Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kuinka kauan bemmisi kesti/on kestänyt?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jörgen
    Newbiemmer
    • Mar 2005
    • 21
    • Vantaa

    #16
    E36 318is '94 198000km. Vaihdettu 60tkm aikana takapään 'isot' puslat sekä yksi pyöränlaakeri. Tämähän on kyllä vasta sisäänajossa....
    E91 318d '08
    Ex. is vakiokoupe '94

    Comment

    • Susi
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2003
      • 473
      • Kuopio, Suomi

      #17
      Minulla on ollut kolme Bemaria ja tässä mitä niihin piti tehdä minun omistusaikana:

      E30 316i vm89 ,ostin 10/2002, myin 02/2004. Ostaessa 173tkm, myydessä 192tkm. Yksi öljynvaihto sekä vaihdoin takaiskarit sekä iskareiden kiinnityslaakerit; molemmat olivat alkuperäiset.

      E36 323i touring vm97, ostin 03/2003, myin 09/2005. Ostaessa 182tkm, myydessä 213tkm. Huolto-ohjelman mukaiset huollot sekä lisäksi vaihdatin kylmäaineet ilmastointilaitteeseen. Mitään ongelmia ei ollut autossa.

      E36 3.2 M3 taxi v97. Ostin 08/2006, myin 06/2007. Ostaessa 107tkm, myydessä 143tkm. Huolto-ohjelman mukaiset huollot sis. venttiilien säädön. Lisäksi vaihdatin autoon takaiskareiden kiinnityslaakerit sekä jarrupalat ympäriinsä ja jarrulevyt taakse. Vaihtoon meni myös jarruletkut taakse. Tarkoituksenani oli pitää tuota autoa pitkään tai ei koskaan myydä pois, mutta elämäntilanteenmuutoksen johdosta piti vaihtaa tuota autoa. Ja melkoinen määrä kilsoja tuli hurrattua tuohon autoon. Olin auton toinen omistaja ja auto oli kyllä kunnoltaan todellinen helmi. Mitään ongelmia ei ollut autossa.

      Comment

      • zzracing
        Bimmer Rookie
        • Jan 2006
        • 177
        • Lappeenranta

        #18
        Mulla ollut noin 50 kpl BMW:tä ja pienin murhein päästy kaikenkaikkiaan....mutta tästä viimeisimmästä 530d -99 touring

        Mulle tullessaan 235tkm ; tähän asti laitettua tuulilasi, kaikki jarrut ympäriinsä, iskarit/jouset, puhaltimen "siili", muutamia tukivarsia eteen, kaikki valot (eteen kiven hakkaumien takia),

        nyt lasissa 288tkm ja kaikki vaihdetut osat ovat olleet alkuperäisiä eli tuo perus kuluvien osien vaihtokierros on vaan osunut minun omistuksen ajaksi.

        Vikoja ei ole ollut kuin löysä liitos 2 suuttimessa....aiheutti tehohäviötä/nykimistä + tuo puhaltimen siili(virrat kadoksissa).
        X6 35D

        Comment

        • AKSU
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2003
          • 402
          • Nivala

          #19
          324d, 380tkm--> nokka-akseli + joitain puslia
          325 tds 320tkm--> puslia, niveliä, iskarit, tankin pa-pumppu
          530d 190tkm suutin, pa-pumppu, alatukivarret, kuskin ovi (takuuseen)

          Comment

          • Wille83
            Bimmer Rookie
            • Jul 2007
            • 98
            • Tampere

            #20
            Ittellä alla E39 523 -96. Kun auto tuotiin saksasta oli mittarissa 207 tkm. 10 tkm aikana hajos katalysaattori (suli putkeen) sekä vesipumppu sanoi sopimuksensa irti.

            Viime kesänä vaihdoin kaikki tukivarret uusiin... oli ajo ihan kauheata... tosin autossa on alustasarja, joten osasin odottaa tuota... Lisäksi vaihdoin venakopan tiivisteen.

            Tänä vuonna täytyisi vaihtaa vielä haitarikumi (murtumia), separaattori sekä koko ohjaustehostinpiiri (vuotaa melkein joka letkusta sekä säiliöstä lisäksi ohjaustehostinpumppu päästää ikävän rääkäisyn aina kylmänä käynnistettäessä).

            Jaa..niin ja jarrut myös vaihdettu joulun aikana (uudet levyt ja palat).

            Alkaa oleen vanha auto eli kulutusosaa vaihdetaan... mutta ei kyllä ruostetta ole missään!

            EDIT: Autolla oon ajanu 1,5 vuoden aikana 40 tkm eli mittarissa ~247 tkm.

            Comment

            • Toni06
              Bimmer Rookie
              • Aug 2007
              • 59
              • Lahti

              #21
              Mulla on nyt ollut noin 7kk e30 320i -87. Se on kestänyt ihan hyvin ostaessani siinä oli mittarissa 201 000 ja nyt siinä on 225 000.. eikä mitään isoja vikoja ole ollut katsastuksesta sain vain huomautuksen että puslat pitäisi vaihtaa ja vaihdettu on. Kohta pitäisi jakopään hihna vaihtaa ...
              sigpic

              Nykyinen e36 325i -92
              Ex: e30 320i -87
              Ex: e30 316 -88

              Comment

              • zener
                Moderator
                • Oct 2004
                • 14451
                • Oulu

                #22
                Hmm, mitähän se oli... oisko ollu n. 375tkm, kun kytkin leipo E34 535i:stä. Mitään sen suurempaa ei oo näissä kyllä ollut.
                E65 730dA '04 klick
                F10 520dA '11 klick
                E34 520iA (2.8l) '91 klick

                Instagram


                "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                Comment

                • Wihis
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2006
                  • 155
                  • Lieto

                  #23
                  E30 316 M10: ajettu 350tkm, itte oon ajanu varmaan ainakin 10tkm ja ainoo isompi ongelma oli ku termostaatti sano ittensä irti.
                  Lexus GS430 Sport '03

                  Past BMW's: e30 316 '87, e30 320iA '87, e28 518i '85, e46 328Ci '99, BMW 316 E30 '88, BMW 325 e36 '91, BMW 520 E39 '97.

                  Comment

                  • Tonton
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2006
                    • 9101
                    • Raisio

                    #24
                    e30 320 -90
                    ostin 131tkm ajettuna ja hyvin huollettuna, mutta viimeisen 3v "seisseenä" (1500km)

                    perä hajosi omaa tyhmyyttään siinä 160tkm ja samoihin aikoihin vesipumpun laakeri väljähti mutta ei aiheuttanut muuta vahinkoa.
                    nyt 200tkm pelkkiä öljy vaihtoja takana + öljypohjan tiiviste joka oli vanhuuttaan pullahtanut. eli ei suurempia

                    seuraavat huollot varmaan 1-10tkm sisään jolloin vaihdetaan hihna, öljyt, suodatin, vesipumppu, imusarjan tiiviste, suuttimien tiivisteet, vent.kopan tiiviste, säädetään ventiilit, tarkastetaan ja tarvittaessa puhdistetaan paluu putki.
                    samaan syssyyn asennellaan helma levikkeet jolloin myös massataan helmat.
                    sigpic
                    M-B Vito -22
                    Transit Custom -18
                    Yamaha vx ho cruiser -22
                    Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                    [email protected]

                    Comment

                    • cale
                      Newbiemmer
                      • Apr 2006
                      • 2
                      • Kotka

                      #25
                      e28 518i -86 442000km
                      Itse ajanut n.30000km, jona aikana vaihtoon on mennyt jäähdytin,lämppärin vesiventtiili ja keskimmäinen raidetanko.

                      Comment

                      • ravolta
                        Bimmer Rookie
                        • Apr 2006
                        • 34
                        • torneå

                        #26
                        540, 535. e34:sia

                        tätä nykyä -94 mallin 540:sellä reilun vuoden päivät rullannu. ei mitään puslaremonttia isompaa. mittarivalot tosin alkoi pätkimään viime syksynä joka korjaantui irrottamalla ajovalosäätimen pistokkeet. valoja ei tosin voi säätää enää kuorman mukaan. tehot tallessa, pieniä ruostekorjauksia olisi ovien alanurkissa. ja renkaat varsinkin takapäässä erittäin kuluvaa tavaraa. 200tkm mittarissa ja autom.laatikkokin kuin unelma, johon muuten öljyt vaihdettu 50tkm välein huoltokirjan mukaan. muuten ei voi moittia vaikka en bemarimiehiä alunperin olekaan. ilmastoinnissa teho hieman laskenut joka luultavasti korjautuu huollolla ensi keväänä.

                        aikaisempi -90 535 ei tarvinnut investoida takarenkaiden lisäksi muuta kuin ajovalot umpioineen, alkuperäiset kun olivat tuhannen naarmuilla, puslia keulaan että vapina lakkasi. Ja yksi erittäin kriittinen mihin vikaa haettiin isommalti oli tulpanjohdot, olivat alkuperäiset. vastus oli kasvanut melkoiseksi, ja viitospytyssä oli lähes olematon kontakti. sinänsä helppoja vikoja kun olisi heti tiennyt mistä vikaa paikallistaa. ja kuskin oven valokatkaisija värkkäytti aluksi-> tyhjensi akun kun ei sisävalot sammunut.

                        muuten sanon että bimmerit luotettavia lujia kamppeita. japsiin en tahdo sekaantua, saati sitten pyrstötähti mersuun.

                        Comment

                        • 320riisseli A
                          Newbiemmer
                          • Dec 2007
                          • 15

                          #27
                          E46 320DA 150hv 210tkm -01

                          Normaalit huollot + 2krt laatikko ja perä

                          - pikkunavi takuuseen -02
                          - jarrupalat 90+180tkm ja vika kerralla myös kaikki levyt
                          - etuiskarit 190tkm
                          - etukoiranluut 100+160tkm
                          - etuputken haitari/liitos 160tkm
                          - takuumaalattu takaluukku 06
                          - turbo 200tkm + läppien poisto ja imusarjanpesu jne.

                          Alkuperäiset vesipumppu, kiristäjät ja remmit vois vaihtaa varmuuden vuoks kunhan saa aikaseks.
                          ja koputtaa puuta..

                          Comment

                          • nos
                            Bimmer Fanatic
                            • Apr 2003
                            • 627
                            • Kokkola

                            #28
                            89 e34 535i mittarissa 466tkm ja hyvin rullaa, kansiremppaa tehty jokin tuhat sitten.

                            Comment

                            • onkyo87
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2005
                              • 219
                              • Tampere

                              #29
                              E34 518i ei suurempia remontteja tehty, mittarissa nyt n.279tkm vauhtipyörästä lähti hammaskehä irti joten jos sellanen joltain löytyy niin privaa kiitos

                              Comment

                              • Rossifumi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2004
                                • 1030
                                • Hamina

                                #30
                                E34 525ix -10/92

                                Auto tuli minulle 189tkm ajettuna.

                                n. 200tkm Vesipumppu hajosi.

                                Muuta ei sitten ole juuri ollutkaan
                                Maailma on erilainen nelikko kuskin silmin.

                                On todennäköistä, että epätodennäköinen toteutuu.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎