Announcement

Collapse
No announcement yet.

330xd

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • teamwerner
    Bimmer Rookie
    • Jan 2008
    • 175
    • Tampere/Kangasala

    330xd

    Kevään aikana on tiedossa autonvaihto ja muutaman vuoden tauon jälkeen vaihdan taas "autoon". Harhauduin Audiin pariksi vuodeksi, mutta se sai riittää.

    Eli olen vaihtamassa keväällä 330XD malliin ja hakusessa on vuosimallia 2002-2004. Itsellä ei ole bemarin nelivetoa ollut, joten olisin mielelläni kuullut käyttökokemuksia. Onko mitään erityistä asiaa mihin pitäisi kiinnittää huomiota ostovaiheessa?

    Kerron hieman vaatimuksistani; ajelen tuollaiset 30-40000tkm vuodessa ja tykkään kyllä dieselistä. Kalastusharrastuksen johdosta tulee vedettyä vuodessa tuhansia kilometrejä n 1200kg painoista venettä perässä. Millainen tämä bemarin neliveto olisi vetoautoksi, sehän ei taida olla jatkuva neliveto? Lisäksi haluan auton olevan ehdottomasti automaatti, jotta esimerkiksi veneen nostot ja laskut käyvät jouheasti. Audeissa oli automaattilaatikoiden kanssa ongelmia ja bemun laatikoista olen kuullut hyvää. Ovatko ZF:n laatikoita, vai?

    Onko autossa mitään lapsenvikoja, vrt Audin etupää (tukivarret, hammastangot jne) joista pitäisi tietää.

    Kiitoksia vastauksista jo etukäteen!
  • rp
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2004
    • 246

    #2
    Neliveto on jatkuva. Lukko on "sähköinen" eli ei mikään maastoauto kutienkaan.
    Neliveto on luotettava, joten auton vikakohdat ovat samat kuin muilla E46:lla.
    Nelivetomalleissa taitaa olla muista malleista poiketen GM:n automaattilaatikko. Ainakin minulla on (330xda-02).
    Oletko varmistanut, että sallii noin painavan perävaunun. Hämärä muistikuvani kun sanoo 700kg mutta muistan ehkä väärin tai sitten tuo oli jarruttoman vaunun maksimi.

    Comment

    • Lallevihtinen
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2006
      • 690
      • Tampere

      #3
      GM:n automaatti on myös takavedoissa. Eli siis se mukamas hyvä laatikko. eikös tolla saa kiskoo 1800kg jarrullista massaa.
      sigpic
      BMW E93 335i & BMW M550Dx
      EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
      XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.

      Comment

      • Tontsa
        Bimmer Fanatic
        • May 2003
        • 201
        • Uusimaa

        #4



        Pistä hakuun esim: 330XD niin rupee löytymään tarinaa...
        Audi S3 -07

        Ex: Skoda 120, Opel Kadett -68, Ford Taunus L -76,
        Ford Escort LX -84, Ford Sierra -85, Toyota Carina 2 -88,
        Toyota Celica GT -89, Toyota Corolla Si -94, Toyota Celica/Supra -84,
        BMW 730i -89, Audi S4 -92, Toyota Corolla -89,
        BMW 530dA -00, Audi S3 -07

        Comment

        • jannejm
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2006
          • 348
          • tampesteri

          #5
          teretulemast jo valmiiksi "autojen" joukkoon...

          omasta puolestani ainakin voin xd:tä suositella... mukava peli, varsinkin kun pikkasenkaan lunta. nelikko on siis takapainotteinen 40/60 suhteessa, että kikkailukin jotenkuten onnistuu.

          ja noista tyyppivioista... itsellä ainakin meni tukivarret uusiksi, puslien kera. muuta ihmeellistä tyyppivikaa ei ole tullut vastaan, ja auto on vuosimallia -01.
          #######
          e30 325i cab
          ja aiemmin nippu muita e ja f-koppasia

          Comment

          • bemu2000
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2003
            • 17799
            • Jämsä

            #6
            Originally posted by Lallevihtinen View Post
            GM:n automaatti on myös takavedoissa. Eli siis se mukamas hyvä laatikko. eikös tolla saa kiskoo 1800kg jarrullista massaa.
            eikös se GM:n laatikko ollut just se "surullisen kuuluisa" mitä on porsinut enemmänkin ja sisuskalut erään laatikon purkajan mukaan aivan onnettoman heikkoa tekoa... :think
            TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
            Vanteet edullisesti
            Nostureita ja rengaskoneita

            Comment

            • rp
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2004
              • 246

              #7
              Ei niitä kyllä paljoa ole hajoillut huomioiden määrä. Omalla ajettu 170tkm ja toimii kuin uutena vaikka ei ole takuulla ollut mitään säästöajoa.

              Comment

              • bemu2000
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 17799
                • Jämsä

                #8
                Originally posted by rp View Post
                Ei niitä kyllä paljoa ole hajoillut huomioiden määrä. Omalla ajettu 170tkm ja toimii kuin uutena vaikka ei ole takuulla ollut mitään säästöajoa.
                Lueppa hiukan juttuja tältäkin foorumilta. Jos ei nyt täysi paska ole, niin ei sitä kestäväksi ainakaan voi kehua.
                TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                Vanteet edullisesti
                Nostureita ja rengaskoneita

                Comment

                • Showman
                  Newbiemmer
                  • Apr 2007
                  • 28

                  #9
                  Originally posted by bemu2000 View Post
                  Lueppa hiukan juttuja tältäkin foorumilta. Jos ei nyt täysi paska ole, niin ei sitä kestäväksi ainakaan voi kehua.
                  Laatikko ei varmasti ole se vahvin lenkki mutta mutta...

                  1. Tämä palsta ei todellakaan edusta koko bemarikansaa eli palstan otos on hyvin suppea koko käyttäjäkunnasta ja varmasti raskaammalla kaasujalalla varustettu kuin keskimääräinen BMW-kuski.
                  2. "Huono kello kauas kantaa". Jos joltakin palstalaiselta on laatikko hajonnut, on ko. henkilöllä tapanä julistaa asiaa kovaan ääneen ja näin purkaa katkeruutta taloudellisesta menetyksestä. Harvempi julistaa yhtä näkyvästi toimivaa laatikkoa.

                  Eli uudemman kerran, olen bemu2000 kanssa samaa mieltä ettei ole auton vahvin lenkki mutta mittakaava ehjien ja hajonneiden laatikoiden välillä tulee pitää mielessä. Kaiken saa rikki kun tarpeeksi yrittää, eikö...

                  Comment

                  • bemu2000
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2003
                    • 17799
                    • Jämsä

                    #10
                    Originally posted by Showman View Post
                    Laatikko ei varmasti ole se vahvin lenkki mutta mutta...

                    1. Tämä palsta ei todellakaan edusta koko bemarikansaa eli palstan otos on hyvin suppea koko käyttäjäkunnasta ja varmasti raskaammalla kaasujalalla varustettu kuin keskimääräinen BMW-kuski.
                    2. "Huono kello kauas kantaa". Jos joltakin palstalaiselta on laatikko hajonnut, on ko. henkilöllä tapanä julistaa asiaa kovaan ääneen ja näin purkaa katkeruutta taloudellisesta menetyksestä. Harvempi julistaa yhtä näkyvästi toimivaa laatikkoa.

                    Eli uudemman kerran, olen bemu2000 kanssa samaa mieltä ettei ole auton vahvin lenkki mutta mittakaava ehjien ja hajonneiden laatikoiden välillä tulee pitää mielessä. Kaiken saa rikki kun tarpeeksi yrittää, eikö...
                    No varmasti kestää pappa tyyliin ajamalla paremmin, mutta ei valmistaja voi olettaa, että kaikki ajaa niin ja tehdä alimitoitetun laatikon. Oli miten oli laatikko näyttäis olevan liian heikko ko. Koneen perään.
                    TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                    Vanteet edullisesti
                    Nostureita ja rengaskoneita

                    Comment

                    • Lallevihtinen
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2006
                      • 690
                      • Tampere

                      #11
                      Originally posted by bemu2000 View Post
                      eikös se GM:n laatikko ollut just se "surullisen kuuluisa" mitä on porsinut enemmänkin ja sisuskalut erään laatikon purkajan mukaan aivan onnettoman heikkoa tekoa... :think
                      Juuri näin, paska siis. Siks sanoinkin että mukamas hyvä laatikko. Ja siis ohan se todella hyvä laatikko kun toimii, ei siinä mitään.
                      sigpic
                      BMW E93 335i & BMW M550Dx
                      EX:F30 320ix Performance, Audi A6 4G 3.0Tdi, Audi A5 Sportback, E46 M3 Cabriolet, X6 35d, X5 3.0sd, E92 335xi, Alpina B3 Cab, E60/E61 530d, Mini Cooper S, E46 330dAT
                      XHP Vaihteisto ohjelmoinnit Tampereella, kysy privalla.

                      Comment

                      • Cell
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2004
                        • 7037
                        • Uusikaupunki

                        #12
                        Originally posted by bemu2000 View Post
                        No varmasti kestää pappa tyyliin ajamalla paremmin, mutta ei valmistaja voi olettaa, että kaikki ajaa niin ja tehdä alimitoitetun laatikon. Oli miten oli laatikko näyttäis olevan liian heikko ko. Koneen perään.
                        Paitsi että aika harva on hajonnut ajotyylin tai tehon takia. Yleensä ne ihan puhtaasti kuluvat loppuun osista, joiden kulumiseen teho tai sen käyttö eivät vaikuta juurikaan. Tehoa ja vääntöä laatikko kyllä kestää suht mallikkaasti ennenkuin kitkapinnat alkavat luistaa, eikä noista nyt yleensä ole akselitkaan katkeilleet.

                        Pienissä yhteisöissä tuntuu vaan kasvavan muutaman ihmisen ongelmat suuriin mittakaavoihin, aika harvalla loppujen lopuksi korkannut se loota 100tkm nurkilla tai yleensäkään hajonnut. Menee niitä vanhempiakin mutta ketään kiinnosta jos vanha 735ia porsii
                        325i -08
                        i3 REx -17
                        M5 -98 Imolarot
                        535i -90 N/A project (maatumassa)

                        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                        Comment

                        • bemu2000
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2003
                          • 17799
                          • Jämsä

                          #13
                          Originally posted by Cell View Post
                          Paitsi että aika harva on hajonnut ajotyylin tai tehon takia. Yleensä ne ihan puhtaasti kuluvat loppuun osista, joiden kulumiseen teho tai sen käyttö eivät vaikuta juurikaan. Tehoa ja vääntöä laatikko kyllä kestää suht mallikkaasti ennenkuin kitkapinnat alkavat luistaa, eikä noista nyt yleensä ole akselitkaan katkeilleet.

                          Pienissä yhteisöissä tuntuu vaan kasvavan muutaman ihmisen ongelmat suuriin mittakaavoihin, aika harvalla loppujen lopuksi korkannut se loota 100tkm nurkilla tai yleensäkään hajonnut. Menee niitä vanhempiakin mutta ketään kiinnosta jos vanha 735ia porsii
                          ja tosiaan eihän kilometreihin voi aina luottaa. Ei laatikon silti pitäisi olla loppuun kulunut vielä alle 200tkm ajettuna. Sitä laatikkoa ei siis vaan ole tehty kestämään yli 200tkm ajoa. Siitähän jo kertoo "ikiöljyn" käyttö...
                          TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                          Vanteet edullisesti
                          Nostureita ja rengaskoneita

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎