Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jäähdytysjärjestelmän paikkausaineet

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JamBBa
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2003
    • 362
    • Vantaa

Jäähdytysjärjestelmän paikkausaineet

Onko kukaan kuullu, et tällaista ois hyvääkin ainetta olemassa?
    Say NO to signatures!
  • Kyytsis
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2003
    • 3472
    • Helsinki

Re: Jäähdytysjärjestelmän paikkausaineet

Originally posted by JamBBa
    Onko kukaan kuullu, et tällaista ois hyvääkin ainetta olemassa?
    Jep. Kaneli.

Sitä mulle suositeltiin BTC-foorumilla ja vaikuttaa toimivan. Ei tuki jäähdytystä niinkuin nuo hardcore mömmöt.

Comment

• tihuovin
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2003
      • 1422
      • Oulu

Älkää hyvät ihmiset uskoko kaikkea mitä mainokset lupaa. Saatte vain sementoitua koko jäähdytysjärjestelmän, lohkoa myöten.

Jos kyseessä on vanha kosla ja jos se on tarkoitus kepoloida kiertoon, tehkää mitä lystätte kunhan ette minulle kauppaa.

Jos aiotte pitää auton itse, paikkautakaa vuotava syyläri tai lämppärin kenno ammattimiehellä tai ostakaa ehjä tilalle. Noita paikkauslitkuista ette saa kuin harmia pitemmän päälle.

Yhden karmean esimerkin olen itse purkanut, monesta muusta vastaavasta tapauksesta olen kuullut. Mutten "Esson baarissa", ihan ammatimiehiltä. Syyläri oli näet ihan tukossa, ja lohko melkoisen sementoitunut. Kattilakivi paskaa oli, mutta myös selkeästi paikkausainetta.

Jos on ainetta, jota käytetään "ulkoisesti", ne menettelee. Muutoin en suostu laittamaan niitä koneeseen edes maksusta. En omaani, enkä muiden.

t :Timo

Comment

• JamBBa
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2003
        • 362
        • Vantaa

kiitos kommenteista.
        kävin just paikallisessa tarvikeliikkeessä/korjaamossa, ja siellä heppu sano että heillä on hyvää ainetta siihen. suositteli n. 2 desin pulloa KING merkkistä paikkausainetta, joka reagoi hapen kanssa. käyttävät kuulemma itsekkin sitä.
        en kyllä itsekkään moista mömmöä suosiolla autooni laittaisi, mutta olisiko noihin uskomista? jos laittaisi aineen järjestelmään ja huuhtelisi & vaihtaisi nesteet sen jälkeen, kun mahdollinen paikkaus on jo tapahtunut? valtava työ toi kennon vaihto...
        Say NO to signatures!

Comment

• roadster
          Bimmer Rookie
          • Jul 2004
          • 133

FORTE

Itsellä on ainakin hyviä kokemuksia FORTEn aineista. Esim. moottoripesun jälkeen tyhjäkäynti tosi hiljanen ja tasanen.

Sulle suosittelisin FORTE Stop leaking -ainetta. Kalliimpaa kun joku KING tai STP, mutta uskoakseni parempaa.

Kokeile haulla FORTE.

E36 320iA Coupe, vm.-92

Comment

• alspe
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2004
            • 3402
            • Tre

oma systeemi

Laitoin itse eilen Liqou Moly, vai kuinka se kirjoitetaan, paikkausaineen sisään kun toi tuulilasi tuppas huurtumaan(vain oikealta puolelta, mistähän toi johtuu?).

Ei tuoksahtanut glykoli enää, mutta illalla taas huurtui kun ajelin. Ja sitten tänään taas ei haissut eikä huurtunut, onkohan se siinä rajalla että paikkaako vaiko ei?

Ja silloin kun lasi huurtui oikealta puolelta niin siltä puolelta puhalsi viileämpää kuin se mistä ei huurtunut?

e34 2.0 24v
            G30 520d xDrive
            EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

Comment

• JamBBa
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2003
              • 362
              • Vantaa

ilmotteles alspe kuin tossa sitten käy, jos se nyt rupee toimii tai ei!
              Say NO to signatures!

Comment

• Calypsocoupe
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2003
                • 2932
                • EFNU

Kokeilin Mazdan jotain tollaista litkua kun kansipahvi vuoti (litku 2e, yläpääntiivistesarja 50e), mutta lopputuloksena oli pidemmän päälle vain jumiutunut termari :P
                - 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -

Comment

• The Mökö
                  Newbiemmer
                  • Aug 2004
                  • 3

Jep..

elikkäs Forté:n radiator leak on tosi hyvä aine tuota varten.

Ite olen kokeillu ja ongelmia ei ole ollu (n. 8kk sitten laitoin tökötin ja sen jälkeen ei ole vuotanu) aine pitää vain ravistaa HYVIN ennen kaatoa..
                  ~grin~

Comment

• rocroc
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2003
                    • 573
                    • keminmaa

Re: oma systeemi

Originally posted by alspe
                    Laitoin itse eilen Liqou Moly, vai kuinka se kirjoitetaan, paikkausaineen sisään kun toi tuulilasi tuppas huurtumaan(vain oikealta puolelta, mistähän toi johtuu?).

Ei tuoksahtanut glykoli enää, mutta illalla taas huurtui kun ajelin. Ja sitten tänään taas ei haissut eikä huurtunut, onkohan se siinä rajalla että paikkaako vaiko ei?

Ja silloin kun lasi huurtui oikealta puolelta niin siltä puolelta puhalsi viileämpää kuin se mistä ei huurtunut?

e34 2.0 24v
                    Omassa oli sama vika, lämppärinkenno on kaksiosainen ja toinen puoli vuoti nestettä -->huurtuu siltä puolelta.

Comment

• alspe
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2004
                      • 3402
                      • Tre

Parani

Kyllä se mulla vähän parani, mutta kevyesti huurtuu vieläkin oikealta!

Kannattaisikohan se Forten aine laittaa sisään kun se vuotaa vain vähän, siis nestettä ei kauheesti tarvi lisäillä? Kuinka sen litkun saisi parhaiten kiertämään kun sen paisuntasäiliön kautta se kiertää niin vähän, että jämähtää heti sinne pohjalle?

Se kennon irroitus on vissiin aika vittumainen homma, että ei oikeen kiinnostaisi?

Ei meinaanut raitisilmasuodatinta löytyä niillä ohjeilla mitä täällä aikaisemmin annettiin, oikeasta jalkatilasta purkasin matskua pois ja siellä on vaan se koko ilmakotelo, pitääkö se purkaa palasiksi, aika paskasti on sekin taas suunniteltu jos pitää?
                      G30 520d xDrive

Comment

• JamBBa
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2003
                        • 362
                        • Vantaa

Sen mä tiedän että se kennon vaihto on aikamoinen projekti, varsinkin ilmastoituun (kellään tietoa hankaloittaako ilmastointi ko. operaatiota?) Ite viime talvena vaihdoin kyllä jo E30:seen kennon, mut sehän on vielä aika simppeli. Mäkään en omastani löytäny raitisilmasuodantinta, vaikka purin muovihilppeet sun muut niin pitkälle, että kenno jo pilkisti. Mut mikskähän mulla ei tuu koivun siemeniä raitisilmakanavista niinkun E30:sessä? :shock:
                        Täytyy kai ens viikolla perehtyä paikkausaineisiin...
                        Say NO to signatures!

Comment

• roadster
                          Bimmer Rookie
                          • Jul 2004
                          • 133

O-renkaat..

Mulla kävi joskus vuoden -95 compactissa sillai, että meni o-rengas lämppärin putkista ja tuli jäähdytysnesteet lattialle. Eka ilmeni sillai, että nestetaso aleni. Sit huomasin myöhemmin, et kyl on takapenkin jalkatila märkä. Huoltoliikkeeseen menin ja jäähdytysnesteeksi todettiin. Paskamainen homma oli poistaa penkit ja verhoilut ja pestä verhoilut kunnolla, kuivata auton pohja sisältä ja ruostesuojata. Siinä sit sjelin muutaman viikon ilman verhoiluja.

Nykyiseen autoon vaihdoin O-renkaat varmuuden vuoks muistaakseni behrin? lämppäriin yht 4 kappaletta, 2 moottoritilasta ja 2 kuskin puolelta. KL:stä hain osat, eikä montaa kymmentä senttiä maksaneet. Vaihtoon meni puoli tuntia. Siemenssin O-renkaat hitusen isompia. Vaihto kannattaa tehdä jäähdytysnesteiden vaihdon yhteydessä kun vanhat nesteet on valutettu ulos.
                          E36 320iA Coupe, vm.-92

Comment

• Lanttu
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2004
                            • 1643

"Roadster" taitaa olla FORTE-diileri...

Comment

• alspe
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2004
                              • 3402
                              • Tre

kyllä

kyllä tulee koivun siemenet raitisilmaluukuista sisään, ihan varma en ole tuleeko muista.
                              G30 520d xDrive

Comment

Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎