Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tyhmälle apua!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Späne
    Bimmer Rookie
    • Jun 2004
    • 129
    • Kajaani

    Tyhmälle apua!!

    Dodiin..ostin sitten eka bemun maanantaina...

    Ja heti ois yksi kysymys... :oops:

    Eli mitä tarkottaa mittaristossa ne OIL SERVICE ledit??? :oops:

    Mulla syttyy kolme vihreetä lediä ku panee virrat päälle ja sit ku auto käynnistyy nii ne sammuu...

    Ja auto on e23 728i vm-84
    E61 520d - 08
    Ex bemarit=E38 740ia, E39 530da touring, E39 530da sedan, E36 325tds touring, E39 528i touring, E36 320i, E39 530d Touring, E34 530i, E34 535i, E30 325i touring, E23 728
  • Sickness
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2003
    • 1923
    • Helsinki

    #2
    Huoltovaloista on kysymys, mutta kolmen vihreän kohdalla ei juurikaan tarvitse olla huolissaan yhtään mistään. Siis olettaen että niitä ei ole nollattu miten sattuu vaan juuri oikeiden huoltojen yhteydessä. Huoltokirja ja auton oma manuaali kertoo asiasta enemmän...

    Ja niiden valojen on tarkoituskin sammua kun auto käynnistetään.
    E39 520iA -02

    Comment

    • Leka
      BTCF Member
      • Sep 2003
      • 7701
      • Vilppula

      #3
      Öljynvaihtoon on vielä matkaa... http://luuk.xs4all.nl/bmwboeken/bmwe...al/page022.jpg
      E32:sta, eiköhän ne ole samoin myös E23:ssa
      sigpic

      BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


      Comment

      • Rossifumi
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2004
        • 1030
        • Hamina

        #4
        Mitens ne muuten nollataan?
        Maailma on erilainen nelikko kuskin silmin.

        On todennäköistä, että epätodennäköinen toteutuu.

        Comment

        • Leka
          BTCF Member
          • Sep 2003
          • 7701
          • Vilppula

          #5
          Originally posted by Rossifumi
          Mitens ne muuten nollataan?
          Haulla 100 topikkia tai tuosta
          sigpic

          BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


          Comment

          • Späne
            Bimmer Rookie
            • Jun 2004
            • 129
            • Kajaani

            #6
            Joo kyllä mä sen tiiän että ne on huolto valoja...mutta mitä ne tarkottaa?

            Ohjekirjaa ei oo..tai on mutta saksaksi...

            Nii ja vanteiden et ois hyvä tietää...
            E61 520d - 08
            Ex bemarit=E38 740ia, E39 530da touring, E39 530da sedan, E36 325tds touring, E39 528i touring, E36 320i, E39 530d Touring, E34 530i, E34 535i, E30 325i touring, E23 728

            Comment

            • Murska
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2004
              • 382
              • Savo

              #7
              Originally posted by Haaveilija
              Joo kyllä mä sen tiiän että ne on huolto valoja...mutta mitä ne tarkottaa?

              Ohjekirjaa ei oo..tai on mutta saksaksi...

              Nii ja vanteiden et ois hyvä tietää...
              Lyhyesti...mitä enemmän vihreitä näkyvissä sitä enemmän matkaa öljynvaihtoon/huoltoon...kun jäljellä keltanen valo, tulisi huolto suorittaa...kun ainoastaan punanen, huoltoväli on ylitetty...suurinpiirtein näin
              e61 530i touring M-sport LCI -08
              Ex:e46 330ia Touring M-sport II -03
              Ex:e46 330i -01 Sedan
              Ex:e36 328i Coupe sport edition -97

              Comment

              • Späne
                Bimmer Rookie
                • Jun 2004
                • 129
                • Kajaani

                #8
                No nyt tuli tyhjentävä vastaus...kiitos
                E61 520d - 08
                Ex bemarit=E38 740ia, E39 530da touring, E39 530da sedan, E36 325tds touring, E39 528i touring, E36 320i, E39 530d Touring, E34 530i, E34 535i, E30 325i touring, E23 728

                Comment

                • Jouskari
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2002
                  • 442
                  • Tampere

                  #9
                  Niistä huoltovaloista ei kannata sitten saada mitään sydänkohtausta. Vanhemmiten palavat monissa autoissa vähän miten sattuu. Riippuen mittariston akuista ja muutamista muista komponenteista. Tästäkin löytyy haulla lisää.
                  Ylinopeudesta alinopeuteen: -myyty harrasteautot. tilalla tuli harraste traktorit-

                  Comment

                  • energy
                    BTCF Member
                    • May 2003
                    • 1697
                    • Haukipudas, Oulu

                    #10
                    Re: Tyhmälle apua!!

                    Originally posted by Haaveilija
                    Dodiin..ostin sitten eka bemun maanantaina...
                    Ja auto on e23 728i vm-84
                    Ei kait tämä ole se sama mikä oli Kempeleessä myynnissä, ainakin tiedot täsmää (ja oireet)? Ajettu 202tkm. Kävin polkemassa sillä maanantaina noin 12 aikoihin ja joku vei sen nokan edestä kun piti vielä miettiä seuraavaan päivään. Hintaa oli lasissa 1990e mutta myyjä tarjosi suorilta 1500e:llä mukaan :shock: Ruosteetonhan tuo oli, mutta muuten joka puolelta ihan pieksetty lommolle, pellit erisävyisiä, öljyt vuotaneet koneesta ja laatikosta mutta muuten asiallinen. 100-140 vauhdissa hakkas käsille niin ettei mitään rajaa. Perus karvalakkimalli, ainoat "lisävarusteet" kattoluukku ja manuaalilaatikko :lol:

                    Jos tuo on se sama, niin kyllä vaan harmittaa/v*tuttaa kun en samantien ostanut. Hyvä auto valui käsistä hukkaan, mutta ei voi mitään. Nopeat syövät hitaat. Pitänee saksasta lähtä itse uittamaan parempi 8)

                    Menipäs hieman offtopic, mutta en ihmettele yhtään jos siinä olis öljyt vähissä :lol:
                    :: e32 750il :: 03/1988 :: diamantschwarz ::
                    :: e36 "330i 6-gang" cabrio :: 09/1995 :: cosmosschwarz :: projekti
                    :: e46 325xi touring :: 11/2003 :: titansilber :: projekti

                    Comment

                    • Späne
                      Bimmer Rookie
                      • Jun 2004
                      • 129
                      • Kajaani

                      #11
                      Juups....sama auto kyseessä... Ei oo häpee olla nopee...

                      Me käytiin yhden aikaan kattomassa sitä ja haettiin pois ennen kolmee 8)

                      Öljyä oli normaali määrä kummassakin...koneeseen kylläkin vaihdoin öljyt ja suodattimen heti...

                      Niin ja se ratin tärinäki loppu ku laitto renkaisiin ilmaa... :shock:

                      Nyt 700 km takana ja hyvin on pelannu...
                      E61 520d - 08
                      Ex bemarit=E38 740ia, E39 530da touring, E39 530da sedan, E36 325tds touring, E39 528i touring, E36 320i, E39 530d Touring, E34 530i, E34 535i, E30 325i touring, E23 728

                      Comment

                      • energy
                        BTCF Member
                        • May 2003
                        • 1697
                        • Haukipudas, Oulu

                        #12
                        Originally posted by Haaveilija
                        Juups....sama auto kyseessä... Ei oo häpee olla nopee...

                        Me käytiin yhden aikaan kattomassa sitä ja haettiin pois ennen kolmee 8)

                        Öljyä oli normaali määrä kummassakin...koneeseen kylläkin vaihdoin öljyt ja suodattimen heti...

                        Niin ja se ratin tärinäki loppu ku laitto renkaisiin ilmaa... :shock:

                        Nyt 700 km takana ja hyvin on pelannu...
                        Kyllä se maailma on pieni, itse kävin silloin 12 aikaan polkemassa sitä ja näköjään hait sen melkeen heti sen jälkeen pois Mahto tulla hieman paremmat kyyditkin, kun renkaisiin laitto lisää ilmaa? Olin itse tulla merisairaaksi kun antoi ne kumit niin paljon periksi mutkassa. Renkaat taisi olla 205/70/14" jos en väärin muista :lol: Laitahan auto kokonaan kuntoon ja kovaa ajoa vaan, pelleistä lommot piiloon ja uusi maalipinta päälle niin tulee kyllä hieno
                        :: e32 750il :: 03/1988 :: diamantschwarz ::
                        :: e36 "330i 6-gang" cabrio :: 09/1995 :: cosmosschwarz :: projekti
                        :: e46 325xi touring :: 11/2003 :: titansilber :: projekti

                        Comment

                        • Späne
                          Bimmer Rookie
                          • Jun 2004
                          • 129
                          • Kajaani

                          #13
                          Juu pieni on maailma...

                          Tarkotus ois maalata se sitten ku riittää varallisuus... Ja alkuperäsenä aattelin pitää auton..vanteita lukuun ottamatta...

                          Joo vähän parani ajettavuus...toisessa etusessa ei ollu ku vajaa kilo ilmaa.. :?

                          Ohan tuo voortin jälkeen ku eri planeetalta ajettavuudeltaan..
                          E61 520d - 08
                          Ex bemarit=E38 740ia, E39 530da touring, E39 530da sedan, E36 325tds touring, E39 528i touring, E36 320i, E39 530d Touring, E34 530i, E34 535i, E30 325i touring, E23 728

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎