Elikkä auto on 325i e30 tekniikanvaihto aikavarmasti 86vm kipinä on niin heikko, että ei käynnisty. Toistapuolaa on testattu ei apua. Puolannapoihin tulee 12V sytty virrat päällä, kampiakselin anureista entiedä mitä yleismittarin pitäisnäyttää. Mistävikaa kannattaisetsiä :?: :juo
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Sytty kipinä hukassa?
Collapse
X
-
No testaa ekaksi tuleeko minkäänlaista kipinää. Tulpanjohto irti tulpan päästä, sitten siihen irtotulppa, pistät tulpanpään auton runkoon ja starttaa (tai kaveri starttaa). ja katso tuleeko tulpanpäähän kipinää.
Ja olikohan kyseessä motronic vai L-jetronic kone? Ja olikohan entinen minkälainen?
Jos motronic kone, myös vauhtipyörän pitää olla motronic koneesta. Kampiakselin asentotunnistin (jos kytkinkopassa kiinni), sen resistanssi taitaa olla luokkaa 1 kilo ohmi.
Motronic poimii signaalin vauhtipyörästä, jos vauhtipyörästä puuttuu paikat mistä signaali napataan (eli L-jetin vauhtipyörä tai kaasariversion vauhtipyörä), ei ole toiveitakaan saada autoa käyntiin.
t: Timo
-
-
Originally posted by tihuovinNo testaa ekaksi tuleeko minkäänlaista kipinää. Tulpanjohto irti tulpan päästä, sitten siihen irtotulppa, pistät tulpanpään auton runkoon ja starttaa (tai kaveri starttaa). ja katso tuleeko tulpanpäähän kipinää.
Ja olikohan kyseessä motronic vai L-jetronic kone? Ja olikohan entinen minkälainen?
Jos motronic kone, myös vauhtipyörän pitää olla motronic koneesta. Kampiakselin asentotunnistin (jos kytkinkopassa kiinni), sen resistanssi taitaa olla luokkaa 1 kilo ohmi.
Motronic poimii signaalin vauhtipyörästä, jos vauhtipyörästä puuttuu paikat mistä signaali napataan (eli L-jetin vauhtipyörä tai kaasariversion vauhtipyörä), ei ole toiveitakaan saada autoa käyntiin.
t: Timo.
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Comment
-
-
No testaa ekaksi tuleeko minkäänlaista kipinää. Tulpanjohto irti tulpan päästä, sitten siihen irtotulppa, pistät tulpanpään auton runkoon ja starttaa (tai kaveri starttaa). ja katso tuleeko tulpanpäähän kipinää.
Puolan johdolla testaamalla autonrunkoon noin 0,5 millinpäästä
saatiin näkyviin heikko kipinä, aikaisemmin tulpalla testaamalla
illalla hämärässä ei ainakaan näkynyt kipinää.
Ja olikohan kyseessä motronic vai L-jetronic kone? Ja olikohan entinen minkälainen?
Eikös m20 b25 mallia ole tehty vain motronikilla.
Tyyppi kilvessä lukee 316i muistaakseni.
Jos motronic kone, myös vauhtipyörän pitää olla motronic koneesta. Kampiakselin asentotunnistin (jos kytkinkopassa kiinni), sen resistanssi taitaa olla luokkaa 1 kilo ohmi.
Ostin auton muutettuna 325i ja olen ajellut autolla 3 vuotta ennen nyttehtyä remonttia ja rempan jälkeen ehdin 5 päivää ajelemaan
ennen kuin hajosi. Asento tunnistimet näyttivätkin 1 kilo ohmin
luokkaa.BMW 327i
Comment
-
-
OK, tämäpä selvensi tilannetta.
Vka saattaa silti olla siinä asentotunnistimeessa, joten jos sinulla on niitä siinä vaihdelaatikon kupeessa kaksi, vaihda ne ristiin.
Eli otat toisen irti ja vaihdat toisen sen tilalle, mutta samalla vaihdat niiden liittimien paikkaa siellä yläpäässä, johtosarjassa. Eli molemmista päistä vaihdetaan paikkaa.
Vika voi silti olla vauhtipyörässä, vaikka se on muutaman vuoden sinulla toiminutkin. Automaatin vauhtipyörässä asentotunnistimen "merkit" ovat sellaisia pieniä metallitappeja lämäytettynä siihen vauhtipyörän kylkeen. Jos ko. tappi on ruostunut ja sitten murtunut irtipoikki (tms.), voi tehdä tiukkaa saada siitä oikea signaali.
Vielä löytyy kolmaskin vaihtoehto, motronic sanonut työsopimuksensa irti. Joko komponentti kämähtänyt tai sitten kylmäjuotos tai piirilevyllä johdin palanut poikki (niitäkin tapauksia olen nähnyt, ja korjannut).
t: Timo
Comment
-
Comment