Announcement

Collapse
No announcement yet.

525d turpoasiaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hyypiö
    Newbiemmer
    • Aug 2006
    • 19
    • K-Pohjanmaa

    525d turpoasiaa

    Yritin seuloa vanhat viestit mutta en saanut kumminkaan vastausta vielä.

    Elikkä olis tuommonen -01 525d jossa turbovika.

    Nyt sitte käyny mielessä josko vaihtais samalla 3litrasen ahtimen ja ohjelma (Karala). <<-- Tästä kyllä löyty asiaa. Onko kellään nykypäivänä kokemusta?

    Kysymys 1: Mikä turbo on 525osessa?

    K2: Mikä taasen 530dssä?

    Kun puhutaan 530d ahtimesta niin mainitaan vuoronperään GT2256V ja GT2556V.

    Tää oli vähä monimutkasempaa mitä ajattelin... :think
    Fuck the aerodynamics. It's the power that counts.
    -------------------------------------------------
    525d Touring -01 218Hp/485Nm
  • JonasG
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2006
    • 2160
    • Porvoo/Helsinki

    #2
    Originally posted by hyypiö View Post
    Yritin seuloa vanhat viestit mutta en saanut kumminkaan vastausta vielä.

    Elikkä olis tuommonen -01 525d jossa turbovika.

    Nyt sitte käyny mielessä josko vaihtais samalla 3litrasen ahtimen ja ohjelma (Karala). <<-- Tästä kyllä löyty asiaa. Onko kellään nykypäivänä kokemusta?

    Kysymys 1: Mikä turbo on 525osessa?

    K2: Mikä taasen 530dssä?

    Kun puhutaan 530d ahtimesta niin mainitaan vuoronperään GT2256V ja GT2556V.

    Tää oli vähä monimutkasempaa mitä ajattelin... :think

    525d:ssä on GT2052V ahdin. Laitoin omaani 525d -00 äskettäin e60 530d ja X5 ahtimen eli GT2260V servo ohjauksella ja antoi potkua lisää ihan kivasti yläkierroksille joten joutuu käymään Karalalla säädättämässä niin että saa koko kierrosalueelle lisää ruutia. Suosittelisin että laitat samantien tuon 2260 ahtimen niin löytyy enemmän pelivaraa sitten penkissä.
    Last edited by JonasG; 23-11-2007, 20:51.

    Comment

    • Rahu
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2002
      • 6464
      • Tuusula

      #3
      Originally posted by JonasG View Post
      Laitoin omaani 525d -00 äskettäin e60 530d ja X5 ahtimen
      Ootsä tehny oikein biturbo ratkaisun??
      BMW Service
      P.o4oo925441
      [email protected]
      Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
      Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

      Comment

      • JonasG
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2006
        • 2160
        • Porvoo/Helsinki

        #4
        Originally posted by Rahu View Post
        Ootsä tehny oikein biturbo ratkaisun??
        Ei tarvii kun on yksi ISO

        Comment

        • maanlu
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2005
          • 255
          • Pohjanmaa

          #5
          Originally posted by JonasG View Post
          525d:ssä on GT2052V ahdin. Laitoin omaani 525d -00 äskettäin e60 530d ja X5 ahtimen eli GT2260V servo ohjauksella ja antoi potkua lisää ihan kivasti yläkierroksille joten joutuu käymään Karalalla säädättämässä niin että saa koko kierrosalueelle lisää ruutia. Suosittelisin että laitat samantien tuon 2260 ahtimen niin löytyy enemmän pelivaraa sitten penkissä.

          Mitä muutoksia pitää tehdä ohajukseen,käykö ahtopaineen säätö magneettiventtiilin johto ja ohjaus suoraan servolle?
          Servo on varmasti nopeampi reagoimaan kuin alipainetoiminen kello
          E34 M5
          E61 535D

          Comment

          • JonasG
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2006
            • 2160
            • Porvoo/Helsinki

            #6
            Originally posted by maanlu View Post
            Mitä muutoksia pitää tehdä ohajukseen,käykö ahtopaineen säätö magneettiventtiilin johto ja ohjaus suoraan servolle?
            Servo on varmasti nopeampi reagoimaan kuin alipainetoiminen kello
            Joutuu tekemään johtosarjan servolle,missä on diodi ja muutama vastus..MakeJ:ltä sain kaavion miten se tehdään,minulla ei ole kaaviota jäljellä enään niin ehkä MakeJ:ltä voisit sen saada? :think Ajossa huomaa kyllä että turbon toiminta on tarkempaa kuin aikaisemmin kellon kanssa.

            Comment

            • hyypiö
              Newbiemmer
              • Aug 2006
              • 19
              • K-Pohjanmaa

              #7
              Oli myynnissä GT2256V turbo, mutta onko iskeny painovirhe paholainen ja tarkotuksena on ollut kirjottaa GT2556V?? Jos EI niin mikä/missä on turbo GT2256V??

              Apu ois tarpeen... Budjetti kusee muuten reisille...

              PS: Onko tiedossa "rohvessori" Karalan hinta ohjelmoinnista??
              Fuck the aerodynamics. It's the power that counts.
              -------------------------------------------------
              525d Touring -01 218Hp/485Nm

              Comment

              • JonasG
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2006
                • 2160
                • Porvoo/Helsinki

                #8
                PS: Onko tiedossa "rohvessori" Karalan hinta ohjelmoinnista??[/QUOTE]

                Muistaakseni e39 530d:ssä on tuo 2256 ahdin. Karalan hinta on vamaan jossain 700e tienoilla?

                Comment

                • hyypiö
                  Newbiemmer
                  • Aug 2006
                  • 19
                  • K-Pohjanmaa

                  #9
                  tuotatuota...

                  No mitäpä jos laittaski vaan uuen turbon eikä kasvattas kokoa ollenkaan??

                  Lieköhän mitään eroa tuommosella kokoerolla??

                  Ja vielä semmosta... Onko tuossa -01ösessä alipaine vai sähköohjauksella siivet?? Ois meinaan kaupat käynnissä GT2256Vstä...

                  Kiitokset mielenkiinnosta...
                  Last edited by hyypiö; 12-12-2007, 19:23.
                  Fuck the aerodynamics. It's the power that counts.
                  -------------------------------------------------
                  525d Touring -01 218Hp/485Nm

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎