Announcement

Collapse
No announcement yet.

318i -87 Kylmäkäynnistykseen helpotusta! Ei tyhjäkäyntiä kylmänä.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Osku
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2005
    • 3324
    • Kouvola,Pilkanmaa

    318i -87 Kylmäkäynnistykseen helpotusta! Ei tyhjäkäyntiä kylmänä.

    Searchia koittelin ja tälläistä vikaa en löytänyt Ehkä en osaa ettiä mutta jos joku kiltti kertoisi mistä osaan syytä ettiä

    Eli "ongelma" on tämänlainen kun aamulla/kylmänä lyö koneen tulille niin ei tyhjäkäynti oikee tykkää olla kohdillaan eli kun starttaa niin kone lähtee käyntiin mutta saa pitää kaasupedaalilla kierroksia koneessa että ei sammu/käy röpsöttämällä.Koneen lämmettyä pysyy kyllä nätisti tyhjäkäynnillä
    Kylmänä käy röpöttämällä ja sitten kun kaasuttaa ni kierrokset nousee puolelle kaasulle asti tyyliin rup rup rup rup.. en nyt osaa ääntä kirjottaa mut toivottavasti ees vähän auttaa
    Eli onko siellä koneessa jonkun sortin lisäilmaluisti hässäkkä kylmäkäynnistykselle ?
    Tuntuu siltä että ei saa muutaku vitusti lisää bensaa kylmänä ja käy rikkaalla tämän takia eli röpöttää.

    Ei ongelma muuten haittaisi mut olis kiva laittaa auto käyntiin ja raapata lasit sillä aikaa ku se siinä pysyy itekseen käynnissä ettei tarvi kovin kauaa siellä kajuutassa polkea
    Aih niin ja koneena M10 L-jetillä!!
    Last edited by Osku; 15-12-2007, 10:59.
    E30 24V 5D "Vakio"

    Originally posted by ///Make
    1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.
  • Osku
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2005
    • 3324
    • Kouvola,Pilkanmaa

    #2

    Eli onkos tolla värkillä Nro.11 mitään tekoo tähän hommaan ? onko säätömahdollisuutta ?
    Vai onko se tuo imusarjassa kiinni oleva "kolmion muotonen" siinä ainakin on yks lisärikastus suutin
    Last edited by Osku; 23-02-2009, 20:09.
    E30 24V 5D "Vakio"

    Originally posted by ///Make
    1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.

    Comment

    • jr66
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 16492
      • Asikkala

      #3
      Värkki 11 on just se lisäilmaluisti, toimii sähköllä eli sulkeutuu hiljalleen kun olet käynnistänyt auton tai laittanut virran päälle eli jos virta on kylmänä päällä pitkän aikaa ennekuin starttaa niin röpöttää/ei pysy käynnissä, lämpöisellä koneella tuo venttiili on valmiiksi kiinni koska sisällä on bi-metalli jousi joka lämpimänä sulkee systeemin. Lämpöä tuo palikka saa kiinnityspisteen kautta johtumalla ja säteilynä konehuoneen ilmasta, siksi kierrokset ei lämpöisenä startatessa ole korkealla.
      Siis, sulla on tuo värkki kylmänä valmiiksi kiinni = jumissa/rikki -> vaihto/putsaus eli seos rikkaalla koska boksi lisää syöttöä lämpöanturilta saadun tiedon mukaan kuten kuuluukin.

      Comment

      • Osku
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2005
        • 3324
        • Kouvola,Pilkanmaa

        #4
        ai juu juu.. Kiitoksia infosta sitte ei muutakun putsailemaan ja rasvailemaan jos se siitä heräis sitten
        E30 24V 5D "Vakio"

        Originally posted by ///Make
        1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎