Announcement

Collapse
No announcement yet.

Säteilylämmittimen toiminnan tehostaminen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pekkis234
    Bimmer Rookie
    • Aug 2006
    • 78
    • Espoo

    Säteilylämmittimen toiminnan tehostaminen

    Onko kukaan laittanut säteilylämmittimen ja pohjamuovin väliin
    mitään eristettä joka vähentäisi hukkaan menevän lämmön määrää?

    Ainakin 330d:ssä sinne saisi helposti laitettua jotain lämmön ja kylmyyden
    kestävää muotoon muokkautuvaa materiaalia. Siinä on sopivasti se
    öljypropun pikkuluukku joten homma olisi tosi helppo hoitaa
    "kiilaamalla" eriste luukun ja säteilylämmittimen väliin.

    Ainakin maalaisjärjellä tuntuisi että sellaisesta olisi apua.

    Onko kukaan tehnyt tällaista tai onko muuten ajatuksia asiasta?

    i
  • Bad boy bmw
    Bimmer Rookie
    • Jul 2007
    • 80
    • P-savo tuusniemi

    #2
    Originally posted by pekkis234 View Post
    Onko kukaan laittanut säteilylämmittimen ja pohjamuovin väliin
    mitään eristettä joka vähentäisi hukkaan menevän lämmön määrää?

    Ainakin 330d:ssä sinne saisi helposti laitettua jotain lämmön ja kylmyyden
    kestävää muotoon muokkautuvaa materiaalia. Siinä on sopivasti se
    öljypropun pikkuluukku joten homma olisi tosi helppo hoitaa
    "kiilaamalla" eriste luukun ja säteilylämmittimen väliin.

    Ainakin maalaisjärjellä tuntuisi että sellaisesta olisi apua.

    Onko kukaan tehnyt tällaista tai onko muuten ajatuksia asiasta?

    i
    En suosittele tekemään moista hommaa...Elementti ylikuumenee ja menee rikki.Se kuitenkin lämpeää niin paljon että sormista palaa nahkat jos menet nykimään sitä.Nimimerkillä"kokemusta on"

    Comment

    • Stone
      BTCF Member
      • Jan 2005
      • 4074
      • Helsinki

      #3
      Kuulostaa melkoiselta Pelle Peloton viritykseltä, joten ei voi kyllä suositella tuollaista..

      Laitat Webastoon kaukokäytön niin sillä pitäisi lämmetä.

      Ed: Jostain syystä ymmärsin, että kyseessä on 330d.. No my bad, mutta kaukokäytön lisäksi tarvitset enää siis sen webaston..
      Last edited by Stone; 16-12-2007, 20:55.
      E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
      VW Pornstarter (työjuhta)
      Dodge RAM Cummins (venejuhta)
      Finnmaster T8







      Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

      Comment

      • pekkis234
        Bimmer Rookie
        • Aug 2006
        • 78
        • Espoo

        #4
        Originally posted by Bad boy bmw View Post
        En suosittele tekemään moista hommaa...Elementti ylikuumenee ja menee rikki.Se kuitenkin lämpeää niin paljon että sormista palaa nahkat jos menet nykimään sitä.Nimimerkillä"kokemusta on"
        Vähän kyllä tuntuis siltä että ei tuo elementti alapuolelta tulevaa "jäähdytystä"
        kaipaa ehjänä pysyäkseen. Mutta eipä näistä tiedä.

        Oliko sun kokemus siis rikki menneestä elementistä vai
        palaneista sormista ;-)

        Comment

        • Clavurion
          BTCF Member
          • Feb 2005
          • 9157
          • Oulu

          #5
          Jos elementti on asianmukaisesti asennettu, johtumisen kautta öljypohjaan tai lohkoon siirtyvä lämpö varmasti riittää elementin pitämiseen hengissä. Voisihan siihen kylkeen laittaa esim. palovillaa, mutta aika äkkiä se vettyisi pilalle. Yksi ratkaisu voisi olla esim. foliolla kääritty eriste. Tosin sitäkään ei kannata laittaa suoraan elementtiin kiinni.
          E39 530dA -02 M-Sport
          E53 X5 3.0dA -06 Sport
          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

          Comment

          • kovaluu1
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2006
            • 299
            • seinäjoki

            #6
            En kans suosittelis "säätämään" mitenkään lämmitintä. Huonohan se on mut jos parempaa haluaa niin webasto keulille.

            Comment

            • pekkis234
              Bimmer Rookie
              • Aug 2006
              • 78
              • Espoo

              #7
              Originally posted by kovaluu1 View Post
              En kans suosittelis "säätämään" mitenkään lämmitintä. Huonohan se on mut jos parempaa haluaa niin webasto keulille.
              Sinänsähän se toimii kyllä ihan hyvin. Pitää vaan muistaa että se vaaatii pidemmän lämmitysajan kuin lohkolämmitin. Jollain tavalla lämmön karkaamista vähentämällä sitä varmaan saisi nopeutettua.

              Saatanpa joka tapauksessa kokeilla foliolla päällystettyä palovillaa tms. jos/kun kovia pakkasia taas tulee.. katsotaan sitten lisää.

              Comment

              • tero_v
                BTCF Member
                • Sep 2006
                • 970
                • Etelä-pohjanmaa, lehtimäki

                #8
                lämmitä kauemmin. itellä ainakin pelasi mainiosti lämmitin aina n.2-4h
                E28 M30b34 turbo - > m54b30 Turbo
                650hp/850nm 1.8bar
                1/4m 11.48s/208km/h
                100-150km/h 2.01s
                100-200km/h 6.99s


                EX jatkeet:
                e39 528 M-Sport -99
                e36 318is "M-sport" -92

                Comment

                • pekkis234
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2006
                  • 78
                  • Espoo

                  #9
                  Originally posted by tero_v View Post
                  lämmitä kauemmin. itellä ainakin pelasi mainiosti lämmitin aina n.2-4h
                  Hyvinhän se pelaa, mutta kun aina ei olis aikaa odotella
                  2-4 tuntia... Siksipä juuri näitä mietin.

                  Comment

                  • casino
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2007
                    • 663
                    • Keski-Suomi

                    #10
                    Mitäs jos laitat koneeseen ow - 40 öljyt ja tarvittaessa sitten kun pitää äkkiä lähteä niin starttaat sen koneen käyntiin?

                    Uskon, kyllä 330D:kin lähtevän Suomen paukkupakkasilla ilman lämmitystä käyntiin jos hehkut on kunnossa ja akussa on virtaa...
                    Bmw e61 535 d touring M-sport 11/2004 "TÄYSITEHOINEN"
                    Ja autoa janottaa alla näkyvään tapaan...
                    http://tankkaus.com/cars/public_grap...33/2016/2015/3

                    e39 -530d touring 11/1999
                    ex:Bmw e21 320 6 syl "kaasari" 1979

                    Automaattivaihteiston huuhteluöljynvaihto

                    Comment

                    • tero_v
                      BTCF Member
                      • Sep 2006
                      • 970
                      • Etelä-pohjanmaa, lehtimäki

                      #11
                      Originally posted by pekkis234 View Post
                      Hyvinhän se pelaa, mutta kun aina ei olis aikaa odotella
                      2-4 tuntia... Siksipä juuri näitä mietin.
                      osta pakkasvahti niin saa olla aina roikassa
                      E28 M30b34 turbo - > m54b30 Turbo
                      650hp/850nm 1.8bar
                      1/4m 11.48s/208km/h
                      100-150km/h 2.01s
                      100-200km/h 6.99s


                      EX jatkeet:
                      e39 528 M-Sport -99
                      e36 318is "M-sport" -92

                      Comment

                      • VolvoTDi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2006
                        • 1576
                        • Tampere - Pori

                        #12
                        niin tai kannattaa laittaa säteilylämmittimen sijasta letkulämmitin, sen minäkin asensin ja on tod.paljon parempi kuin säteilyhässäkkä! Tosin en ole sitä käyttänyt kuin pari kertaa viime talvena kun webasto on kätevämpi.
                        Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                        Check:
                        www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                        Tampere 044-5867096

                        Comment

                        • Kilpuri
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2004
                          • 831
                          • Tampere

                          #13
                          Originally posted by VolvoTDi View Post
                          niin tai kannattaa laittaa säteilylämmittimen sijasta letkulämmitin, sen minäkin asensin ja on tod.paljon parempi kuin säteilyhässäkkä! Tosin en ole sitä käyttänyt kuin pari kertaa viime talvena kun webasto on kätevämpi.
                          Millä perusteella letku on parempi?

                          Säteilylämmitin kun pelaa ihan eri periaatteella, kuin jäähdytysnestettä lämmittävä elementti. Säteilylämmittimen tarkoituksena on lämmittää öljypohjaa ja sitäkautta öljyä. Eli kun pakkasella täräyttää Zetorin tulille on öljyn viskositeetti pienempi ja se voitelee heti koko moottoria. Voi olla, että lämpömittari koetaulussa ei heilahda, mutta se tuskin OIKEASTI ketään lämmittää. Itsekin olin alkuun skeptinen, mutta hyvin se (ja motti) on pelannut jo kolme talvea.

                          Jos kabiinin pitää olla nopeasti lämmin, niin sitävarten on sisälämppärit.
                          Now: 525xd -09
                          Ex: 330d -07
                          Ex: 328i -96

                          Comment

                          • Heguli 31
                            BTCF Member
                            • Oct 2004
                            • 10037
                            • KVLA

                            #14
                            Originally posted by Kilpuri View Post
                            Millä perusteella letku on parempi?

                            Säteilylämmitin kun pelaa ihan eri periaatteella, kuin jäähdytysnestettä lämmittävä elementti. Säteilylämmittimen tarkoituksena on lämmittää öljypohjaa ja sitäkautta öljyä. Eli kun pakkasella täräyttää Zetorin tulille on öljyn viskositeetti pienempi ja se voitelee heti koko moottoria. Voi olla, että lämpömittari koetaulussa ei heilahda, mutta se tuskin OIKEASTI ketään lämmittää. Itsekin olin alkuun skeptinen, mutta hyvin se (ja motti) on pelannut jo kolme talvea.

                            Jos kabiinin pitää olla nopeasti lämmin, niin sitävarten on sisälämppärit.
                            Kuinkahan monta prosenttia asennetuista sätielyläämmitin elementeistä on laitettu öljypohjan kupeeseen?Taitaa suurin osa kuitenkin olla ihan muualla päin moottoria,eli veden lämmittiminä.

                            Comment

                            • Kilpuri
                              Bimmer Fanatic
                              • Jun 2004
                              • 831
                              • Tampere

                              #15
                              M52:ssa ainakin on...
                              Now: 525xd -09
                              Ex: 330d -07
                              Ex: 328i -96

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎