Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sytytystulpat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Messier
    BTCF Member
    • Jan 2010
    • 624
    • Savo

    #16
    Itellä kokemusta vain kelkassa.
    Rotax 440:nen on tunnetusti hirmuinen tulppa rosvo. (3-4 laatikollista/talvi)
    Denson Iridiumilla ajelin kaksi talvea putkeen ongelmitta. (2 tulppaa)

    Suurin ilo Iridiumissa on sen sytytys varmuus.
    Normi kynttilässä jää kipinä syttymättä aika usein mut Iridiumissa harvemmin.
    Ei ehkä niin oleellista 6 syl. motissa mutta 1 syl. 4 tahti crossissa jo isompi ero.
    G05 X5 45e
    KM9 ///M1000XR

    Ex:
    F10 ///M5
    K49 S1000XR
    E90 ///M3
    E46 ///M3

    Comment

    • jr66
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 16419
      • Asikkala

      #17
      Originally posted by bimmerE34 View Post
      Nostetaas tämä keskustelu..

      Onko kellään käytännön kokemusta kun vaihdettu normaalit iridium tulppiin?

      Itse tilasin iridiumit ja ajattelin käydä ottamassa heti keväällä penkkilapun, niin saa faktaa paperille. 25.9.2010 edellinen penkitys ja tämän jälkeen ei ole autolla ajettu kuin muutama sata kilometriä sekä öljyt vaihdettu tulppien lisäksi..

      Onhan ne helvetisti kalliimmat kun normaalit, mutta jos ei faktaa ole lyödä pöytään, niin koitan itse saada tänne jotain selkoa asiaan..
      Tuskin nousee teho yhtään.

      Comment

      • bimmerE34
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2004
        • 6209
        • Gotham

        #18
        Originally posted by jr66 View Post
        Tuskin nousee teho yhtään.
        En usko minäkään, mutta testataan pois.

        ///Pumppu Pojat Racing Team
        Metaline sport #40

        Comment

        • Vauhtivaunu
          BTCF Member
          • Jun 2008
          • 2714
          • P-Karjala

          #19
          Minun kokemusten mukaan tärkeämpää kuin noiden tulppien merkki, malli, ulkonäkö tai hinta, on että lämpöarvo ja vastus ovat mitoitettu oikein. Kaikkein parhaimmin normaalissa Ketteringin induktiivisessa sytytysjärjestelmässä (=99% kaikista autoista) toimii tavallinen yksikärkinen tulppa. Ja uusien tulppien kärkiväli kannattaa aina tarkistaa ja laittaa valmistajan suosittelemaan arvoon. Joskus on myös hyötyä sivuelektrodin viilaamisesta siten, että osa keskielektrodista paljastuu sen alta. Kaikenmaailman racing-, platinum-, monikärki- yms. mainostulpat eivät tuo mitään hyötyä kunnossa olevaan sytytysjärjestelmään. Puolan arvoja muuttamalla saadaan kipinätehoa lisää jos tarve vaatii. Muutos vaatii tietenkin sen että puolan latausajan arvoja saadaan muutettua vastaavasti. Tai jos sytytysjärjestelmä muutetaan CDI- eli kondensaattorisytytysjärjestelmäksi.
          sigpic


          Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎