Saksan hinnat 184KA ja 184EB konetyypeille (jotka siis 318i:n koneita)
on n.2300e ja veikkaisin että siihen päälle joku pantti 100-200e
Kuvittelisin että koneet on uusia vaikka myydäänkin "tehdaskorjattuna".
Tuskimpa tehtaalla on intressejä lähteä vanhaa purkamaan ja koneistamaan.
Tulee halvemmaksi tehdä uusista osista.
Lienee kierrätys tekninen juttu toi vaihto-osa homma tehtaan puolesta.
Vai miten on, luuletteko että vesipumppuja korjataan tehtaalla kun sekin on vaihtosa??
Saksan hinnat 184KA ja 184EB konetyypeille (jotka siis 318i:n koneita)
on n.2300e ja veikkaisin että siihen päälle joku pantti 100-200e
Kuvittelisin että koneet on uusia vaikka myydäänkin "tehdaskorjattuna".
Tuskimpa tehtaalla on intressejä lähteä vanhaa purkamaan ja koneistamaan.
Tulee halvemmaksi tehdä uusista osista.
Lienee kierrätys tekninen juttu toi vaihto-osa homma tehtaan puolesta.
Vai miten on, luuletteko että vesipumppuja korjataan tehtaalla kun sekin on vaihtosa??
Kyllä ainakin nämä isommat "tehdaskorjatut" osakokonaisuudet ovat tosiaankin "tehdaskorjattuja" vaikka itse työ teetetäänkin eri alihankkijoilla(siis moottorit,laturit,startit,ruiskupumput,ym).
Kyllä ainakin nämä isommat "tehdaskorjatut" osakokonaisuudet ovat tosiaankin "tehdaskorjattuja" vaikka itse työ teetetäänkin eri alihankkijoilla(siis moottorit,laturit,startit,ruiskupumput,ym).
Näin on, mulla on kaksi moottoria jotka on aikoinaan tehdaskorjattu:
M10b20 ja M20b23 molemmista puuttuu sarjanumero.
Tuon M10:in aukaisin ja se oli porattu 1. ylikokoon ja laakerit/kaulat olivat 1. alikoossa.
"Tehdaskorjatut" lohkot ja kannet on ainakin täällä olleet uusia. Samoin kampiakselit. Vaikka kaikki tilattu vaihto-osana, mitä moottoritkin ovat.
Itse en ainakaan lähettäisi tehtaalle vaihto-osana kampuraa jonka sitten "ostaisin" tehtaalta 800eskolla hiottuna takaisin.
Tai maksaisi 8500e S14 koneesta joka on koottu vanhoilla osilla.
Jotain kertoo sekin että vaihto-osa sakko on 200e. Kovin vähän arvostavat vanhaa moottoria jos siitä huoltamalla kuitenkin saa sen 8500e.
Tosin ETK antaa uudenpien mallien kohdalla vaihtoehtoisesti joko uuden koneen tai tehdaskorjatun hinnan.
Varmaankin yleisimmät moottorityypit joita kulkeutuu tehtaalle takuun alaisina korjataan ja myydään vaihto-osana. Harvinaisempia tai tapauksessa jolloin tehtaalla ei ole yhtään oikeaa "vaihtokonetta" asiakas saa uuden tilalle.
En usko että tehdas ilmoittaa asiakkaalle että nyt odotetaan, että jostain tulee kone heille korjattavaksi
Harvemmin kuitenkaan kukaan lähettää korjauskelpoista konettaa(osaa) mihinkään, vaan korjaa sen. Takuunalaiset on eri juttu.
Eikä tehtaalta taatusti saa viimeiseen ylikokoon porattua lohkoa, tai alikokoon hiottua akselia vaihto-osana.
Tossa tietokoneen vieressä seisoo laatikossa Evo3 lohko ja kampura jotka on tilattu vaihto-osana. Molemmat on valmistettu 2000 vuonna. Lohkosta ei löydy tyyppi eikä mitään muutakaan merkintää.
Comment