Tulipa tuossa jokin aika sitten ostettua autoon ämmän puskuri keulalle. Entinen omistaja oli maalauttanut listat korin väriseksi. Olisiko olemassa jotain poppas konstia miten maalin saisi irroitettua ilman että listat kärsisi siitä, hieomalla ei taida onnistua?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
maalin poistaminen listoista
Collapse
X
-
Olisikohan kuumailmapuhaltimesta apua tai miedosta maalinpoistoaineesta.
Kuumailmapuhaltimen kanssa kannattaa käyttää järkeä, mutta usein sellaisella saadaan harmaantuneet listat takaisin mustiksi joten kyllä ne jonkin verran lämpöä kestää.
Laimennettu tinneri tai asetoni saattaa toimia, mutta vaarana on jälleen muovin sulaminen/harmaantuminen
-
-
Saahan ne hiottua mutta sitten ne pitäisi melkein maalata uudestaan esim. jollain matta mustalla. Itse olen pari puskurin listaa maalannut ja aika pirun vaikeaa on erottaa orkkiksista jos vain maali sattuu olemaan oikean sävyistä ja kiilto-aste kohdallaan.E30 325i Cabrio -91
E36 325i Coupè -93
Comment
-
-
Originally posted by Redline View PostSaahan ne hiottua mutta sitten ne pitäisi melkein maalata uudestaan esim. jollain matta mustalla. Itse olen pari puskurin listaa maalannut ja aika pirun vaikeaa on erottaa orkkiksista jos vain maali sattuu olemaan oikean sävyistä ja kiilto-aste kohdallaan.BMW F30 330e 2017
Ex list. e36 318is, e36 325iA, e34 540iA,
e36 325i, e36 318ti, e36 328i, e36 328i, e87 120d, e70 3.0d, F21 125da, E90 330D
Comment
-
-
Originally posted by cojama View PostOlisikohan kuumailmapuhaltimesta apua tai miedosta maalinpoistoaineesta.
Kuumailmapuhaltimen kanssa kannattaa käyttää järkeä, mutta usein sellaisella saadaan harmaantuneet listat takaisin mustiksi joten kyllä ne jonkin verran lämpöä kestää.
Laimennettu tinneri tai asetoni saattaa toimia, mutta vaarana on jälleen muovin sulaminen/harmaantuminen
OT mutta mitäs tuo tarkoittaa tuo perstaantuneiden listojen kunnostus kuumailmapuhaltimella? "Poltetaanko" se kulahtanut pinta tms.?...
Comment
-
-
Originally posted by Silvio View PostOT mutta mitäs tuo tarkoittaa tuo perstaantuneiden listojen kunnostus kuumailmapuhaltimella? "Poltetaanko" se kulahtanut pinta tms.?
Comment
-
-
Ite koittasin johki listan pätkään ihan Nitromorssia
ite ainakin tuota käyttäny jossain muovikipoissa eikä ne ainakaan oo siitä mikskään menny. Mut mitään en kyllä lupaa.Corvette C4 LT4 TURBO
Ex. e46 320d touring, e36 M3, 328i cab, e30 2x316, 318i, 320i cab kv/tv, 320i touring, 320i 2d, 324td touring, e34 520i, e32 730i, 735i
Comment
-
-
Koita eka johonkin listan takapuolelle.. mut omien kokemusten perusteella se ei kovin paljoo kyllä muovin kans reagoi, MUTTA varmasti riippuu muovin tyypistä.Corvette C4 LT4 TURBO
Ex. e46 320d touring, e36 M3, 328i cab, e30 2x316, 318i, 320i cab kv/tv, 320i touring, 320i 2d, 324td touring, e34 520i, e32 730i, 735i
Comment
-
-
Originally posted by reddewil View PostOnhan me ne alkuperäisetkin listat maalattu, tai näin olen useasti nähnyt, eli mustan listan päällä puolihimmeä musta maali. Joten mattamustaa kilikalia vaan!E30 325i Cabrio -91
E36 325i Coupè -93
Comment
-
-
Originally posted by Spiddu View PostTulipa tuossa jokin aika sitten ostettua autoon ämmän puskuri keulalle. Entinen omistaja oli maalauttanut listat korin väriseksi. Olisiko olemassa jotain poppas konstia miten maalin saisi irroitettua ilman että listat kärsisi siitä, hieomalla ei taida onnistua?
Se on siis priiman vaihtoehdon hinta.
Maalaus maksaa varmasti myös jotain maalarin kautta?
Sitä perhanan kilikalia en edes harkitsisi. Se kun ei kestä mitään liuottimia jne. pesuaineita.Aprilia RSV4
Comment
-
-
Originally posted by reddewil View PostOnhan me ne alkuperäisetkin listat maalattu, tai näin olen useasti nähnyt, eli mustan listan päällä puolihimmeä musta maali. Joten mattamustaa kilikalia vaan!
Originally posted by Redline View PostEdelleenkin minun mielestäni tämä on paras ratkaisu. Ei oikeastaan vaadi kun vesihionnan ja sen jälkeen maalin.
Muovilista vaati kyllä ennen maalia oman priimerin tartunta-aineeksi.
Muuten kyllä kilikalit ja Hyvät 2k maalitkin irtoaa helposti.Last edited by jannmann; 04-01-2008, 02:25.Aprilia RSV4
Comment
-
-
Originally posted by jannmann View PostKaikki uudet lista keulaan maksaa n. 65e.
Se on siis priiman vaihtoehdon hinta.
Maalaus maksaa varmasti myös jotain maalarin kautta?
Sitä perhanan kilikalia en edes harkitsisi. Se kun ei kestä mitään liuottimia jne. pesuaineita.
kerro ihmeessä mistä tohon hintaan saaBMW F30 330e 2017
Ex list. e36 318is, e36 325iA, e34 540iA,
e36 325i, e36 318ti, e36 328i, e36 328i, e87 120d, e70 3.0d, F21 125da, E90 330D
Comment
-
-
Originally posted by jannmann View PostJa sitten on muut listat eri sävyiset.
Muovilista vaati kyllä ennen maalia oman priimerin tartunta-aineeksi.
Muuten kyllä kilikalit ja Hyvät 2k maalitkin irtoaa helposti.
Ensimmäinen kuva parin vuoden takaa ja toinen viime kesältä...Last edited by Redline; 10-03-2008, 22:20.E30 325i Cabrio -91
E36 325i Coupè -93
Comment
-
Comment