Onko kukaan kuullu, et tällaista ois hyvääkin ainetta olemassa?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Jäähdytysjärjestelmän paikkausaineet
Collapse
X
-
Älkää hyvät ihmiset uskoko kaikkea mitä mainokset lupaa. Saatte vain sementoitua koko jäähdytysjärjestelmän, lohkoa myöten.
Jos kyseessä on vanha kosla ja jos se on tarkoitus kepoloida kiertoon, tehkää mitä lystätte kunhan ette minulle kauppaa.
Jos aiotte pitää auton itse, paikkautakaa vuotava syyläri tai lämppärin kenno ammattimiehellä tai ostakaa ehjä tilalle. Noita paikkauslitkuista ette saa kuin harmia pitemmän päälle.
Yhden karmean esimerkin olen itse purkanut, monesta muusta vastaavasta tapauksesta olen kuullut. Mutten "Esson baarissa", ihan ammatimiehiltä. Syyläri oli näet ihan tukossa, ja lohko melkoisen sementoitunut. Kattilakivi paskaa oli, mutta myös selkeästi paikkausainetta.
Jos on ainetta, jota käytetään "ulkoisesti", ne menettelee. Muutoin en suostu laittamaan niitä koneeseen edes maksusta. En omaani, enkä muiden.
t :Timo
Comment
-
-
kiitos kommenteista.
kävin just paikallisessa tarvikeliikkeessä/korjaamossa, ja siellä heppu sano että heillä on hyvää ainetta siihen. suositteli n. 2 desin pulloa KING merkkistä paikkausainetta, joka reagoi hapen kanssa. käyttävät kuulemma itsekkin sitä.
en kyllä itsekkään moista mömmöä suosiolla autooni laittaisi, mutta olisiko noihin uskomista? jos laittaisi aineen järjestelmään ja huuhtelisi & vaihtaisi nesteet sen jälkeen, kun mahdollinen paikkaus on jo tapahtunut? valtava työ toi kennon vaihto...Say NO to signatures!
Comment
-
-
oma systeemi
Laitoin itse eilen Liqou Moly, vai kuinka se kirjoitetaan, paikkausaineen sisään kun toi tuulilasi tuppas huurtumaan(vain oikealta puolelta, mistähän toi johtuu?).
Ei tuoksahtanut glykoli enää, mutta illalla taas huurtui kun ajelin. Ja sitten tänään taas ei haissut eikä huurtunut, onkohan se siinä rajalla että paikkaako vaiko ei?
Ja silloin kun lasi huurtui oikealta puolelta niin siltä puolelta puhalsi viileämpää kuin se mistä ei huurtunut?
e34 2.0 24vG30 520d xDrive
EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91
Comment
-
-
Re: oma systeemi
Originally posted by alspeLaitoin itse eilen Liqou Moly, vai kuinka se kirjoitetaan, paikkausaineen sisään kun toi tuulilasi tuppas huurtumaan(vain oikealta puolelta, mistähän toi johtuu?).
Ei tuoksahtanut glykoli enää, mutta illalla taas huurtui kun ajelin. Ja sitten tänään taas ei haissut eikä huurtunut, onkohan se siinä rajalla että paikkaako vaiko ei?
Ja silloin kun lasi huurtui oikealta puolelta niin siltä puolelta puhalsi viileämpää kuin se mistä ei huurtunut?
e34 2.0 24v
Comment
-
-
Parani
Kyllä se mulla vähän parani, mutta kevyesti huurtuu vieläkin oikealta!
Kannattaisikohan se Forten aine laittaa sisään kun se vuotaa vain vähän, siis nestettä ei kauheesti tarvi lisäillä? Kuinka sen litkun saisi parhaiten kiertämään kun sen paisuntasäiliön kautta se kiertää niin vähän, että jämähtää heti sinne pohjalle?
Se kennon irroitus on vissiin aika vittumainen homma, että ei oikeen kiinnostaisi?
Ei meinaanut raitisilmasuodatinta löytyä niillä ohjeilla mitä täällä aikaisemmin annettiin, oikeasta jalkatilasta purkasin matskua pois ja siellä on vaan se koko ilmakotelo, pitääkö se purkaa palasiksi, aika paskasti on sekin taas suunniteltu jos pitää?G30 520d xDrive
EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91
Comment
-
-
Sen mä tiedän että se kennon vaihto on aikamoinen projekti, varsinkin ilmastoituun (kellään tietoa hankaloittaako ilmastointi ko. operaatiota?) Ite viime talvena vaihdoin kyllä jo E30:seen kennon, mut sehän on vielä aika simppeli. Mäkään en omastani löytäny raitisilmasuodantinta, vaikka purin muovihilppeet sun muut niin pitkälle, että kenno jo pilkisti. Mut mikskähän mulla ei tuu koivun siemeniä raitisilmakanavista niinkun E30:sessä? :shock:
Täytyy kai ens viikolla perehtyä paikkausaineisiin...Say NO to signatures!
Comment
-
-
O-renkaat..
Mulla kävi joskus vuoden -95 compactissa sillai, että meni o-rengas lämppärin putkista ja tuli jäähdytysnesteet lattialle. Eka ilmeni sillai, että nestetaso aleni. Sit huomasin myöhemmin, et kyl on takapenkin jalkatila märkä. Huoltoliikkeeseen menin ja jäähdytysnesteeksi todettiin. Paskamainen homma oli poistaa penkit ja verhoilut ja pestä verhoilut kunnolla, kuivata auton pohja sisältä ja ruostesuojata. Siinä sit sjelin muutaman viikon ilman verhoiluja.
Nykyiseen autoon vaihdoin O-renkaat varmuuden vuoks muistaakseni behrin? lämppäriin yht 4 kappaletta, 2 moottoritilasta ja 2 kuskin puolelta. KL:stä hain osat, eikä montaa kymmentä senttiä maksaneet. Vaihtoon meni puoli tuntia. Siemenssin O-renkaat hitusen isompia. Vaihto kannattaa tehdä jäähdytysnesteiden vaihdon yhteydessä kun vanhat nesteet on valutettu ulos.E36 320iA Coupe, vm.-92
Comment
-
Comment