No en nyt sanois noinkaan. Jos Inssi luulee vuosimallin tai muiden speksien perusteella että on vähäpäästöinen vaikka ei ole niin voi joutua asiasta keskustelemaan
Toki kun katsoo sitten auton tiedot koneelta niin pakkohan se on umpiluisenkin myötyä..
Inssi voi mittaustilanteessa luulla mitä vaan mutta kyllä siihen raporttiin pitäisi tulostua oikeat raja-arvot tietokannasta eikä inssin päästä.. jos menisi inssin pään mukaan niin insseillä olis PALJON kavereita
Inssi voi mittaustilanteessa luulla mitä vaan mutta kyllä siihen raporttiin pitäisi tulostua oikeat raja-arvot tietokannasta eikä inssin päästä.. jos menisi inssin pään mukaan niin insseillä olis PALJON kavereita
Joo, ehkä. En sitten tiedä miksi se piti taas käydä koneelta erikseen tarkastamassa kun ei muuten uskonut
vähäpäästöisyyden ja ei vähäpäästöisyyden pystyy helposti päättelemään myös katsastulapun päästöosion raja-arvoista..
HC 100= vähäpäästöinen
HC 600= ei vähäpäästöinen.
Joku valopää keksi ohjeistaa 2000-luvun alkupuolella Ajoneuvohallintokeskuksesta (nykyinen TraFi), että kaikki tuontiautot täytyy merkitä vähäpäästöisiksi jos vähänkään on edellytyksiä sille. Vaikka oikeasti 1991 ja vanhempia ei olisi mitään tarvetta merkitä vähäpäästöisiksi. Eikä varmaan noita alle 1992 vuosimallisia suomiautoja ole taidettu aikoinaan merkitäkään. Korkeintaan katalysaattorista voi olla merkintä.
Itsehän olen onnistuneesti rekisteröintikatsastanut aikoinaan Suomeen useita rajatapauksia mm. W140 S 600 mersun, joka oli 1991 vuonna käyttöönotettu. Tuli papereihin ei-vähäpäästöisenä ilman katalysaattoreita. Mutta aina nuo 1987 - 1991 on sellaisia rajatapauksia ja 1992 sekä uudemmat on lähes poikkeuksetta vähäpäästöisiä. Toki aina muutamia hyviä yksilöitä mahtuu näidenkin joukkoon.
Ongelma on nimenomaan tuolla Trafin päässä tässä hulluudessa. Eivät varmaan halua, että autoja viritetään ja muutetaan ja siksi tuo vähäpäästöisyys leima on sitten lyöty useaan sellaiseen autoon johon se ei olisi ollut lainkaan välttämätön.
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Mitenkäs kun autoni on tuotu joskus suomeen ja rekisteriotteessa ei lue että olisi vähäpäästöinen. Eikä autosta löydy katalysaattoreita ja on hetki sitten kuitenkin leimattu.
Eli voinko turbottaa laillisesti auton vai tarviiko niitä kalliita testejä tehdä?
Mitenkäs kun autoni on tuotu joskus suomeen ja rekisteriotteessa ei lue että olisi vähäpäästöinen. Eikä autosta löydy katalysaattoreita ja on hetki sitten kuitenkin leimattu.
Eli voinko turbottaa laillisesti auton vai tarviiko niitä kalliita testejä tehdä?
Jos se on 92 otettu käyttöön niin tarvii tehdä kalliit testit.
Sillä että se on leimattu juuri niin ei ole mitään merkitystä kyseiseen asiaan
parhaiten selviää kun varmistat asian konttorilta jossa aiot suorittaa muutoskatsastuksen
sigpic
M-B Vito -22
Transit Custom -18
Yamaha vx ho cruiser -22
Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella [email protected]
Kyseinen laitos on eivähäpäästöinen nyt jo.
Lisävarustelistalta löytyy 25% lukon lisäksi:
S199A AUSSTATTUNG BLEIHALTIGER KRAFTSTOFF / without catalytic converter
Kyseinen laitos on eivähäpäästöinen nyt jo.
Lisävarustelistalta löytyy 25% lukon lisäksi:
S199A AUSSTATTUNG BLEIHALTIGER KRAFTSTOFF / without catalytic converter
Kyseinen laitos on eivähäpäästöinen nyt jo.
Lisävarustelistalta löytyy 25% lukon lisäksi:
S199A AUSSTATTUNG BLEIHALTIGER KRAFTSTOFF / without catalytic converter
Turboa kylkeen ja leiman kautta kovaa ajoa
No prkl tässähän alkoi ihan oikeesti kutkuttaa kyseinen automalli
Miksi Lentää LSDeellä kun voi ajaa BMWeellä.
Bmw 525i E34 91'
Bmw 540i E34 93'
Bmw 335i E30 83'
Täytyypä maanantaina käydä konttorilla koittamassa kepillä jäätä kun auton e34 535 -89 saksalaisessa otteessa ei ole merkintää vähäpäästöisyydestä niin saako tuon muutettua vielä ei vähäpäästöiseksi. :think
Comment