Announcement

Collapse
No announcement yet.

mikä tämän osan tehtävä merkitys on?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • [biohazard]
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2006
    • 255
    • kiuruvesi

    mikä tämän osan tehtävä merkitys on?

    mikä tuo ympyröity osa on? mihin vaikuttaa ja miten? itsellä tuo ruuvi kokonaan kiinni ja tyhjäkäynti on sen takia aika kova
    Attached Files
  • VNT
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 1410
    • Tuusula

    #2
    Itsehän siihen melkein jo vastasitkin. Kyseessä on tyhjäkäynnin säätöruuvi.
    -ALPINA B10 4.6 V8 E39-

    Comment

    • Rocla
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2002
      • 7692
      • Kajaani

      #3
      Katsoppas tuo osa, mihin letku 13 menee... jos se on rikki niin tyhjäkäynnin säätö on toivotonta, saat sen käymään ok joko kylmänä tai kuumana, muttet molempia.
      Olli.

      Comment

      • [biohazard]
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2006
        • 255
        • kiuruvesi

        #4
        Originally posted by VNT View Post
        Itsehän siihen melkein jo vastasitkin. Kyseessä on tyhjäkäynnin säätöruuvi.
        mutta eikös se tyhjäkäynti ruuvi ole se pienen pieni talttapäällä oleva ruuvi siinä kaasuläpällä?

        Comment

        • Rocla
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2002
          • 7692
          • Kajaani

          #5
          Originally posted by [biohazard] View Post
          mutta eikös se tyhjäkäynti ruuvi ole se pienen pieni talttapäällä oleva ruuvi siinä kaasuläpällä?
          Ei, se on kaasuläpän perusasetus ja ja siihen ei tulisi koskea ollenkaan.
          Olli.

          Comment

          • [biohazard]
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2006
            • 255
            • kiuruvesi

            #6
            Originally posted by Rocla View Post
            Ei, se on kaasuläpän perusasetus ja ja siihen ei tulisi koskea ollenkaan.
            no voe perskeles sitä on sitte menty säätelemään vaikka mihin suuntaan osaatko sanoa miten se pieni ruuvi suurin piirtein saadaan takaisin kohdalleen?

            Comment

            • Rocla
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2002
              • 7692
              • Kajaani

              #7
              Originally posted by [biohazard] View Post
              no voe perskeles sitä on sitte menty säätelemään vaikka mihin suuntaan osaatko sanoa miten se pieni ruuvi suurin piirtein saadaan takaisin kohdalleen?
              En ulkomuisitista, voin kaivella illalla ohjeet, löydät ne toki itsekkin tuolta FAQ osastolta.

              Varmista ensin että tuo "auxilary air valve" eli lisä ilmaluisti on ehjä, kaasuläpän perussäätö oikein ja sitten kuumana säädät tuosta kysytystä ruuvista joutokäyntinopeuden.
              Olli.

              Comment

              • [biohazard]
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2006
                • 255
                • kiuruvesi

                #8
                Originally posted by Rocla View Post
                En ulkomuisitista, voin kaivella illalla ohjeet, löydät ne toki itsekkin tuolta FAQ osastolta.

                Varmista ensin että tuo "auxilary air valve" eli lisä ilmaluisti on ehjä, kaasuläpän perussäätö oikein ja sitten kuumana säädät tuosta kysytystä ruuvista joutokäyntinopeuden.
                ok, katsellaanpa sitten illalla lisää

                Comment

                • [biohazard]
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2006
                  • 255
                  • kiuruvesi

                  #9
                  Originally posted by Rocla View Post
                  En ulkomuisitista, voin kaivella illalla ohjeet, löydät ne toki itsekkin tuolta FAQ osastolta.

                  Varmista ensin että tuo "auxilary air valve" eli lisä ilmaluisti on ehjä, kaasuläpän perussäätö oikein ja sitten kuumana säädät tuosta kysytystä ruuvista joutokäyntinopeuden.
                  noniin joko kerkesit katsoa mitenkä se säädetään?

                  Comment

                  • Rocla
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2002
                    • 7692
                    • Kajaani

                    #10
                    Originally posted by [biohazard] View Post
                    noniin joko kerkesit katsoa mitenkä se säädetään?
                    Kerkesin, en vaan löytänyt.
                    Olli.

                    Comment

                    • jr66
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 16497
                      • Asikkala

                      #11
                      Eikös säätö ole niin että ruuvista läppä täysin kiinni, siis niin että läpän vipu nojaa ruuviin juuri ja juuri ja tarkastus että vaijeri ei jää kantamaan?

                      Comment

                      • Cell
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2004
                        • 7037
                        • Uusikaupunki

                        #12
                        Tuskin, yleensä ne säädetään x mm auki, tarkastus rakotulkilla. Jostain korjaamokäsikirjoista vois löytyä?
                        325i -08
                        i3 REx -17
                        M5 -98 Imolarot
                        535i -90 N/A project (maatumassa)

                        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                        Comment

                        • [biohazard]
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2006
                          • 255
                          • kiuruvesi

                          #13
                          onko kukaan ratkaissut tätä vielä?

                          Comment

                          • Rocla
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2002
                            • 7692
                            • Kajaani

                            #14
                            Originally posted by [biohazard] View Post
                            onko kukaan ratkaissut tätä vielä?
                            Noh, laita aluksi kaasuläppä lepo asennossa lähes kiinni.

                            Säädä sitten "mokkulasta" tyjäkäynti kohdilleen kuumana, tämän jälkeen rutistaa umpeen tuo osasta #13 tuleva letku, jos kuumalla koneella ei käynti muutu, mutta kylmettyään pyörii nopeaa joutokäyntiä niin kaikki toimii.

                            Varmistu, että kaasuläppäkatkaisin palautuu myös lepoasentoon, kun kaasu löysätään.
                            Olli.

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎