Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tampereella moottorin ohjauksen säätäminen??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Padikaardi
    Bimmer Rookie
    • Sep 2007
    • 46
    • Tampere

    Tampereella moottorin ohjauksen säätäminen??

    Elikkäs sattuisko kukaan osata tehdä moottorin ohjauksen säätöjä? Tai tietäskö joku missä olis HALPAA teettää ne säädöt? Kun en ite osaa eikä oo laitteita. Ja taitaa olla säädöt ihan pielessä tossa autossa.

    Elikkäs kyseinen tapaus kuuluu näin: Auto on e36 325 ja autossa on ollu ACS 2.5 kone joka sano poks... Sitten vaihdettu vakio 2.5 mutta moottorin ohjausta ei ole säädetty ja sen jälkeen ollut tyhjäkäynti outo ja päästöt jotain ihan maan ja taivaan väliltä. Kone käy siis selvästi liian rikaalla seoksella.

    Osaako kukaan auttaa?

    BMW e36 325 coupe 230+hv
    Volvo V70 D5 vm.06 170hv
    Volvo 240 Festarikiesi 2hv
    Honda Civic 1.6 DOCH 140+hv
  • JonasG
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2006
    • 2160
    • Porvoo/Helsinki

    #2
    Kiikuta auto Hariselle,hän voi varmasti auttaa tällaisissa asioissa. http://www.hestec.fi/yritys.htm
    Last edited by JonasG; 22-12-2007, 18:07.

    Comment

    • Kouris
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2005
      • 685

      #3
      Originally posted by Padikaardi View Post
      Elikkäs sattuisko kukaan osata tehdä moottorin ohjauksen säätöjä? Tai tietäskö joku missä olis HALPAA teettää ne säädöt? Kun en ite osaa eikä oo laitteita. Ja taitaa olla säädöt ihan pielessä tossa autossa.

      Elikkäs kyseinen tapaus kuuluu näin: Auto on e36 325 ja autossa on ollu ACS 2.5 kone joka sano poks... Sitten vaihdettu vakio 2.5 mutta moottorin ohjausta ei ole säädetty ja sen jälkeen ollut tyhjäkäynti outo ja päästöt jotain ihan maan ja taivaan väliltä. Kone käy siis selvästi liian rikaalla seoksella.

      Osaako kukaan auttaa?
      Siis eihän sitä vakio konetta oo tarvetta millään säätää jos siitä ei halua kahta viimosta hevosvoimaa irti? Jos siulla on nyt siinä sen acs koneen dme niin vaihda siihen vakio koneen ohjausboksi niin pitäisi toimia jos muut asiat kunnossa / vastaa 325 koneen alkuperäisiä. Ainut säätö mahdollisuus on noihin käsittääkseni yksilöllinen penkissä tehty lastu.

      Kuulostaa kyllä vähän siltä että voisi olla joku muu vika kuin moottorinohjauksessa. Millä tavalla tyhjäkäynti on outo?

      Ootko vikakoodeja lukenu? Onko varmasti kaikki sähköliittimet ja letkut paikallaan, imuvuodot?

      Comment

      • Padikaardi
        Bimmer Rookie
        • Sep 2007
        • 46
        • Tampere

        #4
        Imuvuotoja ja muita syitä on tässä nyt tutkittu jo jonkun aikaa ja korjailtukkin vastaantulevia vikoja. Tyhjäkäynti ei siis ole tasaista vaan sellasta pikkuväliä heijaa edestakaisin ja rynkyttää pintakaasulla pikku vauhdissa. Olen siittä tosiaan niitä juttuja topiceista lukenu.
        Tosiaan siis tossa on se ASC boksi nyt ja mietin että olisikohan siinä hieman eri asetukset kun tossa vakiossa?

        BMW e36 325 coupe 230+hv
        Volvo V70 D5 vm.06 170hv
        Volvo 240 Festarikiesi 2hv
        Honda Civic 1.6 DOCH 140+hv

        Comment

        • Samee
          BTCF Member
          • Mar 2006
          • 888
          • Valkeakoski

          #5
          Lienee nyt kuitenkin tosissaan ainoa järkevä tapa koittaa orginaali boksilla. Jos sillä toimii niin osta se boksi, jos ei niin etsi vikaa muualta.
          E30 325i Cabriolet M-Tech2 ´91 M52 projekti
          E30 316 4d '89
          E36 M3 Coupe '93
          F30 318d '13

          Ex e21:316´81 e30:325´89, 316i´88, 316i´89, 318i´89, 320i´86 e34:M5´90 e36:328i Touring M-Sport ´96 e38:740iA ´94 E39 530da Touring '00 e91: 320d ´06 M-Sport

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎