Announcement

Collapse
No announcement yet.

Polttoainepumppu?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ThemeJ
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2005
    • 997
    • Turku/Raahe

    Polttoainepumppu?

    Elikkä kysymys nuista bensapumpuista. Autohan on surullisen kuuluisa E30 316 johon vaihdettu ruiskutekniikka. Bensapumppu on ulkoinen mutta pumppu saa polttoaineen tankin päältä, eli tankki on kaasaripelistä jossa lähtö on sieltä ylhäältä. Vaatiiko pumppu välttämättä sen lähdön tankin pohjasta vai voiko se olla siellä ylhäällä missä se nytkin on?
    Vaihdoin tossa tehokkaamman pumpun tilalle ja se pitää niin helvetillistä mekkalaa että pää räjähtää ku autolla ajaa. Entinen pumppu piti myös ääntä mutta aattelin että se on finaalissa ja sen vuoksi ääntää. Nyt sitten tuli vaan mieleen että onko pumppu liian kovilla kun se joutuu "imemään" bensan yläkautta. Uusihan tuo vaihtamani pumppu ei ole, että vika voi olla myös siinä... Mutta onko sen polttoaineen lähdön pakko olla tankin pohjassa?
    Bmw E30
    Bmw 2000Touring Scrap
    Ex. Bmw E30 316
    Ex. Bmw E36
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16422
    • Asikkala

    #2
    Originally posted by ThemeJ View Post
    Elikkä kysymys nuista bensapumpuista. Autohan on surullisen kuuluisa E30 316 johon vaihdettu ruiskutekniikka. Bensapumppu on ulkoinen mutta pumppu saa polttoaineen tankin päältä, eli tankki on kaasaripelistä jossa lähtö on sieltä ylhäältä. Vaatiiko pumppu välttämättä sen lähdön tankin pohjasta vai voiko se olla siellä ylhäällä missä se nytkin on?
    Vaihdoin tossa tehokkaamman pumpun tilalle ja se pitää niin helvetillistä mekkalaa että pää räjähtää ku autolla ajaa. Entinen pumppu piti myös ääntä mutta aattelin että se on finaalissa ja sen vuoksi ääntää. Nyt sitten tuli vaan mieleen että onko pumppu liian kovilla kun se joutuu "imemään" bensan yläkautta. Uusihan tuo vaihtamani pumppu ei ole, että vika voi olla myös siinä... Mutta onko sen polttoaineen lähdön pakko olla tankin pohjassa?
    Ei ole pakko olla lähdön pohjassa kun ei se taida olla missään bemarissa... ?

    Comment

    • oge30
      Bimmer Rookie
      • Apr 2005
      • 60
      • Vantaa

      #3
      itsehän olen saman tempun tehnyt joskus. laitoin vain tankin päälle ruiskumallin tornin. siinä on lähtö ja paluu. pitää vaan huomioida että on olemassa 55 ja 60 l tankkeja.

      Comment

      • ThemeJ
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2005
        • 997
        • Turku/Raahe

        #4
        Eli polttoainepumpun ääntäminen ei pitäisi johtua siitä että pumppu on kovilla juuri tuon lähdön takia? Sillon kun jarruttaa kovempaa nii pumpun ääni hiljenee kun se varmaan saa sillon bensaa helpommin niin päättelin että ehkä tuo lähtö on väärässä paikassa. Mutta vika nyt sitten ilmeisestikkin on siinä pumpussa?
        Bmw E30
        Bmw 2000Touring Scrap
        Ex. Bmw E30 316
        Ex. Bmw E36

        Comment

        • oge30
          Bimmer Rookie
          • Apr 2005
          • 60
          • Vantaa

          #5
          Originally posted by ThemeJ View Post
          Eli polttoainepumpun ääntäminen ei pitäisi johtua siitä että pumppu on kovilla juuri tuon lähdön takia? Sillon kun jarruttaa kovempaa nii pumpun ääni hiljenee kun se varmaan saa sillon bensaa helpommin niin päättelin että ehkä tuo lähtö on väärässä paikassa. Mutta vika nyt sitten ilmeisestikkin on siinä pumpussa?
          ota huomioon että kun hidastat niin (moottorilla) alipaine kasvaa imusarjassa->polttoaineen paineensäädin pienentää bensanpainetta-> jolloin pumpun kuormitus pienenee hetkellisesti ja se saattaa ottaa enemmän kierroksia. asenna pa-painemittari,niin näet että höriikö pumppu ilmaa tms.

          ja jos pumppu ei ole alkuperäisessä telineessään niin ääni antautuu koriin varsin tehokkaasti.

          Comment

          • ThemeJ
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2005
            • 997
            • Turku/Raahe

            #6
            unohtu tosiaan sanoa että auto on ahdettu ja vakio bensanpaineensäädin ei haistele yhtään mitään. Kertova säädin paikallaan, joka ei paljo jarrutuksista eikä alipaineista välitä. Eikä ole alkuperänen teline, pumpun ympärillä on eräänlainen panta joka on pehmustettu. Ja eihän se alipaine kasva kun jarruttaa jos vehje on vapaastihengittävä
            Bmw E30
            Bmw 2000Touring Scrap
            Ex. Bmw E30 316
            Ex. Bmw E36

            Comment

            • oge30
              Bimmer Rookie
              • Apr 2005
              • 60
              • Vantaa

              #7
              Originally posted by ThemeJ View Post
              unohtu tosiaan sanoa että auto on ahdettu ja vakio bensanpaineensäädin ei haistele yhtään mitään. Kertova säädin paikallaan, joka ei paljo jarrutuksista eikä alipaineista välitä. Eikä ole alkuperänen teline, pumpun ympärillä on eräänlainen panta joka on pehmustettu. Ja eihän se alipaine kasva kun jarruttaa jos vehje on vapaastihengittävä
              jos moottorilla jarruttaa niin nousee.

              Comment

              • ThemeJ
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2005
                • 997
                • Turku/Raahe

                #8
                Jarrutuksella nyt yleensä tartkotetaan jarrujen avustuksella tapahtuvaa negatiivista kiihtyvyyttä ja moottorijarrutus on sitten asia erikseen. Ja jos nyt en ihan väärin tuota alkuperästä bensanpaineensäädintä ymmärrä nii se kylläkin alipaineella toimii eli mitä enemmän kierroksia, sitä suurempi alipaine ja mitä suurempi alipaine sitä enemmän se paineensäädin sitä bensanpaluuta jarruttaa. Eli ku paluu hankaloituu, pumppu on kovemmalla ku normaalisti. Eli paineensäädin ei välitä jarrutuksesta, ja moottorijarrutuksella kierrokset nousee ja paineensäädin sulkee sitä kalvoa entisestään eikä päinvastoin.
                Bmw E30
                Bmw 2000Touring Scrap
                Ex. Bmw E30 316
                Ex. Bmw E36

                Comment

                • vpernu
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2003
                  • 522
                  • Kouvola

                  #9
                  juttuhan menee kuiteki ihan päinvastoin..kaasuläppä kiinni=iso alipaine ja läppä auki=pieni alipaine!

                  Comment

                  • ThemeJ
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2005
                    • 997
                    • Turku/Raahe

                    #10
                    Tuntuu vähä hassulta että se paineensäädin toimis silleen, eli kun sulla on kaasuläppä auki ja alipaine laskee nii sehän tarkottaa sitä että bensanpaineensäädin päästää enemmän bensaa takasin tankkiin. Mut viisaammat valistakoon, menee of topickiksi jo muutenkin.
                    Bmw E30
                    Bmw 2000Touring Scrap
                    Ex. Bmw E30 316
                    Ex. Bmw E36

                    Comment

                    • vpernu
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2003
                      • 522
                      • Kouvola

                      #11
                      alipaine avaa sitä neulaa mikä on paineensäätimes..eli ku läppä on kiinni ni sillon on pienempi pa-paine

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎