Announcement

Collapse
No announcement yet.

M bemareiden parhaat huollot

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Fasti
    BTCF Member
    • Mar 2007
    • 671
    • FIN

Onko noiden alkuperäisosien hinnoissa muuten vaihtelua? Luulisi nuiden nyt tilaavan osat suurinpiirtein samasta paikasta, jos ei hyllyssä ole.

Tarttisin nyt jonkun vähän "luotettavamman" pajan kuin tuo Porin Rinta-Jouppi toimittaamaan mm. tulpat, vanoksen pultit+ tiivisteet yms 3.2L koneeseen.

Onko edellämainituissa huoltopaikoissa ollut osia hyllyssä kyseiseen peliin ja onko sielläkin tilaus kestänyt ~viikkoja?
    Current
    sigpic

Comment

• _Dexi
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2006
      • 769
      • Vihti

Originally posted by Fasti View Post
      Onko noiden alkuperäisosien hinnoissa muuten vaihtelua? Luulisi nuiden nyt tilaavan osat suurinpiirtein samasta paikasta
      Sen verran on eroa, että pk-seudulta bmw liikkeestä aikanaan M vanoksille annettiin hinnaksi 4800euroa tai jotain sinnepäin, ja Kuopiossa BMW-liikkeellä niinikään, alkuperäisosat maksoivat reilut 2500e yhteensä
      & E60 530D '04 & Yamaha FZ1N '06

(*Muun merkkisiä pelejä + pärriä välissä)
      (ex. E90 320Si M-Tech '07)
      (ex. E60 530Da '04)
      (ex. E39 M5 Facelift '99)
      (ex. E39 540i '98)
      *

Comment

• JTMD
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2006
        • 834
        • Helsinki

Originally posted by _Dexi View Post
        Liekö jotain kesäharjottelijoita? Toisaalla esim. Hertsikan laakkosta on moni kehunut että hoitaa hommansa hyvin.
        Joo o

Vaihdettiin laatikko ja peräöljyt, iskarin yläp. laakerit ja alatukivarsien puslat. 730€ makso. Lisäksi löivät klommon etulokariin, jättivät työkaluja autoon ja jättivät myös käsipaperia pakosarjan päälle.

Kolarikorjauksessa jätkät hertsikassa huomasivat vasta kolmannella irroituskerralla että kappas olihan se takajousi sittenkin poikki. Auto oli silloin 5:ttä kertaa siellä saman vian takia että oli jo aikakin huomata.Auto oli siis nojasi kallellaan. Pari kertaa luovuttivat auton mulle "ehjänä", vaikka selkeästi kaikki ei ollut kunnossa.

Lisäksi piti vielä palauttaa auto takaisin hetkeksi että saivat lokasuojan maalivalumat vedettyä pois kun ei maalari viitsinyt tarkistaa jälkeään. Oli meinaan senverran selkeä valuma.

Diipadaapa...
        Last edited by JTMD; 26-02-2008, 04:59.
        -10 e93 325i
        -04 e46 320i
        -92 e31 850i 6speed
        -92 e30 325 cab
        -93 e36 M3
        -91 e36 325

Comment

• sailor
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2003
          • 369
          • Jyväskylä

Originally posted by Fasti View Post
          Onko noiden alkuperäisosien hinnoissa muuten vaihtelua? Luulisi nuiden nyt tilaavan osat suurinpiirtein samasta paikasta, jos ei hyllyssä ole.

Tarttisin nyt jonkun vähän "luotettavamman" pajan kuin tuo Porin Rinta-Jouppi toimittaamaan mm. tulpat, vanoksen pultit+ tiivisteet yms 3.2L koneeseen.

Onko edellämainituissa huoltopaikoissa ollut osia hyllyssä kyseiseen peliin ja onko sielläkin tilaus kestänyt ~viikkoja?
          Jyväskylän Laakkonen toimitti minulle 2 päivässä nuo vanoksen osat. Tulpat tulivat AD-varaosaliikkeen kautta (NGK jotain). KL-varaosa toimitti asentamoon ainakin bensansuodattimen.

Jani

Comment

• RedBullet
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2007
            • 256
            • Anttola

Originally posted by sailor View Post
            Jyväskylän Laakkonen toimitti minulle 2 päivässä nuo vanoksen osat. Tulpat tulivat AD-varaosaliikkeen kautta (NGK jotain). KL-varaosa toimitti asentamoon ainakin bensansuodattimen.

Jani

Mä tilasin noi vanoksen osat KL-varaosat liikkeestä. Aikaa meni hiukan enemmän... eli 2,5 viikkoa Mutta tarjous oli Laakkosta edullisempi, eikä kiirettä ollut.
            No coffee breaks... No weekends... No sick days...

"What do I do? I'm a athlete & yeah, it's a job. Only the day doesn't start at 9 & it won't end at 5. It starts from the time I open my eyes to the time I shut them. It's not a 5 day work week. I live it 24/7... This is a job. This is my life."

Comment

• RedBullet
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2007
              • 256
              • Anttola

Lisää huolloista:

Tilasin Laakkoselta ketjunkiristäjän:
              BMW S50B32 Chain tensioner, osanumero 11 31 1 405 081
              Maksoi jotain 110€
              - Rahdista ei mitään, koska "unohtivat" toimittaa sen minulle. Jouduin jopa soittelemaan perään. Pari viikkoa meni.

Itse osan vaihdatin Koskisen & Kallion Autohuolto Ay: ssä hinta 55€
              Paikka siis Riksussa. Ja ajan sain parin päivän viiveellä.

Ei mun mielestä paha, vaikka eivät ihan heti tienneet, että mistä kyse.
              No coffee breaks... No weekends... No sick days...

"What do I do? I'm a athlete & yeah, it's a job. Only the day doesn't start at 9 & it won't end at 5. It starts from the time I open my eyes to the time I shut them. It's not a 5 day work week. I live it 24/7... This is a job. This is my life."

Comment

Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎