E36 318is '94 198000km. Vaihdettu 60tkm aikana takapään 'isot' puslat sekä yksi pyöränlaakeri. Tämähän on kyllä vasta sisäänajossa....
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Kuinka kauan bemmisi kesti/on kestänyt?
Collapse
X
-
Minulla on ollut kolme Bemaria ja tässä mitä niihin piti tehdä minun omistusaikana:
E30 316i vm89 ,ostin 10/2002, myin 02/2004. Ostaessa 173tkm, myydessä 192tkm. Yksi öljynvaihto sekä vaihdoin takaiskarit sekä iskareiden kiinnityslaakerit; molemmat olivat alkuperäiset.
E36 323i touring vm97, ostin 03/2003, myin 09/2005. Ostaessa 182tkm, myydessä 213tkm. Huolto-ohjelman mukaiset huollot sekä lisäksi vaihdatin kylmäaineet ilmastointilaitteeseen. Mitään ongelmia ei ollut autossa.
E36 3.2 M3 taxi v97. Ostin 08/2006, myin 06/2007. Ostaessa 107tkm, myydessä 143tkm. Huolto-ohjelman mukaiset huollot sis. venttiilien säädön. Lisäksi vaihdatin autoon takaiskareiden kiinnityslaakerit sekä jarrupalat ympäriinsä ja jarrulevyt taakse. Vaihtoon meni myös jarruletkut taakse. Tarkoituksenani oli pitää tuota autoa pitkään tai ei koskaan myydä pois, mutta elämäntilanteenmuutoksen johdosta piti vaihtaa tuota autoa. Ja melkoinen määrä kilsoja tuli hurrattua tuohon autoon. Olin auton toinen omistaja ja auto oli kyllä kunnoltaan todellinen helmi. Mitään ongelmia ei ollut autossa.
Comment
-
-
Mulla ollut noin 50 kpl BMW:tä ja pienin murhein päästy kaikenkaikkiaan....mutta tästä viimeisimmästä 530d -99 touring
Mulle tullessaan 235tkm ; tähän asti laitettua tuulilasi, kaikki jarrut ympäriinsä, iskarit/jouset, puhaltimen "siili", muutamia tukivarsia eteen, kaikki valot (eteen kiven hakkaumien takia),
nyt lasissa 288tkm ja kaikki vaihdetut osat ovat olleet alkuperäisiä eli tuo perus kuluvien osien vaihtokierros on vaan osunut minun omistuksen ajaksi.
Vikoja ei ole ollut kuin löysä liitos 2 suuttimessa....aiheutti tehohäviötä/nykimistä + tuo puhaltimen siili(virrat kadoksissa).X6 35D
Comment
-
-
Ittellä alla E39 523 -96. Kun auto tuotiin saksasta oli mittarissa 207 tkm. 10 tkm aikana hajos katalysaattori (suli putkeen) sekä vesipumppu sanoi sopimuksensa irti.
Viime kesänä vaihdoin kaikki tukivarret uusiin... oli ajo ihan kauheata... tosin autossa on alustasarja, joten osasin odottaa tuota... Lisäksi vaihdoin venakopan tiivisteen.
Tänä vuonna täytyisi vaihtaa vielä haitarikumi (murtumia), separaattori sekä koko ohjaustehostinpiiri (vuotaa melkein joka letkusta sekä säiliöstä lisäksi ohjaustehostinpumppu päästää ikävän rääkäisyn aina kylmänä käynnistettäessä).
Jaa..niin ja jarrut myös vaihdettu joulun aikana (uudet levyt ja palat).
Alkaa oleen vanha auto eli kulutusosaa vaihdetaan... mutta ei kyllä ruostetta ole missään!
EDIT: Autolla oon ajanu 1,5 vuoden aikana 40 tkm eli mittarissa ~247 tkm.
Comment
-
-
Mulla on nyt ollut noin 7kk e30 320i -87. Se on kestänyt ihan hyvin ostaessani siinä oli mittarissa 201 000 ja nyt siinä on 225 000.. eikä mitään isoja vikoja ole ollut katsastuksesta sain vain huomautuksen että puslat pitäisi vaihtaa ja vaihdettu on.Kohta pitäisi jakopään hihna vaihtaa ...
sigpic
Nykyinen e36 325i -92
Ex: e30 320i -87
Ex: e30 316 -88
Comment
-
-
e30 320 -90
ostin 131tkm ajettuna ja hyvin huollettuna, mutta viimeisen 3v "seisseenä" (1500km)
perä hajosi omaa tyhmyyttään siinä 160tkm ja samoihin aikoihin vesipumpun laakeri väljähti mutta ei aiheuttanut muuta vahinkoa.
nyt 200tkm pelkkiä öljy vaihtoja takana + öljypohjan tiiviste joka oli vanhuuttaan pullahtanut. eli ei suurempia
seuraavat huollot varmaan 1-10tkm sisään jolloin vaihdetaan hihna, öljyt, suodatin, vesipumppu, imusarjan tiiviste, suuttimien tiivisteet, vent.kopan tiiviste, säädetään ventiilit, tarkastetaan ja tarvittaessa puhdistetaan paluu putki.
samaan syssyyn asennellaan helma levikkeet jolloin myös massataan helmat.sigpic
M-B Vito -22
Transit Custom -18
Yamaha vx ho cruiser -22
Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
[email protected]
Comment
-
-
540, 535. e34:sia
tätä nykyä -94 mallin 540:sellä reilun vuoden päivät rullannu. ei mitään puslaremonttia isompaa. mittarivalot tosin alkoi pätkimään viime syksynä joka korjaantui irrottamalla ajovalosäätimen pistokkeet. valoja ei tosin voi säätää enää kuorman mukaan. tehot tallessa, pieniä ruostekorjauksia olisi ovien alanurkissa. ja renkaat varsinkin takapäässä erittäin kuluvaa tavaraa. 200tkm mittarissa ja autom.laatikkokin kuin unelma, johon muuten öljyt vaihdettu 50tkm välein huoltokirjan mukaan. muuten ei voi moittia vaikka en bemarimiehiä alunperin olekaan. ilmastoinnissa teho hieman laskenut joka luultavasti korjautuu huollolla ensi keväänä.
aikaisempi -90 535 ei tarvinnut investoida takarenkaiden lisäksi muuta kuin ajovalot umpioineen, alkuperäiset kun olivat tuhannen naarmuilla, puslia keulaan että vapina lakkasi. Ja yksi erittäin kriittinen mihin vikaa haettiin isommalti oli tulpanjohdot, olivat alkuperäiset. vastus oli kasvanut melkoiseksi, ja viitospytyssä oli lähes olematon kontakti. sinänsä helppoja vikoja kun olisi heti tiennyt mistä vikaa paikallistaa. ja kuskin oven valokatkaisija värkkäytti aluksi-> tyhjensi akun kun ei sisävalot sammunut.
muuten sanon että bimmerit luotettavia lujia kamppeita. japsiin en tahdo sekaantua, saati sitten pyrstötähti mersuun.
Comment
-
-
E46 320DA 150hv 210tkm -01
Normaalit huollot + 2krt laatikko ja perä
- pikkunavi takuuseen -02
- jarrupalat 90+180tkm ja vika kerralla myös kaikki levyt
- etuiskarit 190tkm
- etukoiranluut 100+160tkm
- etuputken haitari/liitos 160tkm
- takuumaalattu takaluukku 06
- turbo 200tkm + läppien poisto ja imusarjanpesu jne.
Alkuperäiset vesipumppu, kiristäjät ja remmit vois vaihtaa varmuuden vuoks kunhan saa aikaseks.
ja koputtaa puuta..
Comment
-
Comment