Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tupakansytyttimen vaihto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • blacjack2
    Bimmer Rookie
    • Nov 2007
    • 172
    • Helsinki

    Tupakansytyttimen vaihto

    Mistähän löytys/osaako joku neuvoa miten toi tup.sytytin vaihetaan en löytäny searchilla ja löytyy kyllä se bentleyn korjausopas, mutta se on ihan syvältä.
    Sopiiko siihen ihan yleismallinen sytytin vai pitääkö olla bmw:n oma, siis E34 519 -90??
    Kaikki mitä vaan tiedätte aiheesta on tervetullutta apua.
    Pitäs jouluks lähteä reissuun ja läppärille saada virtaa.
    E38 728iA -97
    EX- E34 518 -90
    It's all about BMW
  • Kentsu
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2004
    • 1397
    • Tuusula

    #2
    Ilmeisesti se kanta on sitten jotenkin rikki kun pitää vaihtaa virran saamisen taka :think
    No mutta pitäishän sinne ihan yleismallinen "biltema"-sytytin tahi kanta käydä, liittimet voi olla erilaiset mutta ei pitäisi olla ylitsepääsemätön ongelma kytkeä maa runkoon ja + sinne pohjaan. Tai no voihan se autossa oleva reikä olla väärän kokoinen... Ja jos kauluksessa on valo niin väärän värinen.
    Vanha v_ttuun ja sen kans tupakansytytinkauppaan mene.
    Ex: 523iA '97, 520iA '89
    /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

    Comment

    • reddewil
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2003
      • 3015
      • West Coast

      #3
      Originally posted by blacjack2 View Post
      Mistähän löytys/osaako joku neuvoa miten toi tup.sytytin vaihetaan en löytäny searchilla ja löytyy kyllä se bentleyn korjausopas, mutta se on ihan syvältä.
      Sopiiko siihen ihan yleismallinen sytytin vai pitääkö olla bmw:n oma, siis E34 519 -90??
      Kaikki mitä vaan tiedätte aiheesta on tervetullutta apua.
      Pitäs jouluks lähteä reissuun ja läppärille saada virtaa.
      No tollaseen 519 bemuun ei oo sytytintä
      Ootko mitannu onko se rikki, vaan vain kokeillu sillä tupakinsytkällä, kun yleensä se noista hajoo, ei se runko Mittaa tuleeko virrat ja tarkista sulake.
      ...

      Comment

      • Bmw Dreamer
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2004
        • 2762
        • Kouvola

        #4
        Uus piuha vaan kokonaan akulta asti, kunnon jöötiä ja siihen sitte tupakansytyttimen jatkopistoke... Jää sitte se alkup. pistoke tupakan/kännykän/navin/dil... jonkun muun turhan käyttöön! (paitsi tietysti jos se on rikki... )

        Tai omaan autoon oon ostanu jostain, oisko Robbarista tai motonetistä, veikkaa robbaria, sellasen 2-osaisen runkopistokkeen, ja akulta vedin uudet johdot, yleensä kaikki pistokkeet aina täynnä, vaikka mulla ei oo mitään muuta tarpeellista ku kännykän laturi, sekin yleensä hanskaloodas...
        BMW 520d Touring '06 314tkm
        BMW 530D Touring '99 552tkm
        BMW 320da Touring '02 427tkm
        Volvo V70 D5 '02
        Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
        Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
        Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

        Case IH 5140 Maxxum

        Comment

        • blacjack2
          Bimmer Rookie
          • Nov 2007
          • 172
          • Helsinki

          #5
          Pitääpä eka kokeilla tota virran tuloa jos se runko kerran ei yleensä hajoa.
          Kiitos avusta.
          E38 728iA -97
          EX- E34 518 -90
          It's all about BMW

          Comment

          • blacjack2
            Bimmer Rookie
            • Nov 2007
            • 172
            • Helsinki

            #6
            Ihmekkös tuo kun ei sytytintä oo löytyny

            Originally posted by reddewil View Post
            No tollaseen 519 bemuun ei oo sytytintä
            Ootko mitannu onko se rikki, vaan vain kokeillu sillä tupakinsytkällä, kun yleensä se noista hajoo, ei se runko Mittaa tuleeko virrat ja tarkista sulake.
            E38 728iA -97
            EX- E34 518 -90
            It's all about BMW

            Comment

            • alspe
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2004
              • 3402
              • Tre

              #7
              Minkä moinen muilla on e34:ssa tupakansytkäri kun siihen tökkäseenlaturin (navi / kännykkä)? Kun mulla ei lataa millään ja se sytkärin röörikin on väljä kuin vanha emäntä. Ihan kuin olisi fyysisesti rikki tai puuttuisi jotain.

              Löytääkö joku kuvaa tai pystyiskö ottamaan kuvaa reiästä?
              Last edited by alspe; 01-07-2008, 11:04.
              G30 520d xDrive
              EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

              Comment

              • Jonsku
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2002
                • 4645
                • Tuusula

                #8
                Eiköhän tuossa suurimpana ongelmana ole se virtanappi pohjassa, päässyt vääntymään niin ettei laturi / whatever pääse ottamaan siihen kontaktia.

                Akusta piuha irti ja taivuttelemaan, kyllä sen toimimaan saa
                - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

                ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
                ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                ex. Alpina D10 Touring #33/94
                ... and many more

                Comment

                • alspe
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2004
                  • 3402
                  • Tre

                  #9
                  Nyt on roplattu tupakan sytkäriä, irroitettu tuhkaloota ja katsottu sulakkeet. Tupakansytkäriin tulee kaksi sähköjohtoa, ei jännitettä johdoissa (kokeiltu ilman virtoja ja ykkösasennossa). Sulake no. 26 (30A) ehjä. Sen kai pitäisi olla sytkälle.

                  Onko mitään hajua mistä seuraavaksi kannattaa vikaa etsiä?
                  G30 520d xDrive
                  EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎