118d 220hv+

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tomppah
    Bimmer Rookie
    • Jul 2007
    • 79

    #16
    Totta, ei täällä varmaan ole vielä pahemmin 123d omistajia, saati sitten sellaisia ketkä olisi lastuttaneet kyseisen pelin. Mutta 123d on muutakin kuin "lastutettu 120d", siinä on esim. tuplaturbo, kun taas 120d:ssä ei ole, ja todistetusti 120d:stä saa pelkällä lastulla sen 200hp niin uskoisin että 123d:ssä on vielä viritysvaraa.

    </essonbaari>


    edit: joku sakupulju tarjoaa tuohon "viriboxia", väittää saavansa irti 245hp/450Nm. Tiedä sitten..

    Last edited by tomppah; 14-11-2007, 15:37.

    Comment

    • bigbear
      Bimmer Rookie
      • Nov 2006
      • 95

      #17
      Eikös täällä ollut jo juttua, että 118d ja 120d eroavat toisistaan myös moottorien sisuskalujen osalta ei pelkästään tehojen. Mulla on 100tkm ajettu 120d ja jo nyt on yksi turbo mennyt rikki lastuttamatta. Tosin tuon turbon rikkoutumisen saattoi aiheuttaa esim imukanavistoon kondensoitunut ja sittemmin jäätynyt vesi, joka lensi sulaessaan turbolle.

      Onko noihin pikku bemuihin odotettavissa "DSG" vaihteistoa? Manuaali on vaan niin huono vaihtoehto laiskalle miehelle ja perinteinen automaatti tehottoman tuntuinen.

      Edit. Paljonko muut valmistajat ovat ottaneet 1.9-2.2 litraisista dieseleistä lastuilla?

      Comment

      • Speedou
        Bimmer Rookie
        • May 2004
        • 97

        #18
        Mites DSG eroaa tehonpuutteen suhteen normi tomaatista?
        -speedou-

        Comment

        • NHB
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2003
          • 1120

          #19
          Bemuihin on kaksoiskytkin tulossa. Aikataulusta ei vielä oikein tarkkaa tietoa ole. Ensimmäinen malli johon tuo tarjotaan lienee M3. Melkein sanoisin että ZF:n viimeisin perinteinen automaatti tuntuu jopa tiukemmalta ja tarjoaa terävämmän tuntuman kuin volkkarin DSC.

          Comment

          • Sickness
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2003
            • 1923
            • Helsinki

            #20
            Ensimmäiseen viestiin liittyen: 118d ja 120d eroavat toisistaan enemmänkin kuin ahtimen osalta:


            Kyseisessä aiheessa Tappu kirjoittaa:

            "Nostetaan aihe ylös nyt kun kurssit on käyty. 118d ja 120d eroaa yllättävän paljon tosistaan, vaikka molemmissa on M47D20TU2-moottorit. Itse moottoreissa on erilaiset sylinterikannet, kampiakselit, ahdin, polttoainesuuttimet. 120d:ssä on isompi perä eli lautaspyörän halkaisija on 20mm isompi."

            Pelkällä ahtimen vaihdolla ja ohjelmalla voi siis olla vaikea repiä 120d vastaavia tehoja 118d:stä.
            E39 520iA -02

            Comment

            • Speedou
              Bimmer Rookie
              • May 2004
              • 97

              #21
              Originally posted by NHB View Post
              Bemuihin on kaksoiskytkin tulossa. Aikataulusta ei vielä oikein tarkkaa tietoa ole. Ensimmäinen malli johon tuo tarjotaan lienee M3. Melkein sanoisin että ZF:n viimeisin perinteinen automaatti tuntuu jopa tiukemmalta ja tarjoaa terävämmän tuntuman kuin volkkarin DSC.
              Aivan. Käytössä kuullut tuon uuden lootan ja kuulosti aivan perkeleen nopealta. Jopa verrattuna SMG:hen. Mutta korvakuulo on huono mittari toki
              -speedou-

              Comment

              Working...
              X