Announcement

Collapse
No announcement yet.

Omituinen lasipesunestesäiliö

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Alfredson
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2007
    • 463
    • Uusimaa

    Omituinen lasipesunestesäiliö

    Selittäkääpäs tämä

    E39:ni valitti vajaasta lasinpesunestetasosta, ei siinä mittään, edellisestä täytöstä onkin aikaa ja tuossahan tota menee. Lisäsin aivan täyteen, sitten huomasin että neste lähtikin aik hätäseen laskemaan =) ei kauaa mennyt kun neste oli kadonnut siitä kurkusta kokonaan. Katsoin auton alle ni sieltähän sitä tiputti.

    Ajattelin katsoa että paljonko sieltä tulee, ts. vuotaako se pohjasta vai jostain ylempää. Kippo auton alle ja pesunestesäiliö taas täyteen. Mutta nyt pinta pysyi 20min ihan samassa käytännössä, tuntia myöhemmin menin katsomaan niin pinta oli laskenut vähän lisää, mutta siis aivan eritahtia, eikä auton altakaan näytä tulevan mitää.

    Alkaa vähän ihmetyttämään kun hävittää näemmä kaikkia nesteitä, paitsi ei onneksi tärkeimpiä eli öljyjä ja jäähdytysnesteitä. Jarru,ohjaustehostin ja nyt näemmä lasipesunesteitäkin
    Toistaiseksi totaalinen luopuminen BMW kannasta!
  • Väiski
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2007
    • 412
    • Pirkanmaa

    #2
    Olisko ollu neste jäässä putkessa kun menit kattomaan alle, oli sulanut uuden nesteen lisäyksen kera ja hieman valuttanut konetilaan ei alle tällä kertaa..

    Muuta en keksi
    "horsepower sells cars, torque wins races"
    F10 M550dx 470/900

    Comment

    • Alfredson
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2007
      • 463
      • Uusimaa

      #3
      Originally posted by Väiski View Post
      Olisko ollu neste jäässä putkessa kun menit kattomaan alle, oli sulanut uuden nesteen lisäyksen kera ja hieman valuttanut konetilaan ei alle tällä kertaa..

      Muuta en keksi
      No ei kyllä usko tuota :-D Olisi edes ollut pakkasta tässä nyt. Kyllä se nytkin vähenee mutta aivan eritahtia. Ehkä joku tukki sen reijän. Intensive-säiliössä litkut pysyy. Ajattelin nyt käyttää sitä ja sitten katsoa paljonko perussäiliöön menee....
      Toistaiseksi totaalinen luopuminen BMW kannasta!

      Comment

      • V-Power
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2006
        • 1333
        • Varsinais-Suomi

        #4
        Tässä jokin aika sitten,jossain topicissa en nyt muista missä,käytiin tuota ongelmaa läpi ja sen e39:sin pissapoikasäiliö kuulema kusee ne "ylimääräiset" pois siitä säiliön varsiosasta ja on täysin normaalia...
        E36 95 316i Sedan
        E39 97 540i Touring
        E46 99 320Ci Coupe
        E53 01 X5 4,4 V8
        E65 05 730d
        F10 11 523i Sedan
        F90 08 320i Sedan

        Comment

        • Alfredson
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2007
          • 463
          • Uusimaa

          #5
          Originally posted by V-Power View Post
          Tässä jokin aika sitten,jossain topicissa en nyt muista missä,käytiin tuota ongelmaa läpi ja sen e39:sin pissapoikasäiliö kuulema kusee ne "ylimääräiset" pois siitä säiliön varsiosasta ja on täysin normaalia...
          Ei oo todellista? :-D Miksihän se ensimmäisellä täytöllä hulahti alas ja toisella hyvin hitaasti? Ja ennenkaikkea, miksi se tekee sen? Kuitenkin varmaan 99% ihmisistä täyttää pissapojan kutakuinkin täyteen.
          Toistaiseksi totaalinen luopuminen BMW kannasta!

          Comment

          • kizmoudbz
            Newbiemmer
            • Oct 2006
            • 14
            • pohjanmaa

            #6
            Ne on sellaisia paskoja...

            Itellä E39 jossa pissapojan mittari sellainen mekaaninen vaakatasossa oleva kohosysteemi konehuoneessa.
            Ensimmäistä kertaa kun täytin tuon säiliön, tietenkin niin paljon kuin sinne oikeasti mahtui...Sehän ruutasi sitä nestettä monta päivää pitkin pihaa, jostakin oikean eturenkaan takaa. Ajattelin että voi paska taitaa olla hankala vaihtaa se säiliö, kun parin päivän päästä olin ruutaillut sen tyhjäksi, täytin uudestaan, nyt kohosysteemin näyttämään täyttömäärään asti. Ei vuotanut enään.
            Eli omassa autossani, jos sitä täyttää liikaa näyttää tulevan sellainen ilmiö että sylkee ylivuotoputkesta, mutta jostain syystä ei lopeta sitä.

            Comment

            • Talakem
              Bimmer Rookie
              • Dec 2007
              • 59
              • Helsinki

              #7
              Rikottu on jos vuotaa...

              Kaksi mahdollista vuotokohtaa jos neste on päässyt jäätymään. Säiliö ei välttämättä rikki mutta jää possauttaa sen kohosysteemin "anturin" kumitiivisteineen pois paikaltaan ja kun säiliön täyttää kaikki vesi täyttöletkun alapäähän saakka tursuu ulos... (kiinnittyy säiliön yläreunaan)

              Toinen vuotokohta on sen joutsenkaulan alaliitos joka ei ole ainakaan vanhemmissa malleissa mitenkään varmistettu kiinni, siihen voi lisätä klemmarin. (säiliöitä on erilaisia) Myös pumppu(t) ovat voineet nousta paikoiltaan mutta silloin säiliö tulee lähes tyhjäksi...

              Suht helppo homma... helpottaa jos nostaa oikean etukulman ylös ja poistaa renkaan.. sisälokasuojan takaosan kiinnitys ruuvit irti (ei tarvi välttämättä poistaa kaikkia ja muistaakseni yksi pohjasuojan kiinnitin) ja käännät sis.lokasuojan pois tieltä... sitten kuikuut mistä vuotaa..

              Ja jos on se kohosysteemi älä tuhoa sitä. Osia voi tippua säiliöön tai menee poikki se siima siitä tai "letku" jolloin sulla on uusi lisävuoto... €€€

              Kannattaa fiksata vaikei välttämätöntä sillä säiliöön voi mennä muuten skeidaa ja sittenhän menee hermo...

              Ei tietty selitä miksi aluksi tuli enemmän kamaa mutta kurkkaa sinne etupyörän taakse...
              Last edited by Talakem; 24-02-2008, 10:33.
              - Ostetaan E39 sedanin toimivat harmaat takapenkin lukuspotti-/sisävalot (molemmat puolet)

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎