Vähän off topiccia tähän väliin. Kummatkin on varmasti hyviä öljymerkkejä! Tätä öljyn valintaa vissiin pidetään jotenki henkimaailman asiana? Kyllä siellä koneessa joku muu säksättää kuin öljy ja se vika ei varmasti merkkiä vaihtamalla parane, olettaen tietysti että koneessa on oikean viskositeetin öljyt.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Mobil vs Castrol
Collapse
X
-
mulla sama juttu että naputtaa ihan pienen hetken kun kylmänä starttaa ja sisässä mobil 5w-50 eiköhän toi ole melkein joka autossa ainahan se öljy valuu alas kun auto seisoo eikä se tule ylös vasta kun öljypumppu pyöriiLast edited by Jampsu; 16-02-2008, 15:36.EX.BMW e36 sedan 325i -91
sigpic
Nissan Skyline R33 GTS-T -95 *kesälelu/projekti*
Menossa mukana:
Futurez.fi Viritysosat ja tarvikkeet, KM rengaspalvelut
Comment
-
-
Originally posted by Tuiske View PostVähän off topiccia tähän väliin. Kummatkin on varmasti hyviä öljymerkkejä! Tätä öljyn valintaa vissiin pidetään jotenki henkimaailman asiana? Kyllä siellä koneessa joku muu säksättää kuin öljy ja se vika ei varmasti merkkiä vaihtamalla parane, olettaen tietysti että koneessa on oikean viskositeetin öljyt.
Comment
-
-
Originally posted by SledgeHammer82 View PostUsko pois, öljyissä on muitakin koneen toimintaan ja voiteluun vaikuttavia suureita kuin viskositeetti. Esim. täyssynteettisellä Mobil Synt S 5w40:llä kesti öljynpaineiden nousu M20-moottorissa huomattavasti pidempään kuin Castrol Magnatec 5w40:llä.. Ja tämä ei ollu Sledgelle mitenkään tarkoitettu vaan lainaus sattui sun kohdalle. Mm. molempia öljyjä olen käyttänyt itse ja en ole huomannu mitään autoa hajottavaa, jotenkin olen vain ottanut sen Mobilin hyllystä. Mitään sen ihmeellisempää syytä siihen ei ole ollut, tai no edelliseen autoon sen vuoksi ku siihen oli uudesta lähtien Mobilia syötetty niin se oli varmaan syy
, mutta muuten aivan sama jos luokitukset on oikeat. "Väleän ja huonosti kohdeltun" moottorin ääniä on aika turha pistää öljymerkkien syyksi...
Comment
-
-
Originally posted by jam75 View PostJep, mutta se auto varmaan hajoaa ihan muussa käytössä kuin siitä, että kumpaa "firmaa" sponsoroi enemmän. Ihan turhaa hifistelyä nämä öljykyssärit... Jos sitä öljykorkkia pitää lukea kuin piru raamattua niin eiköhän ne kyselyt vois jättää pois ku firmakin on silloin tiedossa. Ja tämä ei ollu Sledgelle mitenkään tarkoitettu vaan lainaus sattui sun kohdalle. Mm. molempia öljyjä olen käyttänyt itse ja en ole huomannu mitään autoa hajottavaa, jotenkin olen vain ottanut sen Mobilin hyllystä. Mitään sen ihmeellisempää syytä siihen ei ole ollut, tai no edelliseen autoon sen vuoksi ku siihen oli uudesta lähtien Mobilia syötetty niin se oli varmaan syy
, mutta muuten aivan sama jos luokitukset on oikeat. "Väleän ja huonosti kohdeltun" moottorin ääniä on aika turha pistää öljymerkkien syyksi...
E39 M5 -00
Ex E60 530Da M-Sport -04
Ex E39 M5 -00
Ex E39 M5 -00 Individual
Ex E36 3.0 M3 Cabrio -94
Ex E36 3.0 M3 -93
Ex E36 2.5 Cabrio -94
Ex E36 3.2 M3 -97
Ex E36 2.5 Coupe -93
Comment
-
-
Se vähän vääristää kun tiettyjen koneiden kohdalla sanotaan että joku tietty öljy auttaa, esim. on vaihedttu Mobil 5W40 -> Castrol Edge 10W60 ja sitten sanotaan että on se hyvä öljy kun ei enää naputa.
Syy aika yksinkertanen kun isompi viskositeetti vähän tekohengittää kuluneita välyksiä ja vaimentaa soundia
Ehjä kone ei naputa vaikka siellä pyöris 5w30Paitsi siis koneet jotka naputtaa jollain tapaa ehjänäkin, kuten s62 joka käy ku traktori - mutta siis jos epäterveistä naputuksista puhuttiin
Öljymerkeistä on väitelty iät ja ajat, Mobilit on kelpo kamaa siinä missä muutki vaikka ite oon usein dissannu niitä enkä omiin autoihini suostu laittamaan, ainakin toimii varmasti mm. uusissa koneissa. Vanhemmissa harrasteissa on aina catrollit pysyny paremmin sisällä, ja mm. rata-ajossa Mobilin 5w50 vai oliko 10w50 ominaisuudet romahti kokonaa, meni kunnon lämmöissä semmoseksi "vedeksi" ja voitelu petti - castrollin 10w60 kesti mutta onhan tuossa jo eroa kuumaviskositeetissakin eli sehän sen selittää osaltaan.**********
& E60 530D '04 & Yamaha FZ1N '06
(*Muun merkkisiä pelejä + pärriä välissä)
(ex. E90 320Si M-Tech '07)
(ex. E60 530Da '04)
(ex. E39 M5 Facelift '99)
(ex. E39 540i '98)
*
Comment
-
-
Originally posted by 10+ View PostHeh no noissa ei kyllä oo mitään katetta, kyllä se raha siellä työstä otetaan. 70-90€ tunti...
Comment
-
-
Originally posted by Heguli 31 View PostHöpö höpö ettei öljyissä olisi katetta.Esimerkkinä edelliseen autooni olisi Castrol TWS 10W60 maksanut paikallisessa merkkihuollossa 109€ pönikkä.Samaa öljyä sai oikeasta paikasta ostettuna n. 50€ sama pönikkä.Että katetta on varmasti öljyissäkin.Originally posted by Dani View PostKysymyshän kuuluu että miksei öljyssä olisi katetta?
Tyhmäähän sitä on myydä 0% katteella ku siitä voi ottaa helposti 10%/litra.E39 M5 -00
Ex E60 530Da M-Sport -04
Ex E39 M5 -00
Ex E39 M5 -00 Individual
Ex E36 3.0 M3 Cabrio -94
Ex E36 3.0 M3 -93
Ex E36 2.5 Cabrio -94
Ex E36 3.2 M3 -97
Ex E36 2.5 Coupe -93
Comment
-
-
Meinaako 10+ että Laakkonen joka ottaa sen 70-90€/t myy öljynsä 0€ katteella, tai ihan mikä vaan nyrkkipaja?
..jos hinta olisi 1:1 tavis öljynhinnan kanssa niin eihän siinä mitään sen kummempaa järkeä olisi kiikuttaa omat öljy mukana, jos siis käyttää samaa mitä huoltamokin käyttää.
EDIT: voihan se tietysti olla niin että täällä on yksinkertaisesti vaan kalliimmat huollot jne. no itse kun tekee jotain niin säästää jonkun €
Comment
-
-
Originally posted by 10+ View PostNo siellä teillä on sitte näemmä kaikki mahdollista. On se kyllä niin ryöstötouhua asua etelä suomessa ettei köyhällä (eli minulla) olis vara asua. Alkuviikosta vaihdatin E39 530D -02 öljyt ja suodattimen, lasku oli 90€ töineen. Rally formulat sisään.
Comment
-
-
Originally posted by Dani View PostMeinaako 10+ että Laakkonen joka ottaa sen 70-90€/t myy öljynsä 0€ katteella, tai ihan mikä vaan nyrkkipaja?
..jos hinta olisi 1:1 tavis öljynhinnan kanssa niin eihän siinä mitään sen kummempaa järkeä olisi kiikuttaa omat öljy mukana, jos siis käyttää samaa mitä huoltamokin käyttää.
EDIT: voihan se tietysti olla niin että täällä on yksinkertaisesti vaan kalliimmat huollot jne. no itse kun tekee jotain niin säästää jonkun €Tosin en missään Laakkosella jne ole ikinä asioinut enkä tule asioimaan, on niitä parempia ja edullisempia paikkojakin
E39 M5 -00
Ex E60 530Da M-Sport -04
Ex E39 M5 -00
Ex E39 M5 -00 Individual
Ex E36 3.0 M3 Cabrio -94
Ex E36 3.0 M3 -93
Ex E36 2.5 Cabrio -94
Ex E36 3.2 M3 -97
Ex E36 2.5 Coupe -93
Comment
-
-
Originally posted by 10+ View PostHeh no noissa ei kyllä oo mitään katetta, kyllä se raha siellä työstä otetaan. 70-90€ tunti...
Joo, suhteet sitten erikseen mutta kuten itse sanoit niin pienen summan he (paja kun paja) ottavat, tottakai, tyhmäähän se nyt olis 1:1 myydä eteenpäin ilman mitään katetta per litra josta kuitenkin saa otettua muutamat %/litra ilman että asiakas rupee narisemaan. Mielummin "täytetään" pissapoika piripintaan ja kiinnitetään asiakkaan katse mielummin siihen
Comment
-
Comment