Announcement

Collapse
No announcement yet.

M bemareiden parhaat huollot

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Fasti
    BTCF Member
    • Mar 2007
    • 671
    • FIN

    M bemareiden parhaat huollot

    Nyt kaivattaisiin kokemuksia tai varmaa tietoa hyvistä huoltokorjaamoista, joissa kannattaisi käyttää motorsportteja myös isommissakin kuin 1 inspektion -huolloissa.

    Kriteerithän ovat jota kuinkin: Tehty työ, hinta + ja kaikki muu; ajanvaraus, palvelu, osien saatavuus yms.

    Myös kysymyksiä saa esittää, eli vähän vapaampaa keskustelua ko. asiasta vaan peliin!


    Ja vielä omanäkemys uuden thereadin tekoon:
    Korjaamojen hintoja ja kokemuksia on kerrottu jo ennenkin...Kyllä! Mutta näistä vain harva koskee kyseisiä autoja (ymmärrettävää), joten helpottaisi varmasti monia tulevia, tai jo "ämmien" omistajia kun saataisiin infoa vähän tiiviimpään pakettiin tästä edes päin.
    Current
    sigpic
  • enyce
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2007
    • 381
    • LTI

    #2
    mitäs aluetta meenasit vaiko koko suomea
    Mjaa...
    E70 3.0sd
    EX:e36M3individual cäbi
    EX:Gsx-r 1000 2002(r.i.p)
    EX: 523iSUOMIAUTO

    Comment

    • Fasti
      BTCF Member
      • Mar 2007
      • 671
      • FIN

      #3
      Rinta-Jouppi Pori
      E36 M3 Cabrio -98.

      Moottoriöljyjen vaihto. Öljyt moottoriin maksoivat yli 120€ (10/60w castrol), joka hieman jäi kalvamaan, varsinkin kun kysyin öljyn hintaa korjaamolla toistuvasti ennen työn alkua- ilman vastausta. Seuraavaksi öljyt oli jo sisässä ja laskua lapaseen. -Ei mikään mailman kaatava juttu mutta kuitenkin.

      Tilasin heti tämän jälkeen vanoksiin uudet tiivisteet. Tilaus ruotsiin tehtiin uudestaan 3x koska ikinä ei ollut kaikkia tavaroita antaa. Olivat o-renkaat joko hukkuneet jo saapuvan tavaran seassa, tai ei ollut tullut vielä jälkitoimituksenekaan... argh! En ole vieläkään saanut uusia tiivisteitä.

      Nyt olisi tarvetta heti kesän tullen vaihdattaa ainakin tulpat, laatikon ja perän öljyt ja samalla tarkastuttaa venttiilien välykset ja mahd. vesipumpun kunto.
      Current
      sigpic

      Comment

      • Fasti
        BTCF Member
        • Mar 2007
        • 671
        • FIN

        #4
        Originally posted by enyce View Post
        mitäs aluetta meenasit vaiko koko suomea
        vaikka koko suomea
        Current
        sigpic

        Comment

        • sailor
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2003
          • 369
          • Jyväskylä

          #5
          Originally posted by Fasti View Post
          Rinta-Jouppi Pori
          E36 M3 Cabrio -98.

          Moottoriöljyjen vaihto. Öljyt moottoriin maksoivat yli 120€ (10/60w castrol), joka hieman jäi kalvamaan, varsinkin kun kysyin öljyn hintaa korjaamolla toistuvasti ennen työn alkua- ilman vastausta. Seuraavaksi öljyt oli jo sisässä ja laskua lapaseen. -Ei mikään mailman kaatava juttu mutta kuitenkin.
          Itse tilasin Teemulta just 13 litraa. http://www.nettivaraosa.com/viewPart.php?id_part=598504

          Oma M3 3.2 (just tuotu Suomeen) menee Mikan asentamoon Jyväskylään viikon päästä. Katsotaan mitä osaavt tehdä sille (täyshuolto + kaikki muu kuviteltavissa oleva). Mitähän kaikkea kannattaisi tehdä muuta kuin kaikki vaihtaa kaikki nesteet, suodattimet, tsekata hihnat, täyttää ilmastointi. Onko nämä vanos-jutut ( http://mukerji.co.uk/ )vakavasti otettavia ja pitääkö varaosanumerot tuossa linkissä paikkansa?

          Jani
          Last edited by sailor; 26-01-2008, 21:56.

          Comment

          • Fasti
            BTCF Member
            • Mar 2007
            • 671
            • FIN

            #6
            Originally posted by sailor View Post
            Onko nämä vanos-jutut ( http://mukerji.co.uk/ )vakavasti otettavia ja pitääkö varaosanumerot tuossa linkissä paikkansa?
            Kyllähän nuo varaosanumerot näyttävät pitävän paikkansa, ainakin ne mitä itse katsoin. Vertaa osanumeroja vaikka www.realoem.com numeroiden kesken.

            Ihan hyvä linkki tuo mukerji.co.uk.
            Laitoinpa muuten itsekkin kyselyn tuonne Vantaan kaverille 10/60w Castrolin johdosta. :- )

            Onko kukaan muuten perehtynyt noiden cabrioiden katon auvausmekanismiin sen paremmin? Itsellä ei kangaskaton peittävä kansi avaudu napista, vaan moottori vain vaimeasti surahtaa ja thats it.
            Current
            sigpic

            Comment

            • 0101769
              Bimmer Rookie
              • Feb 2004
              • 68
              • hyvinkää

              #7
              cabin katon avaus

              katossahan taitaa olla 2 kpl moottoreita (toinen luukulle ja toinen itse katolle) jotka voi kytkeä irti takapenkin alla olevasta kahvasta jos järjestelmään tulee jokin häiriö.

              tämän jälkeen moottorit joutuu itse manuaalisesti kääntämään takaisin paikoilleen takaluukun puolelta.

              tsekkaa ainakin että moottorit ovat paikoillaan toinen oli ainakin vasemmalla puolella takaluukussa verhoilujen takana. toinen saattoi olla takaluukun katossa ei varmaa muistia.

              myös mikrokytkimet ja niiden johdotukset kannattaa katsoa niitä on ympäri katon saranoita siellä täällä.

              Comment

              • kake
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2002
                • 590
                • Kerava

                #8
                Originally posted by Fasti View Post

                Onko kukaan muuten perehtynyt noiden cabrioiden katon auvausmekanismiin sen paremmin? Itsellä ei kangaskaton peittävä kansi avaudu napista, vaan moottori vain vaimeasti surahtaa ja thats it.
                Katsoppa tuo video läpi -> http://www.youtube.com/watch?v=boiybaJkMrI
                Tallissa: Z4 35is Alpinweiss III ja Camino

                Comment

                • Fasti
                  BTCF Member
                  • Mar 2007
                  • 671
                  • FIN

                  #9
                  Heti tuli paljon hyvää tietoa, kiitos! Tuo varmaan selviäisi suoraan ohjekirjasta, mutta se kun on jossain saksan matkalla hukkunut. Pitää tsekata heti nuo moottorit kun pääsen talvisäilöön taas piipahtamaan.

                  Millainen muuten mahtaa olla tuo täysautomaatti katon 'erikoistyökalu' jolla saa tuon kangaskaton etureunan lukittua lasin reunapalkkia/a-pilaria vasten?
                  Current
                  sigpic

                  Comment

                  • Fasti
                    BTCF Member
                    • Mar 2007
                    • 671
                    • FIN

                    #10
                    Originally posted by Fasti View Post
                    Millainen muuten mahtaa olla tuo täysautomaatti katon 'erikoistyökalu' jolla saa tuon kangaskaton etureunan lukittua lasin reunapalkkia/a-pilaria vasten?
                    Enyone?
                    Current
                    sigpic

                    Comment

                    • 10+
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2006
                      • 2084
                      • Nivala

                      #11
                      Originally posted by Fasti View Post
                      Heti tuli paljon hyvää tietoa, kiitos! Tuo varmaan selviäisi suoraan ohjekirjasta, mutta se kun on jossain saksan matkalla hukkunut. Pitää tsekata heti nuo moottorit kun pääsen talvisäilöön taas piipahtamaan.

                      Millainen muuten mahtaa olla tuo täysautomaatti katon 'erikoistyökalu' jolla saa tuon kangaskaton etureunan lukittua lasin reunapalkkia/a-pilaria vasten?
                      Mitähän sä mahdat tarkottaa? Siis eikö siinä katon etureunassa ole se kampi millä se lukitaan a-pilareihin
                      E39 M5 -00

                      Ex E60 530Da M-Sport -04
                      Ex E39 M5 -00
                      Ex E39 M5 -00 Individual
                      Ex E36 3.0 M3 Cabrio -94
                      Ex E36 3.0 M3 -93
                      Ex E36 2.5 Cabrio -94
                      Ex E36 3.2 M3 -97
                      Ex E36 2.5 Coupe -93

                      Comment

                      • Juhis
                        BTCF Honorary Member
                        • Jul 2002
                        • 19175
                        • -

                        #12
                        Originally posted by 10+ View Post
                        Mitähän sä mahdat tarkottaa? Siis eikö siinä katon etureunassa ole se kampi millä se lukitaan a-pilareihin
                        Täysautomaatti sähkökatossa ei ole edessä niitä lukitussalpoja lainkaan, vaan myös etuosan lukitus toimii automatiikan ohjaamana.
                        All good things come to those who wait.

                        Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                        Sound Factory Bar & Nightclub

                        Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                        Comment

                        • _Dexi
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2006
                          • 769
                          • Vihti

                          #13
                          Alkuperäiseen kysymykseen:

                          - Metro-Auto ja Laakkonen isommista firmoista kokeiltu, tekevät mitä pyydetään, mutta se on sitten jokaisen oma asia että minkälaiset veloitukset on OK ja mitkä ei.

                          esim. Metro-Auto pyynnöstäni vaihtoi tulpat, mittasi puolat, ilmamäärämittarit ja lambdat että ovat kunnossa, ja ne oli kuulemma kunnossa. Veloitus oli hieman vajaat 700euroa, ja seuraavana päivänä asiaa tutkiessani huomasin että sekä ilmamäärämittarit antaa huonoa signaalia että myös toinen lambda on pimeänä. Eli aika turha keikka, ei ilmeisesti näkynyt heidän mittalaitteissaan.

                          Laakkonen hoiti huollon ok, hinta sitä mitä arvata saattaakin.

                          Laakkosen toisista toimipisteistä ainakin kesäaikaan on tullut aika huonoa palautetta tutuilta, että on unohdettu osia irti, öljytty penkkejä, tutun E46 M3 kylkeä vasten ollut jotain työkaluja nojaamassa (tunkinvartta ym.) maalipinnalla kun kävi autoaan hallissa katsomassa ym.

                          Liekö jotain kesäharjottelijoita? Toisaalla esim. Hertsikan laakkosta on moni kehunut että hoitaa hommansa hyvin.


                          Itse suurimman osan huolloista suorittanut Rännärillä eli HBP Oy:lla, tuossa malminkartanossa, vaikka toiset ei paikkaa arvostakkaan.

                          Hinnat aina äärimmäisen halvat, ja joustavuutta kellonajoissa ym. järjestelyssä, tyyliin auton voi viedä tai hakea vaikka klo 22 jne.

                          Toisekseen, aina on tullut feedbackia ja juttua muutenkin jos on autossa jotain havaittu tai tsekattu, ja jos jotain olisi hyvä muuttaa tai uusia tms. eli toisin sanoen mukana hengessä jollain tasolla toisin kuin jäykät merkkihuollon kaverit.

                          Aikataulujen pitävyys isommissa proggiksissa kenties ongelma, oma vanos remppa kesti 3kk kun työkalu rikkoutui ja uutta ei saatu Saksastakaan.

                          Tuolla on kaveripiiristä huollatettu useampaakin M:läistä.
                          **********
                          & E60 530D '04 & Yamaha FZ1N '06


                          (*Muun merkkisiä pelejä + pärriä välissä)
                          (ex. E90 320Si M-Tech '07)
                          (ex. E60 530Da '04)
                          (ex. E39 M5 Facelift '99)
                          (ex. E39 540i '98)
                          *

                          Comment

                          • sailor
                            Bimmer Fanatic
                            • Sep 2003
                            • 369
                            • Jyväskylä

                            #14
                            Originally posted by sailor View Post
                            Oma M3 3.2 (just tuotu Suomeen) menee Mikan asentamoon Jyväskylään viikon päästä. KOnko nämä vanos-jutut ( http://mukerji.co.uk/ )vakavasti otettavia ja pitääkö varaosanumerot tuossa linkissä paikkansa?

                            Jani
                            Noniin, auto saatu takaisin:

                            työt:
                            - jarrujen läpikäynti ja rasvaus
                            - vakaajan päiden vaihto
                            - öljyn vaihto (omat öljyt)
                            - öljysuodattimen vaihto (oma)
                            - jarru, pakkas, vaihteisto, tehostajan nesteiden vaihto + litkut
                            - 4p-suuntaus
                            - käyttöhihnojen vaihto (2kpl) ja kaksi hihnaa
                            - ilmastointilaitteen huolto
                            - ilmansuodatin
                            - bensansuodatin
                            - vanoksen pulttien ja suodattimen uusinta (omat osat)
                            - raitisilmasuodattimen uusiminen
                            - pakokaasutesti
                            - pari edelliskerran huoltotuntia

                            yht. 1160 euroa, josta työosuus 714 euroa

                            Omaa oli siis öljyt, öljynsuodatin ja nuo vanospultit + suodatin.

                            Työtunnit listattu 0,1 tunnin tarkuudella eri toimenpiteistä ja osista samoin erittely 10 sentin tarkkuudella.

                            Olivat huomanneet vielä imusarjan vuodon/vast. joka olisi tod.näk. poikinut pitemmässä juoksussa "kili-kolia" jollakin tuhannella eurolla.

                            Työn tekijänä: BMW-expertti Eero.

                            Ei ole tämän auton kanssa kokemusta muista huolloista, eikä kyllä tulekkaan. Laakkosen näytöt toisen bemun kanssa eivät ole oikein vakuuttaneet. Tätä Mikan asentamoa voi suositella, heillä on mm. uudet Bosh:n testerit yms. http://www.mikanasentamo.fi/

                            Jani
                            Last edited by sailor; 09-02-2008, 22:05.

                            Comment

                            • nikoo77
                              Bimmer Rookie
                              • Sep 2003
                              • 69
                              • Espoo

                              #15
                              Originally posted by _Dexi View Post

                              Itse suurimman osan huolloista suorittanut Rännärillä eli HBP Oy:lla, tuossa malminkartanossa, vaikka toiset ei paikkaa arvostakkaan.

                              Hinnat aina äärimmäisen halvat, ja joustavuutta kellonajoissa ym. järjestelyssä, tyyliin auton voi viedä tai hakea vaikka klo 22 jne.

                              Toisekseen, aina on tullut feedbackia ja juttua muutenkin jos on autossa jotain havaittu tai tsekattu, ja jos jotain olisi hyvä muuttaa tai uusia tms. eli toisin sanoen mukana hengessä jollain tasolla toisin kuin jäykät merkkihuollon kaverit.

                              Aikataulujen pitävyys isommissa proggiksissa kenties ongelma, oma vanos remppa kesti 3kk kun työkalu rikkoutui ja uutta ei saatu Saksastakaan.

                              Tuolla on kaveripiiristä huollatettu useampaakin M:läistä.
                              Komppaan täysin tätä.

                              Ymmärrän kyllä sen että kaikki eivät pidä Rännärin tyylistä ja toimintatavoista mutta sen mitä minä olen autoani siellä pitänyt (mm. useamman kuukauden moottorinvaihto projekti) niin olen saanut ainakin sellaisen kuvan että hommat tehdään huolella.

                              Autonhuolto asiakkuus perustuu hyvin pitkälle ainakin meikäläisen kohdalla luottamukseen ja mun luottamuksen ovat ainakin ansainneet.

                              Toisin kuin eräs Tuusulassa sijaitseva Bemu "paja".

                              Työtä tuntuu Rännärillä riittävän ja siitä johtuen varmasti paljon aikataulusta luistamisia mutta kyllä hinnatkin sitten osattu sopia kohdilleen.
                              E39 523iA touring

                              In memoriam:
                              E34 525i 24v
                              E30 320
                              E30 318

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎