Announcement

Collapse
No announcement yet.

vikailmoitus selflevel susp.inact ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ansseli
    Bimmer Rookie
    • Oct 2007
    • 145
    • Tampere/Mikkeli

    #16
    Se onni ei kauaa kestänyt taas on perse jäässä. Täytyy huomen aamulla sulatella ennen kotia lähtemistä. Täytyy vaihtaa rakeet heti kun pakkanen laskee, nyt ei oikeen kiinnosta rassata kun pakkasta ulkona -14

    Tuossa juttua aiheesta
    -530 d touring automaatti -02 237 tkm-

    Comment

    • Yltti
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2002
      • 2792
      • Kuopio suamen texas

      #17


      Ei nyt varsinaisesti liity aiheeseen, mutta onko tätä perän korkeutta mahdollista säätää esim niitä anturin tankoja lyhentämällä tai käymällä merkiliikkeessä säädättämässä perää. Pussin vaihdon jälkeen perä nousi noin 2-3cm ylöspäin ja auto kulkee nyt kuin hotrod. Jousitus ei vuotanut aikaisemmin eikä perän mataluus johtunut siitä että ilmaa ei olisi ollut.
      1st Gen Chevrolet Monte Carlo 383cid SS
      F10 525d Xdrive comfort sitte
      Kerran kysyttiin pahin pelkosi Vastasin: Pelkään että sotkeennun omaan näppäryyteeni.Kerran luulin olleeni väärässä,mutta onneksi erehdyin.
      www.rotator.fi

      Comment

      • Rahu
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2002
        • 6464
        • Tuusula

        #18
        Originally posted by Yltti View Post


        Ei nyt varsinaisesti liity aiheeseen, mutta onko tätä perän korkeutta mahdollista säätää esim niitä anturin tankoja lyhentämällä tai käymällä merkiliikkeessä säädättämässä perää. Pussin vaihdon jälkeen perä nousi noin 2-3cm ylöspäin ja auto kulkee nyt kuin hotrod. Jousitus ei vuotanut aikaisemmin eikä perän mataluus johtunut siitä että ilmaa ei olisi ollut.
        Perän korkeutta pystyy säätämään ohjelmallisesti oikeanlaisella testerillä, tai vaikka merkkiliikkeessä.
        BMW Service
        P.o4oo925441
        [email protected]
        Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
        Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

        Comment

        • Matula
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2007
          • 1706

          #19
          Originally posted by Yltti View Post


          Ei nyt varsinaisesti liity aiheeseen, mutta onko tätä perän korkeutta mahdollista säätää esim niitä anturin tankoja lyhentämällä tai käymällä merkiliikkeessä säädättämässä perää. Pussin vaihdon jälkeen perä nousi noin 2-3cm ylöspäin ja auto kulkee nyt kuin hotrod. Jousitus ei vuotanut aikaisemmin eikä perän mataluus johtunut siitä että ilmaa ei olisi ollut.
          Voi säätää niillä tangoillakin mutta esim INPAlla onnistuu ohjelmallisesti ilman turhaa jumppaa. Luinko oikein, että autoon vaihdettiin ehjän pussin tilalle uusi (suotta) ja nyt perä on korkealla?

          Comment

          • Yltti
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2002
            • 2792
            • Kuopio suamen texas

            #20
            Originally posted by Matula View Post
            Voi säätää niillä tangoillakin mutta esim INPAlla onnistuu ohjelmallisesti ilman turhaa jumppaa. Luinko oikein, että autoon vaihdettiin ehjän pussin tilalle uusi (suotta) ja nyt perä on korkealla?
            Entisessä pussissa oli viiltohaava niin laitettiin uusi. Ilmaa ei vuotanut järjestelmästä sitä ennen yhtään eikä perä roikkunut alhaalla Nyt kun vaihdettiin pussi niin johan pomppas korkeuksiin.

            edit:

            Jos vaikka tekee itse lyhemmät tangot 8mm kierretangosta ja panee 8mm kuulanivelet päihin niin ilmoittaako check control tasonsäädöstä kun luulee että perä ei ole oikealla tasolla...vai pitääkö tämä kokeilla ja sitten kertoa mittee tapahtu?
            Last edited by Yltti; 06-01-2009, 10:35.
            1st Gen Chevrolet Monte Carlo 383cid SS
            F10 525d Xdrive comfort sitte
            Kerran kysyttiin pahin pelkosi Vastasin: Pelkään että sotkeennun omaan näppäryyteeni.Kerran luulin olleeni väärässä,mutta onneksi erehdyin.
            www.rotator.fi

            Comment

            • markok
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2002
              • 3019
              • Kuopio

              #21
              Originally posted by Yltti View Post


              Ei nyt varsinaisesti liity aiheeseen, mutta onko tätä perän korkeutta mahdollista säätää esim niitä anturin tankoja lyhentämällä tai käymällä merkiliikkeessä säädättämässä perää. Pussin vaihdon jälkeen perä nousi noin 2-3cm ylöspäin ja auto kulkee nyt kuin hotrod. Jousitus ei vuotanut aikaisemmin eikä perän mataluus johtunut siitä että ilmaa ei olisi ollut.
              Onkohan noita pusseja olemassa erilaisia normaali ja sport alustaan? Jossain muussa topicissa tuota kyseltiin jo aikaisemmin, mutta vastausta ei tainnut tulla. Se voisi selittää tuon miksi perä on pussien vaihdon jälkeen korkeammalla.

              Itse topicin aiheeseen. Kannattaisikohan tuonne tasonsäädön linjoihin laittaa kuorma-autoissa käytettävää paineilmajarrujen jäänestoainetta?
              BMW 530iA Touring -05

              Comment

              • Matula
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2007
                • 1706

                #22
                Originally posted by Yltti View Post

                Jos vaikka tekee itse lyhemmät tangot 8mm kierretangosta ja panee 8mm kuulanivelet päihin niin ilmoittaako check control tasonsäädöstä kun luulee että perä ei ole oikealla tasolla...vai pitääkö tämä kokeilla ja sitten kertoa mittee tapahtu?
                Tässä jotain vinkkiä, muistaakseni operaatiosta löytyy myös kuvia foorumilta.


                Originally posted by markok View Post
                Onkohan noita pusseja olemassa erilaisia normaali ja sport alustaan? Jossain muussa topicissa tuota kyseltiin jo aikaisemmin, mutta vastausta ei tainnut tulla. Se voisi selittää tuon miksi perä on pussien vaihdon jälkeen korkeammalla.
                On erilaisia, sport ja tavallinen.

                Comment

                • Ansseli
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2007
                  • 145
                  • Tampere/Mikkeli

                  #23
                  Paljonko sitä silicaan sinne koteloon mahtuu, taitaa rakeet mennä tilaukseen kun ei sinooperistä löytynyt:think
                  -530 d touring automaatti -02 237 tkm-

                  Comment

                  • markok
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2002
                    • 3019
                    • Kuopio

                    #24
                    Originally posted by Yltti View Post


                    Ei nyt varsinaisesti liity aiheeseen, mutta onko tätä perän korkeutta mahdollista säätää esim niitä anturin tankoja lyhentämällä tai käymällä merkiliikkeessä säädättämässä perää. Pussin vaihdon jälkeen perä nousi noin 2-3cm ylöspäin ja auto kulkee nyt kuin hotrod. Jousitus ei vuotanut aikaisemmin eikä perän mataluus johtunut siitä että ilmaa ei olisi ollut.
                    Pystysitkö mittaamaan paljonko mitta vanteen keskeltä lokasuojan kaareen on nyt näillä uusilla pusseilla? Asia alkoi kiinnostamaan kun omassa e39:ssä perä on mielestäni melko alhaalla vaikka ainakin varustelistan mukaan autossa on vakio alusta. Olisiko sitten laskettu joskus ohjelmallisesti. Olisi mukava tietää vakiomitat molemmille pussiversioille.
                    BMW 530iA Touring -05

                    Comment

                    • Yltti
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2002
                      • 2792
                      • Kuopio suamen texas

                      #25
                      Originally posted by markok View Post
                      Pystysitkö mittaamaan paljonko mitta vanteen keskeltä lokasuojan kaareen on nyt näillä uusilla pusseilla? Asia alkoi kiinnostamaan kun omassa e39:ssä perä on mielestäni melko alhaalla vaikka ainakin varustelistan mukaan autossa on vakio alusta. Olisiko sitten laskettu joskus ohjelmallisesti. Olisi mukava tietää vakiomitat molemmille pussiversioille.
                      Mitta navan keskeltä lokarin kaareen on 33cm pusseina on sportit. Käsitykseni mukaan pussien korkeuksissa ei ole eroja. Sportti pussi on vain huomattavasti paksumpi. Tämä tuli todettua itse kun vaihdoin sen toisenkin puolen uuteen. Syynä perän nousuun oli se kun pussi oli ajan kanssa meltaunut ja tarvitsi enemmän painetta pysyäkseen ryhdissä. Nyt on tasoittunut n.2. viikon aikana takaisin normaalin tilaan.
                      1st Gen Chevrolet Monte Carlo 383cid SS
                      F10 525d Xdrive comfort sitte
                      Kerran kysyttiin pahin pelkosi Vastasin: Pelkään että sotkeennun omaan näppäryyteeni.Kerran luulin olleeni väärässä,mutta onneksi erehdyin.
                      www.rotator.fi

                      Comment

                      • Ansseli
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2007
                        • 145
                        • Tampere/Mikkeli

                        #26
                        Oliko jollain tietoa paljonko sitä silicaa sinne koteloon menee 100g,500g vai kilo?
                        -530 d touring automaatti -02 237 tkm-

                        Comment

                        • Kentsu
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2004
                          • 1397
                          • Tuusula

                          #27
                          Originally posted by markok View Post
                          Pystysitkö mittaamaan paljonko mitta vanteen keskeltä lokasuojan kaareen on nyt näillä uusilla pusseilla? Asia alkoi kiinnostamaan kun omassa e39:ssä perä on mielestäni melko alhaalla vaikka ainakin varustelistan mukaan autossa on vakio alusta. Olisiko sitten laskettu joskus ohjelmallisesti. Olisi mukava tietää vakiomitat molemmille pussiversioille.
                          Jostain netistä imutetusta Level Control Systems -opuksesta:
                          ----
                          Dimensions apply from lower edge of wheel house to centre of wheel:

                          Specified ride levels:
                          E39 saloon: 360 mm +/- 3mm
                          E39 touring: 360 mm +/- 3mm
                          E39 touring with
                          sport chassis: 345 mm +/- 3mm
                          ----

                          Kun halusin SEDANiin m-sport ilmapussit taakse, kertoi marmoritiski että ei ole saatavilla kuin yhtä mallia. Eikä tuossa ole näköjään sedanille tarjottu kuin yhtä ajokorkeutta, joten liekö että sedaniin ei tehtaalta ilmajousituksen tilaus sporttialustalla ollut mahdollista. Silti sedaninkin korkeutta voi toki säätää noilla tietyillä testereillä.
                          Ex: 523iA '97, 520iA '89
                          /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

                          Comment

                          • -Tapi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2004
                            • 3117
                            • Välisuomi

                            #28
                            Silicaa menee säiliöön noin pari desiä, painossa ehkä 100 grammaa tms.
                            ---

                            Comment

                            • markok
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2002
                              • 3019
                              • Kuopio

                              #29
                              Nyt on alkanut omassa e39:ssä vaivaamaan tason säädön varoitusvalon palaminen säännöllisen epäsäännöllisesti. Tähän asti perän korkeus on ollut aina oikealla korkeudella, mutta tänään perä tippui alas. Tätä ennen olin käynyt pesemässä auton ja myös alusta tuli pestyä. Kysymys kuuluukin, että pystyykö valon syttymisajankohdasta päättelemään yhtään missä vika on? Minulla valo syttyy vasta muutaman ajetun kilometrin jälkeen. Tähän asti vika ei ole uusiutunut uudelleen käynnistyksen jälkeen, mutta tänään tuokaan ei enää auttanut. Olisikohan vika tasonsäädön antureissa, jotka eivät tykkäisi alustan pesusta? Lopulta sain kuitenkin kompuran käyntiin ja perä nousi oikealle korkeudelle.
                              BMW 530iA Touring -05

                              Comment

                              • Touring
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2002
                                • 1310
                                • Järvenpää

                                #30
                                Tänään olin lähdössä perheen kanssa kauppaan, yllättäen E39 ei ollutkaan yhteistyöhaluinen. Perse oli alhaalla ja vain puolet takavanteesta näkyvissä. Ei pihise kompura ja ajotietokone herjaa. Luulen että itselläni on vikana juurikin nuo anturit. Auton perä on narissut jo kuukauden verran.

                                Yllättäen tämäkin piti sattua ainoana sadepäivänä, ei taida uskaltaa ajaa tallille.
                                Since 1997: 318i -85, 325ix taxi -89, 325i -87, 316i touring -88, 320i taxi -87, 316i -88, 323i touring -96, Alpina B6 -92, 325i coupe -92, 320i -91, 520i touring -92, 315 -83, 320 -81, 728i -85, 323i -81, 316i -90, 325i touring -89, 320d -99, 528ia touring -97, 323i -82, 730ia -91, 320d touring -00, 325 taxi -89, 120d -05, 320i touring -95, 520i touring -98, 325i cab -01.
                                Garage: Z3 coupe, 318d touring-08 & 320d touring -04

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎