Announcement

Collapse
No announcement yet.

Saksan leasing-autot, uskaltaako ostaa ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Keimo
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 2032
    • Kekkoslovakia

    #16
    Originally posted by hojo-_-
    Kyllä varmaan ois hyvä peli tuollanen -01 530.

    Eiköhän ne firmat huollata autonsa sillon kun niillä ajavat ja vaihtaavat heti kun takuu loppuu (eli ~3 vuoden kuluttua) ja kun kilsoja on n. 100-150tkm. Ja kenellä siellä firmoissa olis intressiä ruuvata niitä mittareita :?:

    Katsokaas Tuulilasin tämän vuoden elokuun "Lukijan postia" s. 125, jossa kerrotaan että missä ne mittarit ruuvataan :shock:
    No itselläni on liisari ja käyn huollossa jos vähänkin nitisee jossain. Huollot on pakko tehdä sopimuksen mukaisesti ja sama se on Saksassa. Mittareiden ruuvaus tuntuu ihmeelliseltä liisarissa, koska joudut kuitenkin ennakoimaan kilometrit, joka on yksi peruste liisarihintaa laskettaessa. Ei vaikuta liisarihintaan vaikka ajaisit sitte vähemmän, ei tule palautusta.

    Edit; niin, ellei liisarifirma sitten kategorisesti ruuvaa niitä. Tuntuu kuitenkin tuollainen 2001 ja 100 - 130 000 ajettu ihan realistiselta määrältä

    Comment

    • Masinol
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2003
      • 988
      • "Turku"

      #17
      Niin ja eikä kaikilla autoilla ajeta myöskään mitään 40 tkm vuodessa, että kyllä niitä vähänajettujakin on joukossa, mutta ne täytyy vaan osata valkata...
      Saab 99 -75 - Mazda 323 -88 - BMW 728 -78 E23 - BMW 316 -88 E30 - Opel Kadett D -87 - BMW 325i -88 E30 - BMW 325i -91 E36 - BMW 540iA -93 E34 - BMW 328i -95 E36 touring - BMW 528iA -96 E39 touring - BMW 735iA -97 E38 - Volvo S60 -01 - BMW 330dA -05 touring

      Comment

      • cojama
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2002
        • 1421
        • www.e30m3.fi

        #18
        Nimenomaan auto pitää osata valkata ja ennen kaikkea maltilla, liian moni lähtee etelän hetelmiä poimimaan aivan liian pienellä budjetilla ja kiireellä, netistä katsotaan halvin auto mitä löytyy sitten varataan just hiukan sen yli rahaa ja eiku reissuun ja huomiseksi takaisin ja sitten juuri nämä yksilöt pilaavat muuten hyvien autojen maineen.
        Toki tälläkin menetelmällä saadaan parempi kosla kuin suolavellissä 10v. uitetun ja 10.000 kylmäkäynnistystä takana olevan AIDON SUOMIAUTON.

        Comment

        • ankkuli
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2003
          • 938
          • Hyvinkää

          #19
          enpä minä ainakaan tommosta liisuria kovasti karsastaisi. kenkäähän tommonen 2-3 vuotta vanha ~100tkm ajettu iso disu on saanut enemmän ku keskiverto rata-auto, mutta ei ajaminen autoa riko vaan huollon puute.

          www.autohus.de - osoitteesta voi katsella miten liisureita kaupataan saksassa. kuka ruuvaa tollasen määrän autoja?? noista tukuista autot lähtee yleensä 5-10 kappaleen erissä jobbareille, jotka tekee mitä tekee. jos alkuperäinen huoltokirja löytyy, ja mahdollisesti vielä joku osviitta liisinkiyhtiön/ autotukun merkkaamista kilsoista niin on kyllä aika uskottavia.

          mitä tulee noihin vähän ajettuihin, niin suomalaisen auton keskimääräinen ajosuorite on melko lähelle se tullin käyttämä 18tkm/ vuosi (ehkä vähän yli). jos joku ajaa autollaan 50tkm vuosi, niin kaksi muuta voi ajaa vaan 10tkm/ vuosi ja silti pysyy tilasto kunnossa. pitää vaan katsoa minkä ostaa. kyllä ne ruuvatut yleensä normaaliaisteilla varustettu autoharrastaja erottaa.

          mulla on viimesen kolmen kuukauden aikana tullu yhteensä n. 1500km -> 6000km/ vuosi :lol: -- no ajomäärä lisääntyy talvella kun ei pääse fillarilla liikkeelle niin usein.

          edit: typotus
          Pihat kuntoon: www.kantojyrsintä.net

          Comment

          • Keimo
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2003
            • 2032
            • Kekkoslovakia

            #20
            Originally posted by ankkuli
            enpä minä ainakaan tommosta liisuria kovasti karsastaisi. kenkäähän tommonen 2-3 vuotta vanha ~100tkm ajettu iso disu on saanut enemmän ku keskiverto rata-auto, mutta ei ajaminen auto riko vaan huollon puute.

            www.autohus.de - osoitteesta voi katsella miten liisureita kaupataan saksassa. kuka ruuvaa tollasen määrän autoja?? noista tukuista autot lähtee yleensä 5-10 kappaleen erissä jobbareille, jotka tekee mitä tekee. jos alkuperäinen huoltokirja löytyy, ja mahdollisesti vielä joku osviitta liisinkiyhtiön/ autotukun merkkaamista kilsoista niin on kyllä aika uskottavia.

            mitä tulee noihin vähän ajettuihin, niin suomalaisen auton keskimääräinen ajosuorite on melko lähelle se tullin käyttämä 18tkm/ vuosi (ehkä vähän yli). jos joku ajaa autollaan 50tkm vuosi, niin kaksi muuta voi ajaa vaan 10tkm/ vuosi ja silti pysyy tilasto kunnossa. pitää vaan katsoa minkä ostaa. kyllä ne ruuvatut yleensä normaaliaisteilla varustettu autoharrastaja erottaa.

            mulla on viimesen kolmen kuukauden aikana tullu yhteensä n. 1500km -> 6000km/ vuosi :lol: -- no ajomäärä lisääntyy talvella kun ei pääse fillarilla liikkeelle niin usein.
            No näinhän se menee eli tarkoitus olisi katsoa tuollaista alle 100 000 ajettua metsästää. Eihän se vaadi kuin tarpeeksi taaloja.

            Comment

            • KFZ-Koenig
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2003
              • 2900

              #21
              Tässä muutama oma vinkkini mitä tehdä saksassa tarkistaakseen kilsat ja huollot:

              Jos auto tuntuu ok:lta, niin sopii myyjän kanssa, että kaupat tulee jos voi yhdessä ajaa lähimpään bemariliikkeeseen ja luetuttaa siellä LKM:n (lontooks siis LCM). Mikäli mittarii on ruuvattu, niin tulee ilmotus EEPROM Error. Sitä paljonko mittaria on ruuvattu ei tiedä, mutta tietääpähän, että lukemaa on manipuloitu. Jos mittarinruuvaus on tehty huonosti, niin sitten se punanen pallukka palaa siinä mittarissa, mutta ei siis aina. Oman autoni vein ennen ostoa bemariliikkeeseen ja ystävällinen huoltomies luki vikakoodit puhtain paperein ja tarkasti vielä pakkelitutkalla onko autoa kolaroitu. Kaikki tämä kesti reilun tunnin eikä maksanut yhtään mitään!

              Huoltokirjan sain tietysti mukaan autooni, enkä sitä olisi ilman ostanutkaan. Sakuissa muutamia vuosia asuneena voisin sanoa huoltokirjan puuttumisen tarkoittavan 99.9%:ssa tapauksista sitä, että autossa on jotain hämärää ja ellei auto ole joku tonnin kahden peli, niin unohtaisin sen suosiolla.

              Jos ostaa autonsa ilman huoltokirjaa, niin kannattaa vaikka huvin vuoksi katsoa saksalaisesta rekisteriotteesta edellisten omistajien asuinpaikat ja katsoa sitten bemarin saksan nettisivuilta kaikki lähellä sijaitsevien bemariliikkeiden sähköpostiosotteet tai puhelinnumerot. Sitten vaan kyseisiin liikkeisiin postia, että tällanen runkonumero ja laittaakaa kiitos kaikki tiedot paluupostina, mitä teillä on ko. autosta tallessa. Mikäli rekisteriotteessa lukee Ersatz, niin sitten homma menee hankalammaksi, sillä ensimmäisten omistajien tietoja ei enää näe. Sakuliikkeet antaa kyllä tietoa, mikäli autoa on huollatettu niillä ja siitä näkee mm. km-lukemat. Yleensä ihmiset vievät autonsa lähimpään liikkeeseen huoltoon ja tämän vuoksi kannattaa kattoa liikkeet asuinpaikkojen mukaan.

              Suomen käytäntöä en tunne, mutta sakuissa tyhjiä huoltokirjoja voi ostaa autoliikkeistä 6-8 euroa kappale, mikäli sanoo, että vanha on hukkunut. Jos auto on huollatettu aina samassa paikassa, niin juuri se liike voi lyödä leimat uudestaan vihkoon.

              Jossain tapauksessa huoltokirjoja on myytävänä myös esim. ebayssä ja osa porukasta pöllii autoliikkeissä autojen hanskalokeroista huoltokirjoja ja vaihtaa niihin sitten ekan sivun autospesifiset tiedot ja antaa sitten huoltokirja oman autonsa mukana ostajalle...

              Leasingauton ostamisessa en näe mitään ongelmaa, jos vaan on tarkkana edellämainittujen asioiden kanssa. Leasingfirmojen/autovuokraamoiden autot huollatetaan aina tarkasti, mutta kyllä ne on monoakin usein saanut. Ite ajoin juuri eilen 550km uudella vuokra diesel golffilla ja kyllä melkein koko matka oli kaasun päällä seisomista . Olen ostanut yhden vanhan leasingauton ja myyjä faksautti koko auton huoltohistorian volkkariliikkeestä ja listassa näkyi mm. jokainen polttimon vaihtokin! Lisäksi faksissa oli maininnat tehdyistä kolarikorjauksista eli vahingon laatu ja maalatut/oiotut peltiosat.
              Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

              Comment

              • Keimo
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 2032
                • Kekkoslovakia

                #22
                Originally posted by KFZ-Koenig
                Tässä muutama oma vinkkini mitä tehdä saksassa tarkistaakseen kilsat ja huollot:

                Jos auto tuntuu ok:lta, niin sopii myyjän kanssa, että kaupat tulee jos voi yhdessä ajaa lähimpään bemariliikkeeseen ja luetuttaa siellä LKM:n (lontooks siis LCM). Mikäli mittarii on ruuvattu, niin tulee ilmotus EEPROM Error.
                kIITOS ERITTÄIN" kattavista vihjeistä ja vinkeistä. Mitäs muuten tarkoitit tuolla LCM:llä --> "Light Control Module (LCM) activating an additional signal in the event of a lights defect. " ?

                Ja mistä tiedät, että Eeprom error indikoi mittarin ruuvausta ?

                Comment

                • KFZ-Koenig
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2003
                  • 2900

                  #23
                  Korjaus aikasempaan tekstiin:

                  Kävin äsken bemariliikkeessä (Hannover) ja utelin lisätietoa:

                  - Jokainen BMW-Niederlassung, eli virallinen bemariliike saa verkon kautta tietoa takuun aikana tallennetuista tiedoista. Eli jos autossa on ollut vuoden takuu aikanaan, niin tämän ekan vuoden kilsalukemat saa minkä tahansa liikkeen kautta selville. Tulostetta tiedoista ei saa, mutta kilsat kerrotaan.

                  - Bemariliikkeet eivät ole huoltojen osalta verkossa, eli huoltotiedot ja takuuajan jälkeiset tiedot saa ainoastaan siitä liikkeestä, jossa huollot on tehty.

                  Sitten hieman kilometrien paikkansa pitävyyteen. Suomensin hieman 7er.com –sivuja. Kommentit koskee pääasiassa E38 ja E39 –malleja, mutta todennäköisesti samat tiedot pätevät myös muihin “uudempiin” malleihin.

                  Kilsat on tallennettu mittaristoon, LKM:ään ja uudemmissa malleissa n. vm. 2000-> on kilsat tallennettu avaimeen (sinivalkoinen BMW-merkki). Suurin km-lukema näytetään mittaristossa.

                  Mikäli kilsat on muutettu vain mittaristosta, eikä esim. LKM:stä palaa se punanen pallukka koko ajan mittaristossa. Muita syitä pallukan palamiseen: akun jännite alhainen tai elektroniikassa on muutettu jotain (pitää koodaa uudestaan).

                  Joku käyttäjä kertoi omistavansa 14 mittarinruuvausohjelmaa, joista 13 muuttaa LKM:n tallentaman lukeman ja 11 muuttaa myös avaimen lukeman.

                  Joka tapauksessa vaikka ohjelma muuttaisi vain mittariston ja LKM:n, niin seuraava olisi myös maalaisjärjellä mahdollista:

                  - Mittarissa 176000km.
                  - Ruuvataan mittaristoon 999999km.
                  - Avain virtalukkoon ja avaimeen tallentuu 999999km.
                  - Ajetaan autolla nyt pari kilsaa kunnes mittaristo pyörähtää ympäri 000000km:iin ja avain tallettaa lukeman.
                  - Ruuvataan LKM:ään ja mittaristoon 98000km.
                  - Avain tallentaa tämän lukeman ja mistään ei näy, että jotain on ruuvattu…

                  Tämä kaikki koskee myös muita automerkkejä ja 7er.com –foorumin mukaan useat merkkiliikkeetkin tekevät mittarinruuvauksia, siis jopa merkkiliikkeet. Jos tämä pitää paikkansa niin eihän kilsoista voi olla enää ollenkaan varma. Em. foorumin mukaan saattaa olla, että autojen jälkiä jättämätön mittarin ruuvaus olisi tehty mahdolliseksi sen takia, että tällöin merkkiliikkeet voisivat myydä vähemmän ajettuja autoja paremmalla katteella ja nopeammalla kiertoajalla.

                  Sitten siihen miksi Saksassa mittareita ruuvataan ahkerasti alaspäin:

                  - Parempi jälleenmyyntiarvo ja kaupat tulee nopeammin.

                  - Vakuutukset ovat vuosittaisesta ajomäärästä riippuvat. Esimerkki tapauksesta: ottaa vakuutuksen 6000km ajomäärälle ja ajaa 25000km vuodessa. Mittaria on ruuvautettava jossain vaiheessa, jotta mm. mahdollisessa kolaritapauksessa kilometrit eivät paljastu vakuutusyhtiölle, joka ei taatusti maksa, mikäli vuosittainen ajomäärä on ylitetty. Osa huolloista teetetään sitten ilman merkintää huoltokirjaan ja oikeaan kohtaan osuvat merkkiliikkeessä huoltokirjan kanssa.

                  - Takuu ei katkea niin nopeasti, mikäli esim. 100000km takuuajomäärä saavutetaan tupla-ajassa. Eli ilmaisia korjauksia pitemmäksi aikaa.

                  Kuten aikaisemmin kirjoitin ja tänään vielä em. liikkeestä kysyin, niin huoltokirjoja on jälkeenpäin saatavana parilla eurolla ja kelläs niitä leimasimia sitten on, jos ei merkkiliikkeillä… Tämä ei todennäköisesti pidä paikkansa vain Saksan kanssa, vaan myös tutun ja turvallisen Suomen

                  Saksassa kuten myös Suomessa voi selvittää kilometrit katsastuksen tehneiltä instituutioilta, jotka tallentavat leimalla aina kilometrit. Tällaisia on esim. Saksassa TÜV, Dekra ja KÜS. Niillä on tallessa monen vuoden tiedot ja auttavat jos asiallisesti pyytää ja maksaa vaikka pari euroa kahvikassaan. Sitten vielä eri bemariliikkeistä tallennetut huolto-/kilsatiedot ja huoltokirja samalle pöydälle, tarkistaa auton yleiskunnon suhteessa ajomäärään ja vertaa pitääkö kaikki tieto paikkansa keskenään. Aikasemmilta omistajilta voi myös kysyä, mutta usein ne kertoo täyttä paskaa ajetuista kilometreistä, sillä nehän ovat usein ruuvauttaneet auton ennen myyntiä.

                  Aikasemmin kirjoitin, että kävin oman auton kanssa BMW-liikkeessä tarkistuttamassa onko EEPROM-Erroria, mutta 7er.comin foorumin mukaan osa softista ei jätä mitään jälkiä mihinkään ja täten en ole minäkään varma ajetuista kilsoista, mutta toisaalta on autossa sentään sen verran paljon kilsoja, että tuskin sitä on sittenkään ruuvattu.
                  Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

                  Comment

                  • Keimo
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2003
                    • 2032
                    • Kekkoslovakia

                    #24
                    Kiitokset jälleen Köenigille perusteellisesta vastauksesta. Noilla eväillä kyllä pääsee jo pitkälle varmistaessaan auton historiaa.

                    Prkl, syyskuussa alkaa aktiivinen auton etsintä ja vaunu pitäisi olla Suomessa viimeistään lokakuun lopulla. Ei puutu kuin auto enää.

                    Comment

                    • -Tapi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2004
                      • 3117
                      • Välisuomi

                      #25
                      Ei ole helppoa... Puoli vuotta olen etsiskellyt sopvalla varustuksella sopivaan hintaan tuota E39:ia. Tuplalasit ja muistipenkit ovat yleensä puuttuneet tai jos löytyvät, niin kilometrit ovat olleet korkealla, huoltokirja on puuttunut jne. Huoltokirja on usein ollut puhelimessa täydellinen mutta faksilla saadusta onkin sitten puuttunut suurin osa merkinnöistä.

                      Tuohon edellisen sivun uikutukseen legendoista: Tapahtui Jyväskylän Rinta-Joupilla -04 alkukesästä. Perhetuttu osti MV6 Omegan alle 100 tkm ajettuna ja täydellisellä huoltokirjalla (tuontiauto, R-J:n tuoma). Autoa myytiin -96 mallina, mutta omistajalle selvisi vasta kaupanteon jälkeen, että auto onkin vm. 98. Huoltokirjan merkinnät alkoivat vuodesta 1996. Jokainen leima oli samasta leimasimesta ja jokainen allekirjoitus samalla kynällä. Autossa ilmeni jos jonkinmoista vikaa heti kaupanteon jälkeen ja muutaman viikon jälkeen kaupat purettiinkin. Viikko tuon jälkeen auto oli taas Joupilla myynnissä mutta nyt mukaan ei saanut huoltokirjaa ja vuosimalli oli 98. Ihan turha kuvitella, että R-J voisi olla syytön tuohon. Johan tuon auton historian näki sokeakin otsalohkollaan.. Tämä niille, jotka uskovat suomalaiseen rehellisyyteen enemmän kuin turkkilaiseen.
                      ---

                      Comment

                      • Keimo
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2003
                        • 2032
                        • Kekkoslovakia

                        #26
                        Originally posted by -Tapi
                        Ei ole helppoa... Puoli vuotta olen etsiskellyt sopvalla varustuksella sopivaan hintaan tuota E39:ia. Tuplalasit ja muistipenkit ovat yleensä puuttuneet tai jos löytyvät, niin kilometrit ovat olleet korkealla, huoltokirja on puuttunut jne. Huoltokirja on usein ollut puhelimessa täydellinen mutta faksilla saadusta onkin sitten puuttunut suurin osa merkinnöistä.
                        Mitä vuosimallia ja mallia olet etsiskellyt ? ei taida nuo tuplalasit ja muistipenkit olla ihan yleisimmästä päästä. Aiotko hakea itse vai käyttää jotain jobbaria apuna ?

                        Pakko löytyä lokakuun loppuun mennessä, muuten ollaan ilman autoa...

                        Comment

                        • -Tapi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2004
                          • 3117
                          • Välisuomi

                          #27
                          Hain ensin pitkään 540:sta ja totuin jo yleiseen varustelutasoon. Nyttemmin vaihdoin etsinnän 99/00 530dA:han ja vastaavan varustelun löytäminen sopurahaan onkin vaikeampaa. Vaikka on valmis muutaman nelinumeroisen maksamaankin extraa noista varusteista, niin silti usein hinta pompsahtaa vielä siitäkin yli. Hain jo kaksi autoa viime vuosien aikana, yhden E39:in välittäjän kautta (Kukkonen) ja toisen suoraan yksityiseltä mobilen ja Autoscoutin kautta. Nyt etsin sekä vaälittäjien kautta, että suoraan liikkeistä ja yksityisiltä, mutta jostain syystä ei vaan ole löytynyt. Toivottavasti lomien loppuminen sielläpäin auttaa asiaa.
                          ---

                          Comment

                          • Keimo
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2003
                            • 2032
                            • Kekkoslovakia

                            #28
                            Originally posted by -Tapi
                            Hain ensin pitkään 540:sta ja totuin jo yleiseen varustelutasoon. Nyttemmin vaihdoin etsinnän 99/00 530dA:han ja vastaavan varustelun löytäminen sopurahaan onkin vaikeampaa. Vaikka on valmis muutaman nelinumeroisen maksamaankin extraa noista varusteista, niin silti usein hinta pompsahtaa vielä siitäkin yli. Hain jo kaksi autoa viime vuosien aikana, yhden E39:in välittäjän kautta (Kukkonen) ja toisen suoraan yksityiseltä mobilen ja Autoscoutin kautta. Nyt etsin sekä vaälittäjien kautta, että suoraan liikkeistä ja yksityisiltä, mutta jostain syystä ei vaan ole löytynyt. Toivottavasti lomien loppuminen sielläpäin auttaa asiaa.
                            Onnea matkaan ja haku käynnistyy itsellänikin tällä viikolla käytännön tasolle. Pitäisi melkein perustaa oma thread sille, niin muut auton hausta kiinnostuneet näkisivät meidän homman etenemisen.

                            Saas nähdä miten käy...

                            Comment

                            • Juzmus
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2004
                              • 259
                              • Turku - Åbo

                              #29
                              Originally posted by KFZ-Koenig

                              Mikäli kilsat on muutettu vain mittaristosta, eikä esim. LKM:stä palaa se punanen pallukka koko ajan mittaristossa. Muita syitä pallukan palamiseen: akun jännite alhainen tai elektroniikassa on muutettu jotain (pitää koodaa uudestaan).
                              Elektroniikassa muutettu jotain? Mitäs tämä esim. voisi olla ja miten se koodaus tapahtuu? Annas kun arvaan, merkkiliikkeessä :| Olen nimittäin kaverin autossa tuollaisen pallon nähnyt, onneksi en omassani :roll:

                              Comment

                              • Robi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2002
                                • 7606
                                • Vantaa

                                #30
                                Originally posted by -Tapi
                                Ei ole helppoa... Puoli vuotta olen etsiskellyt sopvalla varustuksella sopivaan hintaan tuota E39:ia. Tuplalasit ja muistipenkit ovat yleensä puuttuneet tai jos löytyvät, niin kilometrit ovat olleet korkealla, huoltokirja on puuttunut jne. Huoltokirja on usein ollut puhelimessa täydellinen mutta faksilla saadusta onkin sitten puuttunut suurin osa merkinnöistä.

                                Tuohon edellisen sivun uikutukseen legendoista: Tapahtui Jyväskylän Rinta-Joupilla -04 alkukesästä. Perhetuttu osti MV6 Omegan alle 100 tkm ajettuna ja täydellisellä huoltokirjalla (tuontiauto, R-J:n tuoma). Autoa myytiin -96 mallina, mutta omistajalle selvisi vasta kaupanteon jälkeen, että auto onkin vm. 98. Huoltokirjan merkinnät alkoivat vuodesta 1996. Jokainen leima oli samasta leimasimesta ja jokainen allekirjoitus samalla kynällä. Autossa ilmeni jos jonkinmoista vikaa heti kaupanteon jälkeen ja muutaman viikon jälkeen kaupat purettiinkin. Viikko tuon jälkeen auto oli taas Joupilla myynnissä mutta nyt mukaan ei saanut huoltokirjaa ja vuosimalli oli 98. Ihan turha kuvitella, että R-J voisi olla syytön tuohon. Johan tuon auton historian näki sokeakin otsalohkollaan.. Tämä niille, jotka uskovat suomalaiseen rehellisyyteen enemmän kuin turkkilaiseen.
                                Samaa asiaa sivuten...Duunikaverin muijan isä osti Saksasta 98tkm ajetun vm. 01 Audi A6:n täydellisellä huoltokirjalla ja muutenkin auto oli kuin "uusi". Liikkeen pihassa sattui käymään niin että rahtia kysellessä Rintan Joupin autonkuljetusrekka mainitsi että heillä on yhdelle autolle tilaa ja näin hän saisi auton melko edullisesti suomeen. Näin tehtiin ja sovittiin että hän hakee auton Rinta Joupilta kun se on suomessa. Kun hän meni hakemaan sitä niin Rinta Jouppi havaitsi että oli vienyt Audi:n huoltoon. No, huollosta tultuaan Audissa oli mittarilukema 23tkm ja huoltokirja oli vaihtunut.
                                Tätä he yrittivät ensin kieltää, mutta sitten myönsivät että huollossa on sattunut jokin virhe ja huolto on ilman muuta ilmainen.

                                Että näin tosiaan meillä :wink:
                                Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
                                Tiedustelut priva tai 0452210069

                                Current
                                E61 530d
                                E39 530d
                                E39 520iA
                                E46 330xd
                                E28 528i

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎