Announcement

Collapse
No announcement yet.

jurisee tehostaja

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tomppa84
    Bimmer Rookie
    • Nov 2007
    • 60

    jurisee tehostaja

    mikä lie kun 320d -00 koneen ohjaustehostajan pumppu jurisee ja sirisee kylmällä (alle -1), kun kääntää rattia???:think
  • asvirkku
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2004
    • 514
    • Bern

    #2
    Originally posted by tomppa84 View Post
    mikä lie kun 320d -00 koneen ohjaustehostajan pumppu jurisee ja sirisee kylmällä (alle -1), kun kääntää rattia???:think
    Mä vaihdoin pariin autoon liemet sinne tehostajaan niin jurinat poistui tai väheni,

    T AV
    e60 550iA - e32 730iA - Freude am Fahren

    Comment

    • joni_wt
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2004
      • 3627
      • Yka

      #3
      Originally posted by tomppa84 View Post
      mikä lie kun 320d -00 koneen ohjaustehostajan pumppu jurisee ja sirisee kylmällä (alle -1), kun kääntää rattia???:think
      Joo sulla on siellä joko liian vähä öljyä tai ne on paskat öljyt. Joka tapauksessa, kannattaa pikimmiten vaihtaa ne uusiin ettei pumppu ota itteensä.
      e34 525 TTds - imolarot II & e30 318i - gazellenbeige

      Comment

      • tomppa84
        Bimmer Rookie
        • Nov 2007
        • 60

        #4
        Originally posted by asvirkku View Post
        Mä vaihdoin pariin autoon liemet sinne tehostajaan niin jurinat poistui tai väheni,

        T AV

        onkos tuo liemien vaihto homma mite paha et tarviiko erityis osaamista vai iha perus talliremppa?Ja kuinka se homma käy jos viitit valottaa vähä!?

        Comment

        • asvirkku
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2004
          • 514
          • Bern

          #5
          Originally posted by tomppa84 View Post
          onkos tuo liemien vaihto homma mite paha et tarviiko erityis osaamista vai iha perus talliremppa?Ja kuinka se homma käy jos viitit valottaa vähä!?
          Noh, ensin tutkitaan ohjekirjasta mitä ainetta siellä on, ja hankitaan motonetistä tilalle sellaista joka on sekoituskelpoista siihen aineeseen mitä autossa on. Kannattaa ostaa 3 purkkia.

          Kannattaa ostaa myös "imupumppu" letkulla jolla voi imeä säiliön tyhjäksi.

          Itse en purkanut mitään, eli tein homman "huuhtelumenetelmällä".

          1. Paikanna autosta hernekeittopurkin ja käsikranaatin välimuodon näköinen ohjaustehostimen nestesäiliö.
          2. Avaa korkki.
          3. Ime se tyhjäksi, tulee mustaa lientä.
          4. Kaada täyteen tuoretta.
          5. Sulje korkki
          6. Käynnistä auto, vatkaa ohjaus tapista tappiin 5 kertaa, sammuta
          7. Toista 2. - 6. kunnes nesteet on käytetty.

          Nesteet ongelmajätekeräykseen.

          Jos haluaa tehdä tämän "siistimmin" voi tutkia mikä letku pitää irrottaa jotta järjestelmän saa kokonaan tyhjäksi valuttamalla. Itse an alkanut urheilemaan.

          Jos säiliö oli vajaa voi olla että joku paikka vuotaa. Kannattaa seurata täytön jälkeen hupeneeko tavaraa. Noin uudessa autossa tuskin.

          Ja sen säilönhän löytää jos ei ohjekirjasta niin kattomalla täältä www.realoem.com

          Tää ei varmaan oo absoluuttinen totuus, mutta toimi mulla.

          t AV
          e60 550iA - e32 730iA - Freude am Fahren

          Comment

          • tomppa84
            Bimmer Rookie
            • Nov 2007
            • 60

            #6
            kiitos

            Originally posted by asvirkku View Post
            Noh, ensin tutkitaan ohjekirjasta mitä ainetta siellä on, ja hankitaan motonetistä tilalle sellaista joka on sekoituskelpoista siihen aineeseen mitä autossa on. Kannattaa ostaa 3 purkkia.

            Kannattaa ostaa myös "imupumppu" letkulla jolla voi imeä säiliön tyhjäksi.

            Itse en purkanut mitään, eli tein homman "huuhtelumenetelmällä".




            1. Paikanna autosta hernekeittopurkin ja käsikranaatin välimuodon näköinen ohjaustehostimen nestesäiliö.
            2. Avaa korkki.
            3. Ime se tyhjäksi, tulee mustaa lientä.
            4. Kaada täyteen tuoretta.
            5. Sulje korkki
            6. Käynnistä auto, vatkaa ohjaus tapista tappiin 5 kertaa, sammuta
            7. Toista 2. - 6. kunnes nesteet on käytetty.

            Nesteet ongelmajätekeräykseen.

            Jos haluaa tehdä tämän "siistimmin" voi tutkia mikä letku pitää irrottaa jotta järjestelmän saa kokonaan tyhjäksi valuttamalla. Itse an alkanut urheilemaan.

            Jos säiliö oli vajaa voi olla että joku paikka vuotaa. Kannattaa seurata täytön jälkeen hupeneeko tavaraa. Noin uudessa autossa tuskin.

            Ja sen säilönhän löytää jos ei ohjekirjasta niin kattomalla täältä www.realoem.com

            Tää ei varmaan oo absoluuttinen totuus, mutta toimi mulla.

            t AV

            Suuri kiitos sinulle moisesta vinkistä!!!

            Comment

            • Clavurion
              BTCF Member
              • Feb 2005
              • 9138
              • Oulu

              #7
              Nesteet kannattaa toki vaihtaa kerralla, oikeasti huuhtelemalla koko järjestelmä. Omaani (jossa on muuten identtinen säiliökin) olen vaihtanut tällä menetelmällä. KLIK
              Vaihdoin myös alkuperäisen ATF:n tilalle synteettiset nesteet (Febi S6161).
              Tehostimen paluuletku nro 9.
              E39 530dA -02 M-Sport
              E53 X5 3.0dA -06 Sport
              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎