Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mobil vs Castrol

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tuiske
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2004
    • 1441
    • Lempäälä

    #16
    Vähän off topiccia tähän väliin. Kummatkin on varmasti hyviä öljymerkkejä! Tätä öljyn valintaa vissiin pidetään jotenki henkimaailman asiana? Kyllä siellä koneessa joku muu säksättää kuin öljy ja se vika ei varmasti merkkiä vaihtamalla parane, olettaen tietysti että koneessa on oikean viskositeetin öljyt.
    Corvette C4 LT4 TURBO
    Ex. e46 320d touring, e36 M3, 328i cab, e30 2x316, 318i, 320i cab kv/tv, 320i touring, 320i 2d, 324td touring, e34 520i, e32 730i, 735i

    Comment

    • Jampsu
      Bimmer Rookie
      • Feb 2008
      • 31

      #17
      mulla sama juttu että naputtaa ihan pienen hetken kun kylmänä starttaa ja sisässä mobil 5w-50 eiköhän toi ole melkein joka autossa ainahan se öljy valuu alas kun auto seisoo eikä se tule ylös vasta kun öljypumppu pyörii
      Last edited by Jampsu; 16-02-2008, 15:36.
      EX.BMW e36 sedan 325i -91
      sigpic
      Nissan Skyline R33 GTS-T -95 *kesälelu/projekti*
      Menossa mukana:
      Futurez.fi Viritysosat ja tarvikkeet, KM rengaspalvelut

      Comment

      • SledgeHammer82
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2004
        • 1651
        • Pk-seutu

        #18
        Originally posted by Tuiske View Post
        Vähän off topiccia tähän väliin. Kummatkin on varmasti hyviä öljymerkkejä! Tätä öljyn valintaa vissiin pidetään jotenki henkimaailman asiana? Kyllä siellä koneessa joku muu säksättää kuin öljy ja se vika ei varmasti merkkiä vaihtamalla parane, olettaen tietysti että koneessa on oikean viskositeetin öljyt.
        Usko pois, öljyissä on muitakin koneen toimintaan ja voiteluun vaikuttavia suureita kuin viskositeetti. Esim. täyssynteettisellä Mobil Synt S 5w40:llä kesti öljynpaineiden nousu M20-moottorissa huomattavasti pidempään kuin Castrol Magnatec 5w40:llä.

        Comment

        • jam75
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2003
          • 654
          • Tornio

          #19
          Originally posted by SledgeHammer82 View Post
          Usko pois, öljyissä on muitakin koneen toimintaan ja voiteluun vaikuttavia suureita kuin viskositeetti. Esim. täyssynteettisellä Mobil Synt S 5w40:llä kesti öljynpaineiden nousu M20-moottorissa huomattavasti pidempään kuin Castrol Magnatec 5w40:llä.
          Jep, mutta se auto varmaan hajoaa ihan muussa käytössä kuin siitä, että kumpaa "firmaa" sponsoroi enemmän. Ihan turhaa hifistelyä nämä öljykyssärit... Jos sitä öljykorkkia pitää lukea kuin piru raamattua niin eiköhän ne kyselyt vois jättää pois ku firmakin on silloin tiedossa . Ja tämä ei ollu Sledgelle mitenkään tarkoitettu vaan lainaus sattui sun kohdalle. Mm. molempia öljyjä olen käyttänyt itse ja en ole huomannu mitään autoa hajottavaa, jotenkin olen vain ottanut sen Mobilin hyllystä. Mitään sen ihmeellisempää syytä siihen ei ole ollut, tai no edelliseen autoon sen vuoksi ku siihen oli uudesta lähtien Mobilia syötetty niin se oli varmaan syy , mutta muuten aivan sama jos luokitukset on oikeat. "Väleän ja huonosti kohdeltun" moottorin ääniä on aika turha pistää öljymerkkien syyksi...

          Comment

          • 10+
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2006
            • 2084
            • Nivala

            #20
            Originally posted by jam75 View Post
            Jep, mutta se auto varmaan hajoaa ihan muussa käytössä kuin siitä, että kumpaa "firmaa" sponsoroi enemmän. Ihan turhaa hifistelyä nämä öljykyssärit... Jos sitä öljykorkkia pitää lukea kuin piru raamattua niin eiköhän ne kyselyt vois jättää pois ku firmakin on silloin tiedossa . Ja tämä ei ollu Sledgelle mitenkään tarkoitettu vaan lainaus sattui sun kohdalle. Mm. molempia öljyjä olen käyttänyt itse ja en ole huomannu mitään autoa hajottavaa, jotenkin olen vain ottanut sen Mobilin hyllystä. Mitään sen ihmeellisempää syytä siihen ei ole ollut, tai no edelliseen autoon sen vuoksi ku siihen oli uudesta lähtien Mobilia syötetty niin se oli varmaan syy , mutta muuten aivan sama jos luokitukset on oikeat. "Väleän ja huonosti kohdeltun" moottorin ääniä on aika turha pistää öljymerkkien syyksi...
            No onhan täällä joku joka on samoilla linjoilla mun kans
            E39 M5 -00

            Ex E60 530Da M-Sport -04
            Ex E39 M5 -00
            Ex E39 M5 -00 Individual
            Ex E36 3.0 M3 Cabrio -94
            Ex E36 3.0 M3 -93
            Ex E36 2.5 Cabrio -94
            Ex E36 3.2 M3 -97
            Ex E36 2.5 Coupe -93

            Comment

            • _Dexi
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2006
              • 769
              • Vihti

              #21
              Se vähän vääristää kun tiettyjen koneiden kohdalla sanotaan että joku tietty öljy auttaa, esim. on vaihedttu Mobil 5W40 -> Castrol Edge 10W60 ja sitten sanotaan että on se hyvä öljy kun ei enää naputa.

              Syy aika yksinkertanen kun isompi viskositeetti vähän tekohengittää kuluneita välyksiä ja vaimentaa soundia

              Ehjä kone ei naputa vaikka siellä pyöris 5w30 Paitsi siis koneet jotka naputtaa jollain tapaa ehjänäkin, kuten s62 joka käy ku traktori - mutta siis jos epäterveistä naputuksista puhuttiin


              Öljymerkeistä on väitelty iät ja ajat, Mobilit on kelpo kamaa siinä missä muutki vaikka ite oon usein dissannu niitä enkä omiin autoihini suostu laittamaan, ainakin toimii varmasti mm. uusissa koneissa. Vanhemmissa harrasteissa on aina catrollit pysyny paremmin sisällä, ja mm. rata-ajossa Mobilin 5w50 vai oliko 10w50 ominaisuudet romahti kokonaa, meni kunnon lämmöissä semmoseksi "vedeksi" ja voitelu petti - castrollin 10w60 kesti mutta onhan tuossa jo eroa kuumaviskositeetissakin eli sehän sen selittää osaltaan.
              **********
              & E60 530D '04 & Yamaha FZ1N '06


              (*Muun merkkisiä pelejä + pärriä välissä)
              (ex. E90 320Si M-Tech '07)
              (ex. E60 530Da '04)
              (ex. E39 M5 Facelift '99)
              (ex. E39 540i '98)
              *

              Comment

              • Heguli 31
                BTCF Member
                • Oct 2004
                • 10078
                • KVLA

                #22
                Originally posted by 10+ View Post
                Heh no noissa ei kyllä oo mitään katetta, kyllä se raha siellä työstä otetaan. 70-90€ tunti...
                Höpö höpö ettei öljyissä olisi katetta.Esimerkkinä edelliseen autooni olisi Castrol TWS 10W60 maksanut paikallisessa merkkihuollossa 109€ pönikkä.Samaa öljyä sai oikeasta paikasta ostettuna n. 50€ sama pönikkä.Että katetta on varmasti öljyissäkin.

                Comment

                • Dani
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2007
                  • 3847
                  • Espoo

                  #23
                  Kysymyshän kuuluu että miksei öljyssä olisi katetta?
                  Tyhmäähän sitä on myydä 0% katteella ku siitä voi ottaa helposti 10%/litra.
                  sigpic
                  Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                  Comment

                  • 10+
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2006
                    • 2084
                    • Nivala

                    #24
                    Originally posted by Heguli 31 View Post
                    Höpö höpö ettei öljyissä olisi katetta.Esimerkkinä edelliseen autooni olisi Castrol TWS 10W60 maksanut paikallisessa merkkihuollossa 109€ pönikkä.Samaa öljyä sai oikeasta paikasta ostettuna n. 50€ sama pönikkä.Että katetta on varmasti öljyissäkin.
                    Originally posted by Dani View Post
                    Kysymyshän kuuluu että miksei öljyssä olisi katetta?
                    Tyhmäähän sitä on myydä 0% katteella ku siitä voi ottaa helposti 10%/litra.
                    No siellä teillä on sitte näemmä kaikki mahdollista. On se kyllä niin ryöstötouhua asua etelä suomessa ettei köyhällä (eli minulla) olis vara asua. Alkuviikosta vaihdatin E39 530D -02 öljyt ja suodattimen, lasku oli 90€ töineen. Rally formulat sisään.
                    E39 M5 -00

                    Ex E60 530Da M-Sport -04
                    Ex E39 M5 -00
                    Ex E39 M5 -00 Individual
                    Ex E36 3.0 M3 Cabrio -94
                    Ex E36 3.0 M3 -93
                    Ex E36 2.5 Cabrio -94
                    Ex E36 3.2 M3 -97
                    Ex E36 2.5 Coupe -93

                    Comment

                    • Dani
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2007
                      • 3847
                      • Espoo

                      #25
                      Meinaako 10+ että Laakkonen joka ottaa sen 70-90€/t myy öljynsä 0€ katteella, tai ihan mikä vaan nyrkkipaja?

                      ..jos hinta olisi 1:1 tavis öljynhinnan kanssa niin eihän siinä mitään sen kummempaa järkeä olisi kiikuttaa omat öljy mukana, jos siis käyttää samaa mitä huoltamokin käyttää.

                      EDIT: voihan se tietysti olla niin että täällä on yksinkertaisesti vaan kalliimmat huollot jne. no itse kun tekee jotain niin säästää jonkun €
                      sigpic
                      Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                      Comment

                      • Stone
                        BTCF Member
                        • Jan 2005
                        • 4074
                        • Helsinki

                        #26
                        Originally posted by 10+ View Post
                        No siellä teillä on sitte näemmä kaikki mahdollista. On se kyllä niin ryöstötouhua asua etelä suomessa ettei köyhällä (eli minulla) olis vara asua. Alkuviikosta vaihdatin E39 530D -02 öljyt ja suodattimen, lasku oli 90€ töineen. Rally formulat sisään.
                        Kuitenkin laitettu 5w30 pyroilit koneeseen vanhalla suodattimella..
                        E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
                        VW Pornstarter (työjuhta)
                        Dodge RAM Cummins (venejuhta)
                        Finnmaster T8







                        Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

                        Comment

                        • puuha-pete
                          Newbiemmer
                          • Jan 2005
                          • 27
                          • Oulu

                          #27
                          Omassa M54B22 padassa huomannut että Castrollia kuluu reilu ½ litraa vaihtovälillä, mutta Mobili säilyy koneessa. Molemmat vaihdetaan kerran huoltovälin aikana, eli n.11 tkm. Kummatkin on 0W öljyjä.

                          Comment

                          • 316tic
                            Bimmer Fanatic
                            • Dec 2005
                            • 244
                            • Nokia

                            #28
                            Castrol Nro 1 !
                            BaijerilainenMutteriWiritys

                            Comment

                            • 10+
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2006
                              • 2084
                              • Nivala

                              #29
                              Originally posted by Dani View Post
                              Meinaako 10+ että Laakkonen joka ottaa sen 70-90€/t myy öljynsä 0€ katteella, tai ihan mikä vaan nyrkkipaja?

                              ..jos hinta olisi 1:1 tavis öljynhinnan kanssa niin eihän siinä mitään sen kummempaa järkeä olisi kiikuttaa omat öljy mukana, jos siis käyttää samaa mitä huoltamokin käyttää.

                              EDIT: voihan se tietysti olla niin että täällä on yksinkertaisesti vaan kalliimmat huollot jne. no itse kun tekee jotain niin säästää jonkun €
                              Kyllä meinaan. Mä en oo sanonu etteikö niissä olis katetta, onhan niissä mutta EI PASKAAKAAN. Ja tämän tiedän siitä kun mun firman naapurissa on autokorjaamo ja varaosaliike (tämä jo lopettanut) ja jonkin verran tulee siinä asioitua kuten varmaan ymmärrät. Mä vaihdatan autoihin useamman tuhat litraa öljyjä vuodessa ja tiedän justiin mitkä katteet niissä on Tosin en missään Laakkosella jne ole ikinä asioinut enkä tule asioimaan, on niitä parempia ja edullisempia paikkojakin
                              E39 M5 -00

                              Ex E60 530Da M-Sport -04
                              Ex E39 M5 -00
                              Ex E39 M5 -00 Individual
                              Ex E36 3.0 M3 Cabrio -94
                              Ex E36 3.0 M3 -93
                              Ex E36 2.5 Cabrio -94
                              Ex E36 3.2 M3 -97
                              Ex E36 2.5 Coupe -93

                              Comment

                              • Dani
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2007
                                • 3847
                                • Espoo

                                #30
                                Originally posted by 10+ View Post
                                Heh no noissa ei kyllä oo mitään katetta, kyllä se raha siellä työstä otetaan. 70-90€ tunti...
                                Joo sorry, olisi pitänyt siis lukea enempi rivien välistä, nyt meni niin että oletin kuten luin. Tää on just tätä intterin-nettiä

                                Joo, suhteet sitten erikseen mutta kuten itse sanoit niin pienen summan he (paja kun paja) ottavat, tottakai, tyhmäähän se nyt olis 1:1 myydä eteenpäin ilman mitään katetta per litra josta kuitenkin saa otettua muutamat %/litra ilman että asiakas rupee narisemaan. Mielummin "täytetään" pissapoika piripintaan ja kiinnitetään asiakkaan katse mielummin siihen
                                sigpic
                                Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎