Nyt kun bensan hintakin on mitä on. Niin kiinnostais bemarin ns. säästömallit, etat.
Niitä oli 325e sekä 525e mallisina, moottorin tilavuus etoissa on 2.7l.
Vaikka tilavuuttalöytyykin nämä moottorit ovat silti taloudellisemmat kutoset m20 moottorisarjassa.
Tehoja näissä tosin "vain" 150hp ja vääntöä en muista mutta alhaalta kuitenkin.
Etan tekniikasta tunteva vois valaistaa mitä eroja m20b25 ja m20b27 välillä on.
Jotain faktoja kehiin. Tiedän että taloudellisuuteen vaikuttaa osaksi etassa oleva pitkä perä
(2.79) mutta tämä ei selitä vielä kaikkea.
Mulla oli etan perä m20b25 jatkeena touringissa ja kulutus pyörii 7.5-8.3l/100km seka-ajoassa (vakioperällä 3.91 10-12l/100km), matkassa pääsi helposti 6.5l. Mutta kuulema 325e pääsee litran vähemmällä mitä mulla oli seka-ajossa!
Mietin vain miten etan "menetelmää" vois soveltaa esim m50 moottorisarjalle.
Niitä oli 325e sekä 525e mallisina, moottorin tilavuus etoissa on 2.7l.
Vaikka tilavuuttalöytyykin nämä moottorit ovat silti taloudellisemmat kutoset m20 moottorisarjassa.
Tehoja näissä tosin "vain" 150hp ja vääntöä en muista mutta alhaalta kuitenkin.
Etan tekniikasta tunteva vois valaistaa mitä eroja m20b25 ja m20b27 välillä on.
Jotain faktoja kehiin. Tiedän että taloudellisuuteen vaikuttaa osaksi etassa oleva pitkä perä
(2.79) mutta tämä ei selitä vielä kaikkea.
Mulla oli etan perä m20b25 jatkeena touringissa ja kulutus pyörii 7.5-8.3l/100km seka-ajoassa (vakioperällä 3.91 10-12l/100km), matkassa pääsi helposti 6.5l. Mutta kuulema 325e pääsee litran vähemmällä mitä mulla oli seka-ajossa!
Mietin vain miten etan "menetelmää" vois soveltaa esim m50 moottorisarjalle.
Comment