Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sytytystulpat 523i -96

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mikron
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2005
    • 2171
    • Himas

    Sytytystulpat 523i -96

    Pitäisi vaihtaa, on kärjet kuluneet aika uralle. Nyt on paikallaan Boschin FR7LDC+ SuperPlus, jotka pitäisi kestää 40.000km. Tulpilla on ajettu vain 25.000km.

    Ihan mielenkiinnosta ihmettelen vain miksi on jo niin kuluneet? Kuluttaako pätkäajo enemmän tulppaa? Samanlaiset tulpat meinasin hakea Motonetista.
    F11 530dA xDrive M-sport -13
    Ex:E39 525i Touring M-sport -03
    Ex: E38 740iA -98
    Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
    Ex: E39 523i -96
    Ex: E34 520i -89
  • goldenm
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2005
    • 544

    #2
    Boschin FR7LDC+ SuperPlus
    Kokeileppa saman firman Super4-FR78X-tulppia tällä kertaa. Uskon, että ovat pitkäikäisemmät..
    Kun on korviaan myöden kusessa niin silloin on parasta pitää suu kiinni..

    Comment

    • mikron
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2005
      • 2171
      • Himas

      #3
      Originally posted by goldenm View Post
      Kokeileppa saman firman Super4-FR78X-tulppia tällä kertaa. Uskon, että ovat pitkäikäisemmät..
      Mitähän eroa mahtaa olla FR7LDC+ SuperPlus -tulppaan? Motonetissa hinta sama.
      F11 530dA xDrive M-sport -13
      Ex:E39 525i Touring M-sport -03
      Ex: E38 740iA -98
      Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
      Ex: E39 523i -96
      Ex: E34 520i -89

      Comment

      • goldenm
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2005
        • 544

        #4
        Tuo Super4-FR78X on nelikärkinen..
        Kun on korviaan myöden kusessa niin silloin on parasta pitää suu kiinni..

        Comment

        • kaol
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2003
          • 5007
          • Ilmajoki

          #5
          Itse unohtaisin Boschin tulpat kokonaan ja laittaisin NGK:n BKR6EK.
          Ei tarvitse enää ihmetellä kärkien kuntoa. Laita foorumin hakuun tuo malli.
          Kokeilemalla se selviää...

          Comment

          • goldenm
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2005
            • 544

            #6
            No toisaalta se on nyt melkeimpä sama mitkä kynttilät laitat. Kaikki ne toimii. NGK:t oli kylläkin omassa Bemussa merkkiliikkeen jäljiltä..
            Kun on korviaan myöden kusessa niin silloin on parasta pitää suu kiinni..

            Comment

            • WSE1
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 3242
              • Suomusjärvi

              #7
              Originally posted by mikron View Post
              Pitäisi vaihtaa, on kärjet kuluneet aika uralle. Nyt on paikallaan Boschin FR7LDC+ SuperPlus, jotka pitäisi kestää 40.000km. Tulpilla on ajettu vain 25.000km.

              Ihan mielenkiinnosta ihmettelen vain miksi on jo niin kuluneet? Kuluttaako pätkäajo enemmän tulppaa? Samanlaiset tulpat meinasin hakea Motonetista.
              Ensiasennustulppahan tuohon malliin on F7LDCR ja ei ole sama kuin FR7LDC (vaikka tarvikemyyjä ehkä niin väittäisi, voi toki olla ns. korvaava joissakin automalleissa)
              FR7LDC on häiriönvaimennusresistorilla varustettu malli ja F7LDCR on sitten jälkikipinätoiminnon virranrajoitusresistorilla varustettu malli. Jälkikipinätoiminnon tarkoituksena on polttaa tulpan kärjet puhtaaksi moottorin sammuttamisen jälkeen.
              BKR6EK on ilmeisesti myös suosituksen mukainen tulppa.
              2 kärkitulpan tilalle ei missään nimessä ole syytä vaihtaa nelikärkistä, seurauksena on pääsääntöisesti vain huonompi toiminta ja karstoittuminen kun ei sytytysjärjestelmää ole nelikärkitulpalle mitoitettu.
              Esimerkkejä tästä olen nähnyt liian monta.
              Last edited by WSE1; 11-12-2007, 21:50.

              Comment

              • mikron
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2005
                • 2171
                • Himas

                #8
                Originally posted by WSE1 View Post
                Ensiasennustulppahan tuohon malliin on F7LDCR ja ei ole sama kuin FR7LDC (vaikka tarvikemyyjä ehkä niin väittäisi, voi toki olla ns. korvaava joissakin automalleissa)
                FR7LDC on häiriönvaimennusresistorilla varustettu malli ja F7LDCR on sitten jälkikipinätoiminnon virranrajoitusresistorilla varustettu malli. Jälkikipinätoiminnon tarkoituksena on polttaa tulpan kärjet puhtaaksi moottorin sammuttamisen jälkeen.
                BKR6EK on ilmeisesti myös suosituksen mukainen tulppa.
                2 kärkitulpan tilalle ei missään nimessä ole syytä vaihtaa nelikärkistä, seurauksena on pääsääntöisesti vain huonompi toiminta ja karstoittuminen kun ei sytytysjärjestelmää ole nelikärkitulpalle mitoitettu.
                Esimerkkejä tästä olen nähnyt liian monta.
                Kiitos infosta! Ei näköjään Motonetiin ole luottaminen. RealOEM kertoo näköjään myös tulpaksi tuon sinun mainitseman F7LDCR. Joten ne laitetaan paikalleen.
                F11 530dA xDrive M-sport -13
                Ex:E39 525i Touring M-sport -03
                Ex: E38 740iA -98
                Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
                Ex: E39 523i -96
                Ex: E34 520i -89

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎