Announcement

Collapse
No announcement yet.

118d 220hv+

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • d_1
    Newbiemmer
    • Nov 2007
    • 4
    • Helsinki

    118d 220hv+

    Terve Bemaristit,

    rekisteröidyin tässä sivuille, koska ajattelin että täältä voisi saada nopeiten tietämystä seuraavaan kysymykseen. Luin threadeja täältä läpi, mutten löytänyt aihetta käsittelevää keskustelua.

    Eli aiheena on merkittävä tehonlisäys nykyisin tuotannossa olevaan 1995cm3 dieseliin, jota tarjoillaan tehtaalta lukemilla
    • 143hv / 300nm (118d)
    • 177hv / 350nm (120d)
    • 204hv / 400nm (123d)
    eli mikä olisi järkevin ja kustannustehokkain tapa saada n. 220hv+ tehoa tuosta pannusta uuteen autoon. '08 hinnastojen mukaan 118d on 29.500e ja 120d on 33.200e.

    Lastulla näytetään otetun 163hv 120d:stä noin 200hv. Mutta mitä jos vaihtaisi ahtimen 118d:n ja teettäisi sopivan ohjelman, minkälaisiin kuluihin mentäisiin ja millaista ahdinta kannattaisi käyttää?

    Entä missä tällaisia muutostöitä kannattaisi teettää Suomessa, miel. pääkaupunkiseudulla?
    Last edited by d_1; 13-11-2007, 01:10.
    ________________________
    Subaru Impreza STi 2006
  • visa e36
    BTCF Member
    • Jan 2005
    • 753
    • Järvenpää

    #2
    Itse kääntyisin varmaanki tuohon 118d malliin jos tuon ahtimen laittaisi uusiksi ja tarvittaessa vielä cuuleri ja kunnon penkissä tehty lastu. Kulut jäisivät varmaan vielä alle tuon 120d mallin ja takuulla irtoisi se 220hv.

    http://promo.pp.fi/ käväse tuolla juttelemassa niin eiköhän ne sulle sopivan paketin keksi. Sijaitsee tikkurilassa.
    Nykyiset
    -63 Pontiac Catalina convertible
    -05 E53 X5 3.0d

    Comment

    • NHB
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2003
      • 1120

      #3
      Mun mielestä kustannustehokkain tapa on ostaa 123d ja lastuttaa se miedosti. Ero tulee siitä, että autoa myydessäsi tai vaihtaessasi saat tuosta paljon paremman hinnan kuin viritellystä 118d:stä. Lisäksi hintaeroa tasoittaa 123d:n parempi varustelu (esim. vanteet ja ilmastointi). Bonuksena tuossa on hyvä alavääntö jota et yhdellä ahtimella saa. 123d:ssä on myös välitykset suunniteltu noille tehoille. Hiukkassuodatin antaa myös omat haasteensa viritykseen. Syöttöä ei voi sen vuoksi lisätä kovin paljon. Tämä rajoittaa lastuttamisen mahdollisuuksia ja asettaa tarpeen suurille ahtopaineille.

      Comment

      • d_1
        Newbiemmer
        • Nov 2007
        • 4
        • Helsinki

        #4
        Mitä ahtimia muuten suosittelisitte? Entä onko tietoa voimansiirron kestävyydestä, olisiko jopa mahdollista että 6-portainen aski on sama 118d - 123d malleissa?

        Harmi että 118d ei tehdä tuohon E82 -koppaan...
        ________________________
        Subaru Impreza STi 2006

        Comment

        • teropa
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2005
          • 3855
          • Oulu

          #5
          Täytyypi sanoa, että tuommonen 1-sarjalainen isohkolla dieselillä on alkanut itseänikin kiinnostamaan. Enpä vaan ole koskaan ajanut, niin ei oikein ole tuntumaa, että miten E39:iin voi ajofiilistä verrata.

          Tero
          E60 520dA M-sport
          ---Ex
          E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
          E90 330iA, 325iA, 320dA
          E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
          E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

          PPL(A)

          Comment

          • Convertible
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2003
            • 2638
            • Turku

            #6
            Originally posted by teropa View Post
            Täytyypi sanoa, että tuommonen 1-sarjalainen isohkolla dieselillä on alkanut itseänikin kiinnostamaan. Enpä vaan ole koskaan ajanut, niin ei oikein ole tuntumaa, että miten E39:iin voi ajofiilistä verrata.

            Tero
            Ykköseen ei saa kuin kaksilitraisen nelosen.
            F25 X3 35d
            E87 118i
            E46 330ti
            E46 M3
            E30 M3
            E30 M3 Convertible
            Z3 Roadster

            Comment

            • teropa
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2005
              • 3855
              • Oulu

              #7
              No voi pärse...

              Eli 130d:tä ei ole tulossakaan? Ei viittis tuota 3-litrasena bensanakaan ostaa.

              Tero
              E60 520dA M-sport
              ---Ex
              E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
              E90 330iA, 325iA, 320dA
              E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
              E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

              PPL(A)

              Comment

              • hh..rom
                Bimmer Rookie
                • Jun 2007
                • 101

                #8
                --

                onhan tuo 123d jo ihan suht hyvä kulkemaan pikkuautoks tolla 200 heposellakin.eihän ne paljoa enempää ota edes 3 litrasesta koneesta tehoja ulos.

                Comment

                • Petri.Kekkonen
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2006
                  • 7398
                  • Oulu

                  #9
                  Sori

                  Originally posted by hh..rom View Post
                  ... eihän ne paljoa enempää ota edes 3 litrasesta koneesta tehoja ulos.
                  2-litrainen antaa 204 hv
                  3-litrainen antaa 286 hv

                  Minusta tuossa on kuitenkin 82 hv pieni ero...

                  Originally posted by teropa View Post
                  Ei viittis tuota 3-litrasena bensanakaan ostaa.
                  Oishan tuo autona kiva, mutta se hinta....
                  Last edited by Petri.Kekkonen; 13-11-2007, 15:46.
                  E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                  E39 523i M Sport '00, Titansilber

                  Comment

                  • tuikku
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2005
                    • 1353

                    #10
                    .
                    Tuo kaksoisahdettu noista pikkumoottoreista mahtaa olla ylivoimainen, kaikin puolin.
                    Sen ympärillekkin on jo valmiiksi kasattu talon parasta tawaraa.

                    Jos uuden auton ostaa aihioksi, niin ei kannata halpuutta haaveilla - kokemusta on, runsaasti.
                    Toisaalta, kyllä siitä jotain etuakin on.
                    Eikä pikkumoottorista ole oikeasti helppo saada käyttökelpoista, savutonta voimaa ulos - kokemusta on siitäkin.


                    BMW,llähän on monia hienoja malleja, aihioksikin, jos aihetta haluaa harrastaa.
                    Tehon ja "brassailunkin" puolesta paljon mielenkiintoisempia malleja voisi olla vaikka pikkuisen käytetyt 330 diiselit.

                    Mutta, mikä on sinusta hyvä, käy kyllä mullekkin oikein hyvin, onnea vaan.
                    CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
                    Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
                    Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
                    tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

                    Comment

                    • d_1
                      Newbiemmer
                      • Nov 2007
                      • 4
                      • Helsinki

                      #11
                      Kiitoksia kaikille kommenteista.

                      Soitin tuonne promoon ja ei antanut kovin hyvää ennustetta 118d:n paineistamisesta.

                      330d E90 tai E92 -korisina ovat kyllä käytettyinä ajattelemisen arvoisia vaihtoehtoja.

                      Tai sitten laittaisi STi:n tehot alkamaan 4:llä...
                      ________________________
                      Subaru Impreza STi 2006

                      Comment

                      • d_1
                        Newbiemmer
                        • Nov 2007
                        • 4
                        • Helsinki

                        #12
                        niin ja se tuli mieleen myös, että jos päätyisikin 120d -malliin, sen voisi valita varsin kohtuulliseen noin parin tonnin lisähintaan valita mielenkiintoiseen E82 -koppaan.

                        Pelkällä lastulla ja putkistolla tuosta 177hv variantista pitäisi irrota ehkä 210hv tms.
                        ________________________
                        Subaru Impreza STi 2006

                        Comment

                        • NHB
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2003
                          • 1120

                          #13
                          Minkä vuoksi et ostaisi suoraan 123d:tä?

                          Comment

                          • tomppah
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2007
                            • 79

                            #14
                            123d:ssä tosiaan on jo melkoista tekniikkaa, siihen päälle chippi niin ollaan jo varmaan 230-240hp teholukemissa. 118d:n virittäminen on kallista touhua, jos siitä haluaa saada enemmän irti mitä pelkällä lastulla saa. Ja sillä hinnalla sitten olisi jo saanut varmaan melkein sen 123d:n :think

                            Comment

                            • -Tapi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2004
                              • 3117
                              • Välisuomi

                              #15
                              Paljon on taas ilmassa sitä "siitä saa varmasti tehoa"-ajattelua. Kukaan ei ole edes uudelleenohjelmoinut noita vehkeitä, saati sitten vaihtanut osia saaden haluttuja tuloksia.

                              Ettei vaan taas paisuisi 530d E39-malliseksi legendaksi, jossa kerrotaan että lastulla yli 250 hp ja muutama osa vaihtamalla yli 300 hp.. Kukaan kun ei näytä saaneen siitäkään millään yli 260 hp:ta vaikka kuinka on osia vaihdettu ja ammattilaiset taistelleet ohjelmien kanssa.
                              ---

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎