eli tekniikan jouduin vaihtamaan kun vanha 1,6L M40 kone hitsas kiinni, nyt konehuoneessa on vm95 M43 kone 1,8L. Kaikki johdot ovat kiinni jne mutta auto ei jostain syystä saa lainkaan bensaa?? Onko tuossa uudemmassa bemussa erilainen bensapumppu vai mistä mahtaa tämä asia johtua? Neuvokaa nyt viisaammat tällästä aloittelijaa et mistä tuon vian voisi löytää? Letkut testattiin eikä koneelle siis tule bensaa, pumppu itsessään kyllä toimii. Onko johtosarjassa siis kuitenkin jotain oleellista eroa vaikka minulle sanottiin purkaamosta ettei ole??
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Bmw tekniikan vaihto vm92-->vm95
Collapse
X
-
Originally posted by Bemu79 View Posteli tekniikan jouduin vaihtamaan kun vanha 1,6L M40 kone hitsas kiinni, nyt konehuoneessa on vm95 M43 kone 1,8L. Kaikki johdot ovat kiinni jne mutta auto ei jostain syystä saa lainkaan bensaa?? Onko tuossa uudemmassa bemussa erilainen bensapumppu vai mistä mahtaa tämä asia johtua? Neuvokaa nyt viisaammat tällästä aloittelijaa et mistä tuon vian voisi löytää? Letkut testattiin eikä koneelle siis tule bensaa, pumppu itsessään kyllä toimii. Onko johtosarjassa siis kuitenkin jotain oleellista eroa vaikka minulle sanottiin purkaamosta ettei ole??
-
-
Originally posted by Bemu79 View Postei tuossa ole käynnistyksen estoa. Ei ainakaan romiksen äijän mukaan ollut?? Oliko se väärässä??? Ainakaan ruiskun boksissa ei ollut sitä sirukortin paikkaa lainkaan? Antoiko se sit väärän boksin jne?
Nyt tuli vielä noiden lisäksi sellainen ongelma että puolalta ei tule kuin yhteen piuhaan virta vaikka starttaa, ja sekin on jatkuva virta. Eli nyt siis bensan lisäksi ei myöskään tule virtaa? Alkaa tosissaan mennä minulla yli hilseen tämä ongelma. Jos jollain on kokemusta vastaavasta koneen vaihdosta niin auttakaa ihmeessä.
Comment
-
-
Originally posted by metanolman83 View Posttodennäköisesti noin uudessa pitäisi löytyä avaimesta käynnistyksen eston siru..itsellä on ainakin -94 mallissa..
varmistaaksesi tuon voit mennä lukkosepälle.sieltä löytyy sellainen koje millä näkee onko avaimessa se siru vai ei
Comment
-
-
EWS purkki kommunikoi DME:n kanssa suoraan, jos DME on tehty ajonestolle pitää selvittää miten se ohitetaan. Noin vanhassa saattaa riittää että lyö yhden pinnin maihin. Sitten taas toisaalta voi olla myös uudempi EWS-järjestelmä ja homma muuttuukin hankalammaksi. Ei ole mitään sirun paikkoja.
Mutta, jos siinä ei ole ajonestoa, niin voi siellä olla jotkut asentoanturin liitännät yms. erilaiset kuin vanhassa koneessa ja nyt ei mee yhteen. Johtosarja tuosta uudesta olis ollu ihan pop.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by fastandfurious View PostKäsittääkseni kanssa noin tuoreesta löytyy kyllä ajonesto.:think
EWS I oli tuotannossa 1/94-12/94 ja EWS II on ollut vakiona kaikissa BMW:eissä alkaen 1/95.
Eräällä hälytinkauppiaalla muuten oli myös BMW Suomelta lappu, jossa todettiin EWS II:n löytyvän kaikista malleista alkaen 1/95. EWS II järjestelmän komponentit selviää tuosta laittamistani linkistä, mutta ilman ainuttakaan avainta voi olla hieman hankaluuksia saada moottoria käymään...
Comment
-
-
Originally posted by Cell View PostJohtosarja tuosta uudesta olis ollu ihan pop.
Tai voi, mutta sen toimintaa saattamiseen kykenevä henkilö ei kysele näitä asioita netissä.
Valitettavasti uskallan luvata, ettet koskaan tule saamaan autoasi käymään ilman ajoneston osia luovuttaja autosta, tai erikseen ohjelmoitua boksia/lastua.
Vai onko olemassa m43 moottorista autoa ilman ajonestoa?
Oletuksella, että uudessa moottorissasi on -95 malleihin kuuluva EWS2.Olli.
Comment
-
-
Originally posted by Rocla View PostEi pop, vaan välttämätön ja sehän tuolla kaiketi maijaileekin, koskapa m40 moottorin johtosarjaa ei voi kytkeä m43 moottoriin.
Tai voi, mutta sen toimintaa saattamiseen kykenevä henkilö ei kysele näitä asioita netissä.
Valitettavasti uskallan luvata, ettet koskaan tule saamaan autoasi käymään ilman ajoneston osia luovuttaja autosta, tai erikseen ohjelmoitua boksia/lastua.
Vai onko olemassa m43 moottorista autoa ilman ajonestoa?
Oletuksella, että uudessa moottorissasi on -95 malleihin kuuluva EWS2.
Comment
-
-
Originally posted by Bemu79 View PostKiitos vastanneille. Tuo moottorin johtosarja on sen uudemman auton oma, nyt se on pakko uskoa että siinä on ajonesto. Eli minun pitää siis hommata jostain uusi boksi sekä siihen sopivat avaimet ja virtalukko?? Tuleeko sinne kenties vielä jotain muuta näiden lisäksi kiinni?
system are:
• Key with Transponder
• Ring Antenna
• Transmitter/Receiver Module
• EWS II Control Module
• DME Control Module"
Tollaiset pitäisi löytyä mieluiten siitä luovuttaja-autosta. Ajonestoon liittyy myös ovilukon kytkin, joten sinnekin suunnalle joutunee askartelua harrastamaan...
Comment
-
Comment