Originally posted by Skorppi
View Post
OBD-vikakoodi P0369?!
Collapse
X
-
Mulla meni jo toistamiseen tuon saman vikakoodin takia katsastus munilleen; viime vuonna hylkyyn, kävin kuittaamassa pajalla ja sillon meni sillä, mutta taas tänään hylkäys..
Kai se anturi on sit sökö. Mistä se löytyy eli miten siihen pääsee käsiksi jos haluaa ite vaihtaa sen? Hyvät ja havainnolliset neuvot lämpimästi tervetulleita...
Koodi oli muuten nyt P0365... Onko kysymys pako- vai imupuolen anturista?
-
Sehän siinä juuri onkin kun motonet myy eri valmistajien tavaraa. Puolet porukasta saa aivan paskaa ja toiset taas alkuperäistavaraa ilman leimoja.Originally posted by Polarman View PostEn suosittele Motonetin tunnistimia. Toimi mulla noin 2 kk ja jätti tienposkeen.
Hinuri vei auton testeriin ja motonetin nokka-akselin anturi oli sanonu itsensä irti. Joten itse sanon Motonetille hei hei....
Kaksipiippuinen juttu
Leave a comment:
-
Originally posted by peltone View PostMotonetissä ainakin 45€. Nokka-akselin asentotunnistin siis.
En suosittele Motonetin tunnistimia. Toimi mulla noin 2 kk ja jätti tienposkeen.
Hinuri vei auton testeriin ja motonetin nokka-akselin anturi oli sanonu itsensä irti. Joten itse sanon Motonetille hei hei....
Leave a comment:
-
Itse vaihdoin joo. Tuo nokka-anturi oli ainakin helppo vaihtaa, 5min meni.
Leave a comment:
-
Hieman offtopickia mutta vaihdoitko itse? Ja jos vaihdoit, niin oliko iso homma?Originally posted by Skorppi View PostEn olis uskonut että motonetistä löytyy mutta niin tosiaan oli. 66e makso tuohon 01-vuotiseen tuo anturi ja leima tuli.
Ja jos teetit jossain, mitä kustansi? Auton takapaksissa odottaa uusi kampiakselin asentotunnistin ja pitäisi saada paikoilleen..
Leave a comment:
-
En olis uskonut että motonetistä löytyy mutta niin tosiaan oli. 66e makso tuohon 01-vuotiseen tuo anturi ja leima tuli.
Leave a comment:
-
P0369 vikakoodista pomppas E39 530ia leimalla. Nollasin tallilla koodin mut tulee heti takaisin joten anturi lienee sökö. Muistaako joku mitä maksoi marmoritiskillä?
Leave a comment:
-
Itsellä antoi juuri viime viikolla samaa vikaa E46 325i Touringissa vm. -01.Originally posted by Rideau View PostKäytin vm. 2001 520i:n katsastuksessa ja muuten meni kivasti, mutta yksi OBD-vikakoodi oli järjestelmämuistissa ja se pitäs sieltä saada pois. Elikkäs koodi oli P0369 "Nokka-akseli asema-anturi B-piiri katkonainen (sarja 1). Onko kellään havaintoa, mistä tässä on kysymys ja onko mahoton remontti odotettavissa vai meneekö kuittaamalla?
Kyse siis tarkalleen ottaen pakopuolen nokan asentotunnistimesta.
Nyt sitten odottelen uutta.
Oliko sulla tuossa samassa yhteydessä semmoinen, että eivät saaneet
luettua kuin kuusi niistä kahdeksasta osatestistä?
Itsellä kävi myös noin ja katsastusmies epäili, että kun löysi tuon vian
niin laite lopetti testin siihen.Last edited by siksta; 11-03-2008, 11:53.
Leave a comment:
-
Homma toimii!
Kiitos paljon teille vastanneille neuvoista! Etuvastus on nyt vaihdettu ja puhallin toimii (olisi muuten ollut todella vaikea paikantaa kyseinen osa ilman tiedän apuanne...). Vikakoodi saatiin nollattua ja kottero katsastuksesta läpi.

Leave a comment:
-
Apukuskin jalkatilasta keskikonsolin sivupaneeli irti, niin siinähän se jo näkyykin.Originally posted by Rideau View PostMitenkäs siihen tuulettimen etuvastukseen pääsee käsiksi??? Moottoritilan kautta vai ohjaamon puolelta?
Töpseli irti ja pari ruuvia, jolloin vanha irtoaa. Uusi tilalle ja ruuvit kiinni+töpseli.
Paneeli takaisin.
Näin muistaakseni se sujui, jos oikein muistan. Vaihto vei noin vartin....
Leave a comment:
-
Näinpä näyttää olevan...
Mitenkäs siihen tuulettimen etuvastukseen pääsee käsiksi??? Moottoritilan kautta vai ohjaamon puolelta?
Leave a comment:
-
Originally posted by Rideau View PostKäytin vm. 2001 520i:n katsastuksessa ja muuten meni kivasti, mutta yksi OBD-vikakoodi oli järjestelmämuistissa ja se pitäs sieltä saada pois. Elikkäs koodi oli P0369 "Nokka-akseli asema-anturi B-piiri katkonainen (sarja 1). Onko kellään havaintoa, mistä tässä on kysymys ja onko mahoton remontti odotettavissa vai meneekö kuittaamalla?
Oma auto myös 2001 520i. Viime katsastuksessa ilmoitti samaa vikaa. Käytin nollauksessa korjaamossa (ei merkkihuolto). Poistui ja ei ainakaan heti tullut takaisin. Katsastusmies tarjosi muuten hylkyä, kun huomasi tuon vian vaikka pakopäästöt täysin normaalit eikä muuta vikaa. Puhumalla ei tarvinnut käyttää uusinta leimalla. Saas nähdä onko ensi katsastuksessa jälleen sama vika?
Omaani olen vaihtanut puhaltimen vastuksen "siilin". Ostin Kl-varaosista ja vaihto on kyllä tosi helppo. Meni harjoittelematta ehkä noin 15min. Ei kovin kestäviä noi alkuperäiset, kun ensinmäinen meni n.100 000km kohdalla, kun autolla oli ikää 4v. Itselläni myös manuaali ilmastointi.
Näyttäisi samoja tyyppivikoja monessa 2001 mallissa.....
Leave a comment:
Leave a comment: