Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 535d suurehko kulutus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Luxi
    Bimmer Rookie
    • Apr 2005
    • 82
    • Tuusula

    #16
    Ahtopaineen solenoidi

    Originally posted by marakoo View Post
    Hommasin just pari viikkoo sit samanlaisen ja ihan samoja ongelmia, keskikulutus yli 11 L ?? Mulla on myös 530dA sedan 2005, ja siin on keskikulutus n. 7 L. Oletko saanut jo selville mikä oli vikana ???

    Perheemme uusimman tulokkaan M57N- koneessa huonon alaväännön ja lisääntyneen kulutuksen syyksi diagnostoitiin ahtopaineen fiksaamiseen liittyvän solenoidiventtiilin jumiutuminen. Korjattiin koputtelemalla irti/liikkeelle.

    Osa 1 liitteen kuvassa.
    Attached Files
    Last edited by Luxi; 18-10-2008, 21:53. Reason: kuva ei näy, koneen tyyppi
    Almandin Brown | Mineral Silber A14 | Ostra - grey
    G31 540 xd -17 | F25 X3 35d -14 | BMW K13R 2013 1300cc

    Comment

    • Kari hoo
      Bimmer Rookie
      • Jun 2008
      • 85
      • Kymenlaakso

      #17
      Originally posted by Luxi View Post
      Perheemme uusimman tulokkaan M57N- koneessa huonon alaväännön ja lisääntyneen kulutuksen syyksi diagnostoitiin ahtopaineen fiksaamiseen liittyvän solenoidiventtiilin jumiutuminen. Korjattiin koputtelemalla irti/liikkeelle.

      Osa 1 liitteen kuvassa.
      Tuohon samaan vikaan liittyen tein eilen seuraavanlaisen remontin; koska EGR-ohjaukselta jäi ylimääräisenä samanlainen solenoidiventtiili (samat osanumerot RealOEM- sivuilta) ton EGR-tulppauksen jäljiltä, vaihdoin venttiilit keskenään - tarvikkeena kun tuota osaa ei ollu myynnissä... Mittasin molemmista vielä vastusarvot - 15.7 ohmii molemmissa -tosin kun käytin imusarjan irti niin en viittiny jättää vaihtamattakaan. Omassa ongelmana oli (ja on edelleen) lisäks tosi hidas herääminen tolla turbolla - paineita sitte kyllä riittää lähes 2bar kun hyrrä herää.... vasta joskus sekunnin sisään siitä kun latasee tallan lattiaan - kulkua ei kuitenkin sen enempää... taitaa se vaan olla lopunperin aina vika siinä prkl:een IMM:ssä !! Vittu kun ei cs anna minkään valtakunnan vikakoodia että tietäs ees mikä mättää.

      Ainii - olikos noi CS-Livedatan nominal-arvot noita pyyntiarvoja turbon paineella sekä iilmamäärällä?? Ken tietää vois vahvistaa..:think

      Comment

      • Jopi
        BTCF Member
        • Nov 2004
        • 374
        • Oulu

        #18
        Originally posted by Papu View Post
        Sulle on pitänytkin soittaa. Numero on hukassa, enkä Ivania oo kiinni saanut. Voitko laittaa puhelinnumeron yv:nä? Onko sulla e60 koppaseen piuhoja. Ainakin puheohjaus pitäis muuttaa hieman helpommin puhuttavaan muotoon jne.

        Kävin Laakkosella ottaas vikakoodit. Ainoo mitä näky oli tuo nokan tunnistin juttu. Voisikohan nokka väärin toimiessaan aiheuttaa noinkin suurta muutosta käyntiin.....
        Jos siellä nyt selvä vika on niin aloita nyt sen nokan anturin vaihdolla äläkä arvaile että vaikuttaisko vaiko eikö vaikuttais... Ja nuo mainitut suodattimet/suodatin vaihtoon.
        Ajellaan: e36 M3 Cabriolet -96
        e39 M5

        Comment

        • Clavurion
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2005
          • 9159
          • Oulu

          #19
          Originally posted by Kari hoo View Post
          Ainii - olikos noi CS-Livedatan nominal-arvot noita pyyntiarvoja turbon paineella sekä iilmamäärällä?? Ken tietää vois vahvistaa..:think
          Jep! Ahtopaineella nominal on DDE:n pyynti. Ilmamassalla nominal on laskennallinen kiinteän kartan arvo, jolle ohjaus menee, jos anturin piuhan nappaa irti. Terveellä anturilla antaa n. 15 % korkeampia max arvoja.
          E39 530dA -02 M-Sport
          E53 X5 3.0dA -06 Sport
          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

          Comment

          • rasanttu
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2007
            • 530
            • Tuusula

            #20
            Originally posted by Stone View Post
            Voipi olla, että suodattimien jne vaihto olisi ensimmäinen työ jonka itse tekisin. Monesti hieman nihkeästi tuntuvat saksassa ja muuallakin euroopassa vaihtelevan noita suodattimia.
            Väitätkö ettei merkkihuollot noudata huolto-ohjelmaa tehdessään huoltoja kyseisissä maissa?

            Minä väitän, että varsinkin Saksassa on 10x asiantuntevampaa porukkaa siellä huollossa kuin täällä meillä Suomen lintukodossa.

            Se on totta, että ihmisiä ei ehkä yhtä paljon kiinnosta panostaa, mutta eiköhän huollot tehdä ihan kuten kirjaan on merkitty.
            Freude am Fahren

            Comment

            • Rahu
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2002
              • 6464
              • Tuusula

              #21
              Originally posted by rasanttu View Post
              Väitätkö ettei merkkihuollot noudata huolto-ohjelmaa tehdessään huoltoja kyseisissä maissa?

              Minä väitän, että varsinkin Saksassa on 10x asiantuntevampaa porukkaa siellä huollossa kuin täällä meillä Suomen lintukodossa.

              Se on totta, että ihmisiä ei ehkä yhtä paljon kiinnosta panostaa, mutta eiköhän huollot tehdä ihan kuten kirjaan on merkitty.
              Voin omalta osaltani vastata myös tähän:
              1.Väitän, keikkia huoltoja en tietenkään voi yleistää.
              2.Samaa mieltä.
              3.Erimieltä, ei tietenkään taaskaan voi yleistää kaikkia huoltoja.

              Näistä on omakohtaisia kokemuksia, eli huolto teetetty auton oston yhteydessä merkkihuollossa ja suomessa kohteet tarkistettu jolloinka ilmeni että eipä ollutkaan kaikkea tehty mitä oli huoltokirjaan merkitty. Harmi että en pystynyt/viitsinyt/ehtinyt tarkastamaan siellä kun liikaa taas luotin merkkiliikkeeseen.
              BMW Service
              P.o4oo925441
              [email protected]
              Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
              Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎