Käytin vm. 2001 520i:n katsastuksessa ja muuten meni kivasti, mutta yksi OBD-vikakoodi oli järjestelmämuistissa ja se pitäs sieltä saada pois. Elikkäs koodi oli P0369 "Nokka-akseli asema-anturi B-piiri katkonainen (sarja 1). Onko kellään havaintoa, mistä tässä on kysymys ja onko mahoton remontti odotettavissa vai meneekö kuittaamalla?
OBD-vikakoodi P0369?!
Collapse
X
-
Joo...
Mitenhän saan sen kuitattua; pitänee mennä huoltoon? Kai tuommosen anturin saa vaihdettua jos siinä oikeasti on joku vika...? On muuten E39 toi kottero. Toinen kyssäri tässä nyt sitten koskien puhallinta: se toimii katkonaisesti ja sen säädin on ihan "pois pelistä" eli joko pois päältä tai täysillä, se ei tunne mitään välimuotoja. Kiva istuskella ku tuuletin ei joko tohise ollenkaan tai puhaltaa niin, että letti lähtee päästä.
Comment
-
Anturin saa vaihdettu kyllä. Nollaus tapahtuu piuhan päässä että saa vikakoodit pois.
Onkos sulla autossa ilmastointia ja kumpaa mallia se on, manuaalinen vai automaattinen? Luultavasti manuaalinen ilmastointi ja etuvastus hajalla jolloin puhallin toimii vaan täydellä nopeudella.
Comment
-
KL:ssä näyttäis olevan 70e etuvastus tuohon. Manuaali-ilmastoinnilla ja ilman ilmastointia olevissa malleissa puhallin toimii yleensä vain täydellä teholla kun etuvastus hajoaa. Toki se kannattaa ensin mitata ennenkuin uusii sen. Siihen en osaa sanoa saako tuosta mitään mitattua kun en tuon mallin etuvastuksen rakennetta tunne kun esim automaatti-ilmastoinnilla olevissa ei ole enään perinteistä vastuspakettia josta ei saa mitattua vastusarvoja.Originally posted by Rideau View PostManuaalinen ilmastointi. Paljonkohan maksaa se etuvastus?
Comment
-
Originally posted by Rideau View PostKäytin vm. 2001 520i:n katsastuksessa ja muuten meni kivasti, mutta yksi OBD-vikakoodi oli järjestelmämuistissa ja se pitäs sieltä saada pois. Elikkäs koodi oli P0369 "Nokka-akseli asema-anturi B-piiri katkonainen (sarja 1). Onko kellään havaintoa, mistä tässä on kysymys ja onko mahoton remontti odotettavissa vai meneekö kuittaamalla?
Oma auto myös 2001 520i. Viime katsastuksessa ilmoitti samaa vikaa. Käytin nollauksessa korjaamossa (ei merkkihuolto). Poistui ja ei ainakaan heti tullut takaisin. Katsastusmies tarjosi muuten hylkyä, kun huomasi tuon vian vaikka pakopäästöt täysin normaalit eikä muuta vikaa. Puhumalla ei tarvinnut käyttää uusinta leimalla. Saas nähdä onko ensi katsastuksessa jälleen sama vika?
Omaani olen vaihtanut puhaltimen vastuksen "siilin". Ostin Kl-varaosista ja vaihto on kyllä tosi helppo. Meni harjoittelematta ehkä noin 15min. Ei kovin kestäviä noi alkuperäiset, kun ensinmäinen meni n.100 000km kohdalla, kun autolla oli ikää 4v. Itselläni myös manuaali ilmastointi.
Näyttäisi samoja tyyppivikoja monessa 2001 mallissa.....
Comment
-
Apukuskin jalkatilasta keskikonsolin sivupaneeli irti, niin siinähän se jo näkyykin.Originally posted by Rideau View PostMitenkäs siihen tuulettimen etuvastukseen pääsee käsiksi??? Moottoritilan kautta vai ohjaamon puolelta?
Töpseli irti ja pari ruuvia, jolloin vanha irtoaa. Uusi tilalle ja ruuvit kiinni+töpseli.
Paneeli takaisin.
Näin muistaakseni se sujui, jos oikein muistan. Vaihto vei noin vartin....
Comment
-
Homma toimii!
Kiitos paljon teille vastanneille neuvoista! Etuvastus on nyt vaihdettu ja puhallin toimii (olisi muuten ollut todella vaikea paikantaa kyseinen osa ilman tiedän apuanne...). Vikakoodi saatiin nollattua ja kottero katsastuksesta läpi.

Comment
-
Itsellä antoi juuri viime viikolla samaa vikaa E46 325i Touringissa vm. -01.Originally posted by Rideau View PostKäytin vm. 2001 520i:n katsastuksessa ja muuten meni kivasti, mutta yksi OBD-vikakoodi oli järjestelmämuistissa ja se pitäs sieltä saada pois. Elikkäs koodi oli P0369 "Nokka-akseli asema-anturi B-piiri katkonainen (sarja 1). Onko kellään havaintoa, mistä tässä on kysymys ja onko mahoton remontti odotettavissa vai meneekö kuittaamalla?
Kyse siis tarkalleen ottaen pakopuolen nokan asentotunnistimesta.
Nyt sitten odottelen uutta.
Oliko sulla tuossa samassa yhteydessä semmoinen, että eivät saaneet
luettua kuin kuusi niistä kahdeksasta osatestistä?
Itsellä kävi myös noin ja katsastusmies epäili, että kun löysi tuon vian
niin laite lopetti testin siihen.Last edited by siksta; 11-03-2008, 12:53.F25 3.0D M-sport, F20 118i M-sport
Comment
-
Motonetissä ainakin 45€. Nokka-akselin asentotunnistin siis.Originally posted by Skorppi View PostP0369 vikakoodista pomppas E39 530ia leimalla. Nollasin tallilla koodin mut tulee heti takaisin joten anturi lienee sökö. Muistaako joku mitä maksoi marmoritiskillä?E30 316 -87
E91 325i -06
E61 530d -06
F10 520d -14
ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3
Comment
Comment