memebuy23buy

530DA

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ex-VAG
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2004
    • 408
    • Tampere

    #16
    No niin sitä vikamuistia lueskellaan vasta ensi viikolla. Mutta melko varmasti MAF on mullakin kypsänä. Tehot tosiaan hyytyy hieman 3000rpm jälkeen, ja vääntö aaltoilee jonkin verran. On muuten tomaatilla ikävä tehdä kick downia 100km/h jälkeen, kun menee suoraan sinne 3000 kiekan korville... Kevyellä kaasulla (isolla pykälällä) ohittaa parhaiten.


    Lueskelin muuten jostain muusta aiheesta, että alkuperäinen webasto ei lähde käyntiin alle -23C. No kysäsin sitä merkkiliikkestä ja ne sano että ei siinä ole mitään pakkasrajaa muuta kun akun jännitteen alaraja, joka tulee vastaan just lähellä tota pakkaslukemaa.
    On jouduttu kuulemma asentelemaan lisälatureita (defa) näihin autoihin, että webasto lähtis käyntiin. On se vaan fiksua roikottaa autoa piuhassa webaston takia. No ainakin toi laturin asentelu on aika helppo homma. Ja pistokehan tule auton persiiseen!

    Ootteko asentanut kauko-ohjainta alkuperäiseen webastoon. Pystyykö virittämään webaston omaa vai pitääkö olla BMW:n alkuperäinen kapula? Se alkuperäinen ei ainakaan näyttäisi olevan mikään "avaimenperämalli". Taitaa olla aika iso?

    Comment

    • qwe
      Bimmer Rookie
      • Mar 2004
      • 133
      • espoo

      #17
      kännykällä ohjaat webastoa

      webastolle halvin kaukokäynnistys on kun virität vanhan kännykän muovillatikkoon vaahtomuoviin, otat sen värinähälytysmoottorista jänniteohjauksen releelle joka taas ohjaa 12v jännitettä webaston kellolle.
      sitten vain soitat kännykkään jossa on kuukausimaksuton simm-kortti ja käynnistät siten webaston.


      kännykkä vain vie jonkin verran virtaa, eli viikon seisottuaan auto tuskin käynnistyy pakkasella, tällöin otat kännykästä virrat pois jos tiedät lähteväsi pitkälle matkalle.
      vapareiden vapautusrintama: pro-vaparit ry/ for naturally aspirated engine union

      Olen toistuvasti sanonut, että BMW:n väki on kovapintaista. Sen takia yritys on rikas ja erittäin tuottoisa. He ovat vaativia ihmisiä ja sillä tavalla he saavat työnsä tehtyä. Kuinka monta miljardööriksi yltänyttä heittopussia tiedätte? - Frank Williams-

      Comment

      • pyroz
        BTCF Member
        • Nov 2002
        • 6780
        • PK-seutu

        #18
        Re: kännykällä ohjaat webastoa

        Originally posted by qwe
        kännykkä vain vie jonkin verran virtaa, eli viikon seisottuaan auto tuskin käynnistyy pakkasella, tällöin otat kännykästä virrat pois jos tiedät lähteväsi pitkälle matkalle.
        Kännykkähän voi toimia omalla akullaan,. Kytkee vaan laturin lataamaan silloin, kun auto on käynnissä. Eikö?
        S65, S85, H1, N63TU, IB1

        Comment

        • ex-VAG
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2004
          • 408
          • Tampere

          #19
          Nii juu toi puhelin viritys on kyllä käynyt mielessä. Autossa on BMW:n alkuperäisenä puhelimena nokian 3110. Mutta tuo webasto on myös alkuperäinen, joten mitään erillistä kelloa ei ole, kello on integroitu ajotietokoneeseen, eli ei välttämättä mikään helppo homma.
          Jos tuo käynnistys onnistuisikin (löytysi esim käynnistyspiuha), niin sekoaako ajotietokoneen ohjaus webastolle?

          Comment

          • TINTTI
            Bimmer Fanatic
            • May 2004
            • 404
            • ...kuvan kaunis Koivuhaka

            #20
            Itse ostin omaan 320D sen manuaali kellon (webasto) asennettuna. Suurin piirtein samaan hintaan ois siihen saanu eberbahherin kaukiksen. Se ois kannattanu, mutta kun kukaan ei silloin neuvonut... :(

            Ja siit MAF:sta on juttuu täällä: http://www.bmwtuningclub.net/foorumi...ic.php?t=22553

            T:TINTTI
            420dxA/f36/GrandCoupe/Business M Sport/~190hp/400nm
            ex523iA/f10/sedan/business/161tkm/~200hp/270nm
            ex320iA/e93/cabrio/Business/118tkm/~170hp/210nm
            ex325i/e30/cabrio/M-tech I/196tkm/~170hp/220nm
            ex320i/e30/cabrio/M-tech I/211tkm/~140hp/170nm
            ex320d/e46/sedan/Kanilakki/363tkm/~170hp/350nm

            Comment

            • valkyrie
              Newbiemmer
              • Oct 2004
              • 4
              • Heinola

              #21
              Sama vika rahikaisella. Auto kävi kuumakäynnistysongelman takia
              Vantaalla Metro autossa, missä vaihdettiin repullinen osia ja askareita (yhteensä 1.300,- eur) ja nyt auto käynnistyy mutta tehot hävisi.
              Tosiaan alle 3000 rpm ei tapahdu mitään. Sanoivat että heillä ei ole ihmistä, joka olisi ennen ajanut BMW 530D ja siksi eivät voineet aistia, että puuttuu 100hv. ..? Ja he eivät ole tehneet mitään, mikä tehot olisi hävittänyt. Kumma kylllä vietäesä auto toimi.

              Ohje: Auto tänne ja lompakko mukaan... No way !

              Näiltä palstoilta löytyi tieto, että Volvon ilmamassanturi sopii bemariin, hinta 65 eur. Joten soitin volvolle Lahteen ja kertoivat, että koska kysyntää tuntuu olevan, hinta nostettiin 230 eur:oon. Yes.. Sanoin että E.V.V.K. Ei ole hullu joka pyytää, vaan se joka maksaa. Volvo teki samoin suomenkielisen V70 ohjekirjan kanssa. Kun oli kysyntää, hinta kuusin kertaistettiin.
              Saksan www.ebay.de sivulta löytyy BMW:n uutta originaali ilmamassaanturia kokonaisena yksikkönä 100 eur +- 25,-,
              joten tilasin sen. 1-2 vk päästä tiedossa, auttoiko....

              Vielä webaston käynnistyksestä..
              Jos laittaa ajastuksen päälle, lähtee ainostaan sisätilapuhallus päälle, mutta ei webasto. Webasto kyllä muuten toimii. Onko tiedossa konstia tms, millä ajastimen saisi ohjelmoitua koskemaan myös webastoa ?
              [email protected]
              530D -01 E39
              535D -05 E61

              Comment

              • ex-VAG
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2004
                • 408
                • Tampere

                #22
                No joopa joo. Ihme touhua siellä Volvolla. Kysyikkös muista Volvokaupoista, tai esim tarvikkeena sitä Voten mittaria?? Olis saattanut hyvinkin vielä löytyä vanhaan hintaan. Mikäs siinä kuumakäynnistyksessä muuten oikein oli ongelmana?

                Mutta tosiaan tehot tuli takaisin ja oikein reilusti, varmasti 50-100 hv oli muilla laitumilla, eikä pitoa taas meinaa löytyä, ainakaan talvikumeilla. 8)

                Sen webaston saat toimiin, kun pyydät ohjelmoinnin merkkihuollosta. Eli ohjelmoidaan webasto käynnistymään sillä MID:n kellolla, kaksi ajastettavaa käynnistysaikaa. Pyydä samalla reissulla myös uusi massamittarin softa, eipä tarvi sitten moneen kertaan maksella sitä melkein 90€:tä jota ne ottaa nykyään testerihommista..

                Näistä molemmista löytyy täältä lisää tarniaa, kun vaan jaksaa käyttää tota HAKUa. :wink:

                Comment

                • Keimo
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2003
                  • 2032
                  • Kekkoslovakia

                  #23
                  Originally posted by valkyrie
                  Sama vika rahikaisella. Auto kävi kuumakäynnistysongelman takia
                  Vantaalla Metro autossa, missä vaihdettiin repullinen osia ja askareita (yhteensä 1.300,- eur) ja nyt auto käynnistyy mutta tehot hävisi.
                  Tosiaan alle 3000 rpm ei tapahdu mitään. Sanoivat että heillä ei ole ihmistä, joka olisi ennen ajanut BMW 530D ja siksi eivät voineet aistia, että puuttuu 100hv. ..? Ja he eivät ole tehneet mitään, mikä tehot olisi hävittänyt. Kumma kylllä vietäesä auto toimi.

                  Ohje: Auto tänne ja lompakko mukaan... No way !

                  Näiltä palstoilta löytyi tieto, että Volvon ilmamassanturi sopii bemariin, hinta 65 eur. Joten soitin volvolle Lahteen ja kertoivat, että koska kysyntää tuntuu olevan, hinta nostettiin 230 eur:oon. Yes.. Sanoin että E.V.V.K. Ei ole hullu joka pyytää, vaan se joka maksaa. Volvo teki samoin suomenkielisen V70 ohjekirjan kanssa. Kun oli kysyntää, hinta kuusin kertaistettiin.
                  Saksan www.ebay.de sivulta löytyy BMW:n uutta originaali ilmamassaanturia kokonaisena yksikkönä 100 eur +- 25,-,
                  joten tilasin sen. 1-2 vk päästä tiedossa, auttoiko....

                  Vielä webaston käynnistyksestä..
                  Jos laittaa ajastuksen päälle, lähtee ainostaan sisätilapuhallus päälle, mutta ei webasto. Webasto kyllä muuten toimii. Onko tiedossa konstia tms, millä ajastimen saisi ohjelmoitua koskemaan myös webastoa ?
                  [email protected]
                  Mikäs mahtaa olla saksankielinen termi tuolle ilmamassamittarille ?

                  Comment

                  • sand
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2004
                    • 155
                    • palokka

                    #24
                    Originally posted by Keimo

                    Mikäs mahtaa olla saksankielinen termi tuolle ilmamassamittarille ?
                    Taitaa olla luftmassenmesser.

                    Comment

                    • jantsu
                      Bimmer Rookie
                      • May 2004
                      • 168
                      • siilinjärvi

                      #25
                      hyytyminen

                      Saattaa johtua myös se hyytyminen coolerin tukkoisuudesta.Isompaa vaan tilalle.

                      Comment

                      Working...
                      X