Uuden 540 mielekkyys

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Alfredson
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2007
    • 463
    • Uusimaa

    #1

    Uuden 540 mielekkyys

    (En ole ostamassa :-))

    Mutta ihmettelen, mikä idea tuossa uudessa 540 on. Syö bensaa rutkasti enemmän kuin 530, mutta tehoerot on minimaaliset: 272hp/315nm vs 286hp/390nm.

    Miten voi olla että 2007 vuoden 4.0 v8 tuottaa 10nm vähemmän vääntöä kuin reilusti yli 10v vanhempi esi-isä E34:ssä?

    550 on sitten jo eri värkki. On kyllä paperilla hienoja pelejä noi E60 kutoskoneet. 530 etenkin. 5.8l maantiekulutus. Näissä taitaa olla sama asia kuin E39, ei lukkoa edes lisävarusteena?
    Toistaiseksi totaalinen luopuminen BMW kannasta!
  • juu-das
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2007
    • 756
    • Kuopio

    #2
    uudessa 540i:ssä on 225 kW eli 306HV

    tiedä sitten mikä tieto pitää paikkansa.. bmw suomi sivut sanoo tuon 286hv

    mutta onhan nyt kasilla paljon mielekkäämpi ajella, pelkästään jo se kasin ääni!
    Last edited by juu-das; 27-12-2007, 22:34.

    Comment

    • Stone
      BTCF Member
      • Jan 2005
      • 4074
      • Helsinki

      #3
      Originally posted by juu-das View Post
      uudessa 540i:ssä on 225 kW eli 306HV
      Nuo lukemat olisi huomattavasti helpompi uskoa, mutta tässä sanotaan kyllä aivan toista. http://www.bmw.fi/fi/fi/index_narrowband.html
      Epäilen kyllä tuon sivuston paikkansa pitävyyttä..
      E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
      VW Pornstarter (työjuhta)
      Dodge RAM Cummins (venejuhta)
      Finnmaster T8







      Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

      Comment

      • Stone
        BTCF Member
        • Jan 2005
        • 4074
        • Helsinki

        #4
        Ja tässä oikeat lukemat.
        E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
        VW Pornstarter (työjuhta)
        Dodge RAM Cummins (venejuhta)
        Finnmaster T8







        Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

        Comment

        • Alfredson
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2007
          • 463
          • Uusimaa

          #5
          Originally posted by juu-das View Post
          uudessa 540i:ssä on 225 kW eli 306HV

          tiedä sitten mikä tieto pitää paikkansa.. bmw suomi sivut sanoo tuon 286hv

          mutta onhan nyt kasilla paljon mielekkäämpi ajella, pelkästään jo se kasin ääni!
          Jooh no oli se 286 tai 306, kuitenkin.

          No onhan v8 aina v8 mutta... ihmetyttää silti toi 390nm vääntö...
          Toistaiseksi totaalinen luopuminen BMW kannasta!

          Comment

          • juu-das
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2007
            • 756
            • Kuopio

            #6
            varmaan tuossakin ajateltu sitä kulutusta sitten

            vähemmän vääntöä vähemmän polttoainetta:think

            onhan tuo koneen kokokin pienentynyt sitten e39:in

            mutta varmasti hienoja moottoreita molemmat (530i&540i)

            Comment

            • Alfredson
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2007
              • 463
              • Uusimaa

              #7
              Originally posted by juu-das View Post
              varmaan tuossakin ajateltu sitä kulutusta sitten

              vähemmän vääntöä vähemmän polttoainetta:think

              onhan tuo koneen kokokin pienentynyt sitten e39:in

              mutta varmasti hienoja moottoreita molemmat (530i&540i)
              Mutta E39:ssä oli 420nm vääntöäkin. Muinainen E34 4.0 litrainen oli jo 400nm:llä....
              Toistaiseksi totaalinen luopuminen BMW kannasta!

              Comment

              • S.P.R
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2003
                • 1009
                • Oulu area

                #8
                Originally posted by Alfredson View Post
                Mutta E39:ssä oli 420nm vääntöäkin. Muinainen E34 4.0 litrainen oli jo 400nm:llä....
                E39:ssä 4.4 litrainen pannu tarjoili tuon 420nm ja myöhemmin 440nm väännön. Tuossa uudessa neljälitraisessa tuo huippu vääntö on alemmilla kierroksilla ja vääntökäyrä muutenkin varmasti tasaisempi. Toki olen siitä samaa mieltä, että olisi se sentään voinut tasan 400 olla..

                530 on kyllä todella kova paketti ja jos se ei riitä niin pari turboa kaveriksi. V8 mallit tavallaan vähän turhia, ainakin näillä bensan hinnoilla.

                Comment

                • Petri.Kekkonen
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2006
                  • 7475
                  • Oulu

                  #9
                  Originally posted by S.P.R View Post
                  530 on kyllä todella kova paketti ja jos se ei riitä niin pari turboa kaveriksi.
                  Kun vaan saiskis täältä 535i:n... (Ei sillä että ois rahaa.)
                  E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                  E39 523i M Sport '00, Titansilber

                  Comment

                  • Antza
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2002
                    • 2144
                    • Espoo

                    #10
                    Huippulukemia tärkeämmät tiedot löytyvät vääntökäyrästä. Uudessa 4-litraisessa lienee erittäin tasainen vääntökäyrä. Ja "hieman" eri tasoisilla päästöillä kuin 90-luvulla.. Ja nopeampi se on kuin E34 joka tapauksessa. Ohessa esimerkkinä uuden M3:n (myös 4-litrainen V8) melko uskomattoman näköinen käkkyrä

                    Current rides:
                    F36 420iA xDrive M-Sport Gran Coupe | E46 M3 Coupe SMG | 981 Spyder | 996 GT3 Mk1 Clubsport | Ap1 S2000

                    Previous rides:
                    E86 Z4 3.0Si Coupe | 987 Mk1 Cayman S | E90 325xiA M-Sport | 2 x E46 M3 Coupe | E46 328Ci

                    Comment

                    • Behemoth
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2006
                      • 561

                      #11
                      Tuolla bmw.fi:n sivuilla on päin helvettiä mm. 530i:n kokonaispaino. Kyllä ite luotan noihin Saksan sivujen antamaan infoon autoista.
                      E66 730Ld LCI

                      ex: E36 316, E34 535, E36 328, E38 740iA, E36 325tdsA, E39 525tdsA Touring, E39 530d, E60 530dA

                      Comment

                      • Vanquish
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2004
                        • 1960
                        • Hki

                        #12
                        ...kattokaapa miten 2 (2,0-2,2) litrainen nelonen on kehittynyt. Teho pysynyt pitkään 150-170hp, mutta tehokäyrä/vääntökäyrä on tullut laakeammaksi ja sitä myöten suorituskyky pysynyt samana (-tai parantunut) huolimatta painonnoususta. Piikkitehoja tärkeämpää on käyrän muoto. Mutta silti uudemman pitäis tuottaa paremmat numerot kuin edellisen..ihan vaan et näyttää paperilla hyvältä. 535i:n ja 550i:n välinen suorituskykyero ei sekään ole enään kovin valtava vs. hinta. Mutta samaa mieltä olen siinä että kasin äänistä voi jo jotain maksaakin..

                        Comment

                        • Alfredson
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2007
                          • 463
                          • Uusimaa

                          #13
                          On kyllä mielenkiintoista havaita, miten paljon eroja nykybensamoottoreissa vielä tänäpäivänä on vaikkei kehitys ole ollut enää niin hurjaa kuin esim dieseleissä:

                          Verrataan vaikka 530i BMW:tä 2.0 chevy epicaan:

                          530 = 182g/km, 7.7l yhdistetty EU kulutus. 272hp ja 6.3s 0-100.
                          Epica = 205g/km, 8.2l yhdistetty EU kulutus, 143hp ja 9.9s 0-100.

                          Vielä bonuksena 530 on isompi auto.. Eikä tarvitse edes verrata korealaisiin.

                          On sinänsä hienoa että uusi autoverotus antaa etuja tuollaiselle hienolle moottorille. (Vaikka ketuttaakin taas extrememallien hinnannousu)
                          Toistaiseksi totaalinen luopuminen BMW kannasta!

                          Comment

                          • Petri.Kekkonen
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2006
                            • 7475
                            • Oulu

                            #14
                            Originally posted by Alfredson View Post
                            Verrataan vaikka 530i BMW:tä 2.0 chevy epicaan:

                            530 = 182g/km, 7.7l yhdistetty EU kulutus. 272hp ja 6.3s 0-100.
                            Epica = 205g/km, 8.2l yhdistetty EU kulutus, 143hp ja 9.9s 0-100.
                            Ja kun vielä vaihdat 530i:n automaattiin päästöt on enää 178g/km ja kulutus tietysti myös pienempi.


                            Originally posted by Alfredson View Post
                            On sinänsä hienoa että uusi autoverotus antaa etuja tuollaiselle hienolle moottorille. (Vaikka ketuttaakin taas extrememallien hinnannousu)
                            Samoin antaa etua myös esim. mun työnantajan liising-systeemi. Rajana on juurikin 180 g/km ja 530iA on melko ylivoimaisesti paras bensa-auto jonka tuon alle saa.
                            E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                            E39 523i M Sport '00, Titansilber

                            Comment

                            • Juha325iX
                              Bimmer Fanatic
                              • Jun 2003
                              • 205
                              • Uusimaa

                              #15
                              Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                              Rajana on juurikin 180 g/km
                              Oletkos töissä Nokialla
                              ex: E34 535i '89, E30 325iX '86

                              Comment

                              Working...
                              X