan tässä vaiheessa vuotavaa suutinta. En tiiä onko moinen miten todennäköistä, mut ainakin korkea HC-pitoisuus kielii liiasta polttoaineesta, ja sytytyspuolella ei tutkailujen perusteella oo enää häikkää. Ajossahan tuo vuotava suutin ei varmaan tuntuis, kun käytettävän ilman määräkin on kummiskin aika paljo suurempi kuin tyhjäkäynnillä..?:think Kuuntelin suuttimia meisselillä, ja 1-5 pyttyjen suuttimet säksätti nätisti, mut kuutospytyn suutin kuulosti ehkä aavistuksen erilaiselta kuin muut. Eikös suuttimien puhdistaminen hoideta ultraäänipesulla? Missähän olis yritystä, joka moisen tekisi, ja missähän hinnoissa toimenpide liikkuu?
Nyt pakkasten tultua kylmällä koneella ajellessa auto "booaa" myös usein, jos kaasua polkee pikkusenkin "liikaa", ja vajaalla kaasulla alamäkeä rullatessa pätkäisee vähän väliä suht terävästi. En tiedä pitäiskö tulpat vaihtaa vielä kertaalleen, mut alkaa olla jo aikamoista hakuammuntaa vianetsintä...ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset
Comment
-
-
Kuulostaa siltä että käy laihalla.
Hieman outo juttu tuo latausvalo, sen toimintamekanismi on niin yksinkertainen että että...325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Ite en usko laihalla käymiseen, kun kaikilla kierrosalueilla käyntiääni on "paksu" ja enemmänkin rikkaan kuuloinen.:think En tiiä värjääkö nelitahtimoottori nykybensoilla tulppia valkoiseksi laihalla käymisen takia, mutta omassa tulpat ainakin on normaalin ruskeat, että värin perusteellakaan en väittäis laihalla käymistä. Ja myös se HC-arvo viittaa ylimääräiseen polttoaineeseen..ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset
Comment
-
-
Viittasin lähinnä tuohon kylmänykimiseen että kuulostaisi käyvän laihalla.
Niin ja ruiskutusajoista, matka-ajossa pintakaasulla ajetaan usein pienemmillä aukiolo-ajoilla kuin tyhjäkäynnillä ollessa. Mutta ei se suutinten tarkistus huono idea ole.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Onko mitään mahdollisuutta puhdistaa suuttimia ja testata tiiveys ihan kotikonstein, vai pitääkö homma teettää ammattilaisella juurikin tuolla ultraäänipesulla?ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset
Comment
-
-
Originally posted by O-Peksi View PostIte en usko laihalla käymiseen, kun kaikilla kierrosalueilla käyntiääni on "paksu" ja enemmänkin rikkaan kuuloinen.:think En tiiä värjääkö nelitahtimoottori nykybensoilla tulppia valkoiseksi laihalla käymisen takia, mutta omassa tulpat ainakin on normaalin ruskeat, että värin perusteellakaan en väittäis laihalla käymistä. Ja myös se HC-arvo viittaa ylimääräiseen polttoaineeseen..
Ootko testannu moottorin mekaanisen kunnon,ohivuodot/puristukset..??
Oletko tarkistanut "regenerointi" venttiilin toiminnan/tiiviyden...?Useasti noissa on ollut sitä vikaa ettei pidä kunnolla ja päästää imusarjaan kaasuläpän ohitse ylim. ilmaa-->käyntihäiriöitä,päästöjen nousua.....Last edited by jani1632; 01-12-2007, 20:47.Tallin täytteet:
E70 3.0d -09
E34 540ia -94
E39 520d -00
E39 528i M-sport -00
E60 520i -04
E30 -86
E61 520da -09
Comment
-
-
Originally posted by jani1632 View PostOletko tarkistanut "regenerointi" venttiilin toiminnan/tiiviyden...?Useasti noissa on ollut sitä vikaa ettei pidä kunnolla ja päästää imusarjaan kaasuläpän ohitse ylim. ilmaa-->käyntihäiriöitä,päästöjen nousua.....Luulis että se siihen reagoi jotenkin, tai sit ei ole luottamista tuommoseen testaamiseen.:think
Mikä tuon "regenerointiventtiilin" kansankielinen nimi on?ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset
Comment
-
-
Originally posted by O-Peksi View PostEi oo puristuspaineita testattu, mutta tarkotus on nekin mittailla kunhan saan mittarin rakennettua/ostettua. Ja tänään suihkuttelin brake cleaneria ympäri imusarjaa, eikä missään vaiheessa hörähdellyt. Ihmettelin vaan kun ei hörähtänyt vaikka suihkutin ainetta kokeilun vuoksi suoraan paksummasta huohotinletkusta sisään..Luulis että se siihen reagoi jotenkin, tai sit ei ole luottamista tuommoseen testaamiseen.:think
Mikä tuon "regenerointiventtiilin" kansankielinen nimi on?
Eli tankin huohotinventtiili,sijaitsee konehuoneessa siinä imusarjan kupeessa,sen tehtävä on päästää tankista bensahöyryt imusarjaan ja sitäkautta poltettavaksi.Olen törmännyt useasti siihen näissä m50 E36:ssa että se venttiilli alkaa vanhemmiten "päästämään" eli toisin sanoen ilmaa pääsee imusarjaan kaasuläpän ohi,joka tietenkin muuttaa päästäarvoja,aiheuttaa käynnin seilaamista yms...kannattanee ensin vaikka tukkia koko letku ja testata onko vaikutusta,johdon irottaminen venttiililtä tekee vikakoodin!Tallin täytteet:
E70 3.0d -09
E34 540ia -94
E39 520d -00
E39 528i M-sport -00
E60 520i -04
E30 -86
E61 520da -09
Comment
-
-
Pitääpäs huomenna tutkia tuokin systeemi, en nimittäin aiemmin oo kuullukkaan moisesta! Kiitoksia vaan vinkistä!
EDIT: Onko se huohotinventtiili tuo numero 1: http://www.realoem.com/bmw/showparts...72&hg=13&fg=15
Kyseistä palikkaa tutkailin kun oli letkut levällään imupuolelta, ja kokeilin puhaltamalla mitä tuolla venttiilissä tapahtuu. Ilma siitä virtaa sujuvasti läpi kummastakin suunnasta puhaltamalla..Ihmettelin kyllä, kun palikka näyttää ainakin takaiskuventtiililtä...
Last edited by O-Peksi; 01-12-2007, 21:53.ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset
Comment
-
-
Originally posted by O-Peksi View PostPitääpäs huomenna tutkia tuokin systeemi, en nimittäin aiemmin oo kuullukkaan moisesta! Kiitoksia vaan vinkistä!
EDIT: Onko se huohotinventtiili tuo numero 1: http://www.realoem.com/bmw/showparts...72&hg=13&fg=15
Kyseistä palikkaa tutkailin kun oli letkut levällään imupuolelta, ja kokeilin puhaltamalla mitä tuolla venttiilissä tapahtuu. Ilma siitä virtaa sujuvasti läpi kummastakin suunnasta puhaltamalla..Ihmettelin kyllä, kun palikka näyttää ainakin takaiskuventtiililtä...
Toivotaan että vika löytyy sieltä.Tallin täytteet:
E70 3.0d -09
E34 540ia -94
E39 520d -00
E39 528i M-sport -00
E60 520i -04
E30 -86
E61 520da -09
Comment
-
-
Ei löytyny vika vielä tuosta huohotusventtiilistäkään. Otin letkun irti ja tukin sormella, eikä käynti muuttunut miksikään. Sormen kun päästi irti, käynti meni selkeästi huonompaan suuntaan. Eli kyllä tuo venttiili tuntuis kunnossa olevan. Kai tässä on seuraavaks se ohivuotomittaus tehtävä.ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset
Comment
-
-
Originally posted by O-Peksi View PostEi löytyny vika vielä tuosta huohotusventtiilistäkään. Otin letkun irti ja tukin sormella, eikä käynti muuttunut miksikään. Sormen kun päästi irti, käynti meni selkeästi huonompaan suuntaan. Eli kyllä tuo venttiili tuntuis kunnossa olevan. Kai tässä on seuraavaks se ohivuotomittaus tehtävä.
Ja sitten sen ohivuotomittauksen kimppuun....:thinkTallin täytteet:
E70 3.0d -09
E34 540ia -94
E39 520d -00
E39 528i M-sport -00
E60 520i -04
E30 -86
E61 520da -09
Comment
-
-
Kävinkin tuossa jo kokeilee onko letku tukittuna ajolla vaikutusta, mutta ei muuttunut tyhjäkäynti/moottorin muukaan toiminta mihinkään suuntaan. Että vianetsintä jatkuu sitten kun mielenkiintoa ja rahaa sattuu löytymään.Last edited by O-Peksi; 02-12-2007, 16:48.ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset
Comment
-
-
Luulin jo tässä aiemmin löytäneeni käyntihäiriöihin syyllisen kampiakselin tai nokka-akselin asentotunnistimien piuhojen liitoksista, mutta eipäs ollutkaan sieltä kiinni.
Mittailin antureiden kanssa yhtäaikaa kaasuläpän asentotunnistimen(taas kerran), ja käynnistin auton vahingossa TPS:n johto irti. Tyhjäkäynti oli normaalilla tasolla n.750rpm, mutta heti kun piuhan tökkäsi kiinni, nousi tyhjäkäynti taas 900-1000rpm tasolle, jossa se aina on. Kysymys kuuluukin, että mikä tuon tyhjäkäynnin nousemisen aiheuttaa, kun tuo TPS on täysin kunnossa ja oikein kalibroitu? Eikös "oikeat" tyhjäkäyntikierrokset olekkin tuossa 750rpm tuntumassa?
Latauksen merkkivalo -ongelma korjaantui diodisillan vaihdolla, myös ylijännitteellä lataaminen loppui siihen.ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset
Comment
-
Comment