Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tekniikan vaihto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • karhu-japa
    Newbiemmer
    • Aug 2007
    • 4

    Tekniikan vaihto

    Kertokaas...

    Mulla on e34 520 -90, kone on m20b20.
    Tarkoitus olis vaihtaa tilalle m50b25 pata.

    Täytyykö laittaa ABS jarrut ja sopiiko loota, muuta mahdollista huomioon otettavaa?
    Drink whiskey ´n SHUT UP!
  • waudeville
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2006
    • 2089
    • Nokia

    #2
    Originally Posted by Erska View Post
    ??

    ja toinen asia että kun täällä on ollut väittelyä että m50 kone kävis m20 laatikon jatkeeksi...?? onko se totta?


    laatikko jää muutaman asteen väärään asentoo ja kampiakselissa oleva kytkinakselin laakeri on vääränkokoinen.
    conna is online now Reply With Quote

    tommosta ainakin löysin. abs:ta en tiedä.
    e34 540ia -94 Batmobile
    candy-king

    ex: e32 735i -89
    e34 525i -89

    Comment

    • 69ville
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2003
      • 375
      • kiiminki-casa-neidari

      #3
      katoppa ensin tuo sivu läpi.


      edit: m50:sen laatinko saa "sopimaan" m20:sen perään. mulla ei kyllä oo varmaa tietoa mitä kaikkea joutuu modaamaan.

      Comment

      • PeteS
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2006
        • 2766
        • Ylivieska

        #4
        Miks vaan m50b25? Ite jos alkaisin tekeen prosentti peliä niin vaihtoehdot ois 3.5 6-mylly ja 4.0 v8...
        Last edited by PeteS; 11-01-2008, 21:10.
        Originally posted by EGoman
        on kyllä mahtavat nuo sun lenson kopiot
        Satakertaa ennemmin M10-1,8i, kuin tuo kammottava paskakasa M20B20.
        E21 315 -81, E39 530iA, Skoda Octavia Rs

        Comment

        • karhu-japa
          Newbiemmer
          • Aug 2007
          • 4

          #5
          Originally posted by PeteS View Post
          Miks vaan m50b25? Ite jos alkaisin tekeen prosentti peliä niin vaihtoehdot ois 3.5 6-mylly ja 4.0 v8...
          Noh...m30b35 on toinen mahdollinen vaihtoehto tässä vaiheessa.
          Lähinnä nyt kiinnostais nuo jarrut, et pitääkö sitte olla ne ABSit:think
          Drink whiskey ´n SHUT UP!

          Comment

          • Getaway81
            Bimmer Rookie
            • May 2004
            • 133
            • Kouvola

            #6
            Originally posted by karhu-japa View Post
            Noh...m30b35 on toinen mahdollinen vaihtoehto tässä vaiheessa.
            Lähinnä nyt kiinnostais nuo jarrut, et pitääkö sitte olla ne ABSit:think
            Tää nyt on taas tätä kuuluisaa "mutu"-tietoa, mutta mutta...
            m50b25:n myötä ABS:t jo vaaditaan.
            Ja useinmiten jo m20b25 -koneisissa e34:sissa on ollut ABS:t jo vakiona tehtaalta lähtiessä.
            Obelix

            Exät
            e39 523iAT -97
            e46 316iA 1.9 -00
            e32 750ia -91
            e32 730ia -89
            e38 740ia -95
            e32 730ia V8 -92 e32 730ia -91
            e34 535i M-sport -89 e34 520ia -89
            e30 316i -89 + kymmeniä "syrjähyppyjä"

            Comment

            • M.Kytölä
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2008
              • 226
              • Lehtimäki/Seinäjoki

              #7
              .......
              Last edited by M.Kytölä; 12-11-2013, 13:43.
              e30 318i -> 320i tic -> 325tic -> 335tic
              e34 535i & e30 316i (varaosa autot)
              e21 315i

              ex:
              e36 318is -94
              / e39 540iA -97 / e32 735i -87 / e34 525i

              Comment

              • jr66
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 16419
                • Asikkala

                #8
                Originally posted by _-Mika-_ View Post
                saisko tuosta e36 miten helposti koko taka-akseliston?
                Ei saa, täysin eri perämurikkaa myöten paitsi e36 compactissa samankaltainen taka-akseli kuin e30:ssä, mitoituseroja voi olla.

                Comment

                • Jonsku
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2002
                  • 4645
                  • Tuusula

                  #9
                  Ja tuosta M50 => E30 swapista on vaikka ja kuinka juttua tälläkin foorumilla, searchia vaan käyttämään

                  Kannattaa myös vilkaista www.r3vlimited.com


                  Tuo 318iS olisi hieman helpompi swappi kun tuota konetta ollut myös E30:ssä.
                  - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

                  ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
                  ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                  ex. Alpina D10 Touring #33/94
                  ... and many more

                  Comment

                  • M.Kytölä
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2008
                    • 226
                    • Lehtimäki/Seinäjoki

                    #10
                    Originally posted by jr66 View Post
                    Ei saa, täysin eri perämurikkaa myöten paitsi e36 compactissa samankaltainen taka-akseli kuin e30:ssä, mitoituseroja voi olla.
                    hmm.. elikkä 318is pitäis hommata? mites sitte kardaanin laita? e30:n ja mites se soveltuu/ meneekö tuoho m42 koneesee? elikkä tuosta e36 ei oikee paljoa osaa jäis? että melkeen ku halvalla sais jonku täydellisen tekniikka paketin niin vois melkee kannattaa.. mut saisinko silti tuosta e36:sta jarrut, ja samalla menis e36 iskarit? =)
                    e30 318i -> 320i tic -> 325tic -> 335tic
                    e34 535i & e30 316i (varaosa autot)
                    e21 315i

                    ex:
                    e36 318is -94
                    / e39 540iA -97 / e32 735i -87 / e34 525i

                    Comment

                    • Jonsku
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2002
                      • 4645
                      • Tuusula

                      #11
                      Originally posted by _-Mika-_ View Post
                      hmm.. elikkä 318is pitäis hommata? mites sitte kardaanin laita? e30:n ja mites se soveltuu/ meneekö tuoho m42 koneesee? elikkä tuosta e36 ei oikee paljoa osaa jäis? että melkeen ku halvalla sais jonku täydellisen tekniikka paketin niin vois melkee kannattaa.. mut saisinko silti tuosta e36:sta jarrut, ja samalla menis e36 iskarit? =)
                      Searchilla löytyy tuostakin juttua, usko pois, kannattaa käyttää tuota mahdollisuutta

                      Mutta näin kiteytettynä;
                      -E36 compact on ainoa takapalkki mikä menee E30:iin about helposti.
                      -E36 etutolppia on käytetty, vaatii M3 osia => kallista, käytännössä ei järkeä
                      -Jarrut saa toki jos on E36 tolpat jne..

                      Käytännössä tuollaiseen swappiin tarvitset koneen ja vaihdelaatikon kaikkine apulaitteineen. E30 kardaani käy.
                      Fiksuinta lienee ostaa ok-kuntoinen e36 325 / 318iS (max. 2ke) josta ottaa konepaketin ja myy loput osat, noille e36 osille on kuitenkin hyvin kysyntää, jolloin lopputuloksena on kutakuinkin nollilla rahallisesti
                      - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

                      ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
                      ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                      ex. Alpina D10 Touring #33/94
                      ... and many more

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎