Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 535d suurehko kulutus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Papu
    Newbiemmer
    • Feb 2008
    • 2
    • Esbo

    BMW 535d suurehko kulutus

    Häiriökäyttäytyä tuote on siis `06 mallin 535d, josta alavääntö on hieman hukassa. Matka-ajon kulutus on n. 5l suurempi kuin edellisen autoni 530d e60.

    Osaako joku ottaa kantaa asiaan?

    Voisiko katti olla tukkeessa? Vai olisko pienemmässä turbossa hämminki?

    Ajotieturi ei kerro mistään viasta mitään.....joten katti?

    Auto on tuotu pari viikkoa sitten Italiasta....
  • Rahu
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2002
    • 6464
    • Tuusula

    #2
    Ainoa oikea tapa on tuohon vikakoodien luku ja jos ei sillä selviä niin sitten jatkaa arvailuja.
    BMW Service
    P.o4oo925441
    [email protected]
    Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
    Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

    Comment

    • Bouma
      Bimmer Enthusiast
      • May 2007
      • 3108
      • Tampere

      #3
      Onkos takuu mennyt umpeen jo??:think:think
      MB CLS-12 350CGI AMG

      MYSTINEN.FI

      Comment

      • Papu
        Newbiemmer
        • Feb 2008
        • 2
        • Esbo

        #4
        Originally posted by Rahu View Post
        Ainoa oikea tapa on tuohon vikakoodien luku ja jos ei sillä selviä niin sitten jatkaa arvailuja.
        Sulle on pitänytkin soittaa. Numero on hukassa, enkä Ivania oo kiinni saanut. Voitko laittaa puhelinnumeron yv:nä? Onko sulla e60 koppaseen piuhoja. Ainakin puheohjaus pitäis muuttaa hieman helpommin puhuttavaan muotoon jne.

        Kävin Laakkosella ottaas vikakoodit. Ainoo mitä näky oli tuo nokan tunnistin juttu. Voisikohan nokka väärin toimiessaan aiheuttaa noinkin suurta muutosta käyntiin.....

        Comment

        • Carbonfiber
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2005
          • 5224
          • Hki 43

          #5
          Originally posted by Papu View Post
          Voitko laittaa puhelinnumeron yv:nä?
          Tossahan se sigussa lukee.
          Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
          Z3 Roadster 2.8 '98
          isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
          ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
          Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
          Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



          - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

          Comment

          • Tomppa_H
            Newbiemmer
            • May 2007
            • 20
            • Tambester

            #6
            Originally posted by Papu View Post
            Häiriökäyttäytyä tuote on siis `06 mallin 535d, josta alavääntö on hieman hukassa. Matka-ajon kulutus on n. 5l suurempi kuin edellisen autoni 530d e60.

            Osaako joku ottaa kantaa asiaan?

            Voisiko katti olla tukkeessa? Vai olisko pienemmässä turbossa hämminki?

            Ajotieturi ei kerro mistään viasta mitään.....joten katti?

            Auto on tuotu pari viikkoa sitten Italiasta....
            Koska on kaikki suodattimet vaihdettu? Itsellä oli vikana tuo. Autoon oli vaihdettu ilmanputsari ja polttoaineensuodatin viimeksi 23 tkm:n kohdalla ja autolla ajettu 100 tkm. Muut huollot on tehty, mutta onkohan ollut liikaa vaivaa suodattimien vaihdossa ja jäänyt siksi tekemättä?

            Comment

            • Clavurion
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2005
              • 9159
              • Oulu

              #7
              Originally posted by Tomppa_H View Post
              Koska on kaikki suodattimet vaihdettu? Itsellä oli vikana tuo. Autoon oli vaihdettu ilmanputsari ja polttoaineensuodatin viimeksi 23 tkm:n kohdalla ja autolla ajettu 100 tkm. Muut huollot on tehty, mutta onkohan ollut liikaa vaivaa suodattimien vaihdossa ja jäänyt siksi tekemättä?
              Ei mitenkään mahdoton ajatus. Jostain syystä olen lyhyen ajan sisällä tavannut muutaman Italiasta tuodun BMW:n, joissa on ollut osin aivan käsittämättömiä virityksiä ja "korjauksia". Voi olla sattumaa, mutta näiden kokemusten jälkeen pitäisin näppini erossa Italiasta tuoduista autoista.

              OT: Sen verran värikäs tarina eräässä Italian yksilössä, että pakko kertoa. Auto E39 vm. 2002, jossa ongelmana oli DSC:n toimimattomuus. Ratkaisu löytyi yllättävältä suunnalta. Autoon oli vaihdettu jarrupääsylinteri, joka oli ilman DSC:tä olevasta. DSC:n pumpulle (pre-charge) ei siinä ollut lainkaan liitosta. Niinpä pumppu aktivoituessaan oli käynyt kuivana ja tietysti sekin ottanut nokkiinsa. Ongelma korjautui pääsylinterin ja DSC-pumpun uusimisella. Pistää vain miettimään, minkä ihmeen takia oli vaihdettu autoon sopimaton pääsylinteri, vaikka varmasti oli tiedossa, että DSC ei tuon jälkeen toimisi. Ja tietysti bonuksena pääsylinterin vaihdon yhteydessä jarrutehostimen sisältä löytyi melkein litra ruosteista vettä.
              E39 530dA -02 M-Sport
              E53 X5 3.0dA -06 Sport
              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

              Comment

              • Rahu
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2002
                • 6464
                • Tuusula

                #8
                Originally posted by Clavurion View Post
                Ei mitenkään mahdoton ajatus. Jostain syystä olen lyhyen ajan sisällä tavannut muutaman Italiasta tuodun BMW:n, joissa on ollut osin aivan käsittämättömiä virityksiä ja "korjauksia". Voi olla sattumaa, mutta näiden kokemusten jälkeen pitäisin näppini erossa Italiasta tuoduista autoista.

                OT: Sen verran värikäs tarina eräässä Italian yksilössä, että pakko kertoa. Auto E39 vm. 2002, jossa ongelmana oli DSC:n toimimattomuus. Ratkaisu löytyi yllättävältä suunnalta. Autoon oli vaihdettu jarrupääsylinteri, joka oli ilman DSC:tä olevasta. DSC:n pumpulle (pre-charge) ei siinä ollut lainkaan liitosta. Niinpä pumppu aktivoituessaan oli käynyt kuivana ja tietysti sekin ottanut nokkiinsa. Ongelma korjautui pääsylinterin ja DSC-pumpun uusimisella. Pistää vain miettimään, minkä ihmeen takia oli vaihdettu autoon sopimaton pääsylinteri, vaikka varmasti oli tiedossa, että DSC ei tuon jälkeen toimisi. Ja tietysti bonuksena pääsylinterin vaihdon yhteydessä jarrutehostimen sisältä löytyi melkein litra ruosteista vettä.
                Hmm.. Kuullostaa tutulta tarinalta:think Onko auto tullut sinne pk-seudulta?
                BMW Service
                P.o4oo925441
                [email protected]
                Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                Comment

                • Clavurion
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2005
                  • 9159
                  • Oulu

                  #9
                  Originally posted by Rahu View Post
                  Hmm.. Kuullostaa tutulta tarinalta:think Onko auto tullut sinne pk-seudulta?
                  Tarkkaa historiaa auton reitistä en tiedä, mutta omistaja oli hiljan muuttanut PK-seudulta Ouluun. Onkohan tämä käynyt tuojan toimesta sinunkin pajalla? Vikakoodina se herjasi ABS/DSC-boksin paineanturista. Ongelmavyyhti lähti ratkeamaan, kun oli huomattu, että kappas täällä pääsylinterin vieressä onkin yksi jarruputki ilmassa roikkumassa.
                  E39 530dA -02 M-Sport
                  E53 X5 3.0dA -06 Sport
                  * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                  Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                  Comment

                  • Rahu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2002
                    • 6464
                    • Tuusula

                    #10
                    Originally posted by Clavurion View Post
                    Tarkkaa historiaa auton reitistä en tiedä, mutta omistaja oli hiljan muuttanut PK-seudulta Ouluun. Onkohan tämä käynyt tuojan toimesta sinunkin pajalla? Vikakoodina se herjasi ABS/DSC-boksin paineanturista. Ongelmavyyhti lähti ratkeamaan, kun oli huomattu, että kappas täällä pääsylinterin vieressä onkin yksi jarruputki ilmassa roikkumassa.
                    Kyllä taitaa olla sama auto, noin puolisen tuntia sitä kerkesin joskus ihmetellä ja tosiaan vika oli ennen näkemätön käyttäytymisen suhteen, tiesin että vikaherja oli jostain muusta viasta seuraus eikä itse vika mutta sitten loppui aika ja asia jäi sikseen..

                    Siitä autosta pitäisi tulla ehjä dsc boksi mulle vielä takaisin.
                    BMW Service
                    P.o4oo925441
                    [email protected]
                    Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                    Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                    Comment

                    • Ari K
                      Newbiemmer
                      • Nov 2007
                      • 16
                      • Kaivopuistosta Ivaloon

                      #11
                      Jep, rahu. Sama auto taitaa olla kyseessä. Ja boksinkin pitäisi jo olla sillä suunnalla. Kiitokset Clavurionille vielä.
                      __________________________________
                      Land Cruiser 3.0 D4D '07
                      VW Coiravelle 2.5 TDI '06

                      Comment

                      • Clavurion
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2005
                        • 9159
                        • Oulu

                        #12
                        Originally posted by Ari K View Post
                        Jep, rahu. Sama auto taitaa olla kyseessä. Ja boksinkin pitäisi jo olla sillä suunnalla. Kiitokset Clavurionille vielä.
                        OT-jauhamiseksihan tämä topikki meni. Toivottavasti ei haitannut, vaikka tämän tarinan autosta tänne laitoinkin. Mitä ilmeisimmin on sitten toiminut väsäyksen jälkeen. Ja vastaava osa kiitoksista kuuluu Samppasialle.
                        E39 530dA -02 M-Sport
                        E53 X5 3.0dA -06 Sport
                        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                        Comment

                        • TROCK
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2005
                          • 435
                          • Tampere

                          #13
                          Originally posted by Papu View Post
                          Häiriökäyttäytyä tuote on siis `06 mallin 535d, josta alavääntö on hieman hukassa. Matka-ajon kulutus on n. 5l suurempi kuin edellisen autoni 530d e60.

                          Osaako joku ottaa kantaa asiaan?

                          Voisiko katti olla tukkeessa? Vai olisko pienemmässä turbossa hämminki?

                          Ajotieturi ei kerro mistään viasta mitään.....joten katti?

                          Auto on tuotu pari viikkoa sitten Italiasta....
                          Kerrohan sitten kun selviää, mikä autoa vaivasi. Itse olen nyt reilun viikon ajellut e61 530dA:lla ja ihmettelen kovasti kulutuksen nousua edellisestä e39 530dA:sta. Keskikulutus taitaa olla nytkin yli kympin! Ajo on tosin ollut melko huonoa eli pääsääntöisesti lyhyttä pätkää töihin (=7km) ja töistä kotiin, jolloin kone ei ehdi edes lämmetä kunnolla, mutta silti... Jostain kuulin sellaista, että nämä uudemmat dieselit veisivät nimenomaan kylmänä jopa enemmän löylyä kuin vanhemmat, mutta lämmetessään homma kääntyisi sitten toisinpäin. Mihin lie perustuis, ilmeisesti koittais saada itsensä mahdollimman äkkiä normaalilämpöön.

                          Tämän ketjun perusteella kävin juuri katsomassa ilmansuodattimen kuntoa, mutta eihän sitä pirua saanut siitä pikku luukusta pois. Systeemi muuttunut sitten edellisen auton. Mutta se mitä tuosta pienemmästä luukusta näkyi, niin kyllä se juuri niin uudelta näytti kuin pitikin eli 1000km ajetulta. Ajattelin vain, että jos huollolta olis jäänyt kuitenkin filtteri vaihtamatta, mutta rastin olisivat osanneet laittaa huoltokirjaan kuitenkin.
                          - - - - - - -
                          F10 520dA
                          ex E61 530dA, ex E39 530dA

                          Comment

                          • Stone
                            BTCF Member
                            • Jan 2005
                            • 4074
                            • Helsinki

                            #14
                            Voipi olla, että suodattimien jne vaihto olisi ensimmäinen työ jonka itse tekisin. Monesti hieman nihkeästi tuntuvat saksassa ja muuallakin euroopassa vaihtelevan noita suodattimia.
                            E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
                            VW Pornstarter (työjuhta)
                            Dodge RAM Cummins (venejuhta)
                            Finnmaster T8







                            Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

                            Comment

                            • marakoo
                              Newbiemmer
                              • Oct 2008
                              • 7

                              #15
                              Originally posted by Papu View Post
                              Häiriökäyttäytyä tuote on siis `06 mallin 535d, josta alavääntö on hieman hukassa. Matka-ajon kulutus on n. 5l suurempi kuin edellisen autoni 530d e60.

                              Osaako joku ottaa kantaa asiaan?

                              Voisiko katti olla tukkeessa? Vai olisko pienemmässä turbossa hämminki?

                              Ajotieturi ei kerro mistään viasta mitään.....joten katti?

                              Auto on tuotu pari viikkoa sitten Italiasta....

                              Hommasin just pari viikkoo sit samanlaisen ja ihan samoja ongelmia, keskikulutus yli 11 L ?? Mulla on myös 530dA sedan 2005, ja siin on keskikulutus n. 7 L. Oletko saanut jo selville mikä oli vikana ???

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎